Vizitator Postat Aprilie 16, 2010 Partajează Postat Aprilie 16, 2010 Sal.Am construit stabilizatorul de tensiune din Tehnium 1/1985 si am constatat ca nu functioneaza.Studiind schema nu pot sa imi dau seama cum se face startul acestui stabilizator deoarece la pornire tiristorul nu este in conductie deci la iesire nu avem tensiune,nefiind alimentata partea electronica?????Daca a construit cineva acest stabilizator l-as ruga sa imi spuna ce probleme a intalnit cu el. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 17, 2010 Partajează Postat Aprilie 17, 2010 Nimeni ? :cry: in atasament este schema redesenata dupa cea originala. Link spre comentariu
Depanatoru Postat Aprilie 17, 2010 Partajează Postat Aprilie 17, 2010 Ce sa zic , asa patesti daca faci scheme din faimoasa revista Tehnium , probabil lipseste ceva , asa cum e intr-adevar ca nu prea are cum sa porneasca de la sine .Ai putea incerca sa alimentezi din anodul tiristorului ( plusul puntii de putere) montajul de stabilizare , printr-o dioda inseriata cu o rezistenta de valoare mare . La start va asigura o tensiune mica dar destula pentru pornire , apoi odata ce intra in functiune transformatorul mic Tr1 , dioda se va polariza invers si va fi scos din circuit montajul de start . Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 17, 2010 Partajează Postat Aprilie 17, 2010 Am construit stabilizatorul de tensiune din Tehnium 1/1985 si am constatat ca nu functioneaza.Prima punte este montata corect, astfel ca tiristorul sa fie cuplat pe diagonala +/- ?[attachment=0]St.JPG[/attachment]nefiind alimentata partea electronica?Apare un curent mic prin rezistenta de 490K si jonctiunea BE a BC-ului. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 17, 2010 Partajează Postat Aprilie 17, 2010 Am construit stabilizatorul de tensiune din Tehnium 1/1985 si am constatat ca nu functioneaza. Prima punte este montata corect, astfel ca tiristorul sa fie cuplat pe diagonala +/- ? [attachment=0]St.JPG[/attachment] nefiind alimentata partea electronica? Apare un curent mic prin rezistenta de 490K si jonctiunea BE a BC-ului. Da,dar eu zic ca e totusi mic curentul de start,dar sa zicem ca asa este,mai apare o problema cu reglajul din semireglabil,in momentul in care ajung cu cursorul spre bara de plus am trei jonctiuni polarizate direct respectiv dioda D1 si jonctiunile B-E de la T2 si T3 fara sa am nici o limitare de curent(conform schemei date).In fine am pornit "jucaria"fortat,am pus in scurt A-K la tiristor si montajul functioneaza ca un bistabil,adica oscileaza On-Off.Nu stiu ce sa mai zic dar parerea mea este ca schema ii un bluf(imi cer scuze daca am lezat pe cineva cu aceasta afirmatie). Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 17, 2010 Partajează Postat Aprilie 17, 2010 In fine am pornit "jucaria"fortat,am pus in scurt A-K la tiristorMai bine legati o rezistenta permanent, in paralel cu tiristorul montajul functioneaza ca un bistabil,adica oscileaza On-OffCu sau fara sarcina? Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 17, 2010 Partajează Postat Aprilie 17, 2010 Am probat stabilizatorul pe sarcina rezistiva de 200w(doua becuri cu filament 220v/100w).As fi de acord si sa montez o rezistenta sa zic de start,dar nu stiu, am ajuns la un punct in care cred ca ma voi orienta spre alta schema.Probabil am gresit ca nu am studiat schema de la inceput,mai multa electronica nu cunosc,de aceea am cerut un pic de ajutor aici pe forum.Multumesc mult. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Aprilie 19, 2010 Partajează Postat Aprilie 19, 2010 Varianta cu rezistenta pusa pe A-K la tiristor probabil exista in schema originala, renuntandu-se la ea in varianta tiparita (poti pune si un bec de 10-15W).Daca spui ca pulseaza, elimina condesatorul C5 si experimenteaza din nou.Ideea montajului este ca trebuie sa lucreze la 100Hz iar condesatorul ala nu prea are ce cauta pe acolo.E posibil ca sa existe in schema originala un condesator ,dar de 220n.Alimentarea montajului dar si reglajul tensiunii se fac prin intermediul transformatorului coborator.Ar mai fi o idee de pornire a montajului cu o rezistenta de valoare mare intre A si P la tiristor.In timp se incarca C6 si cand atinge pragul de declansare al tiristorului porneste montajul.Aceeasi remarca la C6 ca la C5 referitor la valoare.Cam astea sun ideile care le am. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 20, 2010 Partajează Postat Aprilie 20, 2010 Asa m-am gandit si eu cu C6 care este in paralel pe G-K,am facut tot felul de incercari si totusi nu am reusit sa il fac sa functioneze. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Aprilie 20, 2010 Partajează Postat Aprilie 20, 2010 O rezolvare putin cam scumpa dar reusita. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 20, 2010 Partajează Postat Aprilie 20, 2010 Da,nu asta era ideea sa cumpar dar nu am avut incotro.Modelul asta de "chinez"vad ca lucreaza cu o combinatie de 4 relee si tot comuta pe prizele de pe autotransformator.Daca tot eram la faza de experiment am pus in locul tiristorului un BUV48CFI(npn,1200v/15A)si am incropit un montaj, in aer ,Darlington care l-am comandat prin potentiometrul de pe placa.Startul l-am facut cu o rezistenta montata intre B-C de 47kohmi si era functionala dracia de stabilizator,dar disipatia termica pe tranzistor era imensa ceea ce cred ca la tiristor nu ar fi fost la fel.Modelul care l-am cumparat este de 1000VA(putere aparenta)aprx.700W si eu trag din el intre 180W~300W deci o vreme cred ca va merge bine. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum