former_Alfred Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 Asta ar trebui discutat având în faţă schema respectivului temporizator. Pentru un montaj de uzină, cumpărat din magazin, cel mai simplu cred că ar fi inserarea unui circuit de auto-deconectare, pentru a-i întrerupe funcţionarea după primul ciclu. Pentru un montaj construit de un electronist, asta se rezolvă prin alegerea unei scheme corespunzătoare sau modificarea unei schemei disponibile. Dar pentru soluţii concrete, numai cu schema în faţă se poate discuta. Şi ar mai trebui şi nişte experimente, pentru că în funcţie de CCFL-urile folosite, unele scheme se vor comporta mai bine, altele mai puţin bine.Dar dacă nu eşti chiar tu electronistul, cred că e de preferat să cumperi un kit. Link spre comentariu
bogdan exit Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 daca ai alarma cu inchidere centralizata unele au un fir suplimentar de 12 v timp de 15 sec pentru inchiderea geamurilor Link spre comentariu
Vizitator CarcaBot Postat Mai 20, 2010 Partajează Postat Mai 20, 2010 daca ai alarma cu inchidere centralizata unele au un fir suplimentar de 12 v timp de 15 sec pentru inchiderea geamurilorInteresant, eu am alarma, dar n-o folosesc, pentru ca mi-am pus inchidere prin cheie briceag, si alarma nu s-a mai putut lega odata cu aceasta inchidere. Link spre comentariu
radusa Postat Mai 25, 2010 Partajează Postat Mai 25, 2010 Audi A6 are acest sistem instalat din fabrica cam din 97-98. Ceea ce cauti tu este un modul care se numeste "Coming Home - Leaving Home". Cauta info pe google cu denumirea asta. Iti pun si un articol care prezinta o schema pt asa ceva, inclusiv cablaj, dar este in germana. Oricum poate te ajuta. Link spre comentariu
Vizitator CarcaBot Postat Mai 25, 2010 Partajează Postat Mai 25, 2010 Da stiu cum se numeste modulul, doar ca eu incercam sa nu cheltui bani sa iau totul de-a gata cand se poate face super simplu doar cu 10 RON :)Am cumparat un temporizator de plafoniera de VW , urmeaza sa-l leg sa vad rezultatul. Link spre comentariu
radusa Postat Mai 26, 2010 Partajează Postat Mai 26, 2010 Pai si schema care e data in articolul respectiv este super simpla, dar este conceputa special pt asta, in sensul ca are doua facilitati in plus fata de un temporizator chior si anume, are un senzor de lumina pt a vedea daca e zi sau noapte si mai are o intrare care se leaga pe plusul de contact, pt a scoate montajul din functiune in momentul pornirii masinii. Link spre comentariu
Vizitator CarcaBot Postat Mai 26, 2010 Partajează Postat Mai 26, 2010 Pai si schema care e data in articolul respectiv este super simpla, dar este conceputa special pt asta, in sensul ca are doua facilitati in plus fata de un temporizator chior si anume, are un senzor de lumina pt a vedea daca e zi sau noapte si mai are o intrare care se leaga pe plusul de contact, pt a scoate montajul din functiune in momentul pornirii masinii.Da am inteles , m-ar fi interesat si ce contine acea placa sa stiu cum s-o fac, altfel tot la temporizator raman ca e mai complet , am facut rost si de un senzor de lumina de la acea coada de rechin cu beculete de se aprind doar noaptea :)Si cu contactul este usor de rezolvat.Ma apuc totusi sa traduc ce scrie acolo dar din cate am vazut da definitia, ce marime are acea cutie ABS , si alte detalii referitor la pozitia montarii. Link spre comentariu
radusa Postat Mai 26, 2010 Partajează Postat Mai 26, 2010 Cum adica ce contine placa? Toate piesele sunt notate in schema. Cablajul nu este 1:1, deci trebuie marit sau micsorat documentul la printare pana cand ai 2.5mm intre pinii integratelor. K1, K8, +12V permanentK2 masaK7 iesire +12V spre luminile ce se doresc a se aprindeK3 +12V din contact (numai pe pozitie contact)K4 intrarea impulsului de comanda, care in cazul de fata se ia de la un bec de semnalizare (in idea ca la deschidere/inchidere auto semnalizatoarele blincuie)K5, K6 senzor lumina (fototranzistor)Ansamblu RC format din R4 si C2 determina timpul de temporizarePotentiometrul P1 determina nivelul de lumina dela care sa functionaze montajulTranzistorul TR2 se poate inlocui cu un BD 139D1 este pt a proteja montajul in cazul conectarii inverse a alimentariiD2 pt reducerea varfurilor inductive de pe releuCablajul care duce +12V alimentare spre +12V iesire consumator trebuie ingrosat bine cu fludor, conduce curenti de peste 10A.Se gaseste orice fel de cutie in care sa intre montajul si se instaleaza in masina intr-un loc cat mai convenabil pt a se face conexiunile. Link spre comentariu
Vizitator CarcaBot Postat Mai 26, 2010 Partajează Postat Mai 26, 2010 Da eu am gresit din cauza ca nu am deschis cu adobe ci cu cititoare online, si nu am observat ca sunt 3 pagini, n-am observat-o decat pe prima :Dabia dupa am observat schema, mersi , o sa incerc sa construiesc ce e acolo Link spre comentariu
Vizitator crick Postat Iunie 10, 2010 Partajează Postat Iunie 10, 2010 Salut tuturor! O schema realizata(partial) de mine functionala pe masina.Desenul cu negru este instalatia masinii,cu rosu temporizatorul,cu albastru sistemul de stingere lumini la incuiere,cu mov legaturile(comenzile) de la alarma pe masina.Pentru o rezistenta de 27k si un condensator de 470 micro se obtin cam 30 sec temporizare.Eu iti recomand ca aprinderea temporizata sa fie realizata de alarma masinii(eu asa am facut mai ales ca telecomanda la alarma bate mai mult) si nu de incuiere usi altfel trebuie sa blochezi temporizatorul sa nu lucreze cu motorul pornit la incuiere-descuiere usi.Comanda temporizatorului este data cu impuls negativ,pentru impuls pozitiv se inverseaza componentele polarizate ,alimentarea si inlocuirea tranzistorului pnp cu un npn(BC 177 cu BC107).Schema face aprinderea temporizata numai la descuiere(la incuiere se pot lasa luminile aprinse ca sistemul stinge oricum totul) daca se doreste si la incuiere temporizare ,se strapeaza dioda dintre condensator si rezistenta.Singura "hiba" o reprezinta faptul ca sistemul nu stie daca afara este lumina sau nu.Cu putina indemanare partea electronica si releul se poate introduce intr-o carcasa de releu de semnalizare(diodele sunt 1N4001-4007).Spor la treaba!nu inteleg de ce nu apare schema?!jpg-uri nu se pot incarca? Link spre comentariu
Vizitator raz3k Postat Iunie 15, 2010 Partajează Postat Iunie 15, 2010 Salut tuturor, vreau sa confectionez schema postata de @radusa pentru un VW Golf 4. Am de gand s-o leg la sirena masinii pentru semnal pozitiv deoarece astfel am posibilitatea sa efectuez silent arm/disarm si nu ma deranjeaza daca la declansarea alarmei se aprind farurile x secunde, chiar este eficient dupa parerea mea, atragand mai multa atentie.Am cateva nelamuriri totusi...1. Stie cineva cu precizie pe ce soclu de siguranta se afla(si pot lega fara batai de cap):- faza scurta;- contact + ;- lampi spate march-arriere;sau vreo schema electrica pt vw (nu vreau sa tai fire... adica tiganie)2. De la primul impuls electric primit de cmos, durata prestabilita se reseteaza(si o ia de la capat) daca semanul de + este continuu sau pulsator sa zicem 2 secunde?Multumesc. Link spre comentariu
Vizitator CarcaBot Postat Iunie 15, 2010 Partajează Postat Iunie 15, 2010 Daca nu o sa primesti raspuns, n-ai decat sa urmaresti culorile firelor de pornesc de la faruri, stopuri si sa le gasesti in panou Link spre comentariu
Vizitator raz3k Postat Iunie 16, 2010 Partajează Postat Iunie 16, 2010 Da, o sa stau cu aparatu de masura sa vad care sunt, am descarcat si bentley wiring&repair manual pt vw si cele de duc in soclu 20 si 21 care sunt ale farurilor pare sa fie un fir galben-verde, o sa confirm cand o sa ma apuc de treaba... astazi iau si ultimele piese. Link spre comentariu
Vizitator CarcaBot Postat Iunie 16, 2010 Partajează Postat Iunie 16, 2010 si eu am terminat de modificat temporizatorul am taiat ce nu trebuia, a ramas doar partea de temporizare, merge foarte bine pana acum.Din cate am observat temporizatorul plafonierei duce 9 - 10 secunde, iar legat pe un releu vreo 13, asta numai pentru deschidere, bineinteles se poate lega si un condensator sa tina mai mult dar nu cred ca este cazul.La inchidere, am acel modul de ridicarea geamurilor care tine 15 secunde daca nu ma insel, plus astea 13 secunde dupa.A mai ramas sa leg circuitul la contact, bord, pozitii, plafoniera si la senzorul de lumina , ca trebuie sa facem si economie de baterie.. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum