Vizitator RoDiesel Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 Am nevoie sa alimentez in masina un montaj la aproximativ 10,7V (asta masurat cand nu e motorul pornit, adica nu am 14.4V in circuit). Curentul consumat este de aprox. 500mA. Ce varianta in recomandati?1. cu o rezistenta ceramica (si atunci rog si specificatii ptr ea)2. cu un LM7810CV si sa folosesc schema din datasheeat-ul aferent (desi va functiona numai cand este alimentat la 14.4V)3. o cadere de tensiune pe dioda(diode) - rog specificatii daca se poate4. sau orice alta idee care a functionat la voiMerci Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 Buna ziua,Daca nu sunt indiscret, despre ce montaj alimentat la fix 10,7 V este vorba ? Link spre comentariu
Vizitator RoDiesel Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 Buna sa fie ..Nu este vorba de un montaj propriu-zis. Doresc sa mi se aprinda clusterul (bordul) de la masina dupa ce pun contactul/pornesc motorul. La masina mea (Skoda Octavia Tour) nu am variator la luminile din bord, ci se aprind la o intensitate prestabilita (adica sunt alimentate la o tensiune de 10.7V) cand aprind pozitiile. De aici si nevoia de 10.7V (sau ceva cat de cat apropiat). Ma gandeam sa pun un potentiometru, dar nu stiu daca suporta 500mA (valoare de care nu sunt chiar sigur, mi se pare cam mult ptr led-urile din bord, dar asa mi-a spus un alt coleg ca este nevoie). Sper ca am fost destul de clar .... Oricum, cu prima ocazie o sa masor exact tensiunea cu motorul oprit si apoi pornit si, de asemenea, curentul consumat. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 Deci de fapt nu doriti sa obtineti o tensiune de 10,7 V dintr-una de 12-14,4 V (cum inteleg din titlul topicului) ci practic un variator de tensiune cu pragul maxim de 10,7 V si curent de aprox. 500 mA ? Link spre comentariu
Vizitator RoDiesel Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 Da, se poate spune si asa ... probabil ca e forma corecta de exprimare, avand in vedere si termenii tehnici. Scuze de confuzia creata...Aveti ceva idei in acest nou context? Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 Puteti simula clasicul potentiometru bobinat folosit in acest scop pe multe tipuri de masini utilizand un potentiometru cu caracteristica liniara si un tranzistor bipolar obisnuit. Link spre comentariu
Vizitator RoDiesel Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 Link spre o schema se poate? Multumiri Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 Inainte de a discuta despre o schema concreta ar trebui sa ne dati mai multe amanunte despre acea tensiune de 10,7 V si despre elementele care ilumineaza bordul.Solutia mea s-ar aplica numai in cazul exclusiv al becurilor de bord, nu stiu daca nu mai aveti si alta electronica de bord alimentata din acea tensiune.In plus, modificarea instalatiei electrice v-ar putea crea neplaceri datorita interventiei in schema originala, ducand probabil la pierderea unei garantii. Link spre comentariu
moro Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 incearca sa inseriezi 4diode uzuale gen 1N4001. Au o cadere de 0.7V, daca inseriezi vei avea o cadere de 2.8V pe ele, si la iesire vei avea cam 10.3-10.5 suficient pentru cat iti trebuie tie Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 Pai omul nu are nevoie sa obtina aprox. 10,5 V din 12-14,4 V, (de tensiunea asta dispune deja din constructia masinii) ci sa poate modifica acei 10,7 V intre niste anumite limite pentru a putea modifica gradul de iluminare a bordului pe timpul noptii.Din acest motiv as fi vrut amanuntele pe care i le-am cerut. (cum se obtin constructiv cei 10,7 V si daca se mai alimenteaza si altceva in afara de becurile de bord din acea tensiune). Link spre comentariu
Vizitator RoDiesel Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 Dupa cum toti stim, masina are tensiunea de 12V nativ (sau 14.4V pe alternator). Din tensiunea respectiva doresc sa obtin o plaja de tensiuni ceva mai scazute (10,7V - 12V) pentru un curent de aprox. 500mA. Am nevoie ptr iluminarea bordului si a unor beculete de prin masina, care intra in functiune odata cu luminile din bord. Curentul total nu depaseste valoarea mentionata.Cum se obtine caderea de tensiune in cadrul instalatiei electrice a masinii nu prea stiu, desi banuiesc ca este vorba de doua diode inseriate (din masuratori am observat ca tensiunea scade cu aprox. 1.4V-1,5V). Asa ca o sa merg pe aceasta varianta si o sa pun si eu doua diode care sa imi aduca tensiunea in plaja dorita (12-1,4=10,6V - doar baterie, respectiv 14,4-1,4=13V pentru motor pornit).Merci tuturor si apreciez mult ajutorul dat. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum