Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

calcul amperaj


cosyty

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • remus68

    2

  • cosyty

    1

  • DarkAngel_Bv

    1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Puterea transformatorului e data de sectiunea miezului. Cum P=U x I de aici rezulta curentul maxim ce il poate elibera secundarul transformatorului in functie de tensiunea din secundar si puterea transformatorului.

Link spre comentariu

Din pacate nu pot sa iti ofer informatii exacte, insa iti pot oferi informatii practice despre cum am procedat eu cu un stator de la un motor de ~2.2kW.In primul rand am taiat TOATE sarmele din bobinaj, astfel incat sa nu ramana intreg bobinajul original.Ca sarma de bobinaj am folosit un cablu de 5mm multifiliar dintr-un cordon de alimentare industrial (dinacela cu 4 fire multifiliare + manson de cauciuc gros).In secundar am folosit cablu de 14mm diametru (din pacate am avut doar de aluminiu, dar functioneaza destul de bine si asa).In primar am bobinat 140 spire, apoi am scos o priza. dupa care am mai bobinat inca 15 spire si am mai scos o priza, si tot asa, pana la 200 spire.deci am 0sp140sp155sp170sp185sp200spCu alimentarea cuplata la spira 200 nu aveam suficienta putere in secundar, cu alimentarea cuplata la 185 puteam sa sudez cu electrozi foarte subtiri, dar cam atat.Pana la urma am obtinut rezultate multumitoare la spira 170, curentul de mers in gol fiind in jur de 5A.Tensiunea din secundar era in jur de 64VTransformatorul astfel creat se incalzeste destul de tare dupa ~1.5-2 ore de functionare, dar pentru home-user nu cred ca ai nevoie sa il folosesti un timp mai indelungat :d

Link spre comentariu

curentul de mers in gol fiind in jur de 5A

:nas: Asta inseamna mai mult de 1KW consum in gol al transformatorului! Imens! Eu utilizez un transformator de sudura industrial de 15KW, alimentat intre doua faze la 380Vca si are pina in 200W consum de mers in gol.Trebuie atentie la calcularea numarului de spire/volt si la sectiunea reala a miezului provenit din motor. In mod normal ar trebui strunjiti "dintii" din interior ai miezului statorului, in cazul in care ramin, nu se va lua in calcul decit suprafata miezului "plin".
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări