Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Doua baterii pe masina: un mic feedback, si o mica problema


Vizitator sunflower

Postări Recomandate

M-am referit strict la incarcarea acumulatorilor.Pentru Alfred las-o mai usor cu legile ca nu prea stii ce zici.Din ce spui tu reiese ca este necesara o putere mai mica pentru a incarca doua acumulatoare in paralel decat in serie,gresesti "amarnic".Incarcarea unui acumulator cu plumb se poate face in mai multe regimuri ca intensitate,dar sfarsitul incarcarii se face la atingerea 2.6 v pe element.Daca se incarca cu un curent mare procesul este mai rapid dar capacitatea reala la sfarsitul incarcarii aste mai mica,daca se incaraca acumulatorul cu un curent de10% din capacitate procesul de incarcare dureaza mai mult ,capacitatea reala la sfarsitul incarcarii este aproape de nominal.Pe atovehicole se foloseste prima varianta desi nu este ce-a mai buna.Daca circuli cu troliul pornit pe drumurile publice ai o mare problema.Orice "rulota normala la cap" are acumulator propriu.Crezi ca daca bagi in discutie mari producatori auto ne inchizi gura.Un alternator de 150A poate incarca 5-6 acumulatori de 100Ah in acelas timp.Hai sa facem un pariu daca esti asa "bazat".Tu pui 1leu eu pun 1000lei.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 51
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • former_Alfred

    11

  • daniels

    9

  • florinellll

    6

  • cristian_draghiescu

    4

Din ce spui tu reiese ca este necesara o putere mai mica pentru a incarca doua acumulatoare in paralel decat in serie,gresesti "amarnic".

Tu chiar nu te prefaci, ăsta e nivelul tău real de înţelegere, aşa e?Wise guy, tensiunea generată de alternator e un parametru asupra căruia nu poţi interveni. Dacă producătorul l-a fabricat pentru 24V, atunci 24V scoate şi asta e. Tu poţi să te uiţi la alternatorul de Raba şi să zici că "ochiometric" e la fel cu cel de Dacie. Dar dacă ambele scot acelaşi curent şi cel de Dacie e de 12V, iar cel de Raba de 24, atunci înseamnă că cel de Raba livrează o putere dublă. Da?

Un alternator de 150A poate incarca 5-6 acumulatori de 100Ah in acelas timp.Hai sa facem un pariu daca esti asa "bazat".Tu pui 1leu eu pun 1000lei.

Nu mai pune pariuri cu fizica. Un alternator de 150A poate încărca într-adevăr 5-6 acumulatori simultan în sensul că debitează într-adevăr curent pe ei. Dar acelaşi alternator încarcă 2-3 acumulatori de două ori mai repede, nu crezi? La maşini, asta e problema principală, timpul pe care-l are alternatorul la dispoziţie să încarce acumulatorii.Ceea ce stochează acumulatorii este energie, nu putere. De asta apare acel "h", când e vorba de capacitate (de ex. 55 Ah). Înţeleg că tu nu eşti de-acord cu Kirchhoff, dar măcar diferenţa dintre energie şi putere ar trebui să fii capabil să o înţelegi.
Link spre comentariu
Vizitator sunflower

Prieteni, nu e cazul sa va certati! :)

 

@radusa:

In postul lung pe care l-ati pus nu faceti altceva decat sa repetati o mare parte dintre lucrurile care s-au mai spus in acest thread, atat de mine cat si de ceilalti colegi.

 

In primul rand, nu imi aduc aminte sa fi scris pe undeva ca nu as mai fi intrebat acest lucru si pe alte forumuri, ba chiar am scris ca le-am trimis pana si celor de la Redarc un mail. Ce ati fi vrut, sa vin aici si sa zic "fratilor, nu e bine cum mi-ati spus - ca-i alba, ca uite, astia de dincolo zic ca ar fi neagra"... ? Am scris aici pentru ca sunt multi oameni priceputi in domeniu, si sunt convins ca, indiferent daca raspunsul meu s-ar desprinde de aici sau nu, discutia nu poate fi altfel decat constructiva si benefica.

 

In al doilea rand, a fost o scapare ca nu am precizat despre ce masina este vorba, de fapt s-a datorat tocmai faptului ca am intrebat pe mai multe forumuri si ramasesem cu impresia ca s-a lamurit acest aspect; ati intuit bine modelul, oricum nu era greu de dedus, era suficienta cautarea pe google dupa oricare dintre codurile din imaginile puse de mine.

 

Apoi, este ilogic sa asumi ca nu am precizat modelul ca sa ma dau in stamba cu ce masina "bengoasa" am, ca sa va citez (apropo, eu nu am spus niciodata asa ceva, de altfel am o oroare de acest cuvant), eventual invers - daca l-as fi precizat din start, as fi putut fi suspectat de asa ceva.

 

Modelul masinii ar fi fost important pentru a putea "calcula" ce baterii imi trebuie, lucru care nu este necesar pentru ca bateriile sunt deja "calculate" si cumparate. Cu privire la alte detalii - ce distanta este intre ele, etc. - am repetat in nenumarate randuri: sa ramanem la subiect, nu asta era intrebarea! Pe mine ma interesa strict cum sa fie legate "la final", nu ce distanta e intre ele, sau alte aspecte; astea le-am lamurit deja anterior deschiderii acestui thread, si pt. linistea dv. va spun ca sunt una langa alta (oricum exista un "voltage drop calculator" pe site la Redarc exact pt. situatia cand bateriile s-ar fi aflat departe una de alta).

 

Mai mult, nu vad de ce va intereseaza daca folosesc bateria ca backup pt. pornirea motorului, sau pentru o alimentare "mai lunga" cu motorul oprit a echipamentelor, sau pentru altceva... indiferent pentru ce as folosi-o, modaltatea de montare nu se schimba, adica raspunsul la intrebarea mea din primul post nu poate fi decat unul singur, adica: legare "dincolo" de calculatoare, sau "inainte" de calculatoare, indiferent pt. ce as folosi bateria.

 

Ca tot a venit vorba despre calculatoare: faptul ca mai multe echipamente (relativ) "inteligente" poarta numele generic de "ECU", "calculator", "controller" sau cum vreti sa-i ziceti, nu schimba datele problemei. Important e ca "fac ceva", indiferent cum sunt numite, si trebuie sa stim "ce fac" ca sa stim cum sa efectuam montajul. Ati fi mai multumit daca as fi intrebat "cum trebuie sa leg bateria, inainte de cele doua echipamente pentru plus si minus care fac ceva dar nu stiu ce, sau dupa acestea?". Raspunsul nu se schimba, indiferent ce denumire le dati, puteti sa le spuneti si cartofi.

 

E drept ca tehnologia a evoluat si ca echipamentele actuale isi pastreaza setarile in memorii tip "flash", dardin pacate, nu toate facacest lucru. De ex. am un DVD-player JVC cumparat acum un an (a fost nou), care isi pastreaza setarile in stilul "clasic", prin fir legat la plus permanent. Un tuner TV Panasonic cumparat acum doi ai (tot nou) face la fel (am precizat ca echipamentele au fost noi ca sa nu se interpreteze ca ar fi fost fabricate cu o tehnologie veche si ca ar fi fost normal sa isi pastreze setarile prin fir legat la plusul permanent). Deci iata ca echipamente de firma inca merg pe stilul clasic... poate si pt. ca e foarte comod sa dai "reset" daca s-a blocat aparatul, prin scoaterea bornei de plus pt. o perioada. Insa o statie radio CB Albrecht, isi pastreaza setarile si dupa scoaterea sa de sub tensiune, probabil pt. faptul ca a fost proiectata sa fie alimentata (si) de la mufa pt. bricheta.

 

Apropo de bricheta, Audi A6 4F (si sunt convins ca si celelalte modele) are curent pe bricheta dupa luarea contactului! In schimb, un Renault Clio nu are (si probabil ca niciun model de la Renault, la urma urmei e o chestie legata de "politica" producatorului). Deci, nu mai presupuneti ca toate masinile moderne sunt proiectate la fel!

 

E drept ca echipamentele aftermarket au un switch sau alta posibilitate de a le opri (la mine se face din telecomanda, cu exceptia statiei radio), insa e incomod sa iei la rand 3 telecomenzi sa stingi toate echipamentele, si apoi sa le pornesti iar cand ai nevoie.

 

In alta ordine de idei: in ceea ce priveste montajul solenoidului, ati inteles gresit modul de functionare si modalitatea de montare. Trebuie sa lamuresc cateva aspecte, ca sa nu ii dezinformati si pe altii:

 

1) Nu bateria principala este decuplata cand tensiunea scade sub 12,7V, ci aia secundara. De aceea exista si buton de "override", sa poata fi apasat ca sa poata fi pornit motorul de pe bateria secundara, cand nu mai e curent in principala.

 

2) Ca atare, toate echipamentele se vor lega la bateria principala, si niciunul la cea secundara, altfel izolatorul degeaba o "opreste", fiindca echipamentele suplimentare o vor consuma "miseleste", "pe la spate".

Link spre comentariu

@sunflowerAm impresia ca v-am suparat si imi cer scuze. Am sa incerc cat se poate de scurt de data asta sa clarific unele lucruri, pt ca nu mai vreau sa pierd timpul, cum am facut-o la primul post, ca urmare a faptului ca am stat sa citesc totul foarte atent si in plus am incercat sa ma documentez si de pe net despre acest subiect.In ceea ce priveste denumirea "bengoasa" am preluat-o, si nu trebuia. Imi cer scuze. Iar dvs trebuia sa incepeti topicul asa: AM un Audi, model....... Faptul ca va scapat sa dati acest detaliu e pardonabil, dar este un detaliu necesar, ca sa nu ajungem la discutii depre Raba sau altele si sa putem cauta mai multe informatii care pot ajuta. Si degeaba insistati cu faptul ca ati pus o intrebare si doriti strict raspuns la aceasta intrebare, pt ca fara un enunt corect formulat nu se poate rezolva nici o problema.1. este adevarat ca am repetat unele lucruri care au mai fost spuse, tocmai pt a-i lamuri si pe cei care nu au timp sau nu au chef sa se documenteze atunci cand dau un raspuns. (lucru care l-ati sesizat dealtfel si dvs)2. Dvs ati spus "Evident, am trimis e-mail si la Redarc", dar nu ati spus nimic de forumuri. Cred si acum, ca un ajutor mai bun il veti primi de la oameni care au montat si folosesc acest sistem, decat de la un electronist care nu are neaparat tangenta cu electrica si electronica auto. 3.Cand am cerut mai multe detalii, am facut-o nu numai pt dvs, ci pt toata lumea, mai ales ca sa se intaleaga, ca cu cat mai multe detalii date, cu atat mai mari sansele de a primi o informatie sau sfat corect. Altfel se ajunge sa se umple pagini inutil cu discutii despre alternatoare de Raba sau sa luam bateria in casa la incarcat sau multe astfel de ideii si ....De multe ori se intreaba lucruri fara a se da si detalii, ceea ce ingreuneaza raspunsul sau se ajunge la polemici off-topic inutile. Eu am aflat imediat despre ce masina e vorba, dar celelalte trei detalii care le ceream nu sunt de pomana. a. daca o baterie este la motor si alta in portbagaj, datorita curentilor mari de incarcare si a caderii de tensiune pe cabluri, la acesti curenti, pe bateria mai indepartata nu vor mai ajunge 14.4V si nu se va mai face o incarcare completa a acesteia. b. in functie de schema de montaj a separatorului, echipamentele auxiliare se pot monta pe bateria principala, pe bateria secundara sau combinat. De aceea e bine de stiut ce echipamante sunt, ce caracteristici au (pt alimentare) si care este necesitatea functionarii lor. c. tot in functie de schema de montaj, putem,sau nu putem, folosii bateria secundara la pornire.4. In ceea ce priveste "calculatoarele" de pe plus si minus tot nu ne-am lamurit. Mai exact este vorba de piesa cu nr 13, care nu stim ce este sau ce face. Aici v-am dat sfatul de a intreba pe cineva chiar de la Audi, pentru ca acel Battery Regulator, care apare la pozitia 61 in testele VAG, poate crea probleme, si v-am spus si de ce (daca ati citit tot). Chiar dvs spuneti asa: " Important e ca "fac ceva", indiferent cum sunt numite, si trebuie sa stim "ce fac" ca sa stim cum sa efectuam montajul." Afirmatie corecta, care cere detalii, dar din pacate in contradictoriu cu alte afirmatii ale dvs.5. Nu stiam ca Audi are tensiune pe bricheta si dupa scoaterea cheii din contact. VINA MEA.In continuare am sa va rog sa cititi inca o data (de doua, de trei) ceea ce am scris eu de la paragraful care incepe asa: "Si acum dupa toata aceasta introducere probabil plicticoasa pt unii....". Probabil a fost intradevar o introducere prea lunga si prea plicticoasa.Dvs mai spuneti:"In alta ordine de idei: in ceea ce priveste montajul solenoidului, ati inteles gresit modul de functionare si modalitatea de montare. Trebuie sa lamuresc cateva aspecte, ca sa nu ii dezinformati si pe altii:1) Nu bateria principala este decuplata cand tensiunea scade sub 12,7V, ci aia secundara. De aceea exista si buton de "override", sa poata fi apasat ca sa poata fi pornit motorul de pe bateria secundara, cand nu mai e curent in principala.2) Ca atare, toate echipamentele se vor lega la bateria principala, si niciunul la cea secundara, altfel izolatorul degeaba o "opreste", fiindca echipamentele suplimentare o vor consuma "miseleste", "pe la spate"."Pai sa le luam pe rand. Pentru punctul unu, extrag ce am afirmat eu:"...atunci cand a deconectat bateria secundara.""Acest dispozitiv permite decuplarea bateriei secundare,....""... deconectarea bateriei secundare este pt a proteja bateria principala, ea fiind aceea cu care vom porni masina,..."Deci cred ca am fost destul de clar pt cei care au citit ATENT.Pentru punctul doi, unde afirmati ca totul vine conectat pe bateria principala, inseamna ca la scaderea tensiunii sub 12.7V, bateria secundara va fi decuplata, iar bateria principala va fi consumata in continuare de echipamentele suplimentare, PANA CAND MOARE DE TOT. Cu ce ne alegem - cu toate setarile pierdute la aparatele care au nevoie de plus permanent - sistem de alarma nefunctional - o deteriorare a bateriei principale, pt ca se stie ca descarcarile adanci sulfateaza mult mai repede elementele, cu posibilitate de intrerupere sau scurtcircuitarea lor- posibile probleme si anomalii de functionare la repornirea masinii, avand in vedere ca tensiunea pe bateria principala (care va fi singura conectata in sistem, pana la atingerea tensiunii in sistem de 13.5V), va fi foarte mica, 7-8V. Daca componentele instalatiei OEM ale masinii, gen computer de bord, relee, si altele, nu vor putea functiona normal la tensiunea de 7-8V ale une bateri descarcate, va trebui sa stati cu mana pe butonul dvs pana cand isi mai revine tensiunea bateriei si ajunge pe la 11V. DACA nu s-au intrerupt sau scurtcircuitat ceva elementi, si atunci nu mai ajunge niciodata.Si cu asta am ajuns si la ceea ce priveste montajul solenoidului. EU intradevar asa am intales, ca prin decuplarea BATERIEI SECUNDARE (de care ne putem bate joc, ca e secundara), pe care sunt conectati TOTI consumatorii auxiliari,care nu sunt asa de importanti, o protejam pe cea primara, pe care este legat calculatorul de bord (fara de care nu porniti masina), alarma si alte echipamente OEM neaparat necesare (inclusiv alimentarile permanente ale aparatelor suplimentare). Dar este numai punctul meu de vedere.Dvs probabil nu aveti nici cele mai bazice notiuni de electricitate, daca cereti un raspuns de gen "vreau sa stiu doar cum se monteaza solenoidul", fara sa intalegeti, ca detaliile despre ce echipamente auxiliare sunt, importanta lor in masina, locul bateriei secundare si alte amanunte de acest gen, sunt vitale in a primi un raspuns corect, ca lucrurile sa funtioneze asa cum va doriti.Cu asta am incheiat (de tot) si va doresc o duminica placuta in continuare.

Link spre comentariu

Pentru Alfred.Tensiunea generata de un alternator este un parametru la care poti interveni din pacate pentru nestiinta matale(un alternator de 24v in gol fara baterie scoate 50-60v ,de aici imi dau seama ca esti pe langa.Maestre curentul electric are trei parametri de care tu esti strain.Intensitatea(A) care inseamna densitate se masoara in amperi si reprezinta numarul de electroni care circula printr-o sectiune a unui conductor(cu cat sectiunea este mai mare numarul de electroni este mai mare si intensitatea mai mare).Tensiunea electrica(V) este acel parametru care arata viteza cu care circula electroni intr-o infasurare ,cu cat aceasta are mai multe spire viteza electronilor este mai mare si deci AI GHICIT tensiunea mai mare.Mai exista si un al treilea parametru PUTEREA ELECTRICA care ce reprezinta ?"Domnu Kirca "puterea electrica este produsul dintre tensiune si intensitate.Daca aveam "domitilii" mai apropiate chiar as fi vrut sa iti fac o demonstratie practica.De mesteri din aia care nu stiu cum arata o surubelnita suntem satui.

Link spre comentariu

Pentru Alfred.Maestre curentul electric are trei parametri de care tu esti strain.Intensitatea(A) care inseamna densitate se masoara in amperi si reprezinta numarul de electroni care circula printr-o sectiune a unui conductor(cu cat sectiunea este mai mare numarul de electroni este mai mare si intensitatea mai mare).Tensiunea electrica(V) este acel parametru care arata viteza cu care circula electroni intr-o infasurare ,cu cat aceasta are mai multe spire viteza electronilor este mai mare si deci AI GHICIT tensiunea mai mare.Mai exista si un al treilea parametru PUTEREA ELECTRICA care ce reprezinta ?"Domnu Kirca "puterea electrica este produsul dintre tensiune si intensitate.Daca aveam "domitilii" mai apropiate chiar as fi vrut sa iti fac o demonstratie practica.De mesteri din aia care nu stiu cum arata o surubelnita suntem satui.

lasa puterea si pune faza si pulsatia (sau frecventa)
Link spre comentariu

CorectLa alternator din pacate sau din fericire frecventa este foarte variabila(fiind direct proportionala cu turatia pe care o imprima motorul termic)

Link spre comentariu

lasa puterea si pune faza si pulsatia (sau frecventa)

Aşa este, faza şi pulsaţia sunt cele care îţi încarcă acumulatorul. :rade: @ florinellll - cu nivelul tău de înţelegere s-a lămurit toată lumea. Totuşi, ar fi util să afli că toate aplicaţiile practice au un suport teoretic în fizică. Adică nişte oameni care proiectează un alternator ţin seama de părerile lui Kirchhoff, chiar dacă pe tine te agasează. Iar mai departe, cei care proiectează instalaţia electrică pe un autovehicul ţin şi ei seama de bilanţul energetic, chiar dacă pentru tine sunt SF-uri. S-ar putea să ţi se pară greu de crezut, dar iniţiatorul acestui topic, atunci când instalează a doua baterie, de fapt reproiectează instalaţia electrică. Şi e conştient de asta, spre deosebire de tine. De asemenea, el înţelege problema cu cantitatea de energie pe care o primesc cei doi acumulatori, iar dacă tu nu o înţelegi, nu e nici o pierdere. Şi ar mai fi un mic amănunt: sarcasmul nu e o dovadă de inteligenţă, cum crezi tu şi cu Adrian Năstase. Sarcasmul e doar o dovadă de proastă creştere.
Link spre comentariu

florinellll, sa nu te superi, astea-s cele mai haioase definitii pe care le-am putut citi vreodata !

La nivel de liceu s-ar putea numi "perle" !

Link spre comentariu

Intensitatea(A) care inseamna densitate se masoara in amperi si reprezinta numarul de electroni care circula printr-o sectiune a unui conductor(cu cat sectiunea este mai mare numarul de electroni este mai mare si intensitatea mai mare).

Bun, hai să discutăm în termenii tăi. Dacă pui două baterii în serie, ca la Raba, "numărul de electroni" care trece prin fiecare baterie diferă sau nu? Dar dacă pui două baterii în paralel, ca la Nissan sau Toyota, eşti de-acord că suma "numărului de electroni" care circulă prin fiecare baterie este egal cu "numărul de electroni" pe care i-a livrat alternatorul? Deci eşti de-acord că fiecare baterie primeşte mai puţini electroni?Dacă da, felicitări! Tocmai ai (re)descoperit Legea lui Kirchhoff pentru curent. :rade:Consecinţa e simplă, trebuie să montezi un alternator mai mare, ca să livreze un "număr de electroni" mai mare, astfel încât cele două baterii să poată fi încărcate în timpul pe care-l are alternatorul la dispoziţie. Iar timpul ăsta intră în formula energiei, aşa merg lucrurile.
Link spre comentariu

Daca nu aveam diploma de electromecanic auto te credeam.De aceia m-am luat de tine pentru ca sunt in domeniu.Voi pune o poza cu studiile (diploma) pe forum ca sa stim cum stau lucrurile.Teoria ca teoria Practica ne omoara.

Link spre comentariu

Daca nu aveam diploma de electromecanic auto te credeam.De aceia m-am luat de tine pentru ca sunt in domeniu.Voi pune o poza cu studiile (diploma) pe forum ca sa stim cum stau lucrurile.Teoria ca teoria Practica ne omoara.

fara suparare dar la o diploma cel mai important numar este anul dobandirii... daca e diploma Made in Romania. Abia dupa aia numele savantului ce se gaseste la intrarea institutiei. Sincer si eu personal sunt dezamagit de mine de cat de mult mi-a taiat scoala elanul...
Link spre comentariu

Voi pune o poza cu studiile (diploma) pe forum ca sa stim cum stau lucrurile.

Mai bine te duci la ăia care ţi-au dat-o şi le ceri banii înapoi :ras: În teorie, tu ai o diplomă de electromecanic. În practică, la cât pricepi tu din electrotehnică, diploma nu-ţi foloseşte la nimic.
Link spre comentariu

Tensiunea generata de un alternator este un parametru la care poti interveni din pacate pentru nestiinta matale(un alternator de 24v in gol fara baterie scoate 50-60v ,de aici imi dau seama ca esti pe langa.Maestre curentul electric are trei parametri de care tu esti strain.Intensitatea(A) care inseamna densitate se masoara in amperi si reprezinta numarul de electroni care circula printr-o sectiune a unui conductor(cu cat sectiunea este mai mare numarul de electroni este mai mare si intensitatea mai mare).Tensiunea electrica(V) este acel parametru care arata viteza cu care circula electroni intr-o infasurare ,cu cat aceasta are mai multe spire viteza electronilor este mai mare si deci AI GHICIT tensiunea mai mare.Mai exista si un al treilea parametru PUTEREA ELECTRICA care ce reprezinta ?"Domnu Kirca "puterea electrica este produsul dintre tensiune si intensitate.Daca aveam "domitilii" mai apropiate chiar as fi vrut sa iti fac o demonstratie practica.De mesteri din aia care nu stiu cum arata o surubelnita suntem satui.

un alternator la care regulatorul de tensiune (cel care determina excitatia pe rotor) functioneaza corect va scoate exact tensiunea maxima la care se considera acumulatorul incarcat, chiar daca acumulator este conectat sau nu. singurul parametru de care tine seama acel regulator este tensiunea la bornele bateriei. daca vrei dau explicatii, dar ca electrician auto ar trebui sa stii ca masinile pot functiona si fara baterie dupa ce sunt pornite. inchipuie-ti ce se intampla daca ar fi 50-60Vtensiunea electrica nu are nicio treaba cu viteza electronilor, este definita altfel. viteza electronilor intr-un conductor este foarte mica, de ordinul 10 la puterea -5 si se numeste viteza de drift. e aiurea si definitia intensitatii. nu te supara, dar e forum public si sa fim cat de cat corecti
Link spre comentariu

tensiunea electrica nu are nicio treaba cu viteza electronilor

Eu am încercat să-i explic la nivelul lui: dacă răstorni o găleată cu mingi de ping-pong (i.e. electronii) de la etajul 2, înălţimea de la care cad mingile, faţă de sol, este echivalentă cu tensiunea. Cu diferenţa de potenţial între nivelul de la care le arunci şi nivelul de referinţă, solul, echivalent în această analogie cu masa. Dacă răstorni aceeaşi găleată cu mingi de ping-pong de la etajul 10, înălţimea de la care cad ele (i.e. tensiunea) este mult mai mare. Numărul de spire este echivalent cu numărul de etaje: cu cât sunt mai multe spire într-o înfăşurare aflată în câmp magnetic, cu-atât diferenţa de potenţial între capetele înfăşurării va fi mai mare (i.e. mingile de ping-pong cad de la o înălţime mai mare).Rezumat: tensiunea (diferenţa de potenţial) e înălţimea (distanţa) de la care "cad" electronii, nu viteza cu care "cad".
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări