Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

O mica precizare: un traznet, la latitudinea noastra, reprezinta vreo 10KWh. Adica energia continuta in...0.6 litri de benzina! Traznetul "te tine" vreo 10km...

10km la o dacie , da la un v8 poate 1km
Link spre comentariu
Vizitator ionutz7

Intrebare: Ce fel de motoare se folosesc? (de la masina de spalat, frigider :ras: ) Nu am vazut nici un detaliu despre un asemenea motor in sine, ce putere ar avea, consum de energie. Asta asa ca sa ne facem si noi un calcul cat am merge cu o baterie incarcata.

Link spre comentariu

nu va suparati, nu am citit tot threadul. dar despre nanotuburile de carbon s-a discutat? ca se preconizeaza ca vor produce electricitate de 100 de ori mai mult decat bateriile actuale Li ion prin directionarea unor pulsuri de caldura de peste 3000Kelvin

Link spre comentariu

Nu stiu de ce amintiti de Li-ion pt ca eu ma indoiesc ca se pot folosi la auto, mai degraba li-polymer, intrucat li-ion nu rezista la descarcari mari din cate stiu. Li-ion se folosesc in general la telefoane, laptopuri. De regula acumulatorii Li-ion nu rezista la o descarcare mai puternica de 2C, adica de 2 ori capaciteatea lor, in schimb cei li-po pot rezista in general la descarcari de 60C.

Ca fapt divers pe 26 octombrie 2010 un audi A2 electric a mers 600 de km cu acumulatori li-po la o viteza medie de aprox 90 de km/h pe un drum public. Ba chiar le-au mai ramas ceva curent in acumulatori. Nu se pune problema greutatii intrucat acumulatorii li-po sunt relativ usori, cel folosit de audi are 300 de kg la 115KWh, la o comparatie automodelul electric iese mai usor in cazul acesta decat cel cu propulsie termica. si aici nu compar greutatea rezervorului de benzina cu acumulatorul ci tot sistemul propulsor (motor + energie).

Amintesc ca energia de franare se poate directiona relativ usor in acumulator, lucru care deja se face la productie de serie la automobile cu propulsie termica.

Ca motor electric se pot folosi cele brushless, fara perii, care sunt foarte fiabile, poti spune ca n-au moarte. Iar de puterea lor raportata la dimensiune nici nu mai pomenesc.

Pretul acumulatorilor li-po incet incet va scadea, sunt ceva mai fiabili decat se vehicula pe aici pe thread si sunt relativ imuni la incarcari haotice, spre deosebire de cei clasici cu Nichel. Cei cu nichel e bine sa fie descarcati complet inainte de a fi incarcati si sa nu fie decuplata incarcarea pana nu se termina. Cei li-po sunt mult mai permisivi.

Exista si ideea de a se face "benzinarii" cu acumulatori, si nu mai ai acumulatorul tau ci te duci la benzinarie si inchiriezi un acumulator incarcat. Asa se elimina problema asteptarii incarcarii acasa, intrucat o incarcare rapida e cam greu de imaginat acasa ca nu ai atata energie intr-un timp atat de scurt acasa.

Exista si difcultati, de exemplu acumulatorii li-po sunt sensibili la socuri puternice, si au o reactie foarte violenta.

Automodelul electric e abia la inceput, abia de curand s-au dezvoltat foarte mult acumulatorii li-po si motoarele brushless, fara de care automodelul electric chiar era imposibil de facut convenabil. Li-po e scump pt ca abia a aparut.

Alt avantaj ar fi costul de intretinere, se elimina foarte multe consumabile de la automodelul cu motor cu combustie.

Cei de la Tesla nu prea au interes sa faca automodele electrice convenabile, pt uzul zilnic, fac ceva exotic, foarte puternice. Daca le-ar face cu motoare mai slabute ar iesi mult mai ieftine, dar deocamdata nu au interes.

Motorul cu hidrogen nu mi se pare convenabil, e complicat, dam din lac in put. Proiecte din astea cu hidrogen baga americanii ca sa zica ei ca ce ecologici si "eco friendly", si pe la spate se razboiesc pt petrol.

Deja se incepe o lupta intre producatorii de masini. Cine e mai rapid castiga. Eu cred ca viitorul apartine energiei electrice. Iata un mic exemplu de lupta de care spuneam:

http://www.wall-street.ro/articol/Auto/ ... nault.html

Niste citate din link daca nu aveti chef sa cititi:

4 miliarde de euro... Si asta e doar inceputul.

Iar exemple sunt multe.

Link spre comentariu

Evident si fara echivoc, cele electrice sint viitorul pe care ni-l putem noi imagina, ca nu sint ieftine aia e altceva, dar vor fi, avem nenumarate exemple cu echipamente electrice foarte scumpe in momentul aparitiei pe piata si ulterior (in decursul anilor) s-au ieftinit devenind accesibile, nu cred ca sa uitat cit de scump era un televizor color acum 20 ani, eu am dat aproape banii pe nunta pe unul, deh, era la "moda", acum aproape ca e un consumabil....Cind se vorbeste de automobilul electric eu unul nu ma gindesc decit la cite facilitatii ar cuprinde comparativ cu unul "clasic", vorbesc de sistemul de frinare, tractiune, etc...Si i-mi vine in minte "eoliana lui Arcadius", cite un generator din acela facut home made intors pe dos, adica folosit ca motor, cite o bucata pe fiecare roata comandat de controlere PWM, putind fi folosit si ca frina/generator, mai ca-mi vine sa ma apuc de construit o masina electrica in garaj, sau macar un cart.

Link spre comentariu

Pai da,cea eficienta propulsie pt masinile electrice e motorul polifazic,eventual cate unul pe fiecare roata,sa mearga 2 sau 4,in functie de necesitati si sa actioneze si ca frana. + ca sunt foarte usoare pt puterea lor si nici nu mai e nevoie de nici un fel de transmisie mecanica,rotorul poate fi chiar roata.

Link spre comentariu

Posibil sa vedem (speram sa apucam si noi sa vedem) un fel "lupta " intre hidrogen si electric sau de ce nu? o alta solutie intre tehnologii !In momentul actual cam acestea 2 sant solutiile cu potential viitor de lunga durata . Alte solutii gen GPL ,solare..etc. sant solutii temporare si mai mult imbunatatiri ale solutiilor deja consacrate!!Cert este ca interesele sant enorme si lupta pt. " bucatica" va fi de durata dar crancena! ps: sau poate vreun "forumist" dintre cei cu perpetuum mobile sa ne faca vre-o surpriza..! :nebunrau:

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Salutare.

Subiectul este interesant si de actualitate, dar din nefericire prea putine solutii practice si acceptabile ca pret avem la dispozitie...

Totusi, iata aici un link cu o conversie pe electric a unui autoturism BMW. E doar pentru "clatit ochii", intrucat tehnologia folosita e destul de inaccesibila, iar pretul total e prohibitiv: http://www.evdrive.com/bmw_project/ACmotor.html

Oare noi nu am putea "incropi" o varianta mai ieftina?

Unii au facut-o: http://www.youtube.com/watch?v=7SqvayJdiWU

 

Toate cele bune.

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Pai da,cea eficienta propulsie pt masinile electrice e motorul polifazic,eventual cate unul pe fiecare roata,sa mearga 2 sau 4,in functie de necesitati si sa actioneze si ca frana. + ca sunt foarte usoare pt puterea lor si nici nu mai e nevoie de nici un fel de transmisie mecanica,rotorul poate fi chiar roata.

Da uite aici o japoneza sexi cu 640 de cai! Si are si tehnologia descrisa de Dr.L si pe deasupra si 8 bucati roata-motor!!! marfa nu?! :da
Link spre comentariu

Pana la urma toata treaba cu acumulatorii pe litiu e un mare fas. Credeti ca, pe masura ce se mareste industria masinilor electrice cu acumulatori pe baza de litiu, tehnologia se va ieftini? Nu va fi asa din cauza ca, litiul este un element foarte rar in sol cam de 0.007 % din materialele crustei terestre conform (Eng): http://www.britannica.com/EBchecked/top ... rths-crust , si pe masura ce se va mari industria acestor acumulatori, cererea va fi mai mare concomitent cu scaderea resurselor de litiu. Pentru demonstarea tehnologiei e ok, altfel resursele mondiale de litiu nu vor face fata. Am gasit aici un posibil raspuns (Eng): http://evworld.com/article.cfm?storyid= ... 2&end=3281 si da ca estimare 3 milioane baterii de 16kWh pe an. Fiecarei masini ii trebuie cam 3-4 asemenea baterii conform (Eng): http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car si se ajunge la 1 milion de masini pe an maximum excluzand restul aplicatiilor care cer litiu de extractie, iar reciclarea poate dubla capabilitatile de productie. Faceti si voi calculul la cat va ajunge pretul unei masini incluzand costurile asociate extractiei, prelucrarii, procesarii pana la acumulatorul final, reciclarea si reprocesarea acestor baterii. Ultimul lucru pe care il mentionez este sursa de energie primara, care se bazeaza tot pe tehnologiile clasice, din cauza ca, bateriile pe litiu, ca si hidrogenul de altfel, sunt doar transportatori de energie si atat.

Daca am gresit un calcul (inafara de rotunjirile pentru intelegerea ideii mai bine), chiar va rog sa ma corectati.

Link spre comentariu

Nu stiu de ce amintiti de Li-ion pt ca eu ma indoiesc ca se pot folosi la auto, mai degraba li-polymer, intrucat li-ion nu rezista la descarcari mari din cate stiu. Li-ion se folosesc in general la telefoane, laptopuri. De regula acumulatorii Li-ion nu rezista la o descarcare mai puternica de 2C, adica de 2 ori capaciteatea lor, in schimb cei li-po pot rezista in general la descarcari de 60C. Ca fapt divers pe 26 octombrie 2010 un audi A2 electric a mers 600 de km cu acumulatori li-po la o viteza medie de aprox 90 de km/h pe un drum public. Ba chiar le-au mai ramas ceva curent in acumulatori. Nu se pune problema greutatii intrucat acumulatorii li-po sunt relativ usori, cel folosit de audi are 300 de kg la 115KWh, la o comparatie automodelul electric iese mai usor in cazul acesta decat cel cu propulsie termica. si aici nu compar greutatea rezervorului de benzina cu acumulatorul ci tot sistemul propulsor (motor + energie).Amintesc ca energia de franare se poate directiona relativ usor in acumulator, lucru care deja se face la productie de serie la automobile cu propulsie termica.Ca motor electric se pot folosi cele brushless, fara perii, care sunt foarte fiabile, poti spune ca n-au moarte. Iar de puterea lor raportata la dimensiune nici nu mai pomenesc.Pretul acumulatorilor li-po incet incet va scadea, sunt ceva mai fiabili decat se vehicula pe aici pe thread si sunt relativ imuni la incarcari haotice, spre deosebire de cei clasici cu Nichel. Cei cu nichel e bine sa fie descarcati complet inainte de a fi incarcati si sa nu fie decuplata incarcarea pana nu se termina. Cei li-po sunt mult mai permisivi.Exista si ideea de a se face "benzinarii" cu acumulatori, si nu mai ai acumulatorul tau ci te duci la benzinarie si inchiriezi un acumulator incarcat. Asa se elimina problema asteptarii incarcarii acasa, intrucat o incarcare rapida e cam greu de imaginat acasa ca nu ai atata energie intr-un timp atat de scurt acasa.Exista si difcultati, de exemplu acumulatorii li-po sunt sensibili la socuri puternice, si au o reactie foarte violenta.Automodelul electric e abia la inceput, abia de curand s-au dezvoltat foarte mult acumulatorii li-po si motoarele brushless, fara de care automodelul electric chiar era imposibil de facut convenabil. Li-po e scump pt ca abia a aparut. Alt avantaj ar fi costul de intretinere, se elimina foarte multe consumabile de la automodelul cu motor cu combustie.Cei de la Tesla nu prea au interes sa faca automodele electrice convenabile, pt uzul zilnic, fac ceva exotic, foarte puternice. Daca le-ar face cu motoare mai slabute ar iesi mult mai ieftine, dar deocamdata nu au interes.Motorul cu hidrogen nu mi se pare convenabil, e complicat, dam din lac in put. Proiecte din astea cu hidrogen baga americanii ca sa zica ei ca ce ecologici si "eco friendly", si pe la spate se razboiesc pt petrol. Deja se incepe o lupta intre producatorii de masini. Cine e mai rapid castiga. Eu cred ca viitorul apartine energiei electrice. Iata un mic exemplu de lupta de care spuneam:http://www.wall-street.ro/articol/Auto/ ... nault.htmlNiste citate din link daca nu aveti chef sa cititi: 4 miliarde de euro... Si asta e doar inceputul.Iar exemple sunt multe.

Unde ai gasit tu 300kg la peste 100kwh?la 300kg scoti maxim 30kw cu lipo , si vreo 50 cu LION , numai ca LION are problema cu ciclulde incarcare/descarcare fiind limitat la 500 apoi ii scade viata si creste rezistentya interna(se degradeaza siliconul care mentine sarcina....)Probabil ai vrut sa zici 115kw PEAK dar nu Kwh ...
Link spre comentariu

Am vazut si eu emisiunea, in care se spunea ca are autonomie de 600Km la viteza medie de 90/h , incarcarea rapida necesita doar 6min, parca pentru 80% din capacitate, dar intr-o noapte a ars si imobilul si autoturismul. Cauza nu se stie. Ei dadeau trei variante: concurenta, petrolul sau bateriile, care la incarcare pot exploda, terminand cu flacara. Atoturismul fusese lasat la incarcat in timpul noptii. Realizatorul proiectului, promitea ca, pana la sfarsitul lunii februarie sa faca altul.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

La fel ca basmul cu automobilul care merge 100km cu 1 (unu) litru de benzina....Automobilul electric este doar o chestie de imagine: Complicatia lui plus bateria de acumulatori costa ENORM; durata de viata a bateriei e destul de limitata, iar raportul energie/masa e slabut. Si in sfarsit, dar nu in ultimul rand, energia electrica nu e gratis! E adevarat ca fata de un pret de 5 ori cat automobilul pe benzina, costul energiei electrice pentru reincarcarea bateriilor poate parea un mizilic...Calitatea de baza a energiei electrice e ca poate fi transportata cu costurile cele mai mici si pierderile cele mai reduse la distante foarte mari. "Defectul" ei cel mai important e ca nu se poate stoca cu randamente comparabile cu alte forme de energii (am in vedere combustibilii), atat ca densitate cat si ca durata.Pentru transport, aplicatiile eficiente raman formele de transport "cu traseu fix": feroviar (tren, tramvai) si troleibuzul. Automobilul cu autonomie are performante modeste, in principal din cauza acumulatorilor (masa mare, capacitate modesta, parcurs scurt).Daca urmarim eficienta si lipsa poluarii, transportul in comun ramane imbatabil; pacat ca-i lipseste confortul si flexibilitatea...Spor!

Link spre comentariu

Foarte corect ce a scris blazeu.Din pacate lipsa de flexibilitate e problema pe care o are si cercetarea in domeniul automobilelor electrice. Toti cercetatorii/producatorii se incapataneaza sa reproduca proiecte de automobil cu motor termic la care planteaza un motor electric si un acumulator. A devenit evident ca in stadiul actual de dezvoltare tehnologica nu asta e solutia, orice acumulator cu capacitate suficient de mare consuma extrem de multe resurse (bani si materiale) pentru a asigura o autonomie decenta, timpul pentru o incarcare completa e prea mare iar acumulatorii au o viata foarte scurta (500-1000 cicluri daca sunt exploatati corect).Automobilele electrice vor deveni rentabile doar cand pretul benzinei va depasi 5 euro/litru (3....7...9euro/litru), deocamdata benzina e prea ieftina ca sa merite.Si atunci va deveni mai ieftin sa se construiasaca automobile electrice gen troleibuz cu o infrastructura globala pentru ele si acumulator de capacitate mica pentru cativa Km de autonomie.Problema automobilului electric e una economica in primul rand si mai putin una tehnologica. Implicatiile sociale vor fi uriase dar din fericire pe noi o sa ne doara in pix, o sa platesca copii si nepotii nostrii :))Ne mai putem permite vreo 20-30 de ani in care sa visam ca in reclame si sa luam marketingul drept realitate.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări