stefan_k Postat Mai 26, 2010 Partajează Postat Mai 26, 2010 ups-urile decupleaza singure la tensiune mica in acumulator, am vazut si la cele ieftineEra vorba de a-si face omul propriul ups, "cat mai simplu". Eu asta am inteles.Si am vazut destule upsuri cu acumulatori morti dupa 2-3 nopti de distractie a-la-electrica. Nu toate decupleaza atunci cand acumulatorul e prea descarcat. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 27, 2010 Autor Partajează Postat Mai 27, 2010 Am facut rost de partea de comanda dintrun UPS mai vechi!Lam reparat, lam testat si merge!Acum problema este ca nu stiu ce putere are!Ansamblul este mic, iar daca tensiunea este sub 24V mi se opreste de tot, lam alimentat printrun traf care avea 23,6 si nu pornea de loc, am crezut ca nul facusem, dar dupa ce am schimbat trafu gandintuma ca poate trebuie sa aibe peste 24 ca sa functioneze, si voila, merge, tensiunea la incarcare este de 28V pe acumulator, bine inteles nam pus acumulatorul, tensiunea de iesire este de 240V!Montajul este foarte mic, cea ce ma face sa ma gandesc ca mai mult de 100W nare, este alimentat de doua bateri 12V/5Ah.Tranzistori din primarul trafului chooper este IRF540 cea ce cam ma mira de ce au pus asa puternici! doar daca ups este mai puternic daca nu asta e Traful chooper este FERITA, nu este traf normal...... etc.Iar daca stau sa ma gandesc, la trafurile de 50Hz in secundar (la UPS) trebuie bobinate cateva sute de spire, poate chiar mai mult! La mine in primar am 5 litwire in paralel de 1mm.Secundarul nu am vazut ce iesire are deoarece nu pot vedea din cauza celorlalte componente!Acum intrebarea mea este....... Pot sal modific ca sa fie mai puternic? Sa dublez tranzistoarele, diodele, iar traful sal las tot pe acela? Mi se pare foarte mic, sectiunea este cam 20x20 FERITA!Ca sa inlocuiesc traful, ce ferita ar merge pusa in locul vechiului traf?UPS este doar sinwave, deoarece are doar buton de pornire pe LINE sau pe BAT, si 2 leduri care indica aceste 2 functi!Revin cu o poza cand ajung acasa! Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 27, 2010 Autor Partajează Postat Mai 27, 2010 Am gresit ceva mai sus... primarul trafului are cate 8-10 litwire iar secundarul adik 240V are 3-4 litswire in paralel, la mine vine alimentat tot apartamentul din UPS doar ca scot din priza toate aparatele care numi trebuie in acel timp! Eu doar decuplez FIRIDA! Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 29, 2010 Partajează Postat Mai 29, 2010 Nu stiu..eu personal n-as umbla la el. Doar dublarea tranztstorilor n-o sa faca nimic utilSi ca sa faci alt traf,e cam greu,daca nu esti bun in sursele in comutatie Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 29, 2010 Autor Partajează Postat Mai 29, 2010 Dupa parerea ta cam care ar fi puterea lui maxima pe 1h? Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 29, 2010 Partajează Postat Mai 29, 2010 Putere*Timp=Energie Iar energia depinde de capacitatea acumulatorului si de randamentul UPSului (care e peste 80%)Pana la urma catimos-feti are in primar? Si cum sunt pusi,push-pull(cel mai probabil: ai o priza mediana pusa la + si 2 ramuri de mosfeti care dau la masa) sau full bridge?La 2 mos-feti,pt un ups de 12v,ai cam 200w continuu,chiar 300 fortat. Deci la 24v ai avea cam 300w,sau chiar pesteVezi cum il racesti,sa pui radiatoare pe tranzistori si alti semiconductoriEventual un ventilator care sa raceasca si traful Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 30, 2010 Autor Partajează Postat Mai 30, 2010 Configuratia este full-bridge! Doar 4 tranzistori IRF540!Ceilalti care sunt IRF840 nu am stat sa vad ce face! dar cred ca este de la sursa care incarca acumulatori!El era alimentat de 2 acumulatori de 12V pus in serie, adik 24V! Iar puterea lor nu cred ca depasea max 7A/h , cred ca erau de 5A/h ca carcasa era cam mica! Nu cred ca incapeau cei de 7A/h, iar daca facem un calcul 24*10A/h=240VA!Eu vreau sa pun acumulatori de masina, are ceva? sau oricum mult mai puternici, ceva de scuter care sa aibe macar 15A/h, adik 24V la 30A/h. Cum as putea sa testez puterea maxima a acestui UPS?Are cumva vreo protectie daca depaseste curentul tras din acumulatori? sau detecteaza un consum prea mare si intra vreo protectie? Link spre comentariu
danb1974 Postat Mai 30, 2010 Partajează Postat Mai 30, 2010 Probabil avea in zona a 500VAPoti doar sa pui acumulatori de capacitate mai mare si sa maresti timpul pe mers pe baterie Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 30, 2010 Autor Partajează Postat Mai 30, 2010 Eu mam gandit ca daca ii pun acumulatori de capacitate mai mare o sa imi strice partea de incarcare, ca de la 24V max 15A (acumulatori) aici o sa am 24V la 120A, asta stiu ca duce un timp mai indelungat dar nu imi arde partea de incarcare?, ca la acumulatori auto trebuie in jur de 10A la incarcare unui acumulator de 12V, la 2 imi trebuie 20A, pentru incarcarea acumulatorilor care erau in UPS nu cred ca depasea 3A curentul de incarcare.Sau ma insel eu!Voi ce ziceti ca este mai bine sa fac? Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 30, 2010 Autor Partajează Postat Mai 30, 2010 Configuratia este full-bridge! Doar 4 tranzistori IRF540!Ceilalti care sunt IRF840 nu am stat sa vad ce face! dar cred ca este de la sursa care incarca acumulatori!El era alimentat de 2 acumulatori de 12V pus in serie, adik 24V! Iar puterea lor nu cred ca depasea max 7A/h , cred ca erau de 5A/h ca carcasa era cam mica! Nu cred ca incapeau cei de 7A/h, iar daca facem un calcul 24*10A/h=240VA!Eu vreau sa pun acumulatori de masina, are ceva? sau oricum mult mai puternici, ceva de scuter care sa aibe macar 15A/h, adik 24V la 30A/h. Cum as putea sa testez puterea maxima a acestui UPS?Are cumva vreo protectie daca depaseste curentul tras din acumulatori? sau detecteaza un consum prea mare si intra vreo protectie?Am gresit din nou, mediana este pusa la BAT+ iar celelalte doua capete vin la mosfeti, sunt cate doi in paralel si e configurate pus-pull!Inca o data multe scuze!Am gasit acuma o dioda fast de 3A arsa, ea este in serie cu iesirea de 220V de la ups, ea este in scurt, tensiune am la iesire, dar ma gandesc de ce este dioda pusa pe iesirea din ups?Sa dea cumva 220V CC pulsatoriu la 50Hz?, Adika sa nu fie AC 50HZ sa fie CC 50HZ, adik GND este cuplat tot timpul iar + este in impulsuri de 50hz, oare sa fie asa? Eu tot vreau sa inteleg principiul de functionare al acestui ups dar imi cam da bataie de cap!Iesirea din traful chooper care cred ca da 240V este conectata la multe diode in serie , Adik pe iesirea trafului sunt puse diode in serie, pe fiecare ramura. Sincer ma bagat in ceata rau de tot! Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 30, 2010 Partajează Postat Mai 30, 2010 Sa stii pa cartea de incarcare a acumulatorilor e in principiu o sursa de curent constant...deci orice acumulatori ai pune,curentul nu sare peste o limita...ca n-are cumAcumulatorii se vor incarca mai greu. Si partea de incarcare va fi calda un timp mai mare,deci racire cu ventilator Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 30, 2010 Autor Partajează Postat Mai 30, 2010 Pot sa fac oare un mic montaj in care sa imi arate cat de incarcata e bateria?Ceva pe leduri, nu prea complicat, sa zic 5 leduri din 20 in 20%! Ma gandesc daca pun montajul pe baterie o sa imi indice cat a mai ramas din ea, iar pe incarcare o sa imi arate cat mai are, sau cel presupun ca ar merge asa!La acumulatori cu acid ar trebui sa ii scot capacele cand se incarca , ca sa nu se acumuleaze presiune, ca stiu ca difera fata de cei cu gel. Cei cu gel sunt mai buni decat cei cu acid?Ce recomandati? cu acid sau cu gel? Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 30, 2010 Partajează Postat Mai 30, 2010 Pt ups,gelSunt facuti pt a fi descarcatiNu prea poti sa faci un indicator de capacitate,dar poti face un voltmetru,din care poti deduce cat de cat Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum