Dr.L Postat Octombrie 2, 2012 Partajează Postat Octombrie 2, 2012 In general dubele nu-s facute sa mearga goale (spre deosebire de masinile personale). Deci acumulatorii n-ar fi o problema asa mare Link spre comentariu
aygun Postat Octombrie 2, 2012 Partajează Postat Octombrie 2, 2012 Din pacate aia nu e duba e microbuz . Uita-te nitel la ce rotile alea mitele , garda joasa si suspensia atat de joasa . Vezi cat e de lasata pe spate ( efectul e dat si de aripa aia ) dar totusi . Nu-mi spune ca franezi pe rotitele alea la fel cum ai frana cu unele mai late si cu o circumferinta mai mare . Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 3, 2012 Partajează Postat Octombrie 3, 2012 Un alt user pe acest topic a spus ceva de care nimeni nu tine seama, lipsa de energie!Imi cer scuze ca nu retin cine a fost.Luati in calcul doar asa ca idee 15Kwh pentru un automobil si 50Kwh pt camion.Vedeti ca la 10000 de camioane cred ca depasim cu mult puterea instalata de la Portile de Fier.Si in Romania circula lejer peste 10000 de camioane pe zi.De restul pauza mareeee................Grig Link spre comentariu
aygun Postat Octombrie 3, 2012 Partajează Postat Octombrie 3, 2012 Si toate se pun la incarcat fix in aceeasi secunda , acelasi minut si aceeasi ora.Infrasttructura se va dezvolta pe masura ce se vor inmulti numarul de vehicule electrice. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 3, 2012 Partajează Postat Octombrie 3, 2012 E vb de Kwh!E cantitatea de energie care poate fi produsa pe unitatea de timp.La ora asta tot ce se produce in centrale electrice are alta destinatie.Cind tot parcul va fi electric e interesant de cite ori va fi necesara marirea capacitatii de producere a energiei electrice.Asta e doar un aspect.Grig Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Octombrie 3, 2012 Partajează Postat Octombrie 3, 2012 Cind tot parcul va fi electric e interesant de cite ori va fi necesara marirea capacitatii de producere a energiei electrice. Un calcul estimativ se poate face destul de uşor.Datele prezentate mai jos se referă la anul 2009. Consum mondial zilnic petrol - 12.000.000 tone Energie echivalentă - 139 milioane MWh Consum mondial zilnic energie electrică - 137 milioane MWh Teoretic consumul s-ar dubla, neţinând cont de randamentul global relativ mic dat de toate transformările energetice implicate. După părerea mea va fi imposibil chiar şi în viitorul îndepărtat, deoarece o creştere de numai 3...5 procente a producţiei de energie electrică implică programe naţionale ample şi cheltuieli colosale. Acest calcul mă face să cred că viitorul autovehiculului electric individual (în accepţiunea actuală) nu este deloc roz... Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 3, 2012 Partajează Postat Octombrie 3, 2012 Probleme asemanatoare au fost si in zorii erei celularelor -ce de infrastructura dom'le ! Si astazi problema e rezolvata...la fel cu afectarea sistemului nervos - nerezolvata si reala dar ascunsa sau mai bine zis 'uitata' -acolo unde sant multi bani nu mai conteaza cum si cat traim .Cine mai stie astazi ce inseamna SAR?Problema cu mobilitatea - balanta energetica . Bateriile sant un real pericol ,mai explodeaza ele dar prin inovatii multiple s-a reusit solutionarea multor dezavantaje .Daca masina electrica va avea succes (singura solutie/alte motive ) sa vezi cum devin nemti doritori de centrale nucleare ! Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 3, 2012 Partajează Postat Octombrie 3, 2012 Pai cam toti sint amatori insa sa fie cu fuziune!Pina acolo mai este insa.Oricum centralele nucleare sint pina la urma singura solutie la "foamea" de energie .Cind va fi ieftina energia atunci probabil se va trece pe hidrogen si gata.Grig Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 3, 2012 Partajează Postat Octombrie 3, 2012 Si aste sant scumpe si nesigure (Anglia '56-Cernobal '86-Fukushima mai anu' -si lista e plina de omisiuni) ,au incercat uni ceva cu fuziunea dar nu prea le-a iesit si oricum nu o sa vedem prea curand centrale de astea . Costul de productie al energiei poate fi cat de mic ca statul va avea grija ca pretul energiei sa fie constant -relativ cu cel actual. Link spre comentariu
aygun Postat Octombrie 3, 2012 Partajează Postat Octombrie 3, 2012 Se intampla si pe la Cernavoda uneori cate ceva . Acum doua ierni au fost convocati de urgenta Prefctul , Consiliul Judetean ptr o "chestie" aparuta la Cernavoda . Fapt ce a dus la oprirea energie electrice o perioada de vreo 12 ore . Asta o stui din surse sigure . Japonezii au in plan inchiderea tuturor centralelor nucleare dupa ce si-au luat-o in bot la Fukushima. Au fost date publicitatii unde a ajuns norul radioactiv ? Ala ramane radioactiv multa vreme. Praful radioactiv , ploaia acida ... dureaza multi ani dupa accident !Ne mai intrebam de unde explozia de cancer de dupa 86 !Inainte de 86 auzeai de cancer odata la nu stiu cat timp. Cand auzeai ca X are cancer , WOW era ceva fenomenal.Acum cancerul e ca gripa. Una , doua - Cancer !Centralele nucleare nu sunt o optiune. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 3, 2012 Partajează Postat Octombrie 3, 2012 au incercat uni ceva cu fuziunea dar nu prea le-a iesit si oricum nu o sa vedem prea curand centrale de astea .Cam asa e , proiectul Tokamak si Stellator( versiunea americana) parca`s de prin 80 incepute.Previziunile optimiste sint de vreo 20 ani.La alea nu`s pb de radiatii din fericire , doar ca trebuie muuuuulta caldura!Eu sper sa apuc sa mai vad una din aia functionala ca de prea mult timp se lucreaza la ele.Grig Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Octombrie 3, 2012 Partajează Postat Octombrie 3, 2012 Desigur că nu construirea de noi şi noi centrale atomice este soluţia de viitor. Ce s-ar întâmpla cu transporturile dintr-o ţară dacă toate autovehiculele (Toate, adică autoturisme, TIR-uri, autobuze, camioane, utilitare, etc.) ar fi electrice şi ar interveni o criză cronică de energie electrică datorită unui accident la o centrală nucleară ? Acea ţară ar fi pur şi simplu condamnată, iar pentru asta nu este neapărată nevoie ca ea să fie izolată d.p.d.v. geografic, precum Japonia. În acest topic s-a reluat de multe ori ideea epuizării rezervelor de petrol şi necesitatea înlocuirii sale cu energie electrică. Pentru ce ? Ca să ne deplasăm cu maşina personală din A în B ? Acţiunea asta rămâne de neînţeles pentru mine, de vreme ce în acel moment nu vor mai exista vehicule grele de transport de mărfuri, deoarece nu-mi pot imagina milioane de TIR-uri electrice (încărcate mai mult cu baterii decât cu marfă) care mi-ar putea transporta alimentele şi bunurile de care am nevoie. Şi încă multe altele conexe. Dar aviaţia, când nu va mai fi petrol ? Tot... pe baterii şi ea ?!! Sau avioanele viitorului se vor întoarce în trecut şi vor reutiliza "Sfânta elice" în variantă modernă, acţionată de motoare Brushless a căror energie ar fi generată de un mic reactor nuclear aflat la bord ? E de-a dreptul ridicol. Mai mă îndoiesc serios şi că un motor cu reacţie ar putea funcţiona în parametri cu biocombustibil, fără să mai iau în considerare (în acest caz cu totul şi cu totul ipotetic) şi raportul preţ / Km. Mai cred că topicul însuşi este (din nefericire) mult prea particularizat. Problema reală este cu mult mai amplă, şi anume energie electrică vs. motor termic (Motor termic actual, de orice tip şi putere ar fi el). Un posibil răspuns în faţa spectrului (mai mult sau mai puţin real) epuizării petrolului ar putea fi cărbunele. Zăcămintele exploatabile sunt suficiente pentru cel puţin câteva generaţii de acum înainte. Tehnologia lichefierii cărbunelui (directă sau indirectă) este cunoscută de mult timp, germanii au şi recurs la ea în cel de-al doilea război mondial pentru a produce benzina sintetică extrem de necesară maşinii lor de război. Poate că acesta este viitorul tuturor autovehiculelor, nu doar al autoturismelor, cel puţin pentru strănepoţii şi stră-strănepoţii noştri. Pentru un viitor şi mai îndepărtat, deja sună a SF. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Octombrie 3, 2012 Partajează Postat Octombrie 3, 2012 Rog un moderator să ştergă această postare. Ultimulmeu răspuns din topic a apărut dublu, "Formular invalid".Am şters conţinutul dublat, însă nu pot şterge, desigur,şi postarea propriu-zisă. Mulţumesc. Link spre comentariu
aygun Postat Octombrie 3, 2012 Partajează Postat Octombrie 3, 2012 @cristian_draghiescu - timpul va decide ! Eu sunt increzator ca se vor descoperi noi tehnologii in acumularea de energie . Celulele solare vor fi mult mai eficiente pentru a fi utilizate si pe aparatele de zbor . Materiale noi vor fi descoperite . Sper ca ai vazut link-urile despre acumulatorul din " zahar " ( sodiu ) in loc de litiu. Niciodata nu vom sti ce ne rezerva viitorul. Sa fie Sanatate ca restul problemelor se vor rezolva . Noi tehnologii ies mereu la lumina iar multe lucruri ne sunt ascunse . http://www.bbc.co.uk/news/world-18343091 Eu prevad ca o sa calatorim prin Levitatie . ( scuza sarcasmul ) O sa ne dezvoltam mental atat de bine incat nici gura nu ne va mai folosi ci ne vom misca telekinetic. Aici vorbeam despre automobilul electric. Pina una alta asta se pare ca este varianta optima ptr viitorul apropiat. Am repetat si nu cred ca gresesc . Rezervele fosile sunt Limitate ( ca e vb de carbune , petrol sau alte minereuri ). Energia electrica poate fi obtinuta prin diverse metode . De ar fi trait Tesla , Da Vinci sau Verne sa isi vada visul cu ochii si sa ne mai dea idei. Cel putin Nikola Tesla ar fi venit cu niste idei care ar fi sfidat orice imaginatie . Pacat ca nu a fost lasat si sprijinit in proiectele sale. Dar nici o grija , proiectele sale sunt bine tinute sub cheie . Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 3, 2012 Partajează Postat Octombrie 3, 2012 Energie electrica sa fie girla ca rezolvarea e la indemina.Chiar acuma motoarele pe hidrogen sint viabile deci merg sila avion. Motorul cu reactie merge cu orice e fluid si arde . Normal ca se cunoaste tehnologia de sinteza a benzinei din carbune, a fost firma Leuna in al 2 lea razboi.La noi deja se facea benzina prin biotehnologie cam din 85-87 pe platforma experimentala de la Brazi. Materia prima era celuloza.Problema la ora aceea era doar pretul ridicat.Grig Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum