geoky Postat Mai 22, 2010 Partajează Postat Mai 22, 2010 multa vorba,pe langa adevar... pentru Alfred : D-nu sef,noi nu evitam "suflatul clientilor in ceafa noastra" pentru ai fura,ci pentru a evita scanteile in capetele patrate care nu pot intelege cum o piesa poate costa 30 lei si manopera pt ea 70 lei,sau 5 c-uri x 0,3 lei =1,5 lei si manopera restul pana la 50 lei ...cei mai multi doresc sa fie taxati dupa marimea piesei si dupa valoarea ei ,daca un c-u este 0,3 lei atunci manopera sa fie de cel mult vre-o 9 ,sa faca cu totul doar 10 lei... unii cand vin sa ia aparatul intreaba "ce a avut dom'le ?" si eu le spun "a fost defect" .punct. Link spre comentariu
former_Alfred Postat Mai 22, 2010 Partajează Postat Mai 22, 2010 Chestia asta cu manopera are şi ea mai multe feţe. Pe de-o parte, dacă lucrezi pe cont propriu, la tine acasă, e rezonabil să taxezi 15-20 de lei pe oră, iar dacă clientului i se pare mult, poţi foarte bine să-i explici că tu mai aloci timp şi pentru procurat componentele, şi pentru documentare etc. Nu trebuie nepărat să-i prezinţi clientului calculul pe oră, ci doar să ai pentru tine o evaluare. Pe care să i-o poţi prezenta şi lui just in case. Pentru că o anumită rotunjire a preţului e acceptabilă, dar clientul trebuie să vadă că te bazezi pe ceva, când îi ceri o anumită sumă. Dacă-i spui o sumă la întâmplare şi se vede că e scoasă "din burtă", nu te mai înţelegi cu el. Oricine ajunge şi în postura de client din când în când, aşa că e destul de uşor să vezi cum nu-ţi place ţie să fii tratat, ca să ştii cum să nu-i tratezi pe clienţii tăi. Dar din păcate, majoritatea "meseriaşilor" procedează invers: "Ei, da' ce, mie zugravul (sau mecanicul, whatever) cum mi-a făcut?" . Şi în felul ăsta, în loc să te înţelegi bine cu clientul şi să ai o anumită prestanţă, cobori la nivelul zugravului, dar te miri după aceea că eşti tratat de către client la fel ca zugravul. Sigur că dacă ai un atelier, unde plăteşti chirie şi utilităţi, poate şi 1-2 angajaţi, atunci nu te mai poţi limita la 15-20 de lei pe oră manoperă. Dar pe de altă parte, deşi lucrează acasă, unii încearcă să-şi valorifice munca la 50 de lei pe oră, deşi dacă i-ai întreba în mod expres, n-ar avea curaj să pretindă că ei vor să obţină 100 de euro pe zi (8 ore x 50 lei). Realitatea e că unii dintre noi vor să lucreze 2-3 ore pe zi, dar să obţină plata pentru 8 ore. Iar asta nu mai e în regulă. Eu cred că sunt importante două lucruri, oarecum contradictorii: nici să nu păcăleşti clientul (sau să trăiască el cu impresia că a fost păcălit) dar nici să nu-i permiţi clientului să ţi se urce în cap. Cel mai uşor e să-i spui de la început preţul, ca să ştie la ce să se aştepte. Iar asta evită discuţiile neprincipiale după. Clientul nu trebuie vânat, el trebuie să vină singur, iar ceea ce-l va atrage este profesionalismul: dacă nu poate repara în altă parte ceea ce repari tu, va plăti fără nici o problemă, dar asta fără să fie "jumulit". În general, cei care repară în prezenţa clientului n-au nici o problemă dacă clientul mai vine sau nu altădată, iar siguranţa de sine, faptul că ştii ce faci şi o faci la vedere, te ajută foarte mult să te impui în faţa clientului. Dar asta ţine de-acum şi de psihologie Din experienţă personală, pot să-ţi spun că doar 2-3 % din clienţi au ceva de comentat în privinţa preţului sau oferă mai puţin decât spun eu, iar ăştia nu mai au ce căuta a doua oară. Dar dacă n-aş lucra în prezenţa lor sau le-aş spune preţul abia la sfârşit, după ce totul e gata, probabil cei care m-ar trata cu neîncredere ar fi de 10 ori mai mulţi. Şi mai e încă un aspect: ca electronist, banii nu trebuie să provină doar din manopera încasată de la client. Dacă vinzi diverse chestii la care te poţi baza că le vei asigura garanţia, câştigi mult mai bine decât din manopera pentru depanarea unui produs pe care clientul l-a cumpărat din altă parte. Am clienţi care apelează la mine şi acum, deşi relaţia cu ei a constat iniţial în faptul că au cumpărat ceva de la mine acum 5 - 6 - 7 ani. Dar dacă au fost mulţumiţi atunci, au toată încrederea că vor fi mulţumiţi şi acum. Link spre comentariu
misuraelectronic Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 domnule former_alfred...!dvs vorbiti din filme stiintifico - fantastice , nu din realitate...! atunci cind faci comert , poti sa-i spui clientului din prima si in mod direct pretul ....no problem...! insa atunci cind faci depanare , nu poti intotdeauna sa spui pretul apriori , ca n-ai de unde sa stii dinainte ce defecte se pot intilni in respectivul aparat...! ideea cu spusul pretului inainte de orice , in principiu este buna....insa , de multe ori , ea nu este aplicabila in realitate...! Link spre comentariu
former_Alfred Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Aici era vorba de un monitor LCD, nu de o navetă spaţială.Ce crezi că ai să găseşti defect într-un monitor LCD care iese greu din stand-by? Link spre comentariu
misuraelectronic Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 m-am prins de asta , fiti fara grija...! oricum , nu imi faceam griji cum ca s-ar repara navete spatiale la dvs in firma / magazin /service... acesta nu este un argument stiintific ...cum ca ...ce cred eu sau ce nu cred ca voi gasi in tr-un monitor lcd... asta e gargara ieftina...!poate nu stiti , dar sursele de lcd au diverse tensiuni de iesire cu diversi curenti...! anumite tranzistoare sint folosite pentru un lcd de diagonala mica...de exemplu de 17 inch ...si cu totul alte tranzistoare intr-un lcd de 32 de inch ...! evident , si la invertoare este valabila manevra ...un pret are un invertor de pentru lcd de 20 de inch si cu totul altul este pretul pentru un invertor de 32 de inch...!de aceea am precizat destul de clar...NU SE POATE FACE EVALUAREA PRETULUI APRIORI INTOTDEAUNA ...chiar daca ideea este buna...! trebuie particularizat in functie de fiecare caz concret in parte....si asta abia dupa ce se da capacul jos si se face o constatare amanuntita a pieselor defecte ...! questiunea aceasta poate dura mai mult sau mai putin timp , insa nu se face in prezenta clientului...cel putin la service-urile mari asa se procedeaza...si consider si eu ca asa si trebuie... Link spre comentariu
former_Alfred Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 La service-urile mari, dificultatea de a-şi controla proprii angajaţi, precum şi incompetenţa acestora e problema. Acolo nu se poate face depanare în prezenţa clientului, într-adevăr. Dar asta îi face pe oameni să nu apeleze la ele decât dacă nu au de ales. Pe vremea când făceam depanare într-un service, tot de faţă cu clientul lucram şi n-avea nimeni nici o problemă cu asta. E drept că mai reparam şi fără bon, dar depăşeam cu 50% şi "norma" la încasările pe chitanţă, aşa că toată lumea era mulţumită. Probabil aşa am învăţat să repar în prezenţa clientului :limb:Plus că mai exista şi problema deplasărilor la domiciliu: dacă nu erai obişnuit să repari în prezenţa clientului, nu puteai să faci şi deplasări, iar prin asta se pierdeau destui bani.Pe ansamblu, continui să cred că şi la service-uri e de preferat selectarea unor oameni de bună credinţă, care să depaneze de faţă cu clientul, decât oraganizarea unui sistem bazat pe secretomanie, în care clientul are numai de pierdut. La urma urmei, cei care repară copiatoare de 150 - 200 kg. ce-ar trebui să facă? La maşinile de spălat, am văzut că se practică deja ridicarea maşinii şi transportarea ei pentru depanare la sediu, dar când peste 50% din depanări constau în "placa electronică defectă", clienţii ar trebui să înceapă să-şi pună întrebări. De altfel, ca să-ţi convină să trimiţi oameni care să ia maşina de spălat şi s-o aducă la sediu cu furgoneta, e clar că taxezi clientul de nu se vede. Link spre comentariu
Kinetix Postat Octombrie 31, 2010 Partajează Postat Octombrie 31, 2010 Va salut. In speranta ca disputa principiala s-a terminat, va supun atentiei o alta problema: Monitor LCD Benq FP202WA- apas pe butonul de pornire si ecranul se face alb cateva secunde, apoi trece pe negru si gata. E cumparat de nou, a fost folosit pentru aplicatii de birou, luminozitatea setata pe la jumatate in majoritatea timpului. Ocazional, luminozitate cam 90% la vizionarea unui film. A mers perfect vreo doi ani de zile, apoi copilul meu a rulat vreo doua ore un CD cu programe educative. A doua zi, cursorul mouse-ului a inceput sa se miste mai greu, cu umbre parca. Acel CD a fost rulat din nou vreo ora, apoi a fost scos din calculator. Calculatorul a ramas in idle si in cateva minute ecranul s-a facut alb. Am incercat sa restartez, dar problema persista. Inainte de aparitia defectiunii, la pornirea ecranului aparea sigla Benq cu mov, pe fond negru, apoi disparea aceasta si aparea o caseta de dialog in care scria "No signal detected". Ei bine, acum in loc de sigla Benq apare ecranul alb (cam pe aceeasi durata), apoi trece pe negru si gata. Nu sunt electronist dar imi place sa mai fac cate un montaj electronic, asa, ca hobby. Daca e de schimbat ceva condensatori, tranzistori, etc, o sa fie distractia mea. Insa as avea nevoie de asistenţa. Multumesc pentru orice sugestie constructiva. Link spre comentariu
Kinetix Postat Noiembrie 2, 2010 Partajează Postat Noiembrie 2, 2010 Am crezut initial ca mi s-a defectat si placa video a calculatorului, dar am probat cu un alt monitor (CRT) si merge brici. Deci e doar monitorul defect... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum