one Postat Septembrie 13, 2012 Partajează Postat Septembrie 13, 2012 Apropos de intrebarea lui aygun in legatura cu spartul asfaltului... imi dau seama ca la noi in tara dar nu numai, si in tari mai dezvoltate, sunt o gramada de drumuri deosebit de proaste... as spune nu avem bani noi de drumuri normale ce sa mai zic de drumuri electrice.As vrea sa remarc denumirea auto---mobil, deci ceva care se deplaseaza prin energie proprie. Daca ii pui inca o sina nu mai e automobil este un vagon de metrou personal.Dupa parerea mea, alimentarea prin strada nu va fi prea curand implementata, poate niciodata. As putea sa scriu o carte intreaga de ce, dar prefer sa "ating" 2-3 idei: aceasta ar implica standardizarea tuturor tipurilor de vehicule, ar limita numarul maxim de vehicule pe strada, ar implica o constructie a strazii cu dale demontabile pentru a se permite accesul la cabluri, etc. Este mult mai simplu sa faci o linie de tramvai si sa vinzi bilete... oamenii le vor cumpara cand nu vor avea de ales, daca se inchide strada.O varianta mult mai posibila si mai ieftina mi se pare utilizarea supercondensatorilor si incarcarea acestora in anumite "statii". Probabil ca in viitor se for folosi automobilele clasice pentru a circula pe distante lungi si automobile electrice pentru oras. Eu locuiesc intr-un oras unde in centru este interzis accesul automobilelor ne-autorizate. Cu un automobil electric poti insa intra, mai mult, poti parca gratis.Cred ca productia de automobile electrice nu este dictata de tehnologia acumulatorilor sau de eficienta producerii energiei electrice in centrale. Ambele subiecte sunt argumentate corect, dar nu acestea opresc producatorii sa puna in vanzare electricele. Trecerea la automobilul electric ar face producatorii sa piarda controlul asupra productiei. Aceasta s-ar muta practic la producatorii de electronice. Statele (a se citi guvernele) castiga mult din accize si vor mai castiga, petrolul nu se va termina curand, eu cred ca asta este o conspiratie, doar se va mari pretul pana cand biocombustibilii vor fi la acelasi pret, sau vor creste impreuna.Ma uit la Renault Twizy - la acest automobil nu exista geamuri, este deschis, deci atunci cand ploua, ploua si inauntru... este un scooter electric pe 4 roti. Este facuta special sa fie urata si scumpa, ne-practica. Cum poti proiecta o masina fara geamuri ? Simplu... seful cere proiectantului sa fie asa. O privire asupra materialelor din care este facuta aceasta masina va va convinge ca pretul este mult prea mare pentru ce se ofera. Parerea mea este ca preturile vor creste indiferent de tehnologie.Automobilul electric va rezolva situatia doar in centrele aglomerate.Aruncati o privire pe flightradar24.com sa vedeti cate avioane sunt in zbor la un moment oarecare al zilei si faceti un calcul cat combustibil se consuma in fiecare secunda numai deasupra Romaniei.Idea de baza pentru a promova automobilul electric ar fi o situatie grava a mediului, indeajuns de grava astfel incat sa sperie guvernele si sa interzica automobilul clasic.Cat priveste celulele de combustie, pe care le sustinea cineva, si aici as putea scrie o carte, dar prefer sa intru in discutii centrate mai bine pe un anumit subiect. Faptul ca se investeste foarte mult in cercetare nu inseamna deloc ca asta va fi viitorul. Celulele de combustie au nenumarate aplicatii si se pot vinde brevete apoi fara a fi vizat automobilul electric. Eu lucrez in domeniul pilelor de combustie si va pot spune cu siguranta ca in acest moment nu sunt un pamant al fagaduintei, dar daca un guvern vrea sa para "green" si va pleca urechea la povestile detinatorilor de brevete si va stimula dezvoltarea, atunci sigur vor porni afacerile cu aceasta "minune" care de fapt nu va schimba decat unele fluxuri de bani. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 13, 2012 Partajează Postat Septembrie 13, 2012 Ia vezi dezvoltarea industriei telefoanelor mobile ,asta vizavi de acumulatori . Bani sant dar nu este cine sa-i diriguiasca ;bani de la UE (partial cotizatia anuala a tarii) dar cum spuneam fondurile comunitare nu pot fi comisionate si atunci nu are rost sa fie folosite. Infrasructura se poate creea ,daca se vrea la 'centru' (amplasat la mii de kilometri vest de Cluj -caz recent -referendumul) . Poate Renaultul cela a fost gandit ca o masina si are si portiere atata ca gliseaza nu sant clasice deci poti da drumul la caldura . Si fara portiere ,nu te ploua si esti aparat de vant (partial) ca are parbriz . Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Septembrie 13, 2012 Partajează Postat Septembrie 13, 2012 @one : nici eu nu puteam scrie mai bine. La expresia, citez "seful cere proiectantului sa fie asa", seful este de obicei un producator de masini clasice. Din ce ati scris dv. am extras o idee: masina electrica a viitorului va fi de fapt un hibrid cu stecker (motor clasic si motor electric plus un sistem de incarcare electric sau chiar tractiune). Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 13, 2012 Partajează Postat Septembrie 13, 2012 Idea de baza pentru a promova automobilul electric ar fi o situatie grava a mediului, indeajuns de grava astfel incat sa sperie guvernele si sa interzica automobilul clasic. @one - tocmai asta este , situatia nua devenit doar Grava ci Foarte Grava .Vezi documentarul An Inconvenient Truth - al lui Al Gore! Vedeti cate schimbari climatice la scara globala au loc. Multi au realizat ca daca nu se va face ceva in acest sens ne ducem pe copca ( daca deja nu suntem dusi ). Emisiile de carbon trebuie reduse rapid , desi am mai zis-o , am convingerea ca deja este un drum fara intoarcere oricate EV-uri am utiliza suntem sortiti extinctiei si ne-am facut-o cu mana noastra .Practic ne strangem singuri de gat . China a realizat cat de importanta este tranzitia la surse nepoluante : http://www.nytimes.com/2011/04/20/autom ... .html?_r=1 A STUDY prepared for the World Bank Transport Office in Beijing released today makes clear the urgency of China’s transition to electric cars. According to “The China New Vehicles Program: Challenges and Opportunities,” prepared by PRTM, a management consulting firm, China’s soaring consumption of imported oil could stifle the country’s economy, while emissions from petroleum-powered vehicles could choke its cities with air pollution. “This was recognizance,” said Shomik Mehndiratta, lead transport specialist at the World Bank. “Usually, we focus our urban transport work on walking, cycling, public transportation and land development to minimize auto travel, and we leave technology completely out of it. But all the analysis suggests that 50 percent of global carbon reductions in transportation will come from technology.” Any financial support from the World Bank would be dwarfed by the Chinese government’s commitment to spend $15 billion on building and selling electric cars in the next five years. Nu uitati ca exista alternative energetice ( reactoare cu toriu - http://en.wikipedia.org/wiki/Thorium ) sigur ca este vorba de reactoare nucleare dar cu 8 grame se pare ca pot motoriza un autoturism ptr 500.000 km ( cu mult peste durata de viata a masinii ). Asadar as putea crea mini reactoare cu doar 2 sau 3 grame de toriu . http://www.automarket.ro/stiri/soluie-pentru-40257.html http://www.autoblog.com/2011/09/03/thor ... a-reality/ http://www.autoblog.com/2009/01/13/not- ... l-concept/ http://www.bloomberg.com/apps/news?pid= ... 6ky8tocZ.c http://www.betterplace.com/global/progress Sunt abia la inceput insa ma indoiesc ca vor renunta din ceva interese corporatiste . Sa nu uitam cine conduce lumea China si ..... e lesne de inteles ! Si inca ceva : http://www.automarket.ro/stiri/un-grup- ... 46383.html Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 13, 2012 Partajează Postat Septembrie 13, 2012 Daca tot vrem sa reducem calumea emisiile,atunci nu prea ar mai trebui sa folosim masini personale,mai ales cand vine vorba de nimicuri. Iar transportul in comun ar trebui regandit,ca sa faca fata lipsei masinilor personale.Cred si eu ca e neeonomic sa deplasezi o masina de 1 tona (minim),cand soferul are abia 80kg. Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 13, 2012 Partajează Postat Septembrie 13, 2012 Ce faci cand te taie diareea in plin tramvai , troleibuz sau autobuz ?Urli vatmanului sau soferului - opresteeeeeee ca ma *** pe mineeee?Eu am patit-o in masina . Tras pe dreapta , tusti in tufisuri , rezolvata "broblema" si dai mai departe. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 13, 2012 Partajează Postat Septembrie 13, 2012 Si crezi ca in oras gasesti tufisuri ? Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 14, 2012 Partajează Postat Septembrie 14, 2012 Pfuai de mine si inca ce gasesti solutii cand iti pulseaza sfincterul fie ca esti calare pe masina sau pe jos. Ideea de baza era ca poti opri vehiculul unfe poftesti. Mai greu la mijloacele de transport in comun. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 14, 2012 Partajează Postat Septembrie 14, 2012 Si cu ce te ajuta ca poti opri unde vrei (pe autostrada nu ar trebui sa fie chiar asa ), in oras opresti unde ai loc si poate gasesti masina in alt loc .In mediul rural e cum spui dar nu tin minte de vreo comuna /sat cutransport in comun .La noi distanta intre statii e de 5' dar nu te ajuta sa cobori la proxima statie .Mesaje lungi pt sustinerea ideei de alimentare alternativa nu scriu dar sant pro . Acum alimentarea la retea sa se faca prin sine sau altfel ,ramane de vazut . Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Septembrie 14, 2012 Partajează Postat Septembrie 14, 2012 tyc crezi ca e cineva contra ideei de alimentare alternativa, toti suntem pro acestei idei , numai sa se faca din surse alternative ,daca producem energia tot cu carbuni sau gaze sa incarcam amarata aia de baterie sau condensatori e mai rau decat cu benzina sau motorina .spor la treburi Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 14, 2012 Partajează Postat Septembrie 14, 2012 Nu vad de ce nu s-ar implementa un sistem de oprire la cererea calatorilor, exact cum e la maxi-taxi. Si totodata s-ar putea pune si mai multe wc-uri publice Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 14, 2012 Partajează Postat Septembrie 14, 2012 Pt ca autobuzele/troleibuzele sant un pic mai mari dacat maxi-taxi ,de tramvaie si metrou nu povestesc .Ce se intampla daca opreste un autobuz pe banda ramasa libera (celelalte nu exista sau sant ocupate) ? Pornesti dimineata sa prinzi avionul seara . Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 14, 2012 Partajează Postat Septembrie 14, 2012 Doar n-o sta 1 ora in oprit Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 14, 2012 Partajează Postat Septembrie 14, 2012 Nu ,10 secunde timp in care se formeaza o coloana de masini in spate si inmultit cu 100 autobuze => o viteza medie de deplasare de 5km/h . Adica se merita sa mergi pe jos/bicicleta/moped/motocicleta . Face bine la sanatate ,vizat e sistemul nervos . Link spre comentariu
Vizitator mihai_atanasiu Postat Septembrie 14, 2012 Partajează Postat Septembrie 14, 2012 ca utilizator de vehicul pe doua roti electric va pot spune ca nu e ca in filme; cea mai mare problema este acumulatorul; de 2 ani de cind folosesc vehicule electrice pe doua roti cel mai mult m-am ocupat de acumulatori si de tot ce tine de ei; am desfacut acumulatori ca sa repar defectiuni; am avut probleme cu incarcatoarele; am si construit acumulatori litiu din celule; unul cu 120 celule LiIon - 10P12S si doua LiFePo4, unul de 15Ah si altul de 7.5 Ah. Cea mai mare autonomie a fost de 140km cu acumulatorul de 120 celule; acesta are 50V si 22Ah.Un avantaj al acumulatorilor litiu este ca pot fi incarcati la curenti mari fata de plumb sau nicd sau nimh; eu de exemplu am un incarcator carein 2 ore a incarcat complet; nu trebuie sa stau sa incarc 10 ore. In functie de cum circuli autonomia scade sau creste; daca mergi repede scade autonomia;Din cite am citit eu tot cu celule litiu se vor face acumulatorii pentru masini; s-a investit enorm in fabrici de producere; culmea, sunt preferate celulele cilindrice de laptop - 18 mm diam si 65 mm lungime - pentru ca sunt produse in cantitati enorme; Tesla foloseste celule de tip 18650 Panasonic; are in jur de 6000 de celule; marea problema este cu prinderea lor in grupuri;La bicicleta mea motorul este de 350W; la acest motor, la pornire, in primele 2-3 secunde consuma sin 700W, adica dublu; Cele mai accesibile solutii la ora actuala pentru autoturisme sunt: 1) acumulatorul detasabil schimbat la statia de incarcare;2) varianta hibrida cu motor termic pe baza de grup electrogen; Lexus are varianta aceasta; Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum