blazeu Postat Mai 7, 2010 Partajează Postat Mai 7, 2010 Nu imi spune nimic codul pe care l-ai dat; din datele cu care ai completat informatiile, am eliminat posibilitatea ca statorul sa fie legat trifazat (eu am vazut motoare trifazate si de 30W!) iar din rotorul bobinat sa se regleze turatia (chestia asta se practica insa la motoarele mari, cu pornire in sarcina, de exemplu asa erau cele care actionau morile - pe la 55kW)Ramane posibilitatea alimentarii "universale" (cu inserierea rotorului cu statorul) La aceasta "arhitectura", se poate regla turatia prin reglarea campului statoric (interesant e ca turatia creste odata cu slabirea campului!) modul in care se prezinta infasurarile e insa ciudat (cu 3 fire ma asteptam la 2 bobine inseriate, adica 40,40 si 80).Cele 3 fire care merg la 2 perii: introduceti cate o bucatica de hartie intre carbuni si colector si masurati iar; singura chestie care-mi vine in minte acum e o rezistenta (de valoare mica) pe care se urmareste curentul prin rotor (pentru o protectie la blocarea rotorului, situatie in care creste mult curentul si se poate arde izolatia; poate exista acest risc in utilizarea acelui motor)Succes!PS Am deschis si eu pozele. pe cea cu placa eu vad clar, 16uF si alimentare cu 220 volti monofazat. Ceea ce ma baga in ceata, in continuare e prezenta a 3 viteze, odata cu rotorul bobinat. (Cu 2 viteze, as fi exprimat posibilitatea alimentarii fazei auxiliare prin condensator si reglarea vitezei intre cele 2 limite cu un reostat legat la periile rotorului)(Sigur nu are 3 perii?) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum