Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

Stiti ca de fapt exista (si nu putine )locomotive doar electrice produse la Craiova ,care desigur cicula doar pe trasee electrificate.Va dati seama ce ar insemna sa sincronizezi sase punti daca ar fi vorba de transmisie prin roti dintate.Astia au probleme mari cu doua punti la masinile off road.

Link spre comentariu

Stiti ca de fapt exista (si nu putine )locomotive doar electrice produse la Craiova ,care desigur cicula doar pe trasee electrificate.Va dati seama ce ar insemna sa sincronizezi sase punti daca ar fi vorba de transmisie prin roti dintate.Astia au probleme mari cu doua punti la masinile off road.

Pai chiar sunt sase osii motoare actionate fiecare de cate un motor de tractiune prin roti dintate.Ca idee un motor de tractiune(sase motoare=sase osii motoare) are 628cp la o locomotiva de marfa iar forta de tractiune se controleaza in functie de turatia generatorului principal(motorul diesel)care in ralanti are aprx. 100rpm.
Link spre comentariu

Ma refeream la transmisie gen cutie de viteze ,reductor.Stiu ca sunt sase osii motoare si sase motoare electrice.La capitolul transmisie a puterii spre cele 6 motoare va contrzic putin.Am un prieten mecanic de locomotiva si am fost in vizita la locul lui de munca adica pe locomotiva.In momentul in care se doreste mai multa putere se mareste de pe tabloul de bord intensitatea curentului debitat spre motoare chiar are gradat cursorul in amperi(sute de amperi).Generatorul in sarcina functioneaza cu o turatie aproximativ constanta.In momentul in care se cere mai multa putere turatia generatorului tinde sa scada dar este compensata de regulatorul de turatie.Binainteles ce discutam noi aici este la modul empiric in realitate o locomotiva diesel electrica este foarte complexa

Link spre comentariu

Deja suntem cam off-topic cu LDE,dar pot sa iti spun ca in calitate de vizitator pe o locomotiva e una si cu totul alta sa lucrezi pe "masina".In urma cu multi ani am renuntat la calea ferata in calitate de mecanic locomotive diesel si chiar am habar cu ce se mananca o astfel de" masina".Oricum sper ca tehnica se evolueze suficient ca sa scoata pe piata o masina electrica suficient de fiabila si ieftina.Nu vreau sa ma mai gandesc deloc la motorina inghetata,ulei prea gros si alte din astea specifice motorului clasic.

Link spre comentariu

pai o masina electrica cu motor asincron nu are probleme de fiabilitate. oricum nu cred ca se va merge pe motoare de curent continuu in exploatare vreodata...

Link spre comentariu

Motorul de curent continuu s-a folosit cam in perioada de pionerat-maturitate in tractiunea electrica.Din fericire tehnologia in domeniul electronicii de mare putere a evoluat si evolueaza in continuare asa ca viitorul apartine motoarelor fara perii.

Link spre comentariu

ce-i interesant sunt cai ferate "electromagneti" care atrag garnituri intregi de tren si se alimenteaza pe portiuni. tehnologia permite viteze foarte mari deoarece reduce riscul de deraiere.

Link spre comentariu

O corectie am de facut referitor la locomotivele diesel-electrice. Motorul diesel are 2100 CP (12lda28) si partea electrica este doar ca si cutie de viteze, motorul fiind tinut la o turatie constanta (in relanti este de aproximativ 700 rot/min, in sarcina turatia urca cu inca cateva sute de ture). Controlul vitezei se face prin 2 metode: 1. controlul excitatiei generatorului (asta o face un dispozitiv servo hidraulic si are cam 40 ploturi daca tin bine minte) si 2. "slabirea campului" motoarelor de tractiune (fiind motoare serie aceasta se face prin suntarea bobinei de excitatie cu rezistente, 3 la numar). Cele 2 variante sunt folosite in acelasi timp. Aceasta varianta, la vremea conceptiei locomotivelor , era cea mai avansata si eficienta in domeniu ulterior aparand comanda electronica. In afara motoarelor fara perii, la acea vreme, motorul electric serie avea cel mai bun cuplu la pornire fata de celelalte tipuri de motoare.Motorlul electric liniar (cel cu "electromagneti" in linia de cale ferata) are avantajul ca elimina greutatea motorului de pe locomotiva scazand energia necesara transportului. Dezavantajul este complexitatea sistemului, tinand cont ca trebuie sa existe acei electromagneti ( in esenta este un motor asincron la care polii motorului sunt desfasurati pe toata lungimea traseului). Riscul de deraiere nu este dat de acea tehnologie ci de adaptarea automata a vitezei (prin controlul frecventei de actionare a acelor electromagneti, excluzand in mare parte factorul uman) la conditiile de drum. Si mai depinde foarte mult de starea de uzura a sinelor si a ghidajului rotii.Revenind ontopic, pana la urma problema nu este consumul ci producerea energiei necesare transportului. Pana nu se va rezolva aceasta problema nu vom avea automobile electrice mai eficiente decat cele pe combustibili clasici. Chiar daca petrolul se va imputina, tehnologiile bazate pe el vor fi mai scumpe dar nu vor disparea, tinand cont ca economia actuala este bazata pe petrol si derivatii lui. Aici trebuie sa-si faca loc automobilul electric. Chiar daca acum automobilul electric este mult mai scump decat unul clasic, pretul combustibilului care va creste pe masura ce petrolul se va imputina, va face tehnologia electrica accesibila la un pret asemanator cu a unui autoturism clasic. Abia atunci se va incepe eficientizarea reala a automobilului electric, asemanator cu ce sa intamplat la cele clasice. Sau poate muri in fasa daca cineva inventeaza o metoda de producere eficienta a combustibilului asemanatoare cu fotosinteza plantelor. Avantajul acestei metode ar fi ca nu se incarca atmosfera cu poluanti deoarece se foloseste dioxidul de carbon din atmosfera. Nu sunt impotriva automobilului electric sunt doar realist. Viitorul va confirma sau infirma ce s-a scris.

Link spre comentariu

Salutare !!!Solutia (cred eu ) cea mai buna este sa folosim energiile verzi pentru producerea energiei electrice necesare automobilului electric si nu numai:1.Hidro2.Eolian3.Solar4.Geotermalsi alta care este murdara dar eficienta atomica1. fisiunea nucleara2. fuziunea nucleara ( :freaza: asta in viitor )... dar astea din urma numai pentru compensarea celor 4 mentionate !!!

Link spre comentariu

... nu si in California, Spania , Grecia,

energie electrica din energie solara nu se obtine numai prin conversia acesteia cu panou fotovoltaic !!!

 

Posted Image

 

infrastructura pentru transportul energiei electrice exista si nu prea conteaza in ce "" desert ai pus centrala

... :freaza:

Link spre comentariu

sunt de acord cu aceste tipuri de autovehicule dar e o problema care nu stiu in cit timp sar rezolva , motoru consuma mult si nu tine bateria, timpu de incarcare este cam lung in caz ca vrei sa parcurgi o distanta mai mare si nu cred ca stai atitea ore sa o incarci si te duci mai repede cu un microbuz,autocar etc. si citi ani ne trebuie in rominia sa construim statii te reincarcare a bateriilor ca daca se consuma bateria nu cred ca incarci din aer sau de la primu stilp de curent.deci dupa parerea mea e o idee buna de viitor da nu stiu cit de apropiat e acel viitor. oricum totul are un inceput

Link spre comentariu

Salutare !!! ... si respecte

 

deastea sunt prin europa :)) uite una in Sevilia 20MW, apoi ca suprafata ocupata o parcela necultivata "" in marginea orasului

la noi este spatiu suficient pentru deastea ca nu cultivam nimic :rade: numa soare sa ai.

 

http://www.thestartup.eu/2009/04/abengo ... lar-tower/

 

sapoi uite si alta aplicatie tot bazata pe solar :

 

http://energienaturala.wordpress.com/20 ... si-viitor/

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări