Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

compresor aer


bmxdany

Postări Recomandate

am luat un compresor de frigider de ~118W de LG. pana una-alta l-am incercat pe partea de vacuum si am ramas placut uimit ca face un vacuum destul de bun!intr-un final vreau sa fac si eu un compresor mic....acum astept sa vina un presostat de aer comprimat/supapa unisens / supapa sigurantza si vreau sa cumpar un vas de expansiune de 12L am optat pt. a cumpara exact piese de compresor (nu de instalatzii) din motive de sigurantza mea :-)momentan am alte treburi dar cand mai am timp il voi face si voi posta poze aici

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 110
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • bmxdany

    14

  • pirvuti

    12

  • viopa

    11

  • nickrvl

    10

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Daca nu stapanesti lucrul cu fiarele, e normal sa te temi de nesiguranta. Ele vorbesc, numai sa le intelegi. Daca un PET rezista la 6-8 atm, ce dubii poti avea de orice butelie metalica, din tabla de 1,5 sau 2mm ? Te va duce mai mult de cat un compresor. Singura problema ce trebuie sa o ai in vedere, e suprapresiunea. Motorul poate sa bage peste 20. O supapa simpla, un arc care preseaza o bila pe un scaun, sa se regleze asa fel ca la 5-6 atm sa refuleze. Suplimentar fata de presostat, care opreste motorul la atingerea presiunii reglate.

Link spre comentariu

tocmai de aceea, din motive de sigurantza si din dorintza de a face un compresor cat mai "profi" vreau sa folosesc componente chiar de compresor (presostat / supapa de sens / supapa de presiune). un astfel de compresor e un lucru care il faci odata si te tzine ani buni, asa ca de ce sa nu-l fac cum trebuie?

Link spre comentariu

Spre stiinta, o butelie de aragaz de 26 l, care e facuta din tabla de 2mm, la proba incepe sa se deformeze plastic la 60 bari, iar de spart se sparge la minim 95 de bari. O butelie de oxigen de 40 l (asta e facuta din teava de 6mm grosime), se sparge la peste 700 bari. Pentru verificarea presiunii maxime pe care o suporta un recipient in conditii de siguranta, se poate folosi EN 13445/2009.

Link spre comentariu

tocmai de aceea, din motive de sigurantza si din dorintza de a face un compresor cat mai "profi" vreau sa folosesc componente chiar de compresor (presostat / supapa de sens / supapa de presiune). un astfel de compresor e un lucru care il faci odata si te tzine ani buni, asa ca de ce sa nu-l fac cum trebuie?

Toate aparatele necesare la un agregat de aer comprimat:un presostat electric,un regulator de presiune cu manometru ,o supapa de suprapresiune(pt siguranta) si un robinet de purjare in punctul cel mai de jos al rezervorului.Se mai pot aduaga si senzori presostatici electronici,si ce mai vreti voi(inclusiv contragreutati de echilibrare dinamica)...dar nu sant strict necesare.
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator FAQ2

enu cred ca se poate folosi unul singur pentru sculele cu aercel putin 2 mai mari cred ca ar putea mergepai acesta nu are suficient debit nici macar pt un pistol de vopsit merge , dar foarte greu iar pentru a umple butelia dureaza destul de multdaca vrei poate gasesti un compresor silentios si ii pui un motor

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
  • 7 luni mai târziu...

intre timp am fost cam ocupat dar a venit si vremea sa fac si eu un compresor cu motor de frigider.motor 100siceva de W, butelie de gaz tabla groasa, volum 5L, presostat de aer, supapa unisens, supapa de siguranta, manometru pt butelie, si reglare cu manometru pe iesire, robinet iesire si atat! setat sa max 6 atm reporneste la 4 atm. timp umplere butelie 5L cca. 3 minatasez poze.

post-32661-13982930821_thumb.jpg

post-32661-139829308215_thumb.jpg

post-32661-139829308219_thumb.jpg

post-32661-139829308225_thumb.jpg

post-32661-139829308232_thumb.jpg

Link spre comentariu

continuare...aproape gata. mai sunt de pus niste dopuri de cauciuc pe talpa si de adaugat un robinet la iesire pt. ca il folosesc si pt. vacuuml-am testat si peste noapte (sa vad daca pierde din presiune) si e ok. deocamdata vad ca motorul porneste si daca golesc pe rapid butelia. nu intra protectia. daca o intre protectia termica mi-am lasat loc sa pun o sursa si un ventilator

post-32661-139829308236_thumb.jpg

post-32661-139829308242_thumb.jpg

post-32661-139829308248_thumb.jpg

post-32661-139829308254_thumb.jpg

post-32661-139829308261_thumb.jpg

Link spre comentariu

O realizare frumoasa! Felicitari!Parerea mea ,in acest domeniu,e ca (virgula) compresoarele de frigider nu sant tocmai potrivite,deoarece sant proiectate sa lucreze cu un agent care contine un procent de ulei,pt lubrefiere. Cel mai potrivite pt asa ceva sant pompele de vid auto cu membrana,folosite la diesel pt servofrana.Mai trebuie adaugata o supapa de sens dar ai avantajul unei pompe multifunctionale- de vid sau compresor,in functie de intrarea selectata.

Link spre comentariu

si eu am crezut ca un motor/compresor de frigider e mic si nu face fata si in plus mi-am pus problema ca mai are si "obiceiul" sa arunce ulei pe iesire. in realitate face fata bine pt. nivel hobby iar uleiul care este aruncat pe iesirea de aer ramane pe furtun si daca este pus in sus acesta la oprirea motorului se scurge inapoi. in plus, am gandit amplasarea supapei unisens de intrare in butelie la mijloc si iesirea pe sus astfel incat eventualul ulei sa se preliga pe peretii interiori si sa se scurga gravitational pe fundul buteliei unde am pus o valva de purjare. din teste am vazut ca nu ajunge deloc ulei pe iesirea din butelie si nici in butelie nu apare

Link spre comentariu

Binenteles ca pompa e actionata de un motor; s-ar putea si cu manivela(fara numar,fara numar...si dai si dai).Motoarele mari au o pompa d'asa cu manivela si cam curge apa pana obti rezultatul dorit.Spun ca agregatele de frigider nu sant potrivite pt asa ceva deoarece am ramas cu unul intepenit(nu a vrut sa mearga motorul) si banuiesc ca si cauza griparea pistonului /topirea(ruperea) interna a legaturilor.Si e o bucurie nespusa sa ramai la mijlocul lucrarii fara aer. :sdfsfdf (si cu ciocanul).Pt indepartarea totala a uleiului se foloseste un filtru pt ulei,de extragere a uleiului nu de aditivarea aerului cu ulei.La inceput nu ajunge ulei la iesire,dar dupa un timp de folosinta(timp in care se ung furtunele,tevile si celelalte componente din calea aerului) ... Sant doua tipuri de filtre de ulei:de extragere(pt vopsitorie) si de aditivare(pt scule pneumatice).

Link spre comentariu

Apropo de "profi", nu poti cositori vreun fel de reductie cu filet in loc de furtun+coliere?Eu am cositorit cu usurinta direct de conducta, la 2 compresoare. Eu am cositorit conducta de frana cu piulita, si am folosit o piesa cu 3 intrari pentru a uni cele 2 compresoare.Inca o chestie, am observat ca la mine cam scoate condens, din aceasta cauza una din conducte s-a infundat, bine ca atunci nu erau cositorite. Cred ca deja era conducta astupata partial si de la condens sa infudat de tot.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări