Nucleu Postat Aprilie 28, 2010 Partajează Postat Aprilie 28, 2010 Salut! Sunt "cel mai" incepator in programarea picurilor si pentru inceput am achizitionat un programator/placa de dezvoltare K8048 http://alex.nickisco.com/wp-content/upl ... id-322.jpg Odata cu placa am primit si un cd cu diferite programe demonstrative (*.asm). Am luat aceste programe si am inceptu sa le modific dupa ce am mai studiat unele tutoriale si datasheetul de la Pic16F84 dar inca mai am neclaritati. Desi in fisierul de asamblare sunt si explicatii as fi recunoscator daca as primi niste explicatii si mai clare... Am acesta rutina: ; ************************** ; * delay routine: * ; ************************** DELAY MOVLW D'150' ;* ;Put 150 decimal in the 'TIMER1' register. MOVWF TIMER1 ;* DELAY2 MOVLW D'150' ;Put 150 decimal in the 'TIMER2' register. MOVWF TIMER2 DECFSZ TIMER2,F ;* ;Timer2 = Timer2 -1, skip next instruction if Timer2 = 0. GOTO $-1 ;* ;Jump back 1 instruction. DECFSZ TIMER1,F ;Timer1 = Timer1 - 1, skip next instruction if Timer1 = 0 GOTO DELAY2 ;Jump to 'DELAY2' routine RETLW 0 ;Return (jump back to main) and load W-reg with 0. Am incercat sa modific aceasta rutina si anume sa sterg timer1 din intreaga rutina...dar nu mai functioneaza nimic. Ar putea cineva sa explice mai clar ce se intampla in codul asta si de ce este o asa mare dependenta intre "DELAY" si "DELAY2"? Mersi! Link spre comentariu
Liviu M Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 http://ww1.microchip.com/downloads/en/D ... 33014h.pdf Link spre comentariu