Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

compresor aer


bmxdany

Postări Recomandate

buna searacompresorul meu functioneaza doar cu un singur motor din pacateacum ceva vreme il pronesc,il las 10 sec sa functioneze apoi s-a auzit un bubuit si a iesit fumam realizat ca explodase un motorpentru vopsit auto va sugerez este bun motorul de aer conditionat si v-ar mai trebui o butelie 24-50 leu il folosesc pe acesta pt vopsit piese dar dureaza un timp pana incarca la loco seara placuta

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 110
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • bmxdany

    14

  • pirvuti

    12

  • viopa

    11

  • nickrvl

    10

Top autori în acest subiect

Imagini postate

buna searacompresorul meu functioneaza doar cu un singur motor din pacateacum ceva vreme il pronesc,il las 10 sec sa functioneze apoi s-a auzit un bubuit si a iesit fumam realizat ca explodase un motor

Asa am patit-o si eu: am avut doua motoare care incarcau aceeasi butelie. Unul mare de aer conditionat si unul de Arctic mic (el s-a prajit primul). Asa cum s-a mai discutat aici pe forum unele compresoare nu pornesc cind au presiune mare la iesire asa ca trebuie adaugata o supapa unisens (spre butelie) si o electrovana de descarcare; la atingerea presiunii maxime programate va elibera presiunea din spatiul intre compresoare si supapa unisens. La repornirea compresoarelor ele vor demara usor si nu se vor bloca si eventual arde.Acum am doua compresoare similare in paralel si am reglat regulatorul sa reporneasca la 4 bari. Incarca butelia (30 litri) in 2 minute la 9 bari.
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Va chinuiti rau cu compresoare de frigidere. Cu toate ca poate urca presiunea la 20 de bari, debitul e prea mic. Inteleg, zgomotul e prima cerinta. Eu am un compresor foarte silentios, cu care vopsesc masini, antifonez, cu un singur pistol, facut dintr-un pistol de suflat de la trusa , caruia i-am micsorat mult diuza, pentru a necesita debit mic de aer, fixat pe capacul unui vas metalic, iar perpendicular pe pe axa de suflare (pe jetul de aer), am fixat o teava , care pleaca de la jumatatea gaurii diuzei, pana-n fundul vasului. Principiul suflaiului. In functie de vascozitatea vopselei, schimb tevi de diferite dimensiuni la gaura. Pentru antifon, teava e de 5mm la exterior (dealtfel toate au 5) iar la interior e in varianta originala. Pentru spritchit, am batut roata un capat, pana i-am micsorst diametrul, la aproximativ 2,5mm. Pentru vopsit sunt mai mici, sa ajunga la 0,2mm pentru diluant, necesar la trecerile de vopsea, de la cea noua la cea veche, cand se retuseaza in pete, petice... Compresorul nu e cu pistoane, ci are un cilindru (rotorul) asezat excentric in interiorul altui cilindru. Rotoru are patru crestaturi de la periferie catre axa, in care stau cei patru paleti, care copiaza la rotire si sub influienta fortei centrifuge, interiorul cilindrului stator. Deci e o turbina. La cele 1500 de ture ale motorului de 400W, baga 1,5 bari in 6 secunde, intr-o butelie de cam 15L. Presiunea e mai mult de cat suficienta pentru vopsit si antifonat, supapa de refulare (siguranta) da afara aproape tot timpul cat functioneaza, pentru ca are destul debit, dar n-ar duce motorul daca o reglez la presiune mai mare, si apoi nici nu-mi trebuie. Sa nu credeti ca vopsesc cu el la Ferari. Paletii sunt din grafit, il am de aproape 20 de ani, timp in care a facut sute de masini, l-am si imprumutat, si nu are nicio interventie de reparatie. Turbina e pusa direct pe axul motorului, deci nu i se poate pune un motor mai mare, ca ar fi greu de centrat. Am incercat sa-l separ si sa-l antrenez cu rapoarte din fulii, cu curea. Nu mai baga, pentru ca n-am reusit sa-l centrez. Se poate construi foarte usor, am si pregatit material pentru altul mai mare, dar n-am avut timp. Una e sa-l faci de la inceput, alta-i sa modifici, apropo de faza cu centratul. Cine vrea detalii mai multe, pe mes. ID nelute. Poate vin si cu vre-o poza.

Link spre comentariu

...Compresorul nu e cu pistoane, ci are un cilindru (rotorul) asezat excentric in interiorul altui cilindru. Rotoru are patru crestaturi de la periferie catre axa, in care stau cei patru paleti, care copiaza la rotire si sub influienta fortei centrifuge, interiorul cilindrului stator. Deci e o turbina. La cele 1500 de ture ale motorului de 400W, baga 1,5 bari in 6 secunde, intr-o butelie de cam 15L....

Ingenios, adica vrei sa spui ca e un fel de biax cu efect invers? Banuiesc ca sti ce este acela un biax numai ca are paletii din textolid, am facut de citeva ori manual respectivii paleti. Poate ne pui si noua ceva poze cu turbina, pe mine m-ar interesa dimensiunile ei, orice detaliu e binevenit.Trasnet idee...
Link spre comentariu

Chiar azi am rectificat o aripa de spate la o Dacie. Am facut si un filmulet, poze, poate ajuta mai mult.Secretul nu e compresorul,ci pistolul de vopsit. Textolitul se poate faramita la temperatura.Grafitul rezista de peste 20 de ani.Compresorul a lucrat inainte la un cabinet medical, din spital. Deci lucreaza uscat.Ca ideie, puteti face unul si din pompa de vacuum de la autoturismul VW.Punandu-i motor separat, aveti posibilitatea sa mariti turatia, deci debitul,ca presiune va garantez ca nu aveti nevoie de mai mult de 1,5 atm. Paletii puteti sa-i faceti din periile de la motoarele electrice (motoare de tractiune de locomotive diesel-electrice).Tot la unele tipuri de locomotive, pornirea se face cu aer, deci demarorul are acelasi principiu, si ar fi extra ca compresor, dar lungimea paletilor e mare(vreo 15 cm)si ar necesita motor mai mare, in functie de ce presiune ati vrea.Rotorul taiat in doua ar fi minunathttp://www.youtube.com/watch?v=ddON5jrodDM Iata aici demonstratia. Pistolul e pe principiul suflaiului, tevile se schimba in functie de vascozitatea vopselei, debitul la antifon il pot regla din surubul cu hexagon, care baga o parte din aer in borcanul inchis ermetic, impingand vopseaua.Asta numai la antifon, care-i foarte vascos.In final, alta ideie ar fi un compresor pe principiul pompei de stropit via, pompa de benzina la Dacie... Cu doua rijlaguri(supape de sens), un cilindru scurt cat sa asigure cursa membranei, o cama pe axul motorului sau maneton cu biela, si nu sa va auzi decat rotatia motorului si supapele.

Link spre comentariu

Foarte mic tot ansamblu. Intradevar daca paletii ar fi facuti din textolid, in acest caz, s-ar arde. Iar cealalta idee cu pistoane membrana, cred ca aici varianta compresor de frigider e mai buna.Oricum daca o sa mai desfaci vre-o data compresorul pune niste poze cu interiorul, sint multe de stiut, cum sint paletii, citi, etc...Pompa vacuum VW? nu stiu cum arata, s-ar preta la vopsit asa ceva?

Link spre comentariu

am un compresor Einhell de 24L (clasic, cumparat din Selgros) functional, folosit la greu la vopsit si care si-a scos banii...acum il am la garajul meu si m-am gandit sa-i pun in paralel cu motorul lui original de 1.5KW si 97 decibeli un compresor de frigider.practic, in locul in care intra aerul comprimat din actualul motor sa bag printr-un "T" aerul comprimat de la compresorul de frigider. la fel si la actionarea electrica a acestuia sa fac o derivatie din cea existenta. motivul: nu am nevoie de un volum mare de aer comprimat (bag aer comprimat intr-un piston sa-mi impinga o rasina sa curga la actionarea electrica) si ma innebuneste zgomotul actual. am atasat niste poze cu ceea ce vreau...intrebarea este: merge? e o modificare minimala (mai simplu de atat nu se poate) si daca vad ca merge cumimi imaginez renuntz la motorul original...sper ca m-am facut intzeles :-)

Link spre comentariu

...m-am gandit sa-i pun in paralel cu motorul lui original de 1.5KW si 97 decibeli un compresor de frigider.

Am si eu un compresor aproape la fel si acelasi lucru vreau sa-i fac si eu insa nu prea e timp insa odata si odata trebuie sa fac modificarea pentru ca mie nu-mi convine debitul. Nu-ti raspund pentru a-ti da o solutie pentru ca inca nu am studiat problema indeajuns insa ce stiu sigur e ca acest compresor are pe presostat o supapa care da drumul la aerul din piston atunci cind a ajuns la presiunea reglata si motorul sa oprit, se aude un "piiss" clar atunci cind se opreste, deci compresorul pe care il pui in paralel trebuie musai legat undeva pe acel traseu din care se scoate aerul, altfel la o viitoare si imediata pornire compresorul legat in paralel nu o sa porneasca pentru ca nu are putere sa invinga presiunea de aer acumulata in cilindru.Probabil ca sti toatea astea as ca ignora-ma, insa daca faci modificarea a-si fi curios totusi ce iese, sa ne arati si noua.A, dupa cum se vede si in poza compresorul tau are o teava cu radiator care bineinteles raceste oarecum aerul care intra in butelie, ar fi bine de asemenea ca si compresorul in paralel sa aiba asa ceva.Acolo unde ai scris "aici vreau sa bag aerul...." in mod normal ar trebui sa fie o supapa de sens.
Link spre comentariu

nu, nu stiu anumite lucruri :-)de aceea am si intrebat pe forum...ma gandesc ca undeva trebuie sa fie o supapa de sens la intrarea aerului, care probabil este la partea cu piston de la motor. acum intreb, compresorul de frigider nu are o astfel de supapa "buil-in"?tzeava cu radiator eu un moft si ca sa rugineasca prima. nu e absolut necesara, am vazut si fara.cat despre "fasaitul" de la sfarsit, l-am auzit si eu dar nu sunt convins ca mai este vreo supapa de eliberare la piston.dar asta sa ne spuna cineva care a deschis un astfel de compresor si care stie mai multe :-)

Link spre comentariu

Compresorul de frigider, baga si 20 de atm. numai ca nu are debit. Asa ca iti prinde bine la pornire, ca daca pui o teava mai groasa (ca vas tampon) si dupa ea pui un rijlag(supapa de sens), nu mai conteaza unde te legi in circuit, numai sa fie cat mai aproape de butelie si inainte de o supapa de siguranta. O teava de trei sferturi, cu o lungime care sa-ti permita asezarea intre compresorul atasat si ansamblul original, permite ca motorul sa prinda turatie inainte de a creste presiunea,dupa care asezi supapa de sens.Supapa simpla, vezi la cel facur de mine, din piese insurubate, taiate, sudate...si cu o bila si arc inauntru. Turbina are 4 paleti, asezati in cele 4 degajari ale cilindrului rotor, fara arcuri de impingere, care copiaza suprafata interioara a cilindrului stator, iar presiunea se face colectand aerul din spatiul mare "a" si eliberandu-l prin spatiul mic, unde de altfel se si comprima. Un desen mai artistic, pentru a se intelege.Cat privesc cotele, fiecare cum are nevoie. Al meu are in jur de 70 la diametru tambur sau rotor, iar lungimea lui e de 40, adica latimea turbinei la interior. Am facut si un desen, dar ceva e aiure, ori eu, ca nu intra.Are 700k.

Link spre comentariu

nu, nu stiu anumite lucruri :-)de aceea am si intrebat pe forum...ma gandesc ca undeva trebuie sa fie o supapa de sens la intrarea aerului, care probabil este la partea cu piston de la motor. acum intreb, compresorul de frigider nu are o astfel de supapa "buil-in"?tzeava cu radiator eu un moft si ca sa rugineasca prima. nu e absolut necesara, am vazut si fara.cat despre "fasaitul" de la sfarsit, l-am auzit si eu dar nu sunt convins ca mai este vreo supapa de eliberare la piston.dar asta sa ne spuna cineva care a deschis un astfel de compresor si care stie mai multe :-)

Nu, nu confunda, supapa din cilindru e una cea de sens e alta, supapa care da drumul la aerul din cilindru e in presostat, inca o data, altfel nu ar mai porni motorul, deci are sigur supapa de refulare si supapa de sens.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări