Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aprindere pozitii la deschiderea masinii


Vizitator CarcaBot

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 50
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • kinderu56

    8

  • former_Alfred

    7

  • radusa

    4

  • fratello

    2

Vizitator CarcaBot

nu, m-am referit o alta plafoniera de pe alta masina.

 

si anume una de pe un golf 3 care dupa ce am modificat-o arata asa

 

Posted Image

 

Am bagat-o intr-o cutie , cam mare , n-am gasit alta sub nicio forma

 

Posted Image

 

Acum problema este ca am un senzor de lumina si nu stiu cum sa-l leg

asa arata senzorul

 

Posted Image

 

 

mai clar nu a putut iesi , pt ca nu am cu ce sa-i fac poza :)

 

el venea pus aici pe placa asta

Posted Image

 

 

El se aprindea doar noaptea deci ar trebui sa mearga , dar nu stiu cum sa-l leg deloc...

ma rog daca nu o sa mearga ramane si fara.

 

Sunt curios cum se leaga pe contact sa nu mai aiba control asupra pozitiilor acest modul odata ce e pus contactul ?

Link spre comentariu
Vizitator raz3k

Am finalizat schema cu pricina. Partea de fototranzitor functioneaza cum trebuie impreuna cu potentiometru lui. Am probleme la ansamblul R4/C2(25v 47 uF) al lui CD4538 si anume. Am inlocuit R4(390 k) cu un semireglabil de 250 k pentru a putea ajusta timpul de output high. Cand fac trigger cu semireglabilul la jumate se aude releul cum cupleaza si instant decupleaza, daca suntez semireglabilul deci R4 0 k, atunci face trigger si ramane output high cred ca ore bune.Unde gresesc, dupa ce sa ma uit ?C4 trebuie sa fie electrolitic ?p.s. am stabilizat si curentul pe placa cu 3300 uF .

Link spre comentariu

C2 trebuie sa fie electrolitic cu + spre R4 si - spre IC.Pt a mari timpul trebuie marite valorile, iar cu valorile din schema ar cam trebui sa ai temporizare de 20 secunde. Pune intai electrolitic si incearca sa gasesti unul de buna calitate ca sa nu aiba pierderi.

Link spre comentariu
Vizitator CarcaBot

Bun, am terminat de montat si eu modulul, ramane sa fac un filmulet mai pe seara cu rezultatul, am reusit sa leg doar bordul si pozitiile, deoarece plafoniera era pe partea cealalalta si n-am mai stat sa trag la fire.Daca aveti sigurante separate pe pozitii adica pe cele 2 parti ale masinii, nu uitati sa folositi diode , eu am pus 3 diode 1N4007, (pozitie partea stanga, dreapta si bord).

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
  • 3 săptămâni mai târziu...
  • 4 săptămâni mai târziu...

Ala nu e fade out (e fade in) si nu e soft. Asa se comporta un bec Xenon la aprindere. "flama" initiala este generata pentru aprinderea becului, apoi pana se incalzeste bulbul luminozitatea creste pana la nivelul maxim.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Cum adica ce contine placa? Toate piesele sunt notate in schema. Cablajul nu este 1:1, deci trebuie marit sau micsorat documentul la printare pana cand ai 2.5mm intre pinii integratelor. K1, K8, +12V permanentK2 masaK7 iesire +12V spre luminile ce se doresc a se aprindeK3 +12V din contact (numai pe pozitie contact)K4 intrarea impulsului de comanda, care in cazul de fata se ia de la un bec de semnalizare (in idea ca la deschidere/inchidere auto semnalizatoarele blincuie)K5, K6 senzor lumina (fototranzistor)Ansamblu RC format din R4 si C2 determina timpul de temporizarePotentiometrul P1 determina nivelul de lumina dela care sa functionaze montajulTranzistorul TR2 se poate inlocui cu un BD 139D1 este pt a proteja montajul in cazul conectarii inverse a alimentariiD2 pt reducerea varfurilor inductive de pe releuCablajul care duce +12V alimentare spre +12V iesire consumator trebuie ingrosat bine cu fludor, conduce curenti de peste 10A.Se gaseste orice fel de cutie in care sa intre montajul si se instaleaza in masina intr-un loc cat mai convenabil pt a se face conexiunile.

intrun final am terminat si eu montaju respectiv dar a aparut o problema adica amers 10 minute si dupaia a inceput sa se incaLzeasca hfe 4538 si gata amurit adica tine becu aprins continu , so prajit C.I ?
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

am rezolvat am schimbat circuitele integrate si merge dar cred ca merge anapoda, adica daca este lumina afara se apride becu cand primeste impuls de la alarma si nu se mai stinge iar daca este intuneric se aprinde si se stinge dupa timpul setat, merge exact invers zic eu

Link spre comentariu

nu am facut nici o modificare fata de schema originala ,pana la urma este normal sa functionze asa mie mi sar parea sa mearga in felu urmator daca afara este lumina sa nu aprinda farurile la comanda de + primita, daca este intuneric sa se aprinda farurile si sa se stiga dupa cat timp este setata, asaar fi normal sa mearga

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări