Ticu Postat Mai 16, 2014 Partajează Postat Mai 16, 2014 ... nu s-au socotit frecarile, randamentul s.a. Socoteala este doar pentru energia cinetica. Evident ca in practica apare un necesar de putere in plus, de exemplu pentru compensarea frecarilor din transmisie, rularea pe drum, rezistenta aerului etc. Neglijarea acestor factori ar duce la concluzia ca pentru mentinerea mersului cu viteza constanta, la orice viteza, nu este nevoie de motor. Link spre comentariu
ardiles Postat Mai 16, 2014 Partajează Postat Mai 16, 2014 (editat) citat coleg pagina anterioara: Puterea necesara unei accelerari este P = E/t = 392 kWs / 10 s = 39 kW.Motorul trebuie sa furnizeze timp de 10 secunde puterea de 39 kW = 52,3 CP (nu s-au socotit frecarile, randamentul s.a.) ca sa accelereze 1000 kg de la 0 la 100 km/h in 10 s. era bine sa duceti calculul pana la capat... adica sa tranformati acei 39kW(fara pierderi) in curent... aici e problema... comparand curentul necesar cu curentul(cucu) disponibil, de departe se vede realitatea. Editat Mai 16, 2014 de ardiles Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 17, 2014 Partajează Postat Mai 17, 2014 Pai cum poti sa aflii curentul, daca nu stii tensiunea? Link spre comentariu
Ticu Postat Mai 17, 2014 Partajează Postat Mai 17, 2014 (editat) Daca discutam un caz concret de automobil electric:La Tesla Motors, modelul standard face 5,4 s /100 km/h http://www.teslamotors.com/models/features#/batteryBateria standard are capacitatea 60 kWhLa 300V (parca asa am citit undeva ca lucreaza), capacitatea ar fi 60000/300 = 200 AhPuterea de varf a motorului este 225 kW (302 CP)Inseamna ca la 225 kW se solicita un curent de 225000/300= 750AAr fi o descarcare a bateriei de 750/200 = 3,75 C (C = capacitatea bateriei)Nu e exagerat. La un magazin de modelism gasim baterii Li-Po care suporta si descarcari 20-30 C, ce-i drept cu durata de viata redusa.http://www.sierra.ro/Acumulatori-LiPo-11-1-V-%283-celule-in-serie%29-c278c.html Tesla da garantie 8 ani sau 200000 km. Editat Mai 18, 2014 de Ticu Link spre comentariu
puriu Postat Mai 19, 2014 Partajează Postat Mai 19, 2014 Mai nou, Toyota a anuntat ca renunta la colaborarea cu Tesla si la automobilele electrice in general si se va ocupa de motoarele cu hidrogen. (???) Link spre comentariu
cristian1961 Postat Mai 28, 2014 Partajează Postat Mai 28, 2014 alta teapa si hidrogenul . daca faci calcule in care incluzi totul , rezervoare sau dispozitive de stocare materiale strategice etc etc vezi ca e foate prost . un baiat destept Don Lancaster analizeaza chestia in niste articole. solutia e sa storci totul din motorul cu benzina care inca poate fi mult imbunatatit si sa ai motoare mici .in speranta ca in timp solutia electrica v-a fi viabila . curentul obtinut din centrale nucleare sau fuziune ca altfel e o noua teapa. Link spre comentariu
one Postat Octombrie 13, 2014 Partajează Postat Octombrie 13, 2014 citat coleg pagina anterioara: Puterea necesara unei accelerari este P = E/t = 392 kWs / 10 s = 39 kW.Motorul trebuie sa furnizeze timp de 10 secunde puterea de 39 kW = 52,3 CP (nu s-au socotit frecarile, randamentul s.a.) ca sa accelereze 1000 kg de la 0 la 100 km/h in 10 s. era bine sa duceti calculul pana la capat... adica sa tranformati acei 39kW(fara pierderi) in curent... aici e problema... comparand curentul necesar cu curentul(cucu) disponibil, de departe se vede realitatea. Daca ar fi sa ducem calculul pana la capat ar trebui sa includem si franarea recuperativa. In plus, simplitatea transmisiei elimina si pierderile de acolo. Tineti cont ca un motor termic nu dezvolta o putere constanta de la zero la turatia maxima, ci are puterea maxima si eficienta maxima in puncte diferite si ideal ar fi sa lucreze in punctul de maxima eficienta, care de obicei se afla la turatii scazute. Un motor electric are cuplu si putere maxima de la turatie zero. Unde mai pui ca, daca vrei, la o masina hibrida ar trebui sa poti insuma puterea motorului electric cu cea a motorului termic, deci la accelerari mari (unde de fapt se si pierde eficienta) se castiga. Bineinteles ca in practica fiecare producator a aplicat cum a considerat conceptul de "hibrid", cu scopul de a vinde cat mai multe unitati si nicidecum pentru vreun motiv ecologic. alta teapa si hidrogenul . daca faci calcule in care incluzi totul , rezervoare sau dispozitive de stocare materiale strategice etc etc vezi ca e foate prost . un baiat destept Don Lancaster analizeaza chestia in niste articole. solutia e sa storci totul din motorul cu benzina care inca poate fi mult imbunatatit si sa ai motoare mici .in speranta ca in timp solutia electrica v-a fi viabila . curentul obtinut din centrale nucleare sau fuziune ca altfel e o noua teapa. Sunt partial de acord, solutia cu hidrogenul este deosebit de scumpa, iar din punct de vedere al stocarii prezinta multe probleme. Dar si curentul din bateriile pentru lanterna este foarte scump, si totusi il folosim fara sa ne gandim cat costa un kWh din bateriile alcaline. Cand pretul benzinei va creste pana va fi cu un ordin de marime mai mare, hidrogenul nu va mai fi atat de incomod. In unele orase este interzis sa intri in centru cu masini clasice, in timp ce cu cele electrice sau hidrogen poti, deci problema costului este secundara. Probabil ca se mai pot "stoarce" din motorul pe benzina cateva procente, dar asta este egal cu cresterea pretului benzinei intr-un an. Pe de alta parte, producatorii de hidrogen vor beneficia, in detrimentul celor care produc produse petroliere, si cred ca si aici este un joc. Si panourile fotovoltaice, la inceputuri, erau deosebit de scumpe dar cu noile tehnologii si cu cresterea productiei au devenit avantajoase. 1 Link spre comentariu
florinellll Postat Octombrie 13, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 13, 2014 Aveti careva masina hibrid? Mai fratii mei este o mare pacaleala, Pai daca acumulatorii se incarca cu aportul (100%)motorului termic nu va este clar ca orice transformare energetica se face cu pierderi Am fost cu un prieten care are o Prius laudandu-se ca are consum 3,5 max 4%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! L-am luat prin surprindere "hai sa facem un test drive"nu a scos sub 5,5% nici mort Link spre comentariu
one Postat Octombrie 15, 2014 Partajează Postat Octombrie 15, 2014 Daca acumulatorii sunt incarcati va consuma mai putin. Altfel, consumul pe care il vezi de fapt este consumul instantaneu nu pe 100km. Energia pe care o stochezi in baterii o consumi maine cand vei merge pe baterii deci consumul instantaneu nu e relevant. Link spre comentariu
Spitfire Postat Octombrie 15, 2014 Partajează Postat Octombrie 15, 2014 Aveti careva masina hibrid? Mai fratii mei este o mare pacaleala, Pai daca acumulatorii se incarca cu aportul (100%)motorului termic nu va este clar ca orice transformare energetica se face cu pierderi Am fost cu un prieten care are o Prius laudandu-se ca are consum 3,5 max 4%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! L-am luat prin surprindere "hai sa facem un test drive"nu a scos sub 5,5% nici mort In ideea aceasta, si locomotivele Diesel-electrice sunt "o mare pacaleala", fiindca transforma energia mecanica produsa de motorul termic diesel in curent electric, cu ajutorul unor alternatoare, cu care curent se alimenteaza apoi motoarele electrice din dotarea locomotivei... O fi randamentul transformarii subunitar, nu zice nimeni ca nu, dar avantajele obtinute sunt mult mai mari...la un autoturism hibrid consumul scade fiindca energia electrica se poate doza mult mai bine decat energia mecanica, prin orase aglomerate, la semafoare, ambuteiaje se economiseste mult combustibil cu masinile hibride. Doar pretul e neplacut la hibride, altfel nici nu s-ar mai fabrica auto clasice, numai hibride. Link spre comentariu
AndreiIr Postat Octombrie 15, 2014 Partajează Postat Octombrie 15, 2014 Daca toate sunt TEPE nici macar nu ar mai avea rost sa le mai faca . Ii plina lumea de pesimisti care spun ca nu merge , ii teapa , nu ii bun , dar in istoria le da peste nas de obicei . Astia sunt buni sa opreasca tot ce se poate construii in lumea asta , sau ce se poate inova peste tot in lume . Daca ar fi toata lumea ca dansii , am fi la lopata si sapa cu coada de lemn , ca nu am avea cum sa inventam alte aliaje ca toate sunt TEPE . Link spre comentariu
aygun Postat Octombrie 15, 2014 Partajează Postat Octombrie 15, 2014 Eu am prieten cu Prius si scoate intre 3,3 la suta si 4,5. Depinde cat de mult folosesti acumulatorii . Ideea e ca acumulatorii nu intra la drum lung ci mai mult la pornirile de pe loc undeva de pina in 30 - 40kmh . Exista regim de lucru pe care il poti prestabili. Acumulatorii se preteaza foarte bine , la o Prius Hibrida , pentru plecari de pe loc unde motorul consuma foarte mult. Are si regim in care foloseste acumulatorii alternativ cu motorul cu combustie interna dar , mergi pe acumulatori X km apoi cand se descarca cupleaza motorul . Reincarca acumulatorii si iar mergi pe acumulatori . Am facut acelasi test cu un tip din Eforie Nord si cifrele sunt reale. Cu cateva postari in urma prezentam Fisker Karma. http://thenewfisker.com/ Performante: The Karma's two 201 brake horsepower (204 PS) motors produce 1,300 newton metres (960 lbf·ft) of torque.The Karma features a 125 mph (201 km/h) top speed and is capable of reaching 60 mph (97 km/h) from a standstill in 6.3 seconds. Economia de combustibil si distanta : The Environmental Protection Agency (EPA) official all-electric range for the Fisker Karma is 32 mi (51 km) under the agency's five-cycle tests using varying driving conditions and climate controls. EPA's estimated energy consumption is 65 kWh per 100 miles (1462 kJ/km). The total range with a full tank of gasoline and a fully charged battery is 230 miles (370 km). EPA's official rating for combined city/highway fuel economy in all-electric mode is 52 miles per gallon gasoline equivalent (MPG-e) (4.5 L gasoline equivalent/100 km; 62 mpg-imp gasoline equivalent). The EPA rating in gasoline-only mode is 20 mpg-US (12 L/100 km; 24 mpg-imp). Regarding EPA's rating Henrik Fisker, CEO and co-founder of Fisker Automotive commented that "...as with all electric vehicles, range varies greatly on the conditions of the road and how you drive the car. We firmly believe that most owners will get up to 50 miles of driving range on a single charge." The German Technical Inspection Association (TÜV) found through independent tests that the Fisker Karma has an all-electric range of 83 km (52 mi) in stealth mode. TÜV found that in charge-sustaining sport mode the Karma achieves a fuel economy of 26 mpg (9.2 l/100 km). The combined fuel economy was rated at 112 MPG-e (2.1 l/100 km equivalent) and the emissions level is 51 g/km CO2. Link spre comentariu
florinellll Postat Octombrie 16, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 16, 2014 (editat) Daca toate sunt TEPE nici macar nu ar mai avea rost sa le mai faca . Ii plina lumea de pesimisti care spun ca nu merge , ii teapa , nu ii bun , dar in istoria le da peste nas de obicei . Astia sunt buni sa opreasca tot ce se poate construii in lumea asta , sau ce se poate inova peste tot in lume . Daca ar fi toata lumea ca dansii , am fi la lopata si sapa cu coada de lemn , ca nu am avea cum sa inventam alte aliaje ca toate sunt TEPE . Care astia.. bai ,ce stii tu despre lumea asta ? Esti la categoria trotineta sau ai avansat ca sectiunea bicicleta Editat Octombrie 16, 2014 de florinellll Link spre comentariu
aygun Postat Octombrie 18, 2014 Partajează Postat Octombrie 18, 2014 (editat) Poftiti va rog - Betavoltaics :- http://inhabitat.com/university-of-missouri-scientists-working-on-efficient-long-lasting-nuclear-battery/ “Betavoltaics, a battery technology that generates power from radiation, has been studied as an energy source since the 1950s,” said Jae W. Kwon, an associate professor of electrical and computer engineering and nuclear engineering in the College of Engineering at MU. “Controlled nuclear technologies are not inherently dangerous. We already have many commercial uses of nuclear technologies in our lives including fire detectors in bedrooms and emergency exit signs in buildings. S nu uitati ca pacemakerele erau "motorizate" de baterii "nucleare" cu ghilimelele de rigoare. http://www.ganino.com/nuclear_pacemakers City Labs is the first company in the betavoltaic battery industry to be granted a Product Regulatory General License to manufacture, sell, and distribute betavoltaic batteries. NanoTritium batteries are the first betavoltaic Tritium batteries to achieve such a classification. [*] Nano-Tritium chips are stackable in series and parallel[*]0.8 Volts 50-350 nanoAmps[*]1.6 Volts 50-350 nanoAmps[*]2.4 Volts 50-350 nanoAmps[*]Has defense contracts to research and produce Mai rade careva ? Iar cu o asemenea baterie , dupa 34 de ani , pacemakerul inca functioneaza: De ce nu ar fi tehnologia viabila si pentru automobilele electrice ? Si din seria sa mai "radem" : http://inhabitat.com/lockheed-martin-announces-nuclear-fusion/ Si inca una: http://inhabitat.com/new-fusion-reactor-concept-could-generate-unlimited-clean-energy-cheaper-than-coal/ Editat Octombrie 18, 2014 de aygun Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Octombrie 19, 2014 Partajează Postat Octombrie 19, 2014 aygun scrie:"De ce nu ar fi tehnologia viabila si pentru automobilele electrice ?"Mă îndoiesc serios că se poate face o paralelă întreun pacemaker şi un automobil, indiferent cât ar evoluatehnologia în viitor.Primul necesită puteri infime de sutimi-miimi de mW,pe când celălalt zeci-sute de KW.Pe lângă toate acestea, numărul autovehiculelor de peglob este (cel puţin cu un ordin de mărime) mai maredecât cel al purtătorilor unui pacemaker.Nu mai vorbesc de măsurile complexe de siguranţă carevor trebui impuse atât la achiziţionarea unui asemeneaautomobil (deoarece de-a pururi vor exista facţiuniinteresate nu de autovehicul, ci de ceea ce conţine el"sub capotă"), cât şi în exploatarea şi întreţinerea sa.Cred că incomparabil mai uşor s-ar vinde un Kalaşnicov,un avion de asalt sau un tanc decât o asemenea maşină. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum