Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

Nu se pune problema macar, de automobil cu propulsie nucleara bazata pe fisiunea nucleelor grele, e clar ca asa ceva e prea riscant, dar exista un proiect bazat pe fuziune termonucleara ne-controlata, practic rezervorul masinii ar contine cateva milioane de microsfere de sticla umplute cu deuteriu/tritiu, care ar fi lansate in bataia unui laser ce ar determina micro-explozia termonucleara a sferei, eliberand energia continuta.Un asemenea sistem ar putea fi competitiv pe viitor in multe aplicatii.

Link spre comentariu

Pai daca ma gandesc bine , si una cu Litiu-Ion este o bomba ambulanta .

 

 

 

Sper sa fie elocventa. In caz de impact nu vreau sa stiu ce se intimpla cu pachetul de acumulatoare si ocupantii autoturismului.

Si inchipuie-ti ca sunt acumulatori pentru uz militar.

Link spre comentariu

In ideea aceasta, si locomotivele Diesel-electrice sunt "o mare pacaleala", fiindca transforma energia mecanica produsa de motorul termic diesel in curent electric, cu ajutorul unor alternatoare, cu care curent se alimenteaza apoi motoarele electrice din dotarea locomotivei... :ras:

O fi randamentul transformarii subunitar, nu zice nimeni ca nu, dar avantajele obtinute sunt mult mai mari...la un autoturism hibrid consumul scade fiindca energia electrica se poate doza mult mai bine decat energia mecanica, prin orase aglomerate, la semafoare, ambuteiaje se economiseste mult combustibil cu masinile hibride.

Doar pretul e neplacut la hibride, altfel nici nu s-ar mai fabrica auto clasice, numai hibride.

DACA RANDAMENTUL ESTE SUBUNITAR CE AVANTAJE VISEZI?

Care alternatoare ,ma faci sa imi schimb parerea despre tine

Acolo exista un mare generator si sase motoare electrice ,unul pe fiecare osie

O locomotiva diesel electrica este mai eficienta comparativ cu una diesel ,de ce... te las pe tine sa descoperi!!!!!!!!!!!

Cred ca ti-ar trebuii un veac asa ca te ajut 

Sistemul de transmisie mecanic este atit (prin roti dintate si arbori )de complex  si greoi incat provoaca pierderi mult mai mari decat la diesel electrice

Sa nu ne imaginam o locomotiva diesel ca un automobil  diesel !!!!!!!!!!!!!!!!!

Editat de florinellll
Link spre comentariu

La locomotivele Diesel - electrice avantajul principal este turatia constanta a motorului (750 rpm), ceea ce permite functionarea sa la randament maxim. La camioanele mari problema se rezolva cu un numar foarte mare de trepte la cutia de viteze.

Link spre comentariu

Pai daca ma gandesc bine , si una cu Litiu-Ion este o bomba ambulanta .

 

 

 

Sper sa fie elocventa. In caz de impact nu vreau sa stiu ce se intimpla cu pachetul de acumulatoare si ocupantii autoturismului.

Si inchipuie-ti ca sunt acumulatori pentru uz militar.

Videoclipul acela imi pare mai degraba reclama la acumulatorii zinc-air, pentru beneficiarii din domeniul militar. Noua generatie de acumulatori Li-Ion, inclusiv ce pentru domeniul civil(utilizati la tablete, telefoane, laptopuri) contin inhibitori de ardere, daca taiati cu o foarfeca "pack"-ul Li-Ion de la o tableta, veti observa ca nu se intampla nimic rau. Nici dupa ce am pus apa pe pack-ul taiat nu a iesit fum, doar s-a incalzit putin.

Link spre comentariu

Tot ce este posibil . Tehnologia avanseaza si va dati seama ca pot contine substante care sa inhibe arderea  aidoma adaugarii de aditivi in combustibili.

Eu tot ce am avut pina acum sau umflat ca o gogosica. Chiar si in ceva tablete Samsung galaxy tab , facut terci am vrut sa vedem daca putem face focul ca ala de la Discovery. Spre surpriza noastra sa lasat cu mult fum si ceva scantei. :)

Editat de aygun
Link spre comentariu

La locomotivele Diesel - electrice avantajul principal este turatia constanta a motorului (750 rpm), ceea ce permite functionarea sa la randament maxim. La camioanele mari problema se rezolva cu un numar foarte mare de trepte la cutia de viteze.

 

Hmmmm

 

principalul avantaj nu este nicidecum turatia constanta, ci lipsa transmisiei.

Imagineaza-ti un ambreaj de locomotiva   :rade:

Link spre comentariu

Nu se pune problema macar, de automobil cu propulsie nucleara bazata pe fisiunea nucleelor grele, e clar ca asa ceva e prea riscant, dar exista un proiect bazat pe fuziune termonucleara ne-controlata, practic rezervorul masinii ar contine cateva milioane de microsfere de sticla umplute cu deuteriu/tritiu, care ar fi lansate in bataia unui laser ce ar determina micro-explozia termonucleara a sferei, eliberand energia continuta.Un asemenea sistem ar putea fi competitiv pe viitor in multe aplicatii.

Si la remorca ii pui un generator de cateva sute de megawati ca sa alimentezi laserul ala :)

Link spre comentariu

Probabil prototipul generatorului va avea un laser chimic...exista laseri chimici de cateva sute de grame care pot produce 1TW in impuls de 5 picosecunde, destul ca sa amorseze reactia termonucleara. Problema este costul total de productie al materialului fuzionabil, apa grea costa cam 250$/litru, plus costul de "ambalare" in microsferele de sticla. Ramane de vazut daca va deveni practica metoda. 

Pentru automobile nu este exclus sa fie fabricat in viitor un acumulator potasiu-ion, ar iesi mai ieftin decat pe litiu.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Japonezii in decembrie lanseaza masina Toyota Mirai pe hidrogen iar pana la sfarsitul anului vor sa vanda 400 buc. Japonezilor care cumpara masina li se ofera 17000$ din partea statului  nerambursabili. Un plin cu H2 ajunge pt 620-650km. La o astfel de autonomie deja se schimba lucrurile. Eu pe benzina parcurg mai putin...

http://www.telegraph.co.uk/cars/toyota/mirai/

Editat de aureliu67
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări