amator 58 Postat Aprilie 16, 2010 Partajează Postat Aprilie 16, 2010 Buna ziua la toata lumea! As avea si eu o mica problema:la fosa septica am o pompa de aer(compresor) care,din nefericire a incetat sa functioneze,in consecinta ,am demontat-o si am gasit bobinele de pe cele doua miezuri magnetice arse.Am scos sirma,am masurat-o (are 0,26mm).Problema e ca sub bobina am gasit ,incapsulati in plastic,2 termistori(presupun) a caror valoare nu o cunosc!Aceeasi necunoscuta si in ceea ce priveste numarul de spire!As fi recunoscator oricui mi-ar putea da ceva informatii pe aceasta tema. Multumiri anticipate Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Aprilie 16, 2010 Partajează Postat Aprilie 16, 2010 Pune aici ce scrie pe compresor sa ne facem o idee despre el ca putere,presiune de lucru,debit,varianta constructiva (piston sau membrana).Daca poti,pune si ceva poze.In mod normal aia nu sunt termistori,sunt sigurante termice care, se pare, nu si-au facut treaba.Daca cele 2 bobine alcatuiau un motor e posibil,in functie de putere,cu condesator sau fara,sa aiba o putere intre 40 si 100 W. Link spre comentariu
amator 58 Postat Aprilie 18, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 18, 2010 Imi cer scuze,ar fi trebuit sa dau si datele cerute!SECOH,air pump,made in japan,model SLL-40,CAP.40l/min,220-240Vca,power 35-40W,pres.11,8 kPa-asta scrie pe capacul pompei.Pisa aflata sub bobinaj are dimensiunile 16x6x3mm si este o substanta de culoare neagra.Trebuie sa mai spun ca am calculat numarul de spire dupa suprafata miezurilor(bobinele sunt legate in paralel),am realizat bobinele si am facut proba de functionare!Pompa functioneaza ,dar miezurile se incalzesc usor-si avind in vedere ca functioneaza aproape permanent-asta ma nelinisteste. Link spre comentariu
amator 58 Postat Aprilie 18, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 18, 2010 Revin,si adaug ca pompa este cu membrana (de fapt sint 2 pompe),partea care actioneaza membranele si care culiseaza in fata miezurilor, contine 2 magneti permanenti . Poze nu pot posta pentru ca...nu ma pricep! Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Aprilie 19, 2010 Partajează Postat Aprilie 19, 2010 Daca bobina sau miezul nu frige la mana atunci e ok.De abia cand,in sarcina, nu vei putea tine mana pe bobina sau miez atunci sa te ingrijorezi.Poti pune lipit de miezuri un termostat de 70 grade celsius, cu bimetal, din acela cilindric care seamana cu cel din cafetiere,in serie cu bobinele pentru a suplini termistorii (daca erau termistori,cel mai probabil reglati la 90 grade celsius ca la motoare asincrone).Nu am cunostinte de bobinaj dar,intreband si eu pe cineva care a bobinat bobine de motoare de 40W,de la vane de golire, care merg cu rotorul blocat in functionare normala,mi-a spus ca la origine,bobinele vanelor,aveau cam 2000 spire cu sarma de 0.22.A putut urca la 2500-2700 spire cu o usoara scadere a puterii si a temperaturii bobinei.Poate cineva cu experienta in domeniu va veni cu date exacte. Link spre comentariu
gogutu Postat Aprilie 19, 2010 Partajează Postat Aprilie 19, 2010 roga un prieten sa-ti arate cum sa pui pozele asa ar fi mai usor sa te ajutam Link spre comentariu
amator 58 Postat Aprilie 20, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 20, 2010 Multumesc tuturor pentru rabdarea cu care mi-ati suportat nestiinta...,pina la urma am rezolvat problema!Dupa serioase...sapaturi am aflat ca piesa aflata sub bobinaj este totusi un termistor cu coeficient pozitiv de temperatura care ,la pornire are o rezistenta f.mica,rezistenta crescind odata cu incalzirea bobinei,deci are rol de protectie(reamintesc ca termistorul este inseriat cu bobina).Am suplinit lipsa piesei prin marirea numarului de spire calculat al bobinei(de ex.din calcul rezultau1872sp.prin incercari(astfel ca bobina sa nu se incalzeasca)am ajuns la 2430sp.Imi cer scuze daca am fost plictisitor cu atitea explicatii,poate este de ajutor cuiva ,in viitor.Rog pe cine se pricepe sa inchida acest topic.Multumesc! Link spre comentariu
Vizitator rll Postat Mai 31, 2010 Partajează Postat Mai 31, 2010 Este vorba de statia de la valrom? Am cu ea si eu aceeasi problema. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum