gcom61 Postat Februarie 7, 2015 Partajează Postat Februarie 7, 2015 Eu,am cleste ampermetric,insa nestiind curentul nominal al unui motor ,l-am reglat dupa ureche...Am pornit motorul si apoi am scos o siguranta fuzibila,motorul ramanand in 2 faze;dupa 1min rotesc termicul(initial la maxim) catre minim pana cand declanseaza.La o remasurare cu ditul,am obtinut un curent de declansare cam de 1,7 fata de curentul de mers in gol... Link spre comentariu
flomar60 Postat Februarie 7, 2015 Partajează Postat Februarie 7, 2015 Au fost si situatii cand , neavand incotro, am reglat releul termic altfel decat cu trusa de curent...Concret , am pornit motorul, l-am dus la sarcina maxima posibila in locul unde functiona , am masurat curentul cu clestele ampermetric apoi am montat releul termic in secundarul unui traf care oferea mai bine de 10A in secundar...bineinteles am inseriat intre ele sectiunile releului termic...am alimentat traful printr-un autotransformator si, cu clestele montat ca sa vizualizez curentul , am reglat valoarea acestui curent la 1,5 ori mai mare fata de valoarea citita la motor ...pe contactul de comanda era montat un ohmetru...cu ceasul in mana am reglat releul sa declanseze in plaja 70...90 secunde din momentul alimentarii...au fost necesare mai multe teste si cu timp de racire intre ele dar , dupa 4- 5 incercari m-am declarat multumit...releul in cauza era in circuitul unui motor trifazat de 3 KW care antrena o moara cu ciocanele...a functionat mult timp si , in anii de utilizare releul a lucrat de cateva ori , din varii motive - faza lipsa, suprasarcina- spun asta pt. ca proprietarul ma chema de cate ori avea probleme iar eu nu faceam decat sa reanclansez contactul releului...repet , insa, este o metoda empirica care nu garanteaza un reglaj corect 100% la 100%... Link spre comentariu
v67 Postat Februarie 7, 2015 Partajează Postat Februarie 7, 2015 Florin Berdila nu ai autoretinere (contactorul) flomar60 trusa de curent este fotmata ditr-un transformator 1000va un autotransformator montat in circuitul primar al transformatorului avind un secundar dintr-o spira (sau doua) ,sectiune 50 mm2 cupru releul termic este legat in circuitul secundar cu ajutorul autotransformatorului modificam curentul aplicat releului supus reglarii 1 Link spre comentariu
flomar60 Postat Februarie 8, 2015 Partajează Postat Februarie 8, 2015 Corect , colegu' v67 , dar dvs. descrieti un model minimalist...eu am lucrat cu trusa de curent care putea oferi pana la 500A cu reglaj in trepte brute - prin modificarea pozitiei unor eclise pe ploturi de tip surub si apoi , in interiorul fiecarei trepte,intervenea autotraful...ceea ce am descris in postul #17 este o solutie pusa in practica la mine acasa in lipsa unei truse de curent adecvate si a ampermetrului etalon... Link spre comentariu
v67 Postat Februarie 9, 2015 Partajează Postat Februarie 9, 2015 indiferent de forma consrtuctiva inportant este sa putem obtine curentul necesar reglarii releului termic(sau orcare aparat supus reglarii) am uitat sa precizez ca in intreprinderea (socialista) in care am inceput "cariera" de electrician se respecta u reguli ca : un releu care declansa contactorul prin suprasarcina de doua ori in interval de 48 ore ,reglajul era mai vechi de 6 luni se inlocuia cu altul reglat sigilat etichetat cu data reglarii(z L A) orice suspiciune asupra releului termic se elimina cu ajuturulu trusei de curent dar se verifica intreg circuitul (de la bare la casa bornelor) se analiza conditiile tehnologice Trusa de curent era asemanaroare cu descrierea de mai innainte -respectind cele enumerate mai sus am avut rezultate bune tinind cont ca er intreprindere cu :foc continu) nu aveam munti de motoare arse Link spre comentariu
BASTANU1960 Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 SALUTARE .CINE MA POATE ANDRUMA DE UNDE SA IAU SCHEMA ELECTRICA A AUTOMATEI TSA 32 . VA MULTUMESC Link spre comentariu
validae Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 (editat) Ce numiți dvs. ,,automata TSA 32 ,, ? Cumva siguranța termică TSA 32 ? http://www.uzinrom.ro/schema.pdf/relee.TSA.pdf Vă sfătuiesc să nu mai scrieți cu majuscule, asta e ca și cum ai țipa la cineva. Dacă e vorba de altceva, puneți o poză cu respectivul aparat în care să se vadă clar eticheta. Editat Februarie 12, 2015 de validae Link spre comentariu
mihaighe Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 Cred ca vrea sa spuna la un bloc de pornire trifazata de alea in bachelita negre. Link spre comentariu
validae Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 Dacă e așa, poate pune o poză cu acel contactor desfăcut și putem să-i desenăm direct pe poză cu,, Paint,, traseul corect al cabajului. Bănuiesc că nu mai știe să cableze automenținerea releului. Link spre comentariu
BASTANU1960 Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 Domnule Validae imi cer scuze de, scris am pus un copil sa scrie iar eu i-am dictat find afara. Cutia este de ebonita si are inauntru un contactor si releul termic, as vrea sa stiu legaturile. Va multumesc pentru intelegere. Link spre comentariu
validae Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 (editat) Vă pot ajuta, dar ar trebui să desenez toată schema.Mai bine puneți copilul să facă o poză clară a cutiei de aproape, cu capacul dat jos și o să încerc să vă desenez cablajul direct pe poză. Editat Februarie 12, 2015 de validae Link spre comentariu
v67 Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 scheme pentru pornirea directa a motoarelor trifazice(asincrone cu rotorul in scurtcircuit) sunt destule pe net, cred ca aveti nevoe de un filmulet ,atentie la tensiunea de lucru a bobinei (scrie pe ea) bafta la mesterit Link spre comentariu
Florin berdila Postat Februarie 13, 2015 Partajează Postat Februarie 13, 2015 Am chemat un electrician ieri sa vada situatia mea cu releu dar cred ca nu prea era de meserie ca mare lucru nu a facut asa ca porneste motoru prima data iar daca dupa un timp il opresc si vreau sal mai pornesc nu mai ramane pornit daca nu tin degetul pe butonul de pornire daca tin apasat butonu motoru merge nu da afara cum am luat degetu sa. Oprit ce sai mai fac ca nu mai stiu si am nevoie de el Link spre comentariu
validae Postat Februarie 13, 2015 Partajează Postat Februarie 13, 2015 Curăță contactele butonului de oprire și contactele auxiliare ale releului contactor, un contact prost nu face automenținerea.E un defect de doi bani, degeaba te uiți pe dinafară, trebuie demontate contactele și curățate sau schimbate cele perlate. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 Azi am vrut sa fac brichete la masina mea de brichetat Biomasit dar motorul meu cu probleme iar mia dat necazuri adica cand am apasat pe butonu de pornire a pornit dar cum iau degetu se opreste am pus un obiect sal tina apasat butonu de pornire si a mers toata ziua dar cum il dau jos se opreste ce sa mai fac ca randu trecut am adus si electrician dar degeaba sa dau cu sprei de contact e bine? Link spre comentariu
Postări Recomandate