Dr.L Postat Mai 18, 2010 Partajează Postat Mai 18, 2010 @daniels -totusi alternatoarele nu fucntioneaza prea stabil fara acumulator,de ex cele de 12v pot scoate pana la 18v fara baterie (si evident,cu motorul pornit). Stiu oameni care si-au ars diverse echipamente de pe masina,schimband bateria cu motorul pornit Link spre comentariu
daniels Postat Mai 18, 2010 Partajează Postat Mai 18, 2010 ok, dupa parerea mea ceva nu a fost in regula cu regulatorul de tensiune daca s-a distrus ceva. sa vedem cum stau lucrurile la instalatia de incarcare. regulatorul de tensiune (sau de incarcare) este montat in felul urmator: intrarea in regulator este conectata la borna + a bateriei unde este montat si plusul care vine de la alternator, iar iesirea regulatorului este conectata la bobina de excitatie printr-un carbune.dupa ce pornesc masina si dau jos bateria raman conectate doar intrarea in regulator si plusul de la alternator, deci tensiunea de intrare va fi cea furnizata de plusul alternatorului. daca tensiunea va creste peste cca 14.7V atunci regulatorul va modifica (micsora) excitatia pe bobina rotorului astfel incat sa nu fie depasita referinta de 14,7V . daca firul de intrare in regulator este desprins de plusul alternatorului atunci excitatia va fi 0 si nu va exista curent de incarcare. se consuma doar bateria. Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 18, 2010 Partajează Postat Mai 18, 2010 Dar cand se scoate bateria...automat scade consumul (ca rar e bateria plina 100%,mai ales dupa pornirea motorului)Si la relanti alternatorul oricum nu scoate puterea maxima si excitatia rotorului e la un nivel destul de mareAcum,se scoate bateria,scade consumul si creste tensiunea,findca regulatorul nu actioneaza instant! Si nici nu are nevoie de viteza,deoarece,in mod normal,bateria nu permite astfel de variatiiSa nu mai zic de cazul in care se apasa acceleratia Teoretic intr-adevar nu ar trebui sa existe supratensiunea,dar,in practica,se intalneste! Chiar rdaca instalatia e in stare perfecta,fara defecte! Link spre comentariu
blazeu Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 Imi fac "mea culpa", pentru exprimarea (mea) defectuoasa: eu am folosit primul termenul "bengoasa", dar intentia mea a fost admirativa!Mi-a placut si chestia cu galeata de mingi aruncate de la diverse etaje (da, tensiunea e "potential")De asemeni, din modestele mele cunostinte (incepe sa-mi fie jena sa spun ca sunt ing. electronist!), D-l Kirchhoff are 2 (doua) TEOREME, legate de suma curentilor intr-un nod de circuit si suma tensiunilor pe un ochi de circuit (nu mi s-a parut niciodata important care e "prima" si care "a doua"). Chestia cu puterea e observatia altcuiva (cine ne spune?)Alternatoarele (de la batrana Dacia) urcau lejer (cu regulatorul electromecanic) spre 60-70 de volti (ambaland motorul cu bateria deconectata; deci dublu pentru autocamioanele cu 24 de volti) Majoritatea echipamentelor auto "de 12 volti", nu se "parlesc" sub 20 de volti. Regulatoarele moderne, electronice, sunt (probabil), mai rapide, insa eu nu "m-as risca" sa ambalez nici un motor fara baterie legata (mai ales ca nu as arde doar cateva becuri, ca la Dacie).Succesuri! Link spre comentariu
daniels Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 cu regulatoarele electromecanice e alta poveste. alea practic aveau 2 pozitii. cand era bateria incarcata practic era reglat sa incarce foarte putin (mai putin decat se consuma), iar cand se ajungea la pragul minim la care era reglat bateria era incarcata la cat se nimerea in acel moment (functie de regimul motorului). e posibil ca in gol sa se ajunga la valori mari ale tensiunii. eu am scos bateria de pe o dacie 1300 batrana fara calculator, de pe una ceva mai tanara si de pe un fiat albeea si nu s-a intamplat nimic (nu a sarit nicio siguranta). Link spre comentariu
Vizitator mihneacordescu Postat Iunie 4, 2010 Partajează Postat Iunie 4, 2010 Foarte interesant subiectul acestui forum, am invatat foarte multe de aici, mai ales ca am avut rabdarea sa citesc acele postari destul de lungi. Totul a fost in avantajul meu, dar am o intrebare: unde ati avut loc loc sa puneti pa masina cele 2 baterii ? ca eu nu stiu cum as putea sa fac asta. Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Octombrie 30, 2021 Partajează Postat Octombrie 30, 2021 Aceasi problema o aveam și eu cu distante scurte si descarcare acumulator. Eu insa mi-am rezolvat problema altfel. Mi-am făcut un redresor portabil in jurul unui bank lipo de putere, microcontroler.. afișaj..protecții de curent si temperatura.. Am montat in portbagaj o mufa de curent si totul e super. Teoretic am doar 20A de stors din lipo ca sa nu-l stresez. Dar încarc o data la 10-12 zile si e ok. Greutatea portabilului a iesit la 1.8Kg. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum