Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Doua baterii pe masina: un mic feedback, si o mica problema


Vizitator sunflower

Postări Recomandate

Vizitator sunflower

blazeu: multumesc pentru raspuns; pana acum este cel mai "la subiect".

Nu as spune ca e o masina "bengoasa", e doar cu multa electronica... insa intr-adevar, e vorba de o "magaoaie" Diesel.

 

Cele doua controllere exista, totusi; nu stiu ce rol au, dar exista, dupa cum ati vazut si in pozele de mai sus, luate dintr-un program al producatorului. Daca acolo asa scrie, am presupus ca sunt controllere. Sincer sa fiu, mi-ar conveni sa nu fie "calculatoare" ci niste simple mecanisme de protectie. Chiar as dori sa aflu ce fac, pentru ca in felul asta as fi mai sigur pe modalitatea de instalare a firelor (pentru ca bateria si solenoidul sunt instalate deja in propriile lor spatii special create, mai trebuie legate firele).

 

In orice caz, in urma "sapaturilor" pe care le-am facut, am putut sa aflu urmatoarele lucruri:

 

Controllerul de "minus" cred ca are rolul de interfatare intre un booster si bateria masinii (practic boosterul pentru pornire trebuie conectat la un terminal care "iese" din acel controller). Daca are si alt rol, nu stiu; stiu doar ca in calculatorul masinii trebuie programat tipul bateriei (lucru pe care nu l-am facut niciodata pentru ca ar fi trebuit cumparata baterie originala, care e de doua ori mai scumpa decat o Varta, de exemplu, dar care e fabricata tot de Varta, doar ca are cod OEM al producatorului masinii).

 

Controllerul de "plus" se pare ca are rolul de a proteja atat bateria de supraincarcare, cat si restul masinii de o eventuala anomalie a bateriei.

 

Am primit din alta parte un raspuns similar cu cel pe care mi l-ati dat, anume: conectarea bornei negative direct la masa masinii (adica la caroserie, nu la borna negativa, lucru mai greu de facut, dar e practic acelasi lucru), si conectarea bornei pozitive inainte de "calculatorul" de plus, pentru ca daca as face conectarea "dincolo" de "calculatorul" de plus, acesta n-ar fi "constient" de prezenta acestei baterii si nici n-ar putea proteja sistemele masinii de eventualele defectiuni ale bateriei (scurtcircuite, etc.)

Deci, ar fi metoda nr. 3 (imaginea nr. 3 din primul post).

 

Subliniez ca in nici o situatie masina n-ar ramane "fara baterie", nici macar pentru o fractiune de secunda, pentru ca bateria primara este conectata in permanenta la masina (nu "trece" prin solenoid).

 

Solutia cu lasarea motorului pornit inca o perioada nu mi se pare eleganta (si nici ecologica :limb:), nu din cauza consumului suplimentar, ci pentru ca mai e necesar un drum suplimentar pana la autoturism pentru oprirea motorului. Dar ce s-a retinut incorect din problema mea este ca mie mi-ar trebui solutia cu doua baterii pentru drumul zilnic de 1 Km. Gresit. Asta s-a intamplat asta-iarna; acum e vara si nu iau mereu masina la serviciu, si chiar daca as lua-o, oricum am aproape saptamanal un drum de aproximativ 200 km, pe parcursul caruia bateriile au suficient timp sa se inarce.

 

former_Alfred: ma interesasem anterior cu privire la toate aceste detalii, inclusiv cu privire la conditiile de functionare ale solenoidului. Mi s-a confirmat si in mail-ul pe care l-am primit de la Redarc, inainte de a cumpara (in care cerusem detalii cu privire la functionarea in conditii de temperatura joasa, si cu privire la conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca bateriile, adica daca trebuie sa aiba aceeasi putere si varsta, sau daca trebuie sa fi fost folosite in aceleasi imprejurari etc.); in plus, cu privire la conditiile de functionare, au raspuns si in FAQ-ul lor... nu stiu daca exista raspunsul si in FAQ-ul din pdf (care e mai sumar decat manualul tiparit), dar cu siguranta exista in KB-ul lor de pe site.

 

Nu imi dau seama cum e in teorie, dar eu stiu ca mie bateria mi s-a incarcat complet cam intr-o ora, de la 0% pana la 100% (imi arata pe calculatorul de bord). Desigur, probabil ca 0% inseamna un alt nivel real de descarcare a bateriei (probabil 50%, adica suficient cat sa nu mai porneasca motorul), insa eu nu sunt convins ca modalitatea de incarcare este cea prezentata de tine, cu un curent de 10%; cred ca se incarca “in forja” pana la aproximativ 80-90%, si apoi, usor, pana la incarcare totala. Cel putin, asa imi incarca mie un redresor B&D de 30A (BDSBC30A), si nu in 7-8 ore ci in 4 ore o baterie de 120 Ah, de la 0 la 100%.

Iar alternatorul masinii este de 180A nu de 30A, si e drept ca nu ii dezvolta la ralanti, insa turatia la care “scoate” intreaga capacitate de 180A este un pic mai mare decat cea de la ralanti, care cu siguranta se atinge in mers.

 

Oricum, ca sa rezum: indiferent de situatiile intalnite in practica, aparatul isi dovedeste utilitatea. Asta-iarna am fost plecat vreo 2 saptamani din tara si in aeroport am decuplat bateria ca altfel stiam ca, pe conditii de ger, se consuma suficient cat sa nu mai porneasca motorul (mai fusesem inainte plecat o saptamana si abia mi-a pornit la intoarcere). De aici peripetii: dupa ce am decuplat bateria (aflata in portbagaj), nu am mai putut inchide usile (e inchidere centralizata; broasca n-am decat la usa soferului). Apoi am cuplat la loc bateria, am inchis usile din telecomanda, am decuplat iar bateria urmand sa inchid portbagajul cu cheia... surpriza: a pornit alarma (probabil are baterie de backup). Si uite asa, era sa pierd avionul.

 

Insa cu izolatorul, stiu sigur ca am o baterie (aproape) plina in permanenta, sa evit situatii de genul celor de mai sus. Asta DACA s-ar intampla. Si, slava Domnului, pana acasa de la aeroport fac 4-5 ore lejer, ca sa se incarce la loc.

 

In ceea ce priveste partea cu releul, dupa cum am spus: ma feresc sa intru in detalii acolo unde nu cunosc; mi-am exprimat o parere si daca nu este corecta, imi asum greseala.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 51
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • former_Alfred

    11

  • daniels

    9

  • florinellll

    6

  • cristian_draghiescu

    4

Cu aceasta topologie dispare riscul problemelor generate de fractiunea de secunda in care releul nu conecteaza nici una din baterii la instalatie (desi toate memoriile actuale eu stiam ca nu sunt dependente de alimentare, si chiar si asa, exista condensatoare de filtrare, capabile sa asigure pastrarea datelor minim cateva secunde, valabil pentru echipamentele ceva mai vechi)

Houston, we have a problem! :rade: În acea secundă cât nici una dintre baterii nu este conectată, problema nu e lipsa tensiunii de alimentare. Problema e la cât va urca alternatorul această tensiune, dacă el se află în funcţiune în momentul comutării. Iar condensatoarele de filtraj nu folosesc la nimic în astfel de situaţii, ele nu se opun creşterii tensiunii. Din experienţă proprie: fără baterie conectată, dar cu motorul turat pe la 2.500, tensiunea din reţeaua de bord ajunge pe la 20-22 de volţi şi prăjeşte tot ce-i iese în cale, pentru că amperaj este de unde, slavă Domnului! :limb: @ sunflower - sper să nu mă înţelegi greşit, faptul că încerc identificarea tuturor aspectelor care ar putea merge prost nu e cu scopul de a te descuraja, ci cu scopul de a te determina să le iei pe toate în calcul. Atât pentru ca în final instalaţia să iasă cum trebuie, cât şi pentru a evita câteva săptămâni petrecute la reprezentanţă şi costurile aferente.Am încercat odată să conving pe cineva să nu plece înapoi în Germania cu o maşină cu alternatorul defect, la care tensiunea de bord era 16-17 volţi, oferindu-mă să-i montez măcar un releu de încărcare de Dacie, chiar dacă n-avea timp de mers în service. N-a vrut să asculte, bazându-se pe faptul că măcar împinsă pornea. Şi din păcate, înainte de Salzburg i-a explodat bateria. Care au fost costurile totale, îţi poţi imagina singur.
Link spre comentariu

former_Alfred scrie :

 

"condensatoarele de filtraj nu folosesc la nimic în astfel de situaţii, ele nu se opun creşterii tensiunii."

Condensatoarele se opun variatiilor bruste de tensiune.

O comutare in interval de o secunda este de neconceput, timpii de comutare sunt de ordinul zecilor de milisecunde.

Link spre comentariu
Vizitator sunflower

Repet, chiar si daca timpul de conectare ar fi de o secunda, acesta nu se va regasi niciodata in situatia de fata, pentru ca bateria primara este IN PERMANENTA conectata la masina. Solenoidul nu comuta intre cele doua baterii, ci o cupleaza sau o decupleaza pe a doua, adica o aduce in circuit sau o scoate de-acolo.

@ sunflower - sper să nu mă înţelegi greşit, faptul că încerc identificarea tuturor aspectelor care ar putea merge prost nu e cu scopul de a te descuraja, ci cu scopul de a te determina să le iei pe toate în calcul. Atât pentru ca în final instalaţia să iasă cum trebuie, cât şi pentru a evita câteva săptămâni petrecute la reprezentanţă şi costurile aferente.

Nu te-am inteles gresit, dimpotriva, discutia am gasit-o in final constructiva, la urma urmei, de asta n-am mers nici eu mai departe cu conectarea firelor, pentru ca am vrut sa imi lamuresc niste aspecte.
Link spre comentariu

uite aici http://forum.club4x4.ro/showthread.php?t=38350 utilizatori care folosesc 2 acumulatoare

Da, dar şi de-acolo rezultă că soluţia de uzină înseamnă pur şi simplu două baterii în paralel. Producătorii nu par să se joace cu solenoizi, dacă ar fi o soluţie aşa grozavă ar folosi-o şi ei.

 

O comutare in interval de o secunda este de neconceput, timpii de comutare sunt de ordinul zecilor de milisecunde.

Ia demontează tu demarorul şi adu-l în casă, poate dacă ai să vezi cu ochii tăi cât îi ia solenoidului să cupleze, ai să te convingi. Mai ales dacă bateria e un pic "moale", ai timp să-l vezi cu ochiul liber cum se mişcă. Bobina solenoidului acumulează destul de lent energie. Tocmai pentru că ea se opune creşterii curentului.
Link spre comentariu

Am crezut ca este vorba despre timpul de comutare a unui releu, nu a solenoidului de pe demaror !Doar in acest context avea sens observatia referitoare la variatia tensiunii pe bornele unui condensator.Nu-i nevoie sa-l demontez ca sa ma conving de afirmatia ta...

Link spre comentariu
Vizitator sunflower

Da, dar şi de-acolo rezultă că soluţia de uzină înseamnă pur şi simplu două baterii în paralel. Producătorii nu par să se joace cu solenoizi, dacă ar fi o soluţie aşa grozavă ar folosi-o şi ei.

Pai, producatorii au din start posibilitatea de a monta un alternator mai bun. Eu m-as feri sa umblu la alternator, mai ales daca e comandat dintr-un calculator, care "cunoaste" specificatiile celui vechi (nu stiu daca e asa, dar oricum as prefera sa nu umblu la instalatia originala).In plus, daca as lega bateriile in paralel, ar trebui sa am baterii de acelasi brand, cu aceeasi varsta, acelasi model cu aceleasi specificatii... ceea ce nu e cazul meu (as fi vrut sa iau tot un Banner dar cea mai buna pe care am gasit-o in momentul acela a fost un Bosch). Deci, ar trebui s-o iau de la zero, sa mai dau o caruta de bani si pe baterii.Instalarea a doua baterii in paralel "din fabrica" este, desigur, ideala, pentru ca ele, fiind identice, se comporta ca un tot unitar (ca o singura baterie de capacitate dubla), fiind incarcate simultan de alternator. Dar cand vrei sa mai adaugi o baterie dupa ce deja ai una (aproape noua), stiind ca trebuie sa mai faci si ceva modificari si nu oriunde ci chiar la instalatia de curent, parca iti vine sa te mai gandesti. Ca sa nu-ti transformi masina intr-un gratar :smt103:
Link spre comentariu

Daca era o problema reala si frecventa ce ti sa intamplat tie sa fii sigur ca o rezolvau producatorii.Alternatorul care il are masina ta incarca fara probleme doua baterii de acumulatori.Totus cred ca ai o obsesie cu calculatoarele de auto(calc de alternator,calc de acumulator,calc de air bag etc

Link spre comentariu

Alternatorul care il are masina ta incarca fara probleme doua baterii de acumulatori.

Nu e vorba numai de puterea în sine, e vorba de timpul pe care-l are la dispoziţie pentru a încărca cele două baterii (cantitatea de energie este exprimată de produsul dintre puterea livrată şi durata livrării). Din câte se pare, şi producătorii folosesc alternatoare mai mari, când instalează două baterii. Nu chiar de putere dublă, dar măcar cu 30-50% mai mare. 1200W în loc de 700W, de exemplu.
Link spre comentariu

la unele masinile diesel se foloseste ca incalzire o aeroterma electrica care consuma mult. nu stiu daca e si cazul lui sunflower, dar daca e asa, atunci drumul scurt si folosirea incalzirii poate fi cauza neincarcarii acumulatorului

Link spre comentariu

Buna ziua,intervin si eu cu parerea mea personala. Am sa incerc sa fiu cat mai puntual ca ceea ce spun sa fie cat mai bine intales. Ce nu am intales totusi este de ce nu ati postat intrebarea dvs chiar pe forumul Redarc, unde probabil ati fi obtinut raspunsuri mult mai competente de la oameni care folosesc acest "gadget" sau pe un forum de auto (in functie de masina dvs). Forumuri romanesti sau straine. Am intales din posturile dvs ca cunoasteti limba engleza, deci nu ar fi fost o problema.Tin sa precizez ca am citit cu atentie tot subiectul, dar daca cumva mi-a scapat ceva imi cer scuze dinainte. Asta ca sa nu fiu apostrofat cu expresii de genul " ce dom'le n-ai citit ce am spus". Intai ar mai fi niste intrebari la care nu avem inca un raspuns si de care depind destul de mult modul de legare. Nu prea intaleg de ce nu puneti toate detaliile cazului, daca doriti un sfat competent. Cu cat mai multe detalii cu atat se poate da mai usor un sfat. 1. CE MASINA AVETI ? Autoturism, 4WD, rulota, camion (bus) ? Nu trebuie sa va fie jena sa spuneti detalii despre masina "bengoasa", pt ca nu sunteti singurul pe lumea asta care are asa ceva. In schimb ar ajuta mult la definirea modului de montaj. Personal cred ca e vorba de un audi, probabil seria 6, pe caroserie 4F. Cel putin asa reiese din codul acelui "controll unit for battery" care in cartile VAG apare ca " Battery regulator" facand parte din "Energiemanager".2. UNDE SUNT POZITIONATE FIZIC CELE DOUA BATERII ? In funtie de pozitia lor, intervin niste lungimi de cablu pe care apar caderi de tensiune la curenti mari.3. ECHIPAMENTELE ELECTRICE SUPLIMENTARE (din belsug se pare) la care va referiti, si care sunt montate de dvs, unde se afla pozitionate, cum au fost legate, etc. Cat mai multe detalii. Intaleg ca acestea sunt cele "vinovate" de consumul, chiar si in repaus, care duce la descarcarea bateriei prea rapid (2 saptamani).4. DORITI CA ACEASTA BATERIE SUPLIMENTARA SA FIE NUMAI UN AJUTOR, SAU UN BACK-UP PT PORNIRE, SAU DORITI SA ALIMENTATI SI ECHIPAMENTE ELECTRICE ATUNCI CAND MASINA ESTE OPRITA ?In al doilea rand, ar mai fi de lamurit niste afirmatii care le faceti.1. "...un tuner tv original nu consuma curent decat atunci cand e activat, pe cand unul aftermarket consuma curent in permanenta pt. ca nu "stie" cand e activat, si in plus, mai consuma curent si atunci cand masina e oprita, ca sa-si pastreze setarile, canalele memorate etc.". a. Orice aparat electronic poate fi facut diferit. Daca ii trebuie sa memoreze anumite setari, aceasta se face la aparatele mai vechi prin existenta unui fir legat direct la plus, iar la aparatele mai noi prin memorii interne care nu necesita alimentare (tocmai pt a evita situatia cand la decuplarea totala sa se piarda setarile). b. Aparatele pot avea un ON/OFF pe baza Hardware sau Software, adica sau decuplam aparatul total de la alimentare printr-un intrerupator (nu includ firul de memorare setari in caz ca exista), ori este un Push-Button care da o comanda electronicii si atunci aparatul are un consum de stand-by. Deci afirmatia dvs este f generala, iar aici ar cam trebui discutat pe fiecare aparat in parte. In cazul ca aceste aparate sunt achizitionate recent si sunt dedicate folosirii in masina, ar trebui sa nu aiba consum in repaus. Nu includ aici aparate care trebuie sa fie alimentate permanent, cum ar fi un frigider sau o incalzire auxiliara pt timp de noapte, etc.2. "... masina are calculatoare peste calculatoare, inclusiv doua calculatoare pentru cele doua terminale ale bateriei (adica unul pentru borna negativa, si unul pentru cea pozitiva)." Nu vreau sa intru in detalii despre calculatoare la o masina pt ca e mult de discutat. Din spusele unui amic, care lucreaza la o firma producatoare de autovehicule de orice tip, ultimul racnet de TIR care l-au scos are 16 calculatoare care sunt controlate de o unitate centrala si care urmaresc absolut tot ce se intampla in capul tractor si in remorca. Nu cred ca aveti un TIR. Dar ca principiu exista un calculator principal care are intrari pt senzori si iesiri pt elemente de actionare. Senzorii si elementele de actionare pot fi si urmarite la randul lor de mici unitati bazate pe microcontrollere. In ziua de azi orice microcontroller este cosiderat un "calculator" de catre cei care vor sa-si eficientizeze marketingul. Ele sunt intr-un fel mici calculatoare, dar sa nu exageram totusi. Ba mai mult, de pe o pagina de net care are treaba cu Audi, se poate citi:"ECU - Electronic Control UnitIn terminology of VW-group it's any electronic device, which has been carried out some logic function. Sometimes it looks like nonsens - even simple relay can be called ECU."Dar sa revenim la "calculatoarele" pe bornele plus si minus. M-am uitat atent la dsesenele care le-ati postat si nu prea imi dau seama unde sunt. De pe borna minus intra un fir intr-un "device" nr13 care ii spune "control unit for battery". Dar de acolo nu mai pleaca nici un cablu mai departe pt legarea la caroserie. In concluzie cred ca cutiuta aceea este legata ea insasi pe caroserie pt legatura minusului. Mai are (cred) o cupla electrica care insa nu stim ce face, nr16. Intrebare; cat de mare este cutia aceasta si daca pleaca vreun cablu de conexiuni din nr16. Pleaca ceva din nr14 "jumper point". S-ar putea ca aceasta cutie sa fie exact ce ati cumparat dvs si sa asigure legatura (controlata) cu o a doua baterie. Sau daca este un audi, dupa cum banuiesc, acest device este un Battery Regulator care (nu stiu exact) poate urmarii informatii legate de incarcarea bateriei, tensiunea pe ea si poate si regleaza curentul de incarcare. Ma gandesc la aceasta functie, deoarece chiar denumirea este asa, plus ca ati spus ca trebuie programat tipul bateriei montate pe masina, care ar insemna ca in functie de tip el regleaza curentul de incarcare. Dar este greu de zis fara mai multe detalii.Dar daca este vorba de un Audi, ar trebui in primul rand sa ii faceti un control al erorilor din calculatorul principal sa vedeti sa nu aveti ceva probleme chiar cu acest regulator. Pe partea de plus nu avem listate toate elementele din schema (probabil pagina este incomplet copiata), cum ar fi de la 20 (care nu se vede in totalitate ce scrie) la 24. Oricum asa cum arata desenul + explicatiile din text pare a fi un ansamblu (cutie de distributie) pt alimentarea cu plus, care are tot felul de sigurante sau relee de suprasarcina automate. De altfel daca ne luam dupa codul ansamblului nr 26 gasim exact ce am spus, VW 4F0915459 SICH.EINH (din germana in romana - cutie sigurante).Si acum dupa toata aceasta introducere probabil plicticoasa pt unii, sa ajungem si la modul de legare al "solenoidului" (adica releu de forta) dvs pe masina, incercand sa ignoram tot ce am scris mai sus.Chiar de pe pagina de net a produsului, avem la sectiunea "Wiring Guides", modul de legare.Unu bucata SBI cu doua baterii. Acesta se leaga odata la plusul bateriei principale si odata la plusul bateriei secundare. FOARTE IMPORTANT este, ca toate echipamentele auxiliare montate ulterior sa fie conectate pe plusul bateriei secundare. Atentie ca iesirile din SBI trebuie sa fie notate care la care baterie merge, deoarece el trebuie sa urmareasca tensiunea pe bateria principala, chiar si atunci cand a deconectat bateria secundara.Functionarea acestui SBI este urmatoarea: Cu bateriile incarcate, acestea sunt cuplate impreuna. La stationarea masinii echipamentele auxiliare (care se preconizeaza a fi de puteri relativ scazute) se alimenteaza din ambele baterii. Daca tensiunea scade sub pragul stabilit de 12.7V, conexiunea este intrerupta, echipamentele consumand in continuare din bateria auxiliara pana la decesul acesteia, dar este protejata astfel bateria principala, ca sa mai putem pornii masina. Odata pornita masina, alternatorul incepe sa incarce bateria principala. Cand aceasta a ajuns la 13.5v este cuplata si cea secundara pt a se incarca si ea. Ea ramane cuplata pana ajungem din nou la situatia precedenta. Singura problema care o vad eu, ar fi sistemul de management al energiei( pt Audi - Energiemanager), care DACA este asa cum banuiesc eu, regleaza curentul de incarcare in functie de capacitatea bateriei montate si programate. In acest caz putem avea doua situatii distincte: a. regulatorul este programat sa incarce cu un curent corespunzator unei singure baterii, si atunci incarcarea celor doua baterii puse in paralel va dura dublul timpuluib. regulatorul este programat sa incarce cu un curent corspunzator pt ambele baterii, si atunci incarcarea bateriei principale pana la nivelul de 13.5V (cand se va recupla si bateria auxiliara) se va face cu un curent prea mare.Ar trebui sa incercati sa discutati si cu cei de la VW pe aceasta tema (neoficial bineintales, ca oficial va vor spune sa folositi echipamente OEM), mai ales daca spuneti ca sistemul cu doua baterii este folosit si la tuareg (parca).Oricum atentie la urmatoarea afirmatie care ati facut-o: "situatia in care si bateria secundara poate fi descarcata "peste noapte" datorita unui consum excesiv cauzat de un echipament defect sau care nu functioneaza corespunzator. Sau de un echipament conectat la bricheta masinii, pe care am uitat sa-l oprim." Acest dispozitiv permite decuplarea bateriei secundare, daca tensiunea generala a scazut din cauza echipamentelor auxiliare conectate pe aceasta baterie, dar NU protejeaza daca am uitat ceva in bricheta masinii sau daca ceva functioneaza prost pe instalatia originala a masinii, care ramane conectata la bateria principala. De principiu intr-o masina moderna nu mai ramane nimic alimentat, nici bricheta, nici radio, nici lumini, tot ce mai ramane cuplat sunt consumatorii interni strict necesari, ca si calculatorul principal, alarma, etc. Tot in aceasta idee ati mai spus: "De asemenea, bateria secundara este decuplata daca tensiunea din aceasta scade sub 12,7V, pentru a conserva curentul din ea (lucru foarte util daca, de exemplu, se defecteaza alarma si incepe sa consume curent excesiv - caz frecvent intalnit in practica)."Daca respectam schema de conectare si idea de funtionare a producatorului, ca toate echipamentele auxiliare instalate de proprietar ulterior, sa fie conectate la bateria secundara, deconectarea bateriei secundare este pt a proteja bateria principala, ea fiind aceea cu care vom porni masina, cea secundara descarcandu-se in continuare cu echipamentele auxiliare. Daca apare vreo problema pe circuitele originale ale masinii care duc la o descarcare excesiva a bateriei primare, atunci circuitul de Energiemanagement al masinii, in cazul Audi, va intrupe automat si el bateria primara de la toti consumatorii, acest lucru fiind facut probabil chiar de Battery Regulator (sau Battery Control Unit) de pe minusul bateriei principale. Sper ca am putut fi de folos cu aceste cateva pareri.O zi buna

Link spre comentariu

Ma simt obligat sa intervin.Am mai spus si in alte posturi eu nu dau sfaturi din ce am citit pe Google,ci din practica.Stiti cum arata un alternator de Dacia ?Stiti cum arata un alternator de "Raba"(raba este un autocamion ce poate transporta intre 5tone si 40tone).?Va spun eu sunt identice ca dimensiuni fizice, difera modul de prindere.Mai exista o mica diferentala la capitolul bobinaj stator si rotor. Ce-l de dacia incarca o baterie de acumulatori de12v/44-74Ah.Ce-l de Raba incarca doua baterii de acumulatori inseriate ,respectiv 12v/180Ah plus 12v/180AhAsa ca treaba cu "domne" trebuie un alternator mai puternic pentru a incarca nu stiu ce minune de acumulator este "foarte falsa"Cei mai "batrani"de pe forum stiu la ce ma refer.

Link spre comentariu

Ma simt obligat sa intervin.Am mai spus si in alte posturi eu nu dau sfaturi din ce am citit pe Google,ci din practica.Stiti cum arata un alternator de Dacia ?Stiti cum arata un alternator de "Raba"(raba este un autocamion ce poate transporta intre 5tone si 40tone).?

NU te mai simţi obligat să intervii! :speriat Ai pus tu 40 de tone pe Raba? Poate 16, cel mult.Ştii cam câţi consumatori electrici sunt pe Raba? Aşa, măcar orientativ? Vreun troliu, vreo rulotă, vreo staţie, ceva?

Ce-l de Raba incarca doua baterii de acumulatori inseriate ,respectiv 12v/180Ah plus 12v/180AhAsa ca treaba cu "domne" trebuie un alternator mai puternic pentru a incarca nu stiu ce minune de acumulator este "foarte falsa"Cei mai "batrani"de pe forum stiu la ce ma refer.

Cei mai bătrâni de pe forum ştiu şi diferenţa între serie şi paralel? Kirchhoff, Ohm, chestii din astea? :) Dacă ai bateriile în serie, ambele primesc acelaşi curent (amperaj). Dacă le ai în paralel, îşi împart curentul, deci primeşte fiecare doar jumătate (în cazul ideal, când cele două baterii sunt identice). Aşa că e nevoie de un alternator mai puternic. Dar ăştia de la Toyota sau de la Nissan oricum sunt nişte proşti, nu-i aşa? :)
Link spre comentariu

@ florinellll masinile care sunt dotate cu alternatoare mai mari chiar au nevoie de ele. hai sa nu consideram producatorii de automobile niste copii. nu este vorba doar de a incarca acumulatorul/acumulatorii. sunt masini care folosesc curent in timpul functionarii pt tot felul de chestii ( servodirectie electrica, scaune incalzite, clima, etc) si un alternator slab nu face fata.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări