Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Despre dinam


Vizitator radualexandru

Postări Recomandate

Vizitator radualexandru

Salutare! Am si eu o nelamurire. Din cate stiu eu un dinam (cel folosit la bicicleta) produce curent alternativ , cum as putea sa transform acest curent alternati in cc. Stiu ca exista redresoarele, doar ca nu am gasit nicaieri sa cumpar unul, daca poate cineva sa-mi spuna o alternativ la un redresor , sau de unde pot cumpara unul (un site , un magazin). Multumesc anticipat!

 

Robeert: reeditat titlu.

Link spre comentariu

Dinamul de bicicleta produce curent continuu pulsatoriu, nu alternativ.Daca vrei sa alimentezi un montaj electronic de la dinam este suficient un condensator de filtraj, nu trebuie punte redresoare. Ideal ar fi un stabilizator in comutatie, care sa furnizeze o tensiune constanta la iesire indiferent de turatie, dar tinand seama de tensiunea mica furnizata de dinam(6V), este complex.

Link spre comentariu

Dinamul de bicicleta produce curent continuu pulsatoriu, nu alternativ.

Nu cred ca informatia este corecta. Bornele "dinamului" de bicicleta sunt capetele unei infasurari, cam ca secundarul unui transformator. In consecinta, nu are cum sa apara componenta continua la bornele lui. Dinamul de bicicleta este impropriu denumit dinam. In realitate este un alternator in toata regula.Cat despre obtinerea tensiunii continue, o banala punte redresoare te rezolva. Daca aplicatia o cere, pui si un condensator de filtrare.
Link spre comentariu

Bineinteles ca generatorul de la bicicleta este de fapt un alternator monofazat.Daca folositi o punte redresoare (se preteaza bine seria 1PM...), veti avea o cadere de tensiune de aprox. 1,2 V pe aceasta, deci tensiunea redresata nu va fi de 6 V, ci de circa 4,8 V. Montati la iesire un condensator de 1000-4700 microfarazi/16 V (veti avea in gol o tensiune continua de circa 6,7 V).Tineti cont de faptul ca aceasta este tensiunea maxima, care nu este constanta, ea depinzand de turatia cu care este antrenat generatorul.

Link spre comentariu
Vizitator radualexandru

Va multumesc pentru informatiile furnizate, doar ca mai am o intrebare de unde pot procura o punte redresoare?, singurul magazin pe care-l cunosc eu este adelaida (http://www.adelaida.ro) si sincer nu am gasit nimica acolo sau poate nu am cautat unde trebuie. Daca se poate sa-mi spuneti si mie unde gasesc o adresa ceva un site. Va multumesc

Link spre comentariu

Sau, fiind din Bucuresti, va duceti pe strada Maica Domnului din cartierul Tei unde veti gasi f multe magazine de componente electronice. Indiferent de unde cumparati, trebuie sa stiti ce curent si tensiune trebuie sa suporte puntea pe care o doriti, in functie de aplicatia unde o folositi (la modul general vorbesc). In cazul de fata, domnul cristian_draghiescu v-a dat amanuntele necesare.

Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...
Vizitator Andrei2753965

Bună ziua!O întrebare aş avea. Anume: având un dinam funcţionând pe o bicicletă răsturnată, cu roată învârtindu-se constant la o viteză nu foarte mare, doar atât cât să aprindă becul unui far obişnuit de bicicletă, iar în situaţia în care aş avea zece sau o sută de dinamuri funcţionând pe zece sau o sută de biciclete răsturnate, cu roţile învârtindu-se constant la o viteză nu foarte mare, doar atât cât să aprindă becul unui far obişnuit de bicicletă, curentul generat de acele zece sau o sută de dinamuri poate crea o singură potenţă electrică? Dacă da, cum trebuiesc făcute legăturile între dinamuri, de maniera aptă să rezulte din cele zece sau o sută de mici potenţe electrice, una singură? Această singură potenţă electrică ar fi egală cu potenţa electrică a unui singur dinam multiplicată cu 10 sau 100? Prin urmare, câte dinamuri ar fi necesare pentru a se crea o singură potenţă electrică egală cu potenţa electrică a unui generator obişnuit de electricitate ce funcţionează cu motor pe benzină? Mulţumiri anticipate, Andrei.

Link spre comentariu

Dinamul de bicicleta este impropriu denumit dinam. In realitate este un alternator in toata regula.

Acum da, dar in anii `60 -`70, generatorul era dinam chiar si in dotarea autoturimelor, cu colector segmentat si producea CC. pulsatoriu.
Link spre comentariu

Dinamul de bicicleta este impropriu denumit dinam. In realitate este un alternator in toata regula.

Acum da, dar in anii `60 -`70, generatorul era dinam chiar si in dotarea autoturimelor, cu colector segmentat si producea CC. pulsatoriu.
Aveti o fotografie sau documentatie de la un "dinam" de bicicleta din anii 60-70, desfacut? Pe cutie scria "Dinam", dar in realitate erau alternatoare. Discutia se refera la generatorul pentru biciclete. Nu imi amintesc sa fi vazut un generator de bicicleta cu perii colectoare. A vazut cineva de pe aici?

Unele autoturisme aveau intr-adevar dinam, dar, repet, nu am intalnit generator de CC (dinam) la bicicleta. Cred ca motivul e simplu. Realizarea colectorului era nejustificata ca pret. Un simplu magnet invartit intre piesele polare ale unei bobine cu miez si conectarea capetelor infasurarii la bec servea foarte bine scopului de a aprinde farul bicicletei.

 

Pentru Andrei: ce este aceea "potenţă electrică" ?

Daca te referi la tensiune, atunci cele 10-100 alternatoare se pot redresa si conecta in paralel sau serie dupa puntea redresoare a fiecaruia. Conectarea in paralel sau serie in alternativ presupune sincronizarea, ceva de genul sistemului energetic national, dar este dificil dpdv practic.

Conectand in paralel creste curentul disponibil; conectand in serie creste tensiunea.

Link spre comentariu

Realizarea colectorului era nejustificata ca pret. Un simplu magnet

Pai tot cu magnet permanent erau realizate, doar ca acestia(doi) erau statorul, diferenta nu este foarte mare constructiv, erau in plus doua perii(lame elastice) si un inel sectionat.Nu am o poza cu un astfel de dinam desfacut, exterior arata la fel cu cele de acum.
Link spre comentariu

Dinamurile de bicicleta(generatoarele) nu aveau cum sa produca curent continuu pulsatoriu ,pentru simplul motiv ca rotorul era din magnet permanent.Statorul avea patru poli,dispusi la 90* cu bobine .Practic statorul era de forma unei cruci,fiecare ramura a crucii era indoita la 90*pe un diametru egal cu diametrul interior al carcasei dinamului(generatorului)Rotorul ,realizat din magnet permanent ,avea diametrul cu putin mai mic decit diametrul interior al polilor statorului.Bobinele dinamului(generatorului) erau facute in portiunea dintre indoitura si centrul crucii si sint legate in serie,un capat al bobinajului legat la masa iar celalalt capat legat la borna de iesire a generatorului.Deci curentul generat era alternativ.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări