Cilibiu Postat Mai 30, 2010 Autor Partajează Postat Mai 30, 2010 Cam la asta ma gandeam si eu! Cu voltmetru!Iar daca folosesc acumulatori cu acid, care este dezavantajul?Tu ai zis ca cei cu gel sunt facut de a fi descarcati! ADIK?Pai cei cu acid nu tot la fel ii folosim , adik ii descarcam?Exact cum ar fi convertoarele de la 12V in 240V , acele de le folosesti la masina!Eu acum am o oferta 15 lei 2 bateri de masina, una de 65A/h iar cealalta 55A/h, sunt bune, ca doar este prieten bun cu mine!De acea intreb care cum este cu acumulatorul cu acid! Link spre comentariu
stefan_k Postat Mai 30, 2010 Partajează Postat Mai 30, 2010 Ti-am spus si eu acum vreo doua pagini: un acumulator normal (cu acid) cu plumb, daca il descarci complet de 2-3 ori, poti sa iti iei adio de la el.Exista acumulatori proiectati special pentru a putea fi descarcati complet, asa numiti "cu gel". Nu te baza in schimb ca acumulatorii ieftini vor suporta multe descarcari, chiar daca scrie pe ei "sealed" sau "gel".De aceea, ti-am mai zis sa iti calculezi acumulatorii sa aiba capacitatea de 2-3 ori mai mare decat capacatitatea maxima pe care o doresti (de ex daca vreo 120Ah reali, sa pui acumulatori de minim ... 240Ah). Altfel ii vei schimba destul de repede, daca chiar ii vei folosi (cu descarcare completa).Sau, ar mai fi varianta cu protectia la descarcare completa, dar atunci ajungi la aceeasi problema: tu pui acumulatori de 120Ah, circuitul de protectie la descarcare intervine undeva pe la 60%, si tie intre timp ti-au livrat doar vreo 50Ah (fata de cat te asteptai sa iti livreze).Acumulatorii auto nu sunt proiectati pentru descarcari complete (acolo ei sunt folositi pentru pornirea motorului, dupa care intra in regim de incarcare).Acumulatorii de utilaje electrice (motostivuitoare, de ex) sunt cei mai potriviti pentru ce vrei tu. Acei acumulatori suporta descarcari complete (si sunt si mai scumpi, evident).Sau asa numitii "acumulatori marini" (unii dintre ei ... in special cei pentru barci cu motor electric). Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 30, 2010 Autor Partajează Postat Mai 30, 2010 Deci renunt la acesti acumulatori si caut cu gel!Eu credeam ca la descarcare complecta inseamana 0V!Dar am ineteles ce inseamna descarcati compet!Mersi de sfaturi si explicari! Link spre comentariu
stefan_k Postat Mai 30, 2010 Partajează Postat Mai 30, 2010 Cel mai corect ar fi termenul de "deep cycle" pentru acumulatorii de care ai nevoie. Notiunea de "cu gel" se foloseste si pentru unii acumulatori "sealed/maintance free" - chiar daca acestia nu sunt musai "deep cycle".Repet, ar merge si acumulatori normali (cu acid), doar ca trebuie supradimensionati generos (as zice minim de 2-3 ori capacitatea pe care o vrei). Daca poti sa faci rost de acumulatori ieftini, pentru teste, nu vad de ce nu i-ai folosi. Doar sa stii la ce sa te astepti (sa nu tragi din ei mai mult decat pot in mod real). Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 30, 2010 Autor Partajează Postat Mai 30, 2010 Pai la UPS care il am avea acumulatori cred ca in jur de 15A/h 24V, eu vreau sa pun 130A/h 24V!Deci e supra dimensionat de 10 ori nu de 2-3 ori! Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 30, 2010 Partajează Postat Mai 30, 2010 Deci la 15 lei,eu clar i-as pune p-astea cu acid Acum,depinde daca ai in fiecare saptamana pene de cateva ore,in care ai nevoie de curent,sau doar foarte rar... In timp o sa le scada capacitatea utila pana la o valoare nesatisfacatoareDar cum unii cu gel costa enorm(aia de >50Ah) 40 ron de 12v/7Ah ,100 ron de 12V/17Ah etc... Cred ca sari umpic bugetul si fara cine stie ce folosTreaba cu supradimensionarea acumulatorilor tine doar de cat vrei sa-i descarci! Deci ai acumulatori de,sa zicem 50Ah,tu poti folosi un consumator care trage 50A doar 30 min,unul care trage 25A - 1h si tot asa mai departeVezi ca UPSul s-ar putea sa te lase sa tragi toti cei 50Ah... Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 30, 2010 Autor Partajează Postat Mai 30, 2010 Da, cam la asta ma gandeam si eu, mai ales ca aici in bv am gasit de 12V/12A/h la 139 lei, iar 2 bucati mar duce in jur de 300 lei, penele nu sunt dese, 2 ori pe luna , poate nici atat daca nu este furtuna afara, pe aici trazneste ff des atunci cand este furtuna iar cum au fost zilele astea, noh!Iar iarna din cauza gerului sau zapezi, dar pe an nu depasesc 5 max 10 pene de curent, dar unele sunt lungi , cam de 6 ore a fost cea mai lunga in ianuarie!Iar daca nu apuci sa faci cald in casa, atunci cand nui curent o sa degeri de frig Deci o sa le iau pe cele cu acid si vad si ce rezultate da! Mersi de sfat! Link spre comentariu
LostCell Postat Mai 30, 2010 Partajează Postat Mai 30, 2010 Stefan_k un ups nu descarca complet bateria niciodata,upsul decupleaza automat cand tensiunea pe baterie ajunge la 10V(asa face a meu),daca maresti capacitatea la acumulatori upsul nu pateste nimica,doar timpul ce incarcare a acumulatorilor creste,verificat pe a meu(mustek 600VA) in loc de 1x7ah i-am pus 4x7ah,acumulatori ii incarca pana la 13.5v si ii tine la aceasta tensiune.cilibiu tensiunea scoasa de upsul tau e ok(240V),la priza am tot timpu 238..242V,iar upsul meu are pe cablaj un rezistor din care il pot comuta pt operare pe 220V(in cazu asta se activeaza avr-ul(deoarece la priza am 238) si scoate la iesire 200V) sau 240V caz in care nu face nimica,cand il deconectez de la retea scoate la iesire 237V.o sa incerc si un acc auto pe calciu tornado de 50Ah da momentan ruleaza niste aplicatii "fragile". Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 30, 2010 Autor Partajează Postat Mai 30, 2010 Eu am observat ca daca am 24V in cap nu imi porneste UPS, dar daca depasesc 24,2 porneste, deci automat daca tensiunea scade la acumulatori la 24 V mi se opreste ups de tot!Asta e testat pe asta care il am! Link spre comentariu
stefan_k Postat Mai 31, 2010 Partajează Postat Mai 31, 2010 Stefan_k un ups nu descarca complet bateria niciodata,upsul decupleaza automat cand tensiunea pe baterie ajunge la 10V(asa face a meu)Am mai zis odata ... daca "asa face al tau" nu inseamna ca toate fac la fel. Chiar vrei sa iti trimit prin posta baterii moarte din cauza asta? Am destule.Si chiar daca are norocul si are un ups mai decent, ramane valabila problema cealalta: el isi calculeaza sistemul pentru o capacitate de 120Ah, se bazeaza ca il tine 2 ore, dar din cauza descarcarii acumulatorului si a decuplarii upsului din cauza auto-protectiei, timpul util de functionare va fi doar de aproximativ 1 ora. Problema asta nu o rezolvi decat prin supradimensionarea acumulatorului.Eu am observat ca daca am 24V in cap nu imi porneste UPS, dar daca depasesc 24,2 porneste, deci automat daca tensiunea scade la acumulatori la 24 V mi se opreste ups de tot!Asta e testat pe asta care il am!Atunci ai noroc, si nu trebuie sa iti bati prea mult capul cu ce am zis eu relativ la durata de viata a acumulatorilor. Doar atat ca e de asteptat ca upsul sa nu iti livreze toti Amperii-ora scrisi pe acumulatori. Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 31, 2010 Partajează Postat Mai 31, 2010 Dar tu din ce alimentezi UPSul?Dinr-un traf? Si cu ce filtraj? Link spre comentariu
LostCell Postat Mai 31, 2010 Partajează Postat Mai 31, 2010 Nu vreau sa imi trimiti baterii,mai bine le-ai duce la reciclat eu stiam ca capacitatea acumulatorului e data la 1.75V/celula,adica dupa ce ai luat-o de la incarcat si o descarci pana la 1.75V/cel(10,5V) primesti 7Ah. www.sunlight.ro/fupload/acd22_SPa%20Bat ... eaflet.pdf Link spre comentariu
stefan_k Postat Mai 31, 2010 Partajează Postat Mai 31, 2010 Eu nu te contrazic la faza asta, ca nu am de ce. Dar ca si completare, ia vezi ce zic altii despre voltaj raportat la capacitate: http://www.batterystuff.com/tutorial_battery.html#6 Pe scurt, cand a ajuns la 10.5V, acumulatorul e practic gol. Inca de la 12.2V e considerat 50% gol (ceea ce interesant se potriveste cu comportamentul ups-ului lui Cilibiu). Daca tu vrei sa descarci in mod constant acumulatori in felul acesta, nu te poate opri nimeni. Decat acumulatorul. Continui sa imi sustin ideea, ca un acumulator care nu a fost proiectat sa fie descarcat "pana la maxim", va ceda in scurt timp daca e folosit in acest mod. E simplu: acumulatorii auto (cu acid) au placi subtiri, sunt proiectati sa dea curenti foarte mari in interval scurt de timp, cat sa porneasca motorul, dupa care sa treaca in regim de incarcare. Evident ca daca dai 15 lei pe un acumulator, nu mai conteaza cat de repede il distrugi, de aceea am zis ca ar merge si asta. Acumulatorii deep-cycle au placi mult mai groase de plumb, si sunt ganditi sa dea curent constant pe intervale lungi de timp. Comportament total diferit de cel al celor simpli cu acid. Completare: si de fapt comportamentul upsului lui Cilibiu se potriveste cu ce zic eu: daca ups-ul se opreste la ~24.2V (conform tabelului de mai sus, la 50% din capacitate) si nu la 2x10.5V (ceea ce ar corespunde cu descarea maxima), atunci inseamna ca in intervalul respectiv a livrat doar jumatate din capacitatea scrisa pe acumulator. Deci, pentru a avea 120Ah reali, folosibili, trebui sa pui acumulatori de 240Ah nominal. (ignoram randamentul, ca daca il introducem si pe ala va suparati). Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 31, 2010 Autor Partajează Postat Mai 31, 2010 Pentru testul ups-ului am folosit o sursa de laborator reglabila de 5A, bine inteles fara consum la iesirea ups, iar cand am crescut tensiunea peste 24,2 a pornit ups-ul,cand am scazut sub aceasta valoare sa oprit de tot, iar eu nu cred ca depasesc 300W pe ora, cea ce 130A/h la 24 V ma ajunge vreo cateva ore, iar nu cred ca apuc vreo data sa descarc acumulatori pana la 24V, deoarece penele de curent nu cred ca o sa tina asa mult, sau daca vad ca tine mult ma limitez la consum si scad la 150W pe ora, doar iluminatul sa zic asa! Link spre comentariu
blazeu Postat Iunie 3, 2010 Partajează Postat Iunie 3, 2010 Eu cred ca ar trebui sa-ti fixezi mai intai, foarte clar, prioritatile (spre exemplu, eu as utiliza 1 UPS NUMAI pentru centrala, un altul pentru computer (acesta e destinat opririi dupa salvarea fisierelor in lucru, nu utilizarii cu orele - pentru asta e destinat un laptop), iar pentru iluminat, exista niste "lampi de urgenta" care contin un acumulatoras si un invertor, care tin acumulatorul incarcat si asigura cam 1 ora de iluminare pe acel acumulator. Dupa ce se pun toate in ordine, se pot opri sursele de urgenta si trece pe romanticele lumanari...Un UPS de putere/energie mare, care sa-ti tina in functiune apartamentul (utilizat pentru servere de exemplu) e MULT mai scump decat discutam aici.Despre acumulatorii auto cu acid: cum s-a mai spus, ei sunt optimizati pentru pornire (impuls de suta de amperi), NU pentru descarcare adanca (asa-numitul "deep-cycle")(incercarea de a-i descarca peste 20-30% din capacitatea lor se va solda cu SULFATAREA lor). Stiu ca sunt atractivi prin pret, dar cam asta-i gradul de rezerva pe care ar trebui sa-l aiba, si dincolo de pret devin si voluminosi. Succes! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum