Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

contact pornire electronic


Vizitator andishors

Postări Recomandate

Vizitator andishors

salut! am si eu nevoie de o schema electronica, o lista cu componente pentru o idee(ce-i drept cam indrazneata). de curand mi s-a rupt cheia in contact. ma gandeam sa il schimb cu unul electronic cu o protectie cu parola. adica un dispozitiv ce verifica un cod si daca e corect executa cateva actiuni, adica dupa ce valideaza parola sa "puna contactul" si sa activeze un buton de pornire-oprire. dupa actionarea butonului de pornire sa porneasca motorul (mentinand contactul cat timp functioneaza motorul) dupa care sa ii inverseze functia, adica la urmatoarea apasare sa "taie contactul" adica sa opreasca motorul. pentru pornire, masina are 4 fire:2 activeaza pompa de benzina, stergatoare, geamuri, iar celelalte 2 pornesc efectiv electromotorul si bobina bendixului. mentionez ca masina mea e un renault 5 din '88 si deocamdata nu am gasit contact clasic,cu cheie, de cumparat. functia asta se gaseste pe mai multe modele de masini noi, nu cu parola ci cu cartela sau alte protectii... am vazut asta in filmul "transporter 2". cat era de adevarat nu mai conteaza. am mai intrebat si am cautat pe net si am inteles ca se foloseste un microcontroler, sau as putea folosi o alarma cu pornire motor din telecomanda, dar are mai multe dezavantaje... daca ma puteti ajuta v-as fi foarte recunoscator. orice sfat e binevenit! multumesc anticipat. :nas:

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ala micu

    3

  • iulicuta2000

    2

  • MaxSteel

    2

  • lucione_cip

    1

Era printr-o revista mai veche (ConexClub parca..) un cifru electronic cu 555, tin minte ca am realizat schema pe un cablaj de test si functiona perfect, si cred ca ar merge perfect ideea dvs. Trebuie sa tastezi un cod din 4 cifre parca... si imi amintesc cand apasam ultima tasta actiona releul defapt statea releul porrnit cat timp tineam pe ultima tasta, ceea ce ma gandesc ca ar fii ideal si pt ce doriti dvs, teoretic tii apasat pe ultima tasata pana porneste masina. :da , o sa incerc sa fac si niste poze la revista.....(sper sa o gasesc) :freaza:

 

Re edit: Am facut si pozele... :ciuda:

Sper sa fie de folos.

 

http://i39.tinypic.com/oa5itg.jpg

http://i39.tinypic.com/14w9irl.jpg

http://i42.tinypic.com/2ildnoi.jpg

http://i40.tinypic.com/96zv2w.jpg

Link spre comentariu

nu te baza prea mult pe cifrul tau electronic.daca volanul nu este blocat mecanic incat fara cheie pentru al debloca este nevoie sa faci galagie si alertezi vecinii ,pe cel electronic eu il pacalesc in cel mult 5 minute de la de la deschiderea portierei.(cred ca nu vrei sa improvizezi ceva sa blochezi si volanul,am vazut pe cineva care a ajuns in spital ranit grav fiindca a oprit motorul cand cobora o vale sa faca economie de benzina si la prima curba a iesit in decor fiindca avea volanul blocat)asa ca mai bine fa un efort si cumpara un butuc cu cheie,nu costa mult si crede-ma ca stiu ce vorbesc,am r25 de ceva timp.

Link spre comentariu
Vizitator andishors

dragule, nu ma intereseaza prea mult mecanismul de blocare al volanului!

1 daca vrei(stii) sa pacalesti un contact crede-ma ca il pacalesti ori ca e electronic ori ca e mecanic

2 nu fac economie la benzina (daca stau sa ma gandesc poti sa te infigi cu masina in pomi si cu contact cu cheie. e deajuns sa mai intorci 1 data de cheie)

3 siguranta masinii eu cred ca nu sta in mecanismul ala care de fapt e o tabla imputita care culiseaza inainte si inapoi.

4 daca e bine inglobat "aparatul" cu cod in bordul masinii nu cred ca mai esti la fel de mester sa il pacalesti (cu dalta si ciocanul poti sa le "pacalesti" pe ambele)

5 am cerut o schema sau sfaturi in legatura cu ceva anume, daca esti in stare sa imi raspunzi ok daca nu abtine-te ! nu vrem sa stim cat esti de inteligent!

6 deocamdata nu am gasit contact nou!!! trebuie sa caut la dezmembrari, dar poate sa mai aiba cineva o cheie si iar ajungem la siguranta.....

7 Multumesc pentru sfat!

 

Ps: ma gandeam ca asta ar fi o idee de luat in calcul http://www.youtube.com/watch?v=03kzotcssUA

Link spre comentariu

la mine sistemul de blocare nu este o simpla tabla,de fapt este ditamai boltul.nu sistemul mecanic se pacaleste ,se fenteaza circuitul electric cum vezi in filme cu atinsul celor 2 fire dar adevarata problema este circuitul de blocare al volanului care fiind chiar doar o simpla tabla isi face treaba si esti nevoit sa faci galagie sa il deblochezi si asa poate se alerteaza vreun vecin.iar cu ascunsul deviceului undeva la bord nu il intereseaza pe hot,la masina se ridica capota si se dau acolo plusurile unde trebuie,dar pe tine te intereseaza probabil sa impresionezi cu tastatura de telefon public in bord si cod din 4 cifre si nu mai esti receptiv la sfaturi.poate nu ai inteles ca cunosc genul tau de masina,iti repet poate nu ai inteles ce masina am,RENO 25 GTX.de ce nu o pornesti simplu din telecomanda?iti iei alarma si din butonul de la telecomanda pt panica dai plus la releul pt demaror si mai faci o automentinere pt aprindere si ai terminat cu pornirea.ps.daca spui ca nu gasesti contact cu cheie ma ofer sa caut eu pentru tine.

Link spre comentariu

da' lasati bre omul sa stea fara contact,nici eu la oltcit nu mai am contact de mai bine de 3 ani,dar cand l-am anulat l-am si scos din bord,si n-am ramas fara masina,inca :Dchiar ma batea gandul la asa ceva,dar sunt curios care e consumul de mers in gol la un astfel de montaj,armat si dezarmat;eu stau la curte si o pot lasa incuiata dar fara sa fie cifrul pornit,sa nu stau de fiecare data cand plec din curte sa bag codul;sau ar fi mai fain ca atunci cand incui masina din telecomanda,sa se armeze si cifrul,dar sa nu se dezarmeze decat cu codul bagat prin tastaturade asemeni,trebuie un circuit de bypas ceva,pentru ca daca vine un meltean si nu-i place de tastatura ta,infige de doua ori surubelnita si hales bules nu mai pornesti nici tu masina,ca nu mai merge jucaria....

Link spre comentariu

daca imi amintesc bine la renault 5 se potriveau contactele de dacie, mergi la un magazin si fa o comparatie , plus ca mare majoritate din piesele de motor erau identice cu cele ale daciei 1310 sau 1410. Singura diferenta era pe la filtrul de aer si la pozitionarea motorului transversala. Cutia sigur era de renault, ca era si mica si intra in viteze foarte bine. Spor la treaba si sincer gasesc ideea ta destul de buna.

Link spre comentariu
Vizitator andishors

faza cea mai tare e ca nu prea ai ce fire sa iei de la motor ca sa reusesti sa-l pornesti. trebuie sa cunosti masina extraordinar de bine. firele de pornire nu poti sa le iei decat din bord. asa o pornesc si eu acum, cum zici tu cu atinsul celor 2 fire care de fapt sunt 4. 2 pornesc pompa de benzina si celelalte echipamente, iar 2 demarorul. pe post de contact am un intrerupator de 220v cu 2 butoane. eu consider ca siguranta masinii nu sta in sistemul ala de blocare al volanului. daca e sa mi-o fure,mi-o fura si cu si fara. si da asta e un moft de-al meu si totodata o provocare din care pot invata ceva(sunt student la poli la tet).masina mea e super 5 gtx 1721cc, nu prea se potrivesc pisele de dacie. multumesc pentru aprecieri si va rog nu mai dati sfaturi in legatura cu orice altceva, decat cu ce am cerut! multumesc ala micu, dar deocamdata vreau sa duc la bun sfarsit ce am inceput, daca intre timp gasesc contact o sa il cumpar, dar nu e o prioritate. nu vreau doar pornire din telecomanda, ca puteam sa cumpar o alarma cu pornire motor sau un modul radiocontact si terminam treaba, dar daca o uit in viteza ? o gasesc infipta in gard.(as fi putut sa pun un senzor care sa citeasca daca masina e in viteza si sa nu dea voie sa porneasca, dar deja ma complic)cel mai simplu si eficient montaj cred ca este cel cu microcontroller. deocamdata trebuie sa invat sa il programez apoi...vedem...

Link spre comentariu

ce senzor de viteza nene?te legi cu un fir la frana de mana si cand e trasa nu pornesteeu am un modul facut de lucione si functioneaza foarte bine :da astept sa faci tu asta cu cifru ca poate ma bag si eu :d

Link spre comentariu

ceva mai frumos ar fi cu cartela rfid,la servici nici la weceu nu poti sa te duci fara ea.asa intreadevar ai impresiona,daca vrei sa actionezi si demarorul automat ai mai multe variante.o simpla temporizare nu ar fii buna pentru bendix daca este prea mare ,prea mica ar fii insuficienta sa porneasca motorul.cred ca cel mai bine mai pui un fir in jurul fisei centrale si mai faci un turometru care sa taie excitatia la bendix cand vede o turatie mai mare cu ,sa zicem 100rpm, decat cea data de demaror .de exemplu scoti fisa centrala din capacul de delco si dai la demaror motorul nepornind neavind scanteie.ai de exemplu 300rpm ,deci cand turometrul vede 400rpm inseamna ca a pornit.nu te apuci acum sa tai excitatia la turatia de relantii,tai excitatia imediat ce vede ca are o turatie putin superioara celei date de demaror.succes.

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

Da, rfid e fain. Am vazut la un verisor la Megane faza cu telecomanda-card si pornirea din buton. Mi se pare super-misto ideea. As vrea sa cumpar kitul mk179 produs de velleman de la conexelectronic, insa distanta de detectie de sub 10 cm....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări