aygun Postat Septembrie 9, 2012 Partajează Postat Septembrie 9, 2012 IN fond si la urma urmelor e vb de incalzirea globala care iata ce face : http://foamete.sustineunicef.ro/ http://foamete.sustineunicef.ro/despre/ Iar noi ne balacarim aici cine ce dreptate are si care va fi viitorul ! Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Septembrie 9, 2012 Partajează Postat Septembrie 9, 2012 poate vedea si aici unde are Prius acumulatorii , traseele de cablu si Power Control Unit.nici acest filmulet nu e de ocolit sau asta: Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 9, 2012 Partajează Postat Septembrie 9, 2012 Bai ce a tasnit broscuta de a ramas ala la un minut in urma VW Beetle Electric Dragster Altul aici : http://www.youtube.com/watch?v=369h-SEBXd8 12 pina la 20 min sa il reincarci - sigur ca e vb de sprinturi scurte nu de curse lungi . Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Septembrie 9, 2012 Partajează Postat Septembrie 9, 2012 Am vazut unde are prius cablurile, in diagonala in fata soferului si sub scaunul din dreapta. Daca motorul electric are 68CP si tensiunea la acumulatori este de 320V trec cam 150A prin cablurile alea? Hai sa-ti spun cum sta treaba cu evitatul situatiilor periculoase. O sa-ti dau un mic exemplu din experienta mea. Acum 5-6 ani am descoperit ca nu suport tot de tine de peste si produsele din peste, de la conserve si pana la mirosul de peste efectiv, in diferite grade. Cea mai acuta problema o aveam la mirosul de peste crud la care "intorceam stomacul" in maximum 5 minute (reactia fiziologica se subintelege). In timp am invatat sa evit acele locuri unde exista peste sau produse marine iar acum a devenit un reflex in a le ocoli. Asa este si cu situatia dv., fara suparare, dar pot sa spun ca va inteleg, chiar daca situatia dv. este mult mai grava. Pur si simplu acum ocoliti din reflex acele situatii care pot produce afectarea dispozitivului implantat. Asa va fi si cu metodele de transport mentionate, daca se dovedeste ca pot influenta functionarea normala a dispozitivului dv. Relationand la situatia mea, si aplicand teoretic pentru o secunda, daca sina de transport ar functiona cu apa de la o pescarie pentru ca are nu stiu ce parametri care o face mai eficienta atunci eu voi cauta o strada sau un drum de acces care nu contine acea sina sau voi purta o masca de filtrare pentru ca celui care a montat sina acolo nu-i va pasa de situatia mea, eu fiind in minoritate. El va pune un indicator cu posibilele riscuri si gata a scapat de probleme. Daca eu intru ca boul pe strada aia si golesc stomacul este numai vina mea. Sper ca s-a inteles ceea ce am scris chiar daca am facut o parafraza la situatia sinei electrificate in care m-am dat pe mine ca exemplu. Prizele de aer fix in zonele alea le-au pus ca sa atraga privirea, acestea fiind pe usile laterale care sunt cele mai vizibile in trafic de catre pietoni si ceilalti soferi. Nu cumva efectul Bernoulli este mai accentuat sub masina, unde exista un spatiu ingust? De ce nu le-a montat acolo producatorul? Pentru ca acolo nu se vad. Sa nu uitam ca jumatate din procesul de creatie al unui automobil se invarte in jurul modului cum este perceput acel automobil de catre om iar restul procesului de creatie este efectiv orientat catre detalii tehnice. Asa ca nu discut discutii. Si ultimul punct la care raspund este cu o intrebare. Care sunt acele metale la fel de eficiente si care pot inlocui litiul? Si inca ceva. Ce parere aveti de linia electrificata Constanta - Bucuresti pe care circula trenurile de mare viteza? face acel tren vre-o pauza in cei 300km? Concluzia este urmatoarea. Dv. sunteti adeptul unui automobil electric care sa dispuna de o autonomie comparabila cu a automobilelor clasice asta insemnand o complexitate marita a acelui automobil plus un consum de materiale mare, pe cand eu sunt adeptul liniilor electrificate si al unui automobil mai eficient, construit cu un consum de materiale mai mic. Eficient pentru ca acesta nu este obligat sa care o masa inerta care creste pe masura ce se golesc acumulatorii. Desigur ca exista avantaje si dezavantaje la ambele metode, nu contest acest lucru dar, daca exista un avantaj economic sau de randament al unei metode fata de cealalta, de ce sa nu se profite de acesta? Pentru ca, in definitiv, automobilul electric actual a fost prezentat si dezvoltat ca o alternativa mai eficienta si mai nepoluanta la automobilul clasic, cu motor cu combustie. Subscriu si eu la ceea ce a scris dl. florincccc, are dreptate, cat exista un strop de petrol in zacamant, toate celelalte tehnologii vor fi tinute "in lesa". Cand petrolul va fi asa de putin incat va fi foarte scump de abia atunci se va renunta la acea "lesa". Ca un comentariu pe marginea acelui filmulet cu "broscuta". Daca nu as sti ca este "turbo-electrica" as paria ca ramane in urma. Asta este perceptia despre "broscute" din punctul meu de vedere si probabil si al altora. Si ca sa fiu in "spirit" pun si eu un link (de fapt este primul din lista de la primul link al dv.) . Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 9, 2012 Partajează Postat Septembrie 9, 2012 Ma indoiesc tare mult ca prin cele doua fire trec 150 A. Dar in fine , dvs stiti mai bine . Conform a ceea ce vad aici . Dupa cum stiti actionarea se face in frecventa si in mod cert au convertizoare de frecventa. In plus , motorul este foarte bine ecranat. http://tinyurl.com/8off4z5 Sa presupunem ca am nevoie de o linie de 300V si 150A / vehicul . Ce putere instalata trebuie sa am pe un tronson cu doua sau trei benzi pe care sa incapa cateva sute de masini ? Luati exemplul bulevardelor din Bucuresti la ora de varf . Iarasi comparati trenul cu autovehicululu. Am mai mentionat ca pe acea linie la un moment dat se afla un singur tren . De ce ? Simplu , exista un grafic de plecari si sosiri / stationari care ia in calcul si incarcarea sistemului. Apoi , din cate stiu , liniile cailor ferate nu sunt de 300 de Volti ci de ordinul kVoltilor ! As prefera asa ceva : Insa in cazul autoturismelor cam putin probabil . Prizele de aer , ma indoiesc foarte tare ca sunt puse acolo asa , hai sa luam ochiul omului. La prizele din portiere , luati in calcul , mai degraba , efectul Venturi decat efectul Bernoulli . Combinati efectul Coanda cu Venturi si priza respectiva si vedeti ce iese. O priza de aer care canalizeaza o portiune a aerului dependenta de viteza ( si circuitele electronice se incalzesc mai tare cu cat cer mai mult de la ele ) catre ceva radiatoare pasive aidoma celor de laptop dar ceva mai mari locul ventilatorului fiind luat de acele prize de aer . Daca va uitati cu atentie , forma este de asa maniera incat sa capteze aerul nu sa il lase sa curga . Daca va uitati cu Mare atentie aici , prizele de aer respective urmeaza o linie dintre capota si aripa care duce direct catre respetiva priza de aer . Eu nu o vad deloc o chestie estetica. Dupa cum stiti , la Ferrari , BMW , Mercedes S class ( am mers cu un S class ) toate au prize de aer plasate in diverse locuri pentru a imbunatatii raportul de admisie si de amestec imbunatatind performanta turbosuflantei . Altele au rol de racire a diverselor subansamble . Uitati-va cu atentie la respectivul filmulet si la fotografii ptr a va convinge ca nu e un moft ci o necesitate. Mai in spate este Citroen GT . http://tinyurl.com/9oep2lq O sa va rog sa va uitati la ultima imagine de jos la Survolt sa vedeti sistemul. Dar de asta ce parere aveti ? Prizele de aer tot asa de fancy sunt puse ? In ceea ce priveste faza cu pestele si ICD-ul. Adica eu nu am voie sa traversez strada Y , acolo unde locuieste maica-mea , desi poate este un caz de sanatate ( o fi bolnava femeia si trebuie sa ajung la ea Musai - fiind fosta bolnava de cancer , diabetica si cardiaca ) ptr ca trec niscaiva linii de medie tensiune si campul magnetic ( ipotetic vorbind - deoarece discutia a luat nastere de la concentratoarele de flux magnetic propuse de altcineva - nu de la sina dvs ) concentrat imi pot strica aparat de 13.000 euro. Mersul de luat peste e optional , mersul la medic , mersul pe strada pina la farmacia X care imielibereaza nu stiu ce reteta gratuita .... sunt chestiuni obligatorii. Daca e sa o luam statistic , anual 14.000 persoane au nevoie de stimulator sau defibrilator . in 10 ani cate persoane cu asemenea dispozitive vom intalni pe strazi ? Si nu uitati ca persoanele cu boli cardiace sunt in continua crestere . Spre exemplu , statistic vorbind , in Ploiesti , la spitalul de urenta , in zilele acelea geroase s-au prezentat circa 200 de cazuri de persoane cu afectiuni cardiace provocate de gerul extrem. Dintre care 80% erau pina in 50 de ani. Tot la respectivul serviciu in aceeasi perioada s-au prezentat persoane cu AVC si tot in intervalul de varsta cuprins mai sus. Nu vreau sa stiu statistic pe tara . Repet , confundati trenul sau metroul cu autoturismul . Iar repet , mai bine merg cu trenul decat cu autoturismul in conditiile date. Corect ? Si referitor la tren , ar mai merge acel tren 300km daca nu ar avea motoarele diesel ? Va spun astea ptr ca bunicii mei au locuit langa calea ferata in actuala localitate Murfatlar ( fosta Basarabi ). Se intampla uneori sa mai ramana cate un tren pe sub podul de langa Biserica ptr ca motorina ramaneau fara curent circuland nu stiu de unde pina unde pe motorina ca nu stiu ce tronson era fara curent electric . Asteptau sa vina Locomotiva de rezerva. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Septembrie 10, 2012 Partajează Postat Septembrie 10, 2012 Si eu m-am cam saturat de discutia asta in contradictoriu plus ca si eu am ajuns in situatia de a ma concentra asupra unei singure masini, "prius", doar pentru a va da un raspuns. Fara suparare dar dv. raportati totul la problemele si interesele dv. intr-un mod extrem de subiectiv. Da, aveti un implant cardiac, nu neg acest lucru ca fiind o situatie speciala, dar nu ne cereti si noua astora fara implant sa gandim la fel ca dv. si sa ne comportam la fel. Am mentionat problema mea (este o problema reala nu ipotetica) pentru a putea da un exemplu comparativ. Daca nu ati inteles ideea de baza imi cer scuze ca nu am putut explica mai bine. Ideea de baza era ca interesul comun primeaza si nu interesul unei minoritati (eu, ca exemplu, nu pot sa cer magazinului de peste sa se mute de langa cel de paine sau branza, trec in fuga imi tin respiratia iau painea si parasesc rapid zona). Ma opresc pentru ca discutia aceasta, din punctul meu de vedere s-a terminat. Cu respect, The Stressmaker. Acum sa revin la discutia initiala la care vreau sa concluzionez. Ia sa citim aici (Eng): http://www.electrifyingtimes.com/priustechspecs.html in tabelul cu caracteristicile motorului care este amperajul maxim al acelui motor. Acolo scrie 351 A. De unde se iau acei 351 A? Desigur ca din acumulator. Pe unde trec cablurile? Cred ca am mentionat in postul anterior. Quod eram demonstrandum. Nu am afirmat ca sina de pe un bulevard intreg sa se comporte ca o singura sina, este suficient ca sa se faca sina intre doua intersectii, astfel creeindu-se sectoare independente. Asa se pot gestiona mult mai multe sine in mod eficient. Credeti ca gestiunea a 200 de autovehicule electrice este o problema in ziua de azi, cu actuala dezvoltare a tehnicii? Nu repet ceea ce am scris in posturile anterioare referitoare la managementul acesteia (accelerare si franare care se compenseaza ca si putere in sina) si ma limitez la a scrie ca daca se doreste, se poate face. Tehnic nu este imposibil daca se vrea. Cat despre sina magnetica sau electrica, campul magnetic generat de ambele este asemanator, fiind transportate cam aceleasi puteri. Difera doar frecventa acestuia. Flux magnetic concentrat gasiti doar daca cadeti pe sina magnetica cu ICD-ul in dreptul sinei pentru ca, fiind un intrefier mic, campul magnetic creeat de acel intrefier se "disperseaza" foarte repede asa ca, la cativa metri este insesizabil. Nu cred ca un proiectant nu va lua in calcul un lucru atat de elementar ca protectia sinei impotriva obiectelor magnetice care o pot deteriora. Aceasta protectie va proteja si ICD-ul dv. prin asociere pentru ca proiectantul se va asigura ca influenta campului magnetic este minima inafara zonei utile de actiune, in exteriorul conectorului magnetic. Logica aceasta se aplica la oricare motor electric, pentru marirea randamentului se micsoreaza intrefierul si implicit fluxul magnetic de scapari. Daca "gx"-ul acela din londra nu era proiectat "cu priza la public" credeti ca il mai pozau londonezii? Credeti ca il mai pozau daca semana cu o masina obisnuita? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 10, 2012 Partajează Postat Septembrie 10, 2012 Ai uitat de pornirea in sarcina ,cand un motor electric consuma de 8 ori curentul nominal. Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 10, 2012 Partajează Postat Septembrie 10, 2012 Ai uitat de pornirea in sarcina ,cand un motor electric consuma de 8 ori curentul nominal.Avand convertizoare de frecventa nu prea mai consuma de 8 ori curentul nominal - ceva cam in genul circuitelor stea - triunghi la motoarele trifazice .Se specifica curentul maxim la maximul de tractiune . Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Septembrie 10, 2012 Partajează Postat Septembrie 10, 2012 Pai la orice automobil electric, pornirea de pe loc se face in sarcina. La "prius" motorul este de 30kW si ar corespunde unui curent cu putin peste 100 A. Cei 351 A ar asigura o putere tripla, insemnand cam 90kW. Motorul electric este un motor electric sincron, trifazat, cu rotor avand magneti de neodim asa ca nu se aplica amperajul de pornire al motoarelor asincrone. Oricum controlerul nu va permite depasirea acestei puteri si asa demarajul va fi mai lent dar in conditii de siguranta pentru motor, acumulatori si electronica. Link spre comentariu
florinellll Postat Septembrie 10, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 10, 2012 Ai uitat de pornirea in sarcina ,cand un motor electric consuma de 8 ori curentul nominal.Cateva zecimi de secunda avem un consum foarte mare ,in nici un caz de 8 ori.Deci ,daca blochezi rotorul unui unui motor electric care are un curent nominal 10A vom avea 80A ,e prea "SF"Daca un electromotor de pornire a motorului termic are curent nominal 200A ,la pornire avem 1600A Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 10, 2012 Partajează Postat Septembrie 10, 2012 In cazul motoarelor alimentate direct de la vre-o sursa,acel soc de curent e perfect real! Daca un electromotor de pornire a motorului termic are curent nominal 200A ,la pornire avem 1600A200A...poate la basculanta. Dar curentul la conectarea motorului ala e... Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 10, 2012 Partajează Postat Septembrie 10, 2012 Eu inchei spunand astfel , ceea ce visati dvs este utopie.Nu va fi pusa in practica niciodata la autoturisme ci probabil numai la mijloacele de transport in comun . Punct !Restul sunt discutii care nu se vor termina niciodata daca cineva nu pune punct acestei discutii inutile .Consider ca este foarte probabil sa fie adoptati pentru anumite clase de turisme in wheel engine din mai multe conveniente.In ceea ce priveste Citroen GT - initial a fost masina conceputa ptr un joc video si apoi adusa pe strada ( nu am vazut-o deplasandu-se foarte repede ) ci in regim de plimbare :)Apoi , pusesem niste intrebari :"O banala intrebare . Ce fac daca se sparge o conducta si trebuie sa sparg asfaltul pe ditai bulevardul ?Dar asfaltarea ? Ca asfaltul ala nu va rezista 100 de ani . Chiar si la 100 de ani tot trebuie re-asfaltat !Utilajele alea de sfredelesc asfaltul ne se vor uita ca tu ai o bobina , conductor sau sine in asfalt .Dai de vreun Sandel care nu are carte si iti reteaza tronsonul.Cum asiguri back-up-ul pe un tronson ?Pica transformatorul de pe tronsonul respectiv iar masinile nu au apucat sa incarce suficient acumulatorul lor de croaziera ptr ca doar ce au intrat pe tronson de 2 min ."Eu vad viitorul in masini cu bateriile interschimbabile precum butelia . Chevy volt se vinde fara acumulator !De asemenea pusesem niste intrebari referitoare la masinile grele , TIR-uri , autobasculante ...... si toata armata de macarale , excavatoare , pluguri ... Iarna ce fac la dezapezire ? De unde stiu unde e sina captoare ?Cand se inunda soseaua ce fac ?Chiar si in cazul fluxului magnetic , e suficienta o fisura aparuta in asfalt , fisura inevitabila dealtfel - prin care sa se scurga apa in compartimentul electric .Si mai pusesem niste intrebari care au ramas fara raspuns.La Survolt v-am arata ca este priza de racire deoarece pleaca doua conducte cumva in Y . Corect , Citroen GT este on mokup al unei masini dintr-un joc video cum am mai zis.Dar avem prototipuri functionale de la BMW I3 si I8 care se pare ca vor fi lansate in 2013 .In fine , totul se rezuma la ecranaj. E ecranat bine , ok ! E totul in regula.Sa nu uitam ca fluxurile magnetice puternice pot afecta nu numai pers cu ICD / Pacemakere .Insusi functionarea corpului uman poate fi perturbata . Cu cat mai bun ecranajul cu atat mai bine.Nu uitati de banalul Monitor CRT si normele sale de radiatii electromagnetice .Se specifica pe monitor cat de bine ecranat este respectivul agregat !Asa va fi si la EV-uri ! De fapt asa si este ! Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Septembrie 10, 2012 Partajează Postat Septembrie 10, 2012 Nu este SF acel curent absorbit. La un motor electric serie,de exemplu, in momentul pornirii, cu rotorul avand turatie zero, se absoarbe un curent egal cu raportul intre tensiunea la bornele motorului si rezistenta ohmica interna a acestuia reprezentata prin rezistena bobinajului rotorului plus rezistenta bobinajului statorului plus rezistenta de contact a periilor. Asa ca este perfect posibil sa se absoarba un curent de 8 ori mai mare in aceste conditii. Cand incepe sa se roteasca rotorul, de abia atunci scade curentul. Motorul serie are cuplul de pornire maxim la turatie zero asa ca este preferat la tractiunea electrica fiind simplu de controlat, fara prea multa electronica. In schimb, motorul sincron, este preferat la tractiune in domeniul automobilelor electrice datorita avantajelor pe care le are in a fi foarte versatil conditiilor de drum. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 10, 2012 Partajează Postat Septembrie 10, 2012 Despre crapaturi/inzapeziri/inundatii pe sosele ,sant pe la noi.Oricum la noi nu e valabila varianta refacerii infrastructurii desi la noi in oras au inlocuit linia de tramvai intr-un an ,din fonduri europene .La masinile electrice de competitie problema cea mai mare e aprinderea motoarelor. Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 10, 2012 Partajează Postat Septembrie 10, 2012 @tyc - bag seama ca esti din Cluj , am vecini , prieteni si rude care studiaza , locuiesc , lucreaza si sunt casatoriti in Cluj :DE super fain orasul. Am prins noaptea muzeelor deschise ! Asa durere crunta de picioare nu am mai avut de multa vreme !)@ ThestressMajer - unde in Constanta stai bre ? Treci pe la 1A sa mai povestim Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum