pirvuti Postat Octombrie 18, 2010 Partajează Postat Octombrie 18, 2010 atunci, dupa logica mea e corect ce am desenat pe poza 1acolo se vede ca aerul intra din motor in butelie printr-un "T" sau mai corect "+" din care o intrare e cu dop. acest dop vreau sa-l dau jos si sa pun compresorul de frigider...gresesc? Link spre comentariu
dorel_81 Postat Octombrie 18, 2010 Partajează Postat Octombrie 18, 2010 Acel "T" cum ii ziceti dumneavoastra este supapa unisens, daca desfaceti acel "dop" o sa va convingeti... din acea supapa mai pleaca o conducta subtire la presostat care are rolul de a evacua aerul din capul pistonului pentru o pornire usoara asa cum ziceati mai sus. Puteti conecta compresorul de frigider pe conducta compresorului original. Link spre comentariu
pirvuti Postat Octombrie 18, 2010 Partajează Postat Octombrie 18, 2010 atunci sectionez tzeava aceea care vine de la motorul original si mai pun un robinet de inchidere spre motor si un adaptor "T" spre compresorul de frigider iar cablul electric ce vine din presostat spre motor il intrerup, pun un comutator si trag spre compresorul de frigider. restul ramane original.am facut un desene ok? Link spre comentariu
dorel_81 Postat Octombrie 18, 2010 Partajează Postat Octombrie 18, 2010 Eu v-as sfatui sa lasati un singur compresor in circuit, fara "robinet si acel adaptor T". Scoateti din circuit compresorul original si montati-l pe cel de frigider in locul celui original. Daca doriti sa montati cele 2 compresoare impreuna iar acestea sa functioneze in acelasi timp sau separat, atunci situatia se complica. In principiu desenul dumneavoastra este corect, cu precizarile urmatoare: robinetul si T-ul sa reziste la presiunea compresorului si trebuie sa mai luati in calcul consumul compresorului sa fie mai mic decat suporta presostatul. Link spre comentariu
pirvuti Postat Octombrie 18, 2010 Partajează Postat Octombrie 18, 2010 nu vreau sa mearga deodata.doar pt. inceput ma gandeam sa fac adaptarea aceasta cu ambele dar cu comutare intre ele, sa vad cu efort minim, daca acest compresor de frigider e ok pt. mine (poate baga prea incet, poate nu poate sa bage suficient, habar n-am...).daca e ok, atuci evident ca-l scot pe cel de 1.5KW.vis-a-vis de consum electric sunt convins ca un compresor de frigider consuma mai putzin de 1.5KWmerci de raspunsuri! Link spre comentariu
nelute8 Postat Octombrie 19, 2010 Partajează Postat Octombrie 19, 2010 Iata poza pistolului si schema compresorului. Link spre comentariu
nickrvl Postat Octombrie 19, 2010 Partajează Postat Octombrie 19, 2010 Iata poza pistolului si schema compresorului.Am inteles din prima cum e acel compresor si cu pozele puse mi-am facut o idee de marime, cum am mai spus seamana oarecum cu turbina un biax. Ce e "spectaculos" la acest tip de compresor e debitul, am unul cu piston si nu prea are debit folosind-ul la vopsit cu un pistol normal plus ca se incinde ca naiba. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 20, 2010 Partajează Postat Octombrie 20, 2010 Tipul asta de pompe(cu palete mobile)se folosesc la expresoare si sant proiectate pt fluid de lucru apa,care e un lichid.Paleti sant din grafit,iar cand se uzeaza pompa devine un fel de agitator.Rotorul e din inox moale,paletii trebuie sa alunece usor in canale.La locomotivele DHC modernizate de Alstom,demarorul functioneaza de la 8atm si pornesc un motor de 80 000cmc.Modelele de DHC Remarul noi(acelasi motor)au 2 electromotoare tip purcel(cam asa de mari).Folosesc compresorul frigorific la aerografie(0,2mm) si pt suprafete mici e ok...compresorul nu e din recuperari,alea-s bune la umflat roti.Si compressorul de roti e bun pt asa ceva,cred ca ~4buc.La bloc e nevoie de compresor frigorific,daca de la unul nu ai debit necesar,pui 2;in caz ca comenteaza careva vecin,"ce?mi-a pornit combina!". Link spre comentariu
nelute8 Postat Octombrie 20, 2010 Partajează Postat Octombrie 20, 2010 Corect cu "purceii", eu am demontat unul de pe o locomotiva de 2500 CP, i-am taiat pe strung rotorul (o sa dau si o poza), in intentia de a face un compresor mai mare ca cel prezentat.Nu e timp. Cu pistol normal, vopsesc cu un compresor de Raba,adaptat la ungere la biela iar palierii i-am facut pe rulmenti.Motor de 2,5 Kw, bobinat pentru 220,pornire la buton cu revenire, fara condensatori, 1500 de ture, asigura constant 5 atm. si iata ce iese, vopsita acolo unde se vede.Ce nu e real la al meu, comparativ cu desenul, intrarea si iesirea. In realitate sunt dispuse pe capacul lateral, pentru a nu agata paletii la rotire,dar pe aceeasi pozitie. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 20, 2010 Partajează Postat Octombrie 20, 2010 Asa e,paletii de grafit rezista? Link spre comentariu
nelute8 Postat Octombrie 21, 2010 Partajează Postat Octombrie 21, 2010 Rezista foarte bine. E acelasi lucru ca la colectorii unui motor, ba mai mult, aici lucreaza pe o suprafata lina, fina, lustruita si n-are de ce se uza.Am zis mai sus, ca in 20 de ani de mers, si nu numai la mine, nici nu se observa uzura in lungime a paletilor. Poate s-ar frange, daca ar fi la presiune mai mare. Pe el scrie presiune maxima, 5atm.La mine nu baga decat 1,5 maxim, in etanseitate buna la capac, dar de cand am vrut sa-l desprind de motor, l-am deranjat si face doar 1,2 - 1,3 maxim. la 1,5 daca nu refula, murea motorul. Asa, e destul pentru vopsit, antifonat, dat cu spritchit, datorita pistolului de mai sus, caruia i-am micsorat diuza, in asa fel sa faca fata debitul creat, si mai si refuleaza aproape continuu in timpul lucrului. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 21, 2010 Partajează Postat Octombrie 21, 2010 E un pic diferit de mersul pe colector unde fortele sant radiale,iar aici sant in principal tangentiale.Latimea tachetilor poate fi aflata astfel: diametrul interior = latimea P1 +lungimea tachetului+latimea P3, P1=P3 , de unde se scoate latimea unui palet(P). Link spre comentariu
radusa Postat Octombrie 22, 2010 Partajează Postat Octombrie 22, 2010 Salut, cunosc destul de bine sistemul cu paleti. Ele nu se numesc compresor ci pompa de aer, deoarece specificul lor este de a da un debit mare dar cu presiune relativ mica, max 3bar. Am lucret mult cu urmatorii: http://www.becker-international.com/539 ... l-free.htm http://www.gd-elmorietschle.com/product ... 92&smi=734 Gasiti la ei si documentatii de functionare, intretinere si chiar piese de schimb, unde se poate vedea f bine constructia lor. Paletii, pe vremuri, cand nu se puteau importa, se faceu din textolit. Dar bineintales ca nu mai aveau nici pe departe aceleasi performante. Cei originali sunt din grafit special care trebuie sa reziste la temperaturi destul de mari si care trebie sa se uzeze ei si sa nu uzeze suprafata pe care gliseaza. Uzura la paleti bineintales ca exista. dar pompele astea sunt facute sa mearga si 24/24 aproape fara oprire. Intr-un astfel de regim, paletii tin catva ani. Deci pt vopsit sau alte activitati, vor tine f mult timp. Treaba e ca ei se mai pot sparge, si atunci e mai nasol. Costul unui palet la o lungime de 12-15cm poate ajunge si la 40-50 Euro bucata. Un lucru care nu prea le place la aceste pompe de aer este contrapresiunea. De aceea intotdeauna exista doua moduri de protectie. Primul este chiar pe pompa si este o supapa care da drumul la aer in cazul in care iesirea este obturata prea tare si se depaseste o anume presiune. A doua protectie care este in acelasi timp si reglajul debitului de aer, este chiar pe evacuare, un simplu robinet, cu care putem sa dam drumul la surplusul de aer care nu e necesar. Aceste pompe nu se monteaza cu butelie tampon (riscam sa spargem paletii), ci se folosesc direct pe consumator. Pompele trebuie utilizate intr-un spatiu bine ventilat, deoarece se incalzesc destul de tare, iar temperatura ridicata este un alt factor care poate duce la spargerea paletilor. Sper ca informatiile sunt de folos. Numai bine Link spre comentariu
bmxdany Postat Octombrie 24, 2010 Autor Partajează Postat Octombrie 24, 2010 Chiar este interesant sistemul pentru vopsireEu voi opta pentru un compresor normal deoarece ce-l de frigider nu mai face fata volumului de aer necesarO zi buna in continuare Link spre comentariu
viopa Postat Octombrie 27, 2010 Partajează Postat Octombrie 27, 2010 "parvuti" poti sa-ti faci ceva asemanator, ce nu te incurca prin casa. Motorum folosit in cazul de fata are puterea de 142w. Presiunea maxima din butelie este de 6 bar. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum