Vizitator paulik92 Postat Aprilie 24, 2010 Partajează Postat Aprilie 24, 2010 in primul rand nu stiu daca scriu unde trebuie.m-am hotarat sa schimb automata de la un motor trifazat (motor de taiat lemne) pentru ca e prea primitiva(cu ulei).am acasa o automata(nu noua) dar in stare buna carcasa,contactor,butoane de comanda,bobina,dar releul termic nu e bun.as vrea sa ma ajute cineva ce releu termic sa iau sa se potriveasca ,deoarece pe cel vechi nu scrie nimic.multumesc Link spre comentariu
nascadorel Postat Aprilie 25, 2010 Partajează Postat Aprilie 25, 2010 Nu ai dat detalii despre motor, adica putere si curent.E greu de crezut caci pe releul termic nu scrie tipul caci de obicei la cele romanesti era scris din turnare, daca automatul nu este romanesc si nu poti citi nimic pe releul termic, este bine sa stii curentul nominal al motorului. Mai exista unele automate care in loc de buton de oprire se apasa butonul de pe termic si ala declanseaza, daca este asa vei gasi mai greu un alt releu care sa aiba acelasi gabarit si sa se potriveasca la buton, daca ai buton de oprire separat atunci poti pune orice releu termic gasesti care sa corespunda curentului nominal al motorului si sa incapa in cutie. Reeele termice romanesti erau facute pe trei stasuri TSA 10 , TSA32 , TSA63 iar pentru curenti mai mari se folosea TSAW XXX, atentie tipul de TSA nu inseamna curentul, valorile de curent se por intrepatrunde intre tipuri, spre exemplu exista pentru valoarea de 1,6A si TSA10 si TSA32.Bafta Link spre comentariu
rasputin Postat Aprilie 25, 2010 Partajează Postat Aprilie 25, 2010 Îmi permit o rectificare la cele scrise de colegul nascadorel; în cazul releelor termice tripolare, tipul TSA 10/16/32, precum şi tipul TSAW 400/630, numerele în cauză reprezintă valoarea curentului nominal, In [A]. Întrepătrunderea de care se vorbeşte, este a curentului de reglaj Ir [A], mai precis al domeniului de reglaj. Înclin să mai fac o precizare, şi anume legată de reglajul releului. Simpla reglare a curentului rotind butonul de reglaj, pînă în dreptul unei diviziuni ce pare a corespunde curentului nominal al motorului, nu înseamnă că releul a şi fost reglat.Reglajul presupune utilizarea unei truse de curent, urmarea unor paşi prestabiliţi de reglare, şi binenţeles ţinînd cont de caracteristica de protecţie a releului. Aceasta este dată de producător sub formă de grafic . Toate cele bune, Rasputin. Link spre comentariu
nascadorel Postat Aprilie 25, 2010 Partajează Postat Aprilie 25, 2010 Îmi permit o rectificare la cele scrise de colegul nascadorel; în cazul releelor termice tripolare, tipul TSA 10/16/32, precum şi tipul TSAW 400/630, numerele în cauză reprezintă valoarea curentului nominal, In [A]. Întrepătrunderea de care se vorbeşte, este a curentului de reglaj Ir [A], mai precis al domeniului de reglaj. Înclin să mai fac o precizare, şi anume legată de reglajul releului. Simpla reglare a curentului rotind butonul de reglaj, pînă în dreptul unei diviziuni ce pare a corespunde curentului nominal al motorului, nu înseamnă că releul a şi fost reglat.Reglajul presupune utilizarea unei truse de curent, urmarea unor paşi prestabiliţi de reglare, şi binenţeles ţinînd cont de caracteristica de protecţie a releului. Aceasta este dată de producător sub formă de grafic . Toate cele bune, Rasputin. Si totusi nu inseamna curentul ci tip, gabarit, cit dorti sa fiti de perfect lasati de dorit, eu am spus TSAW xxx findca sint mai multe modele nu cum ati tinut sa specificati clar "TSAW 400/630" ma rog frumos si intre 63 si 400A nu exista nimic? deci a ramas o gaura ca asa vreti dumneavoastrai intre 63 si 400A, dar nu conteaza nu asta a intrebat colegul. Cred caci colegul care avea problema in cauza nu vrea sa faca un "catalog de relee termice" sa aib nevoie de atita perfectiune, asa ca nu va inteleg de ce va bagati in seama si ma citati. O zi buna tuturor Link spre comentariu
rasputin Postat Aprilie 25, 2010 Partajează Postat Aprilie 25, 2010 Vedeţi dvs. colegu nascadorel, eu gîndesc aşa: În momentul în care cineva postează ceva, bun sau rău, corect sau greşit, atunci trebuie să se aştepte la o analiză a celor postate. Într-un final, în urma analizei critice, trebuie să ramînă doar informaţia corectă, doar ce este adevărat. Informaţia postată nu se adresează numai celor implicaţi direct în dezbaterea în cauză, mai sînt şi acei ce citesc fără a avea un interes în mod deosebit într-o problemă anume,este important ca ce citesc să fie corect pentru a nu-şi îmbogăţi bagajul de cunoştinţe cu informaţii false. Mai cred că forumul nu este un loc în care se proclamă adevăruri supreme, şi nici nu este un teren de confruntare a orgoliilor, cred că atunci cînd se analizează ceva, este vizată informaţia şi nu persoana ce a postat informaţia. Cît despre mine, sînt mai degrabă adeptul corectitudinii nu al perfecţiunii. Acum revenind la releele în cauză, rectificarea mea viza numai afirmaţia referitoare la faptul că numărul ce urmează după TSA/TSAW nu reprezintă curentul, TSAWxxx nu a fost vizat. Deci reafirm, numărul ce urmează după TSA/TSAW,reprezintă curentul nominal, şi spun asta dînd crezare la ce spune I.Contactoare-Buzău: TSA 10, cod de fabricaţie 3670, In=10A, Ir=(0,4-11)A TSA 16, cod de fabricaţie 3671, In=16A, Ir=(0,4-16)A TSA 32, cod de fabricaţie 3672, In=32A, Ir=(0,4-32)A TSA 63, cod de fabricaţie ????, In=63A, Ir=(40-63)A ELECTROAPARATAJ, spune ptr. produsele sale: TSAW 400, cod de fabricaţie 3678A, In=400A, Ir=(80-400)A TSAW 630, cod de fabricaţie 3677, In=630A, Ir=(315-630)A TSAW-PG 630, cod de fabricaţie 3679, In=630A, Ir=(63-630)A După cum se vede, cu s-au fără voia mea, găuri în ce priveşte curentul de reglaj nu sînt, tipurile de relee şi domeniile de reglaj acoperind gama de puteri ale motoarelor electrice. Să auzim de bine, Rasputin. Link spre comentariu
radusa Postat Aprilie 26, 2010 Partajează Postat Aprilie 26, 2010 Nu am sa intaleg probabil niciodata, aceste dispute care apar destul de des pe acest forum, cand se fac afirmatii (nu conteaza daca sunt corecte sau incorecte) nesustinute si cu o documentatie sau alte informatii. Unii afirma....altii contrazic....apar suparari....apar injurii....etc. Deci ca sa ma lamuresc singur, am cautat 5 minute pe internet si din foarte multele informatii pe care le-am gasit, postez doua: 1. un site care vinde TSA-uri si unde se pot vedea toate (cred) modelele existente. 2. un document unde se explica cum e cu curentul nominal (In) si curentul de reglaj (Ireg). Este o extractie numai a capitolului despre relee termice, deoarece intregul document este prea mare. In rest... spor la afirmatii si contraziceri. http://www.lumelectric.ro/jml/index.php ... e-tsa.html Link spre comentariu
Vizitator paulik92 Postat Aprilie 28, 2010 Partajează Postat Aprilie 28, 2010 va multumesc.am gasit un releu romanesc care era montat in acelasi tip de automata.problema e ca conductorul din interior,de pe o faza,care face legatura intre borna si bimetal este desfacut de la locul lui iar clema e rupta.ma intereseaza daca pot efectua o cositorire sau nu e prea indicat.va multumesc Link spre comentariu
nascadorel Postat Aprilie 28, 2010 Partajează Postat Aprilie 28, 2010 Este un loc unde cositorirea nu este binevenita deoarece se va dezlipi din cauza calduri care se disipa pe bimetal, mai degraba incearca o gaura si prindere cu un surub, nit, ceva ....atentie! trebuie sa asiguri un foarte bun contact electric altfel se va incalzi contactul si se va transmite caldura pe bimetal si iti va declansa releul fals (fara sa ai surasarcina), totusi daca ai posibilitatea ar fi bine sa-l inlocuiesti cu unul nou.Bafta Link spre comentariu
Vizitator dorinspeedy Postat Aprilie 28, 2010 Partajează Postat Aprilie 28, 2010 Este un loc unde cositorirea nu este binevenita deoarece se va dezlipi din cauza calduri care se disipa pe bimetal, mai degraba incearca o gaura si prindere cu un surub, nit, ceva ....atentie! trebuie sa asiguri un foarte bun contact electric altfel se va incalzi contactul si se va transmite caldura pe bimetal si iti va declansa releul fals (fara sa ai surasarcina), totusi daca ai posibilitatea ar fi bine sa-l inlocuiesti cu unul nou.Baftaeu zic sa nu umbli cu improvizatii, cel mai bine unu nou, ca alea incalzite de 1000 de ori sunt deja decalibrate plus ca ala nu so deslipit din sudura in puncte degeaba Link spre comentariu
rasputin Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 Aşa cum a spus colegul dorinspeedy, musai să fie nou. Ar mere şi din recuperări ( ca soluţie de criză), dar fără urme de degradări mecanice. E musai să fie reglat pe o trusă de curent şi nu după ureche, mai bine nu mai daţi banii pe el, dacă nu-l reglaţi ca la carte. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 16, 2015 Partajează Postat Ianuarie 16, 2015 Si daca lam dereglat o reglare iar nu as putea face daca nu am trusa de curent ? Nu exista nici o metoda sa il pot regla iar ? Al meu este la un motor de 5.5 kw la 380v si imi sta cuplat numai 40 de minute apoi declanseaza pe acesta nu este nici o metoda de reglare? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 18, 2015 Partajează Postat Ianuarie 18, 2015 (editat) Si daca lam dereglat o reglare iar nu as putea face daca nu am trusa de curent ? Nu exista nici o metoda sa il pot regla iar ? Al meu este la un motor de 5.5 kw la 380v si imi sta cuplat numai 40 de minute apoi declanseaza pe acesta nu este nici o metoda de reglare? Pai mai Florine daca motorul tau are 5,5Kw curentul la pornire este de aproximativ de 10 ori mai mare.Inseamna ca releul este,sau a fost reglat,sa suporte curentul luat de motor la pornire.Ma intreb cum dupa 40 de minute de functionare releul declanseaza? Ai umblat la reglaj?Daca declanseaza releul termic, inseamna ca motorul este suprasolicitat sau releul este dereglat.Vezi ca la releul termic este o rozeta cu un "slit"(canal) pentru surubelnita, care rotit inspre dreapta,face ca releul respectiv sa declanseze la un curent mai mare.Repeti treaba asta, pina cind releul nu mai declanseaza, oricit ai lucra cu motorul respectiv.Releul declanseaza si in cazul in care forta care actioneaza asupra axului motorului este foarte mare si ca atare curentul pe care il absoarbe motorul, creste suficient de mult incit releul trermic sa declanseze.De fapt releul termic, este o protectie impotriva distrugerii motorului in cazul cresterii accidentale a curentului prin motor, datorita suprasolicitarii lui sau in cazul in care motorul functioneaza numai in doua faze. Citeste si postarile anterioare si o sa afli si mai multe informatii. Editat Ianuarie 18, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
v67 Postat Februarie 6, 2015 Partajează Postat Februarie 6, 2015 ma bucur ca s-a pus in discutie si protectia motorului la suprasarcina ,la alegerea releului termic este indicat ca Ir sa sa se gaseasca in a doua jumatate a scalei(cursei) Rreleul termic poate fi CU sau FARA REVENIRE (alegeti varianta cu revenire dar pornirea sa fie facuta cu buron pornit-oprit cu revenire sau impuls ) dupa reglaj se sigileaza Releul termic va fi reglat pe o trusa de curent (trebue sa ma uit in carte daca va intereseaza Practic daca nu aveti trusa de curent porniti circularul , dupa 30 minute de utilizare la curentul nominal chear 1,2 x curentul nominal in acest timp reglajul este la maxim "reglajul se face actionind asupra "rotitei reglajului cu surubelnita pina cind deculeaza contactorul apoi rasuciti un pic catre maxim Paulik ultima varianta nu este "legala" dar o folosiesti ca ultima varianta sa ai la indemina un cleste ditz Nu este de neluat in seama nici protectia termica dar asta este o alta discutie SPOR LA MESTERIT Link spre comentariu
Florin berdila Postat Februarie 7, 2015 Partajează Postat Februarie 7, 2015 Lam reglat releu la maxim cum au spus colegi dar motorul meu nu ramane in functiune numai daca tin apasat butonu oprit pornit deci daca tin apasat butonu re pornire al motorului motoru functioneaza daca iau mana se opreste motoru unde sa mai umblu ca am mblat peste tot ? Link spre comentariu
mihaighe Postat Februarie 7, 2015 Partajează Postat Februarie 7, 2015 Lam reglat releu la maxim cum au spus colegi dar motorul meu nu ramane in functiune numai daca tin apasat butonu oprit pornit deci daca tin apasat butonu re pornire al motorului motoru functioneaza daca iau mana se opreste motoru unde sa mai umblu ca am mblat peste tot ? Ai 4 alternative -releu reglat prost sau cu domeniu de reglaj inadecvat -releu defect -motor supraincarcat ca sarcina -motor cu spire in scurt si deci cu consum peste plaja de reglaj al releului sau mai este o explicatie : nu ai inteles cum se regleaza un releu termic. Link spre comentariu
Postări Recomandate