Vizitator beleaby2 Postat Mai 2, 2010 Partajează Postat Mai 2, 2010 Ce pot sa fac in afara de a cumpara alt acumulator la o bormasina sa-i dau un impuls,o resuscitare (nu cred ca asta ar fi cuvantul dar sper ca ati inteles) sa mai pot lucra cu bormasina respectiva?Va multumesc si astept raspuns Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 3, 2010 Partajează Postat Mai 3, 2010 Sculele electrice moderne, sunt astfel proiectate incat atunci cand ceva nu mai functioneaza, cea mai buna optiune este sa o inlocuiesti pe cea iesita din uz cu una noua. In cazul masinilor electrice de gaurit cu acumulator la 12 V - daca a murit acumulatorul - se poate inlatura si inlocui cu un alimentator static de 12 V. Ca idee, in locul filtrului de tensiune cu condensator, s-ar putea folosi cea mai mica baterie de acumulatori la 12 V disponibila pe piata. In acest caz, se poate construi alimentatorul sub forma unui redresor automat de incarcat baterii auto. Cel propus aici de iulian_2233 este foarte bun. Link spre comentariu
gcom61 Postat Iunie 19, 2010 Partajează Postat Iunie 19, 2010 Eu am inlocuit acumulatorul original 12V ,Ni-Cd 1200mA cu acumulator Pb-acid ( gel) 12V,1300mA;acesta a intrat perfect in cutia acumulatorului original ,iar bormasina se comporta excelent.Acumulatorul a costat 19 ron de la caranda cu garantie 12 luni. Link spre comentariu
philipo4you Postat Iulie 19, 2010 Partajează Postat Iulie 19, 2010 Daca este acumulator NiCd sau NimH atunci celule sunt de 1,2 V. Daca reusesti sa-l despachetezi atunci poti inlocui celulele cu altele noi pe care le gasesti prin magazinele de electronice si care au dimensiuni asemanatoare. Trebuie sa ai in vedere sa fie de acelasi amperaj (ex 1200 mAh). Problema cea mai grea este sa le lipesti intre ele ! Celulele din acumulatorii masinilor de gaurit si insurubat cu akku sunt inseriate cu ajutorul unor tablite sudate prin puncte. Nu sunt cositorite.Daca akku sunt de tip LiIon atunci solutia este ....schimba-l cu unul nou similar.Sculele serioase cu akku LiIon au dispozitive electronice in interiorul pachetului de akku pentru controlul curentului de incarcare si descarcare(in lucru). Celulele LiIon au tensiune de 3,6 V si sunt aranjate in pachete serie/paralel pentru a obtine tensiunile de lucru uzuale(12V, 14,4V, 18V etc). Electronica din interiorul pachetelor are si rolul de a controla tensiunea aplicata motorului.Daca o vei folosi stationar atunci solutia de mai sus cu o sursa de tensiune stabilizata este una foarte buna.Daca vrei sa o mai folosesti in diverse locuri solutia cu un akku cu PB este destul de incomoda si greoaie si necesita si constructia unui incarcator adecvat. Dar apropo, despre ce model de masina este vorba? Link spre comentariu
ndc74 Postat Februarie 28, 2011 Partajează Postat Februarie 28, 2011 Eu la o bormasina Bosch de 9.6V am adaptat niste acumulatori Li-Ion de la o baterie de laptop veche (10.8V, 5Ah) si acum functioneaza excelent. Link spre comentariu
Vizitator vicentiu olaru Postat Mai 2, 2011 Partajează Postat Mai 2, 2011 Buna ziua Se poate alimenta o masina de 14.4 v la un acumulator de 18 v? Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 2, 2011 Partajează Postat Mai 2, 2011 In principiu, da. Vei avea o turatie mai mare. Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 2, 2011 Partajează Postat Mai 2, 2011 In principiu, da. Vei avea o turatie mai mare.Mare atentie ca un motor de 14v alimentat la 18v va lua in sarcina un curent mult mai mare ,curent care ar putea foarte usor se defecteze variatorul din intrerupator .Daca masina este de firma atunci nu prea sant probleme ca la aceste (de firma) calitatea variarorului este mult superioara.Am avut destule masini cu acumulatori de firme mai indoelnice la care primul a cedat variatorul. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 3, 2011 Partajează Postat Mai 3, 2011 ... un motor de 14v alimentat la 18v va lua in sarcina un curent mult mai mare...Curentul este cerut de sarcina. Adica momentul necesar la arbore. El poate fi, in functie de utilizare, chiar mai mic decat cel nominal. Link spre comentariu
bel Postat Mai 3, 2011 Partajează Postat Mai 3, 2011 Am eu la vanzare: Acu SubC NiCd 1200mA celule de 2 in linie si pack-uri 5 lei bucata ( ideale pentru acu de bormasina) http://i56.tinypic.com/k1t9n5.jpg http://i53.tinypic.com/kdsihl.jpg Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 3, 2011 Partajează Postat Mai 3, 2011 Curentul este cerut de sarcina. Adica momentul necesar la arbore. El poate fi, in functie de utilizare, chiar mai mic decat cel nominal.DA da o data si o data tot va pune un burghiu de diametru maxim sau va da o gaura in stejar . Link spre comentariu
Vizitator vicentiu olaru Postat Mai 5, 2011 Partajează Postat Mai 5, 2011 Multumesc tuturor, este vb de un bosch 14,4 ve-2-li ,o super scula care merge de 3 ani la o firma de montaj usi de garaj,in conditii greu de imaginat...Adica,de lene,nu mai folosim drill-ul la curent,ca duce aia pe baterii...E,uite ca au cazut acumulatorii!! Si sa va spun ca e 140 euroi buc?? Nu, nu va spun . Am gasit ceva pentru Metabo dar sunt pe 18 v,insa se potrivesc fizic in cutia celui de la bosch. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 5, 2011 Partajează Postat Mai 5, 2011 ...DA da o data si o data tot va pune un burghiu de diametru maxim sau va da o gaura in stejar.Problema este doar de a verifica, daca cu un burghiu de diametru maximum admis de mandrina, momentul de torsiune la arbore, nu depaseste valoarea maxima admisa a motorului, inscrisa pe eticheta, sau in documentatia tehnica de livrare - ca urmare a cresterii turatiei. Altminteri exista relatia Pn/18n/14,4 (unde Pn este puterea nominala a motorului) si deci, in nici-un caz curentul la 18 V, nu va fi mai mare decat cel pentru tensiunea nominala - 14,4 V. Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 5, 2011 Partajează Postat Mai 5, 2011 Multumesc tuturor, este vb de un bosch 14,4 ve-2-li ,o super scula care merge de 3 ani la o firma de montaj usi de garaj,in conditii greu de imaginat...Adica,de lene,nu mai folosim drill-ul la curent,ca duce aia pe baterii...E,uite ca au cazut acumulatorii!! Si sa va spun ca e 140 euroi buc?? Nu, nu va spun . Am gasit ceva pentru Metabo dar sunt pe 18 v,insa se potrivesc fizic in cutia celui de la bosch.Vezi ca "li" este litium -ion si de aia este acel pret. Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 5, 2011 Partajează Postat Mai 5, 2011 ...DA da o data si o data tot va pune un burghiu de diametru maxim sau va da o gaura in stejar.Problema este doar de a verifica, daca cu un burghiu de diametru maximum admis de mandrina, momentul de torsiune la arbore, nu depaseste valoarea maxima admisa a motorului, inscrisa pe eticheta, sau in documentatia tehnica de livrare. Altminteri exista relatia Pn/18n/14,4 (unde Pn este puterea nominala a motorului) si deci, in nici-un caz curentul la 18 V, nu va fi mai mare decat cel pentru tensiunea nominala - 14,4 V. Nu vreau sa te contrazic da tine cont de urmatoarele:-constuctorul foloseste ce mandrina gaseste mai eftina chiar daca depaseste puterea masini.-de multe ori specificatiile tehnice depasesc cu mult realitatea(rersonal am probat o masina de gaurit -nu dau numele -si care ar trebui sa insurubeze 245 de suruburi de 5x45 in lemn de esenta moale ,rezultatul 168 de suruburi in lemn de brad uscat de 2 ani)-niciodata curentul unui motor de 14v alimentat la 14v si apoi la 18 v nu va fi egal ,chiar daca in speta se va folosi cam aceeasi sarcina.Concluzia este clara :viata motorului se scurteaza . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum