Vizitator Andrei2753965 Postat Aprilie 21, 2013 Partajează Postat Aprilie 21, 2013 Pentru cirip, prin potenţă electrică înţeleg faptul că în timp ce merg cu bicicleta, cu dinamul cuplat pe roată, mi se aprinde, să zicem: trei beculeţe. Dacă eu am acelaşi curent care îmi aprinde trei beculeţe, dar de la surse mai multe (zece sau o sută de dinamuri) eram intersat să ştiu dacă toate aceste surse pot fi induse în maniera de a rezulta o singură sursă care să-mi aprindă nu 30 sau 300 de beculeţe, ci un consumator mai mare (un consumator care se alimentează de regulă de la 220V). Chestia e aşa că de la dinamul de bicicletă pleacă un singur fir către bec. Al doilea fir către bec este acela dinspre masa dinamului (pur şi simplu contactul carcasei exterioare a dinamului, cu metalul bicicletei, face reacţia dintre - şi +, astfel se aprind beculeţele montate în faruri). Asta voiam să ştiu. Dacă sarcina electrică produsă de un dinam se adună cu sarcina altui dinam, şi felul în care ar trebui să fie legate sarcinile fiecărui dinam, cu altul. Adică: dacă avem două dinamuri, este posibil să le pun în relaţie de maniera că nu-mi aprinde şase beculeţe, ci un bec căruia pentru ca să se aprindă îi este necesar o potenţă electrică egală cu a celor şase beculeţe. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Aprilie 21, 2013 Partajează Postat Aprilie 21, 2013 Pentru dl. miron1947Am desfacut un generator facut prin anii '80.Aveam o bicicleta pe care o foloseam pentru deplasari prin oras si nu numai(benzina fiind putina,masina mai mult statea in parcare)cu generator facut de (cred) Radio Progres sau de Tehnometalica Bucuresti,la care s-a uzat bucsa(din plastic)pe care am inlocuit-o cu una din bronz.Asa am ajuns sa desfac generatorul si sa vad cum este construit,nu ca am avut vreo curiozitate.La vremea respectiva tinjeam dupa un generator rusesc,care era greu de gasit,in schimb foarte bun ca toate lucrurile rusesti la vremea respectiva. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Aprilie 21, 2013 Partajează Postat Aprilie 21, 2013 Eu chiar aş fi curios să văd un generator de c.c.pentru bicicletă, din orice perioadă ar proveni acesta.Prin anii '72-'80 apăreau în "Tehnium" destule articoleîn care se menţiona (fără excepţie) faptul că respectivulgenerator este un alternator monofazat.În cartea lui I.C. Boghiţoiu - "Electronica ajută" (apărutăîn Colecţia Cristal în cursul anului 1982) la pagina 166este prezentat articolul "Comutarea automată a surselor",din care îmi permit să ataşez schema de mai jos.Personal am desfăcut în adolescenţă (în anii '70+) câtevaasemenea alternatoare; în acea perioadă încă mai reutilizamsârma cu care erau bobinate pentru a-mi confecţionasecundarele transformatoarelor de ieşire pentru etaje finalecu tranzistoare cu germaniu. Bicicleta mai putea să aştepte... Link spre comentariu
cirip Postat Aprilie 21, 2013 Partajează Postat Aprilie 21, 2013 [...]este posibil să le pun în relaţie de maniera că nu-mi aprinde şase beculeţe, ci un bec căruia pentru ca să se aprindă îi este necesar o potenţă electrică egală cu a celor şase beculeţe.Lasand la o parte exprimarea teribil de incalcita si utilizarea unor termeni nefamiliari, cred ca inteleg ce vrei sa faci. Raspunsul scurt este: nu merge. Raspunsul lung: ca sa insumezi puterile direct de la alternatoare, trebuie sa ai grija de relatia de faza intre tensiuni. Toate generatoarele trebuie invartite sincron, altfel dau unele in altele. Probabil ca s-ar putea imagina un dispozitiv mecanic care sa le mentina in sincronism, dar nu cred ca se justifica efortul de constructie. Amplasarea pe roata de bicicleta este exclusa deoarece orice alunecare intre anvelopa rotii si rotita alternatorului va schimba faza tensiunii alternative generate si va creea probleme. Cred ca termenul corect ar fi "putere electrica", nu potenţă. Aia e altceva ... si daca e electrica, e cam degeaba. Inseamna ca nu mai e buna de nimic. :cry: Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Aprilie 22, 2013 Partajează Postat Aprilie 22, 2013 Posibil sa fie in butuc dar trebuie sa fie toate in faza ,sincronizate .Trebuie sa ti cont si ca energia numai se transforma ,nu apare din neant iar pt a o obtine 1kW (de ex) energie electrica trebuie sa pedaleze la greu mai multe persoane .Pt sincronizare e suficient sa fie toate alternatoarele pe acelasi ax (pornesc deodata ,viteza unghiulara e aceasi la toate ) si sa fie de acelasi tip (daca la unul magnetul e cu 4 poli iar la altul cu 6 ,ai bagat-o pe maneca). Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 22, 2013 Partajează Postat Aprilie 22, 2013 Da, asa este; e vorba de fazare. E aproape imposibil de realizat si nejustificat.Ar mai fi o posibilitate ca toate tensiunile sa fie mai intai redresate si apoi inseriate, puse in paralel sau mixt (prin niste diode).. Link spre comentariu
one Postat Martie 28, 2017 Partajează Postat Martie 28, 2017 @Andrei: da, puterea electrica se insumeaza, mai ales ca puterea generata de un singur "dinam" este dependenta de puterea mecanica cu care se actioneaza roata. Numai ca pentru a insuma puterea a 10 sau 100 de "dinamuri" sunt necesare niste elemente care pot reduce eficienta. Conectarea se poate face in mai multe moduri, depinzand de modul in care este consumata aceasta putere. Link spre comentariu
puriu Postat Martie 29, 2017 Partajează Postat Martie 29, 2017 Alternatorul de bicicleta merge bine numai pentru farul de bicicleta cu bec de 6,3 V. Puterea sa este limitata prin pierderi, astfel incat becul sa lumineze bine la viteza de 15 km/h si sa nu se arda la 45 km/h. 1 Link spre comentariu
Ticu Postat Martie 29, 2017 Partajează Postat Martie 29, 2017 Dinamurile (generatoare de curent continuu) la automobile se foloseau in prima jumatate a secolului trecut pentru ca nu existau diodele semiconductoare redresoare pentru incarcarea acumulatorului. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 29, 2017 Partajează Postat Martie 29, 2017 Acum da, dar in anii `60 -`70, generatorul era dinam chiar si in dotarea autoturimelor, cu colector segmentat si producea CC. pulsatoriu. Fiind copil aveam bicicleta de care ma desparteam doar seara cind mergeam la culcare. Bineinteles trebuia si sistem de iluminat. Asa m`am lovit si de generatoarele de curent pentru bicicleta. Si da, am avut , vazut si desfacut un dinam de bicicleta, era nemtesc, mult mai mare decit alea romanesti si avea magnetii pusi pe exreriorul carcasei iar bobina se invirtea si avea colector si perii. Mergea bine dar era mare. Cele romanesti erau mai mici, la fel construite insa fara colector, generau curent alternativ dar erau mai slabe decit cel nemtesc. Cel mai bun care pe care l`am gasit a fost unu Made in West Germany luat de la un magazin satesc, cred ca a fost 50 lei dar era extraordinar de bun, avea magnetul pe post de rotor si aveam pe bicicleta niste becuri de 6v chinezesti, alb laptoase, era prin 67-68. Cel mai bun "dinam" pe care l`am avut asta a fost. Link spre comentariu
Ticu Postat Martie 29, 2017 Partajează Postat Martie 29, 2017 (editat) Imi amintesc de o lanterna cu "dinam" germana (din al 2-lea razboi) care a facut deliciul copilariei. Asemanatoare cu variantele chinezesti de azi. Maneta cu clichet, multiplicare de turatie. Totul metal si bachelita. Alternatorul compus dintr-un rotor ( = un magnet liniar) care se rotea intr-un stator din tole de fier de forma literei C. Bobina pe centrul statorului; becul 3,5V. Editat Martie 29, 2017 de Ticu Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 31, 2017 Partajează Postat Mai 31, 2017 Posibil sa fi fost si dinamuri, adica generatoare de c.c., dar aveau, neaparat, semi inele la colector. Link spre comentariu
alf Postat Mai 31, 2017 Partajează Postat Mai 31, 2017 aveau, neaparat, semi inele la colector. Pe la inceputurile anilor '80 am vazut unul desfacut la un unchi ce se ocupa cu reparatul bicicletelor. Avea diametrul exterior cam cat un borcan de 440 ml, statorul cu doi magneti si rotorul cu lamele la colector. Nu era functional, avand jocuri exagerate in lagare, semn ca functionase ceva vreme inainte. Era fabricat in RFG. Link spre comentariu
morocanosul Postat Mai 31, 2017 Partajează Postat Mai 31, 2017 (editat) In anii 80 foloseam pe post de generator un motoras de la ventilatorul de habitaclu de la autocamioanele Raba,Saviem...avea magnetii permanenti destul de puternici,toata chestia era sa potrivesti diametrul rolei si sa o faci dintrun material cat mai aderent (in caz ca ploua) precum si confectionarea suportului de prindere pe bic.! Era cam mare dar eficient ! Un pic de bataie de cap aveai si la dispozitivul de apasare pe roata,dar in rest ... Editat Mai 31, 2017 de morocanosul Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum