Vizitator CarcaBot Postat Mai 15, 2010 Partajează Postat Mai 15, 2010 Salut,Am si eu o nelamurire, vreau ca pozitiile masinii sa se aprinda cand deschid masina din telecomanda.Pe langa faptul ca se aprind, vreau sa stea in jur de +/- 10 secunde dupa care, ma rog cu fade sau fara fade sa se stinga.EU am facut urmatoarea schema.Am vrut sa folosesc 4 diode, un condensator de 10kuf , un releu temporizator, iar in momentul in care deschid masina, impulsul de la inchiderea centralizata, sa incarce condensatorul de 10kuf ( nu stiu daca este posibil sa-l incarce complet, si nu am testat sa vad cat ar tine daca ar fi incarcat complet), si sa aprinda pozitiile pana se termina curentul din condensator.M-am mai gandit si la o alternativa, sa leg un temporizator la curent continuu si la impulsul inchiderii centralizate sa declanseze temporizatorul si sa tina pozitiile deschise cat timp este setat.Are cineva o idee mai buna ? Link spre comentariu
former_Alfred Postat Mai 15, 2010 Partajează Postat Mai 15, 2010 1. Ce este "un condensator de 10kuf" ? 10.000 uF adică?2. Ce fac cele 4 diode?3. Pentru a modifica durata, un oscilator are un grup RC (rezistenţă + condensator). Nu încearcă nimeni să încarce parţial condensatorul, pentru că fenomenul nu e controlabil şi nici reproductibil. Se modifică valorile rezistenţei şi condensatorului, se foloseşte eventual un semireglabil sau un potenţiometru pentru ajustări fine, iar la sfârşit se înlocuieşte acel semireglabil cu o rezistenţă fixă de valoarea respectivă, măsurată cu semireglabilul în poziţia care dă rezultatul dorit.4. Soluţia realistă e cea pe care ai numit-o "alternativă", cu temporizatorul comandat de impulsul de la închiderea centralizată. Link spre comentariu
Vizitator CarcaBot Postat Mai 15, 2010 Partajează Postat Mai 15, 2010 1. Ce este "un condensator de 10kuf" ? 10.000 uF adică?2. Ce fac cele 4 diode?3. Pentru a modifica durata, un oscilator are un grup RC (rezistenţă + condensator). Nu încearcă nimeni să încarce parţial condensatorul, pentru că fenomenul nu e controlabil şi nici reproductibil. Se modifică valorile rezistenţei şi condensatorului, se foloseşte eventual un semireglabil sau un potenţiometru pentru ajustări fine, iar la sfârşit se înlocuieşte acel semireglabil cu o rezistenţă fixă de valoarea respectivă, măsurată cu semireglabilul în poziţia care dă rezultatul dorit.4. Soluţia realistă e cea pe care ai numit-o "alternativă", cu temporizatorul comandat de impulsul de la închiderea centralizată.Da mă refeream la un condensator de 10.000 uF.Bun, dacă soluţia realistă este ce-a pe care am numit-o "alternativă" , atunci este posibil ca acel temporizator sa fie pornit de un singur impuls adica de unul de 12v cel de la inchidere? Daca da spune-mi te rog ce fel de temporizator trebuie sa cumpar? Se poate folosi acelasi temporizator si cand inchid masina ? Link spre comentariu
former_Alfred Postat Mai 15, 2010 Partajează Postat Mai 15, 2010 Nu ştiu ce temporizatoare se găsesc prin magazine. Existau într-o vreme nişte temporizatoare pentru ştergătoare de parbriz (Daciile vechi nu aveau temporizare şi trebuia instalat ulterior). Cred că şi un releu de semnalizare s-ar putea modifica cu succes. Dar trebuie să apelezi la cineva care ştie ce face. Sigur că se poate folosi acelaşi temporizator ca să aprindă poziţiile şi la închiderea maşinii, asta se rezolvă din modul cum preiei acel impuls de la închiderea centralizată. În funcţie de cum e construit temporizatorul pe care-l găseşti, acel impuls ar putea fi preluat printr-un divizor rezistiv, dacă e cazul.Cel mai bine ar fi să treci mai întâi pe la un magazin de piese auto, să vezi ce temporizatoare se găsesc. Un temporizator e de fapt un releu comandat de un circuit electronic. Iar acel circuit electronic ori generează impulsuri de comandă (ca la releul de semnalizare) ori aplică o întârziere asupra unui impuls de comandă extern. Acea întârziere trebuie ajustată la cât îţi trebuie ţie (10 secunde, 2 minute sau cât vrei tu). Ca să se stingă cu fade, e un pic mai complicat, pentru asta chiar ar fi nevoie de un condensator de câteva mii de uF montat în paralel pe luminile de poziţie. Releul temporizator ar ţine poziţiile aprinse câte secunde vrei tu, după care condensatorul ar crea efectul de fade, pe măsură ce se descarcă. Dar de încărcat, condensatorul ar fi încărcat full, de către releul temporizator. Doar descărcarea ar fi treptată.Cred că am înţeles şi ce era cu cele 4 diode, probabil erau conectate între condensator şi fiecare dintre lămpile de poziţie, ca să separe cele două moduri de comandă, cel prin temporizator şi cel normal, prin butonul din bord. Asta era? Link spre comentariu
Vizitator CarcaBot Postat Mai 15, 2010 Partajează Postat Mai 15, 2010 Nu ştiu ce temporizatoare se găsesc prin magazine. Existau într-o vreme nişte temporizatoare pentru ştergătoare de parbriz (Daciile vechi nu aveau temporizare şi trebuia instalat ulterior). Cred că şi un releu de semnalizare s-ar putea modifica cu succes. Dar trebuie să apelezi la cineva care ştie ce face. Sigur că se poate folosi acelaşi temporizator ca să aprindă poziţiile şi la închiderea maşinii, asta se rezolvă din modul cum preiei acel impuls de la închiderea centralizată. În funcţie de cum e construit temporizatorul pe care-l găseşti, acel impuls ar putea fi preluat printr-un divizor rezistiv, dacă e cazul.Cel mai bine ar fi să treci mai întâi pe la un magazin de piese auto, să vezi ce temporizatoare se găsesc. Un temporizator e de fapt un releu comandat de un circuit electronic. Iar acel circuit electronic ori generează impulsuri de comandă (ca la releul de semnalizare) ori aplică o întârziere asupra unui impuls de comandă extern. Acea întârziere trebuie ajustată la cât îţi trebuie ţie (10 secunde, 2 minute sau cât vrei tu). Ca să se stingă cu fade, e un pic mai complicat, pentru asta chiar ar fi nevoie de un condensator de câteva mii de uF montat în paralel pe luminile de poziţie. Releul temporizator ar ţine poziţiile aprinse câte secunde vrei tu, după care condensatorul ar crea efectul de fade, pe măsură ce se descarcă. Dar de încărcat, condensatorul ar fi încărcat full, de către releul temporizator. Doar descărcarea ar fi treptată.Cred că am înţeles şi ce era cu cele 4 diode, probabil erau conectate între condensator şi fiecare dintre lămpile de poziţie, ca să separe cele două moduri de comandă, cel prin temporizator şi cel normal, prin butonul din bord. Asta era?Eu am niste angel-eyes-uri montate CCFL , si nu as vrea sa afecteze durata de viata acel fade cu condensatorul, eu am unul (de 4000uf cred) pus deja, dar cand le iau curentu din buton nu stau aprinde nici macar 1 secunda.Cele 4 diode se foloseau la prima optiune2 diode de sens erau montate pe motorasul de la inchidereiar celelalte doua erau montate la fiecare 2 neoane. adica in partea stanga o dioda pe circuit iar in dreapta cealalalta.Din ce-ai spus mai sus , acel temporizator cu impulsuri , nu face exact ca un releu pt semnalizari ? adica licare continuu ?Cred ca temporizatorul care aplica o intarziere o sa-l comand , o sa vad luni ce si cum.mersi pentru raspunsuri. Link spre comentariu
former_Alfred Postat Mai 15, 2010 Partajează Postat Mai 15, 2010 Din ce-ai spus mai sus , acel temporizator cu impulsuri , nu face exact ca un releu pt semnalizari ? adica licare continuu ?Nu, releul de semnalizare nu e totuna cu temporizatorul. Releul de semnalizare are un circuit electronic de comandă (un astabil) care îşi schimbă permanent starea atât timp cât e pornit. De aceea spuneam că trebuie modificat. Un temporizator nu-şi schimbă automat şi permanent starea, el primeşte o singură comandă, pe care o aplică cu o anumită întârziere controlată, reglabilă. Acea întârziere este numită temporizare, de aici şi numele. Dar după respectiva comandă nu se mai întâmplă nimic, până la următoarea comandă. Pe când releul de semnalizare continuă să funcţioneze la nesfârşit, fără vreo nouă comandă.Tu vrei să foloseşti temporizarea asta pentru CCFL-uri, nu pentru becuri normale de poziţie? Link spre comentariu
davidut5 Postat Mai 15, 2010 Partajează Postat Mai 15, 2010 Eu am facut pentru cineva angel cu leduri, pe care le-am legat prin diode la plafoniera masinii, am pus si pe pozitie spate, bagheta cu leduri pe care de asemenea le-am legat la plafoniera, toate becurile pentru iluminare interioara au fost inlocuite cu leduri, deci odata cu aprinderea plafonierei la descuiere incuiere din telecomanda se aprinde pozitia fata si spate cu un consum foarte redus, Daca ai angel cu neon, nu poti avea efect fade Link spre comentariu
Vizitator CarcaBot Postat Mai 15, 2010 Partajează Postat Mai 15, 2010 @former_Alfred pentru CCFL-uri si pozitii spate, deci au un consum foarte redus@davidut5 neoane am ca ledurile am auzit ca se ard repede, de ce crezi ca nu ar merge la neoane ? ma rog nu e asa important, si ma tem ca se si ard din chestia asta mai repede decat sunt ele garantate standard. Link spre comentariu
former_Alfred Postat Mai 15, 2010 Partajează Postat Mai 15, 2010 Nu e vorba de consum. Luminozitatea LED-urilor variază în funcţie de curentul prin ele, deci la ele poţi avea efect fade. Dar la CCFL nu există fade. Ele stau ori aprinse, ori complet stinse, nu au stări intermediare. Sunt la fel cu tuburile de neon, până la urmă.Povestea cu LED-urile care se ard repede e doar o poveste spusă de cei care vând CCFL-uri. Măcar 50.000 de ore ar trebui să meargă, iar unele ajung şi la 200.000 de ore, dacă sunt exploatate responsabil. Am un ceas cu radio cumpărat acum 20 de ani, funcţionează non-stop, deci afişajele lui au deja 175.000 de ore. Şi n-au nici cea mai mică problemă. Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 15, 2010 Partajează Postat Mai 15, 2010 Si CCFL stie fade... desi e umpic diferit: Ca sa nu mai zic de monitoarele care permit ajustarea intensitatii lampilor Link spre comentariu
former_Alfred Postat Mai 15, 2010 Partajează Postat Mai 15, 2010 am găsit într-adevăr un clip cu fade la angel eyes montaţi pe un BMW. E ceva ciudat, nu e chiar un fade "pe bune", dar se poate spune că e fade. Mea culpa. Link spre comentariu
Vizitator CarcaBot Postat Mai 15, 2010 Partajează Postat Mai 15, 2010 da oricum nu prea am fost tentat sa iau cu leduri si din motive estetice, sunt diferite la aspect fata de CCFLuri. Iar referitor la fade, sunt multe filmulete pe youtube care au fade si pe ccfluri , totul este posibil problema este ca nu cunosc eu metodele // uita-te aici , exact ce vreau sa fac, dar timpul este mai scurt - Link spre comentariu
Vizitator CarcaBot Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 Chestia rea este ca am fost prin toate magazinele, si nu am gasit temporizatori. La un moment dat o doamna mi-a zis daca de stergatoare .. si i-am zis ca nu, oare era bun si ala ? Link spre comentariu
former_Alfred Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 În principiu, era bun. Dar tot trebuia modificat şi acela. Temporizatoarele pentru ştergătoarele de parbriz se comportă tot cam ca releele de semnalizare, în sensul că funcţionează continuu atât timp cât sunt acţionate. Asta trebuie modificat, la aplicaţia ta temporizatorul trebuie să acţioneze o singură dată, după care să se deconecteze până la comanda următoare. Dar e de preferat să modifici un temporizator de ştegător de parbriz, e mai apropiat de ce-ţi trebuie ţie. Plus că temporizarea e reglabilă (de obicei între 5 - 30 de secunde) spre deosebire de releele de semnalizare, la care nu e reglabilă, deci modificările ar fi mai complexe. Link spre comentariu
Vizitator CarcaBot Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 Si cam cum as putea face acele modificari pentru a actiona o data pana la semnalul urmator ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum