aygun Postat Septembrie 3, 2012 Partajează Postat Septembrie 3, 2012 Cu tot respectul dar nu mai am rabdare si timp sa urmaresc 3 pagini scrise in acest subiect de fiecare data cand intru. Literele ingrosate si inrosite le-am folosit pentru a puncta o idee pe care am mai punctat-o si inainte si am repetat-o. Este modul meu de a atrage atentia ca se depaseste putin linia logicii, linie data de cunostintele mele de fizica. Pot sa spun ca mi-a placut si imi place fizica si tot ce tine de ea iar scoala si cartea de fizica nu s-au schimbat de cand am fost eu la scoala. Nimeni nu contesta legile fizicii asa cum o stim noi si aplicabila lumii in care traim . O sa incerc sa raspund punctual la ultimul mesaj care ma implica. Turbina aceea a avionului opune rezistenta la inaintare, nu am nevoie de calcule ca sa stiu ca este asa, daca vreau sa aflu cu cat am formule la dispozitie pe care le pot folosi dar mie nu-mi foloseste la nimic sa stiu ca a redus distanta de planare cu 10m sau cu 100m. Stiu doar ca reduce distanta de planare atat timp cat extrage energie din energia potentiala a avionului. De aceea este tinuta in interior, ca sa nu afecteze coeficientul aerodinamic. Nu uitati ca, in momentul opririi motoarelor principale, singura sursa de energie este energia potentiala existenta in acel moment, energie data de masa plus viteza plus inaltimea avionului. A spus cineva altceva decat ati afirmat pina acum ? Puteti pune din nou link-ul la acea masinarie? Din ce am inteles din descriere, si eu pot pune o elice pe un carucior, cuplata la roti si care sa deplaseze caruciorul in directia opusa vantului. Ok, perfect realizabil si functional dar, si este un "dar" aici, intotdeauna viteza de deplasare a caruciorului va fi mai mica decat viteza vantului care intra in sistemul elicii de pe carucior. Aici se foloseste si de coeficientul de frecare cu solul, altfel caruciorul nu ar inainta impotriva vantului ci in directia lui. Si acesta este un experiment care dovedeste ca exista totdeauna un randament subunitar la orice conversie a energiei. Am afirmat eu vreodata ca randamentul este supraunitar ? De cate ori in posturile mele am afirmat ca randamentul ar fi supraunitar ( deja am discuta de perpetuum mobile de doua spete ) Sincer acum , nu trebuie sa explicati TOTUL decat poate ptr cei care nu au pus mana deloc pe o carte de fizica si care poate nu au la activ ani de lucru in laboratoare de electronica industriala ( intretinere , proiectare si depanare echipamente electronice complexe de proces ) si / sau ceva competitii interscolare castigate . Plus colaborari cu ceva profesori universitari in ale termodinamicii ;) In legatura cu perpetuum mobile ( este clar ca acestea nu pot functiona din cauza legilor termodinamicii ) sa nu uitam insa ca sunt cateva proiecte care inca sunt controversate iar una dintre ele este pila lui Nicolae Vasilescu Karpen . Referitor la brevete si patente , este stiut ca oficiile unor tari nu accepta brevete / patente decat daca acestea sunt realizabile practic. Asta ca sa lamurim chestiunile discutate mai sus . Frana are legatura cu ce discutam pentru ca aceasta este un dispozitiv care are rolul de a opri un automobil in miscare. Automobilul are energie potentiala care trebuie disipata cat mai repede, proportional cu actionarea franei. Frana mecanica, cu frecare, transforma, in final, energia potentiala in energie termica. Aceasta energie termica trebuie disipata, de aceea se ventileaza franele, altfel s-ar topi aliajele sabotilor. Frana recuperativa intervine in acest caz ca un mecanism care converteste energia potentiala in energie electrica, marind randamentul global al automobilului. Ca frana recuperativa este folosit, de obicei, acelasi motor ca cel folosit la propulsie stiind ca masinile electrice sunt reversibile. Concluzia finala este ca frana se foloseste scopului pentru care a fost creeata daca, si numai daca, automobilul este in miscare si se doreste oprirea acestuia. Fara suparare , dar eu nu cheltui energie Transportanad intreg sistemul de franare regenerativa / recuperativa ? Nu are cum ceea ce bag sa fie macar egal cu ceea ce scot . Randamentul este TOT subunitar . Franele regenerative nu aduc un mare aport energetic. Sa va spun si de ce , initial consum energie sa o transport , apoi franez ca sa recuperez ce ? Cat am consumat ? Pai am consumat muuuuuult mai mult decat imi regenereaza franele . Ventilarea franelor nu se face cu pierdere de coeficient aerodinamic ? Uitati ca anumite masini au prize de aer pentru motor pornind din usile masinilor ? Vedeti prizele de aer aici : http://www.worldcarfans.com/10811031454 ... kes-808-hp http://setya-car.blogspot.ro/2012/05/fe ... speed.html Iar tipul de generator la care ma gandeam este acesta : http://karzone.co.in/power-device-air-flow.html Numai ca acest tip de turbina creste chiar viteza de absorbtie a aerului impingand aerul catre motor ptr o mai buna combustie . Va rog sa va uitati aici unde au in pozele de mai jos prizele de aer aceste masini ( nule afecteaza aerodinamica ?) http://www.spectreperformance.com/newproductinfo/?cat=3 Ia vedeti aici: http://tinyurl.com/c67c3yg Ce e cu atatea prize de aer la o masina ? si nu-s deloc putine . Va intreb ( ii afecteaza aerodinamica ?) http://blog.roadandtrack.com/wp-content ... 40x268.jpg Vedeti ce prize de aer are ? Si nu se poate nu ? Prizele din fata rotilor care vireaza au eficienta cea mai scazuta deoarece curentul de aer care trebuie sa raceasca franele provoaca o infranare mult mai mare ptr ca "loveste " Roata si mecanismele de transmisie ale acestora sub diverse unghiuri. Turbinele acelea, oriunde ar fi plasate pe caroserie, in priza de aer sau galerii, inrautatesc coeficientul aerodinamic la accelerare (se creeaza turbulente in dreptul orificiilor, ca sa fiu mai exact, si curgerea aerului nu va mai fi liniara). Cu un sistem de turbine nu poti recupera cu acelasi randament ca la folosirea motorului electric ca generator la franare. Folosirea supercapacitorilor pe langa faptul ca adauga greutate, nu imbunatatesc prea mult plecarea de pe loc pentru ca deja acumulatorii pe litiu pot da pana la 10C instantaneu, arhisuficient pentru demaraj. Nu uitati ca un automobil electric sau hibrid are o greutate specifica pe kW si asta inseamna ca orice adaugare trebuie sa mentina acest raport, altfel se micsoreaza distanta parcursa. La beteriile de litiu ciclul de incarcari este net inferior supercapacitorilor . La primele degradarea se realizeaza MUUUUULT mai rapid decat cele din urma . Asta nu o puteti nega . Iata de ce prefer o baterie de supercapacitori ptr pornirile de pe loc ( imaginati-va montajul stea - triunghi ) In ceea ce priveste aerodinamica tocmai am raspuns mai sus prin imagini si link-uri . Wheel engine sau wheel hub motor este, in esenta, un motor electric plasat in roata. Ca orice masina electrica este reversibil si poate fi folosit ca frana recuperativa. Este obligatorie folosirea unor frane clasice din cauza ca frana recuperativa inceteaza sa functioneze la o anumita viteza minima. Se poate frana si altfel, daca se inverseaza sensul de rotatie al motorului, dar se pierde energie asa.Panourile fotovoltaice montate pe acoperis pot imbunatati randamentul global, asa ca nu am nimic impotriva. Pai tocmai aici vroiam sa ajungem ( deci am nevoie de doua tipuri de frana . Da ? Doua tipuri de frana inseamna greutate in plus ceea ce creste consumul . Ati fi surprins, dar un zeppelin este mai eficient decat un avion, la aceeasi distanta parcursa. Totusi are dezavantajul de a fi mai lent.Aici nu discutam de eoliene, discutam de automobile electrice. Absolut de acord cu dvs insa zepelinele aveau un grad mai mare de risc fata de avioanele actuale si sunt mai vulnerabile la vanturi puternice , furtuni .... neputand atinge altitudin mari din simplelel fenomene fizice care au loc la acea inaltime . Ptr cei care probabil nu au inteles din ce punct de vedere este mai bun un zepelin decat un avion , al randamentului energetic . Faza cu turbina se poate reformula. De ce nu lasa turbina si cand avionul este la viteza de croaziera si sa se foloseasca energia data de ea? Este aceeasi intrebare dar cu alt enunt. Credeam ca am trecut peste aceasta problema... Pentru ca exista generatoare deja actionate de motoarele cu combustie . Este altceva . Probabil ca daca as fi avut un alt soi de propulsie se putea lua in calcul si o asemenea solutie insa cu urmarile aferente . Folositi o dubla negatie care creeaza confuzie. Intrebare era "de ce nu se foloseste frana recuperativa la accelerarea automobilului?" In traducere, de ce nu se recupereaza energie cand se accelereaza automobilul sau cand se mentine viteza de croaziera si se recupereaza numai la reducerea vitezei (sau franare)? Nu aceasta era intrebarea . Intrebarea era " de ce sa nu folosesc sisteme de recuperare a energiei si cata vreme automobilul este in miscare fara nici o referire INTENTIONATA la franele regenerative . Ok, Toyota Prius. Dar mai intai trebuie sa accelerati ca sa puteti folosi frana recuperativa, nu-i asa? Restul sunt detalii neimportante. Puteti explica de ce ordinea in primul filmulet este cu automobilul oprit, apoi accelerare, apoi mentinerea vitezei si la urma decelerare cu recuperare de energie? De ce nu a inceput cu decelerare cand a bagat cheia in contact ca apoi sa ajunga la viteza de coaziera si la urma cu accelerare? Va dau eu raspunsul pe care cred ca-l cunoasteti. Aceasta este ordinea fireasca a lucrurilor, stationare, accelerare, mentinere viteza, decelerare, stationare.Daca vreti sa-mi raspundeti ar fi de preferat sa-mi aratati, eventual cu argumente logice, unde am gresit, punctual daca se poate, in toate enunturile de mai sus. Sigur ca aceasta este ordinea normala a lucrurilor insa eficienta franelor regenerative este de undeva de la 40-50kmh in sus . O franare la aceasta viteza asigura o torsiune suficienta sa incarce putin acumulatorul . Sub aceasta viteza franarea regenerativa isi pierde eficienta deoarece scade forta cinetica necesara actionarii motorului electric . Dupa cum am spus , frana regenerativa / recuperativa este un sooi de frana de motor . Pina la un punct este trecut motorul electric in regim de generator ( prin diverse sisteme mecanice - care si acelea cantaresc destul de mult ) dupa ce ii scade pragul de eficienta computerul de bord actioneaza sabotii mult mai ferm . Offtopic: nu-mi place sa spun "ati vazut, v-am zis eu" dar am avut un avertisment deja referitor la inchiderea topicului din cauza certurilor, sa speram ca nu se va repeta. Nu mi-ar placea sa se inchida topicul iar ceea ce facem acum este o discutie ( fie si in contradictoriu ) in limitele bunului ismt , o discutie pe care o agreez . Va spuneam de litere mari si rosii ptr ca nu este necesar sa subliniati in acest mod ci un font bold-uit ar fi arhisuficient . Sincer , in opinia mea acest gen de fonturi colorate si marite sunt un fel de dat cu pumnul in masa sau piciorul in podea. Daca doresc sa atentionez pe cineva este suficient sa scriu ingrosat sau subliniat ceea ce scriu . Va sfatuiesc - aici nu ma refer numai la dvs ci si la ceilalti colegi de forum - sa consultati stirile in domeniu si de aici pe langa inhabitat .com , http://tinyurl.com/cphuy6u Numai de bine ! Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 3, 2012 Partajează Postat Septembrie 3, 2012 Fara suparare , dar eu nu cheltui energie Transportanad intreg sistemul de franare regenerativa / recuperativa ?Dar nu cheltui energie transportand acumulatorii? Sau motoarele electrice? Dar cum altfel sa poti folosi masina in parametrii normali,fara aceste elemente? Problema se pune daca cheltui inutil energie, cum ar fi sa cari o turbina,care iti infraneaza masina permanent. Decat sa alimentezi consumatorii de la turbina,mai bine i-ai alimenta direct de la acumulatori. Ca fara acumulatori,masina nu se misca,turbina nu se misca si consumatorii tot nealimentati sunt Link spre comentariu
florinellll Postat Septembrie 4, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 4, 2012 In lumea virtuala se pot gasi o multitudine de solutii virtuale pentru energie!!!!!!!!!!!In schimb in lumea reala nu functioneaza decat solutii reale pentru a obtine energie . Descoperirile minune sau minunate in domeniul energiei tin ca orice minunetrei zile.Eu cred ca hidrogenul nu va fi folosit prea curand pe scara larga ca si combustibil.Masinile hibride de astazi sunt o mare "gaselnita" a marilor producatori.Nu vad o reducere semnificativa a noxelor, motorul electric este alimentat de unde?Stiu ca folosesc un anumit tip de "frane magnetice" si astfel in timpul franariise incarca acumulatorii,dar cata energie se poate recupera in felul acesta?Batrana dacie 1300 spun unii ca ar trebui interzisa din cauza poluarii dar oare "batranele gipurii"de ultima generatie cu motoare de 500hp nu fac mai mult rau?IATA CE SPUNEA BATRANUL FLORINELLL IN URMA CU 2ANI Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 5, 2012 Partajează Postat Septembrie 5, 2012 Ma bucur ca topicul este redeschis : Iata ce avem aici : http://tinyurl.com/d99rr8s Asta ptr ca la un moment dat la pagina 23 a fost o discutie legata de panourile fotovoltaice ! Panouri care probabil , pot alimenta si o statie de incarcare EV in combinatie cu o Eoliana . Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 5, 2012 Partajează Postat Septembrie 5, 2012 @florinellll - no offence dar intre timp totusi tehnologiile au evoluat . Producatorii de masini au lansat autoturisme full electric . La urma urmei este vorba de emisiile de carbon. In 2010 cand scriai acele randuri iata ce se intampla in lume : http://en.wikipedia.org/wiki/Better_Place#Investors Citeste te rog cu atentie ! Suntem in 2012 iar tehnologiile noi in ale acumulatoarelor si surselor de energie alternativa sunt in plina dezvoltare . De nenumarate ori am prezentat tehnologii noi in ale celulelor solare , acumulatorilor .... s.a.m.d In definitiv , reducerea de emisii de carbon nu poate fi benefica decat ptr noi oamenii. Repet a mii-a oara , cei care investesc in EV sunt tot cei din domeniul petrolier . E simplu , energia din combustibili fosili la un moment dat se va epuiza. Rezervele de petrol si carbune sunt limitate . Acestea au fost "stranse" de planeta in milioane de ani . Noi consumam mai mult decat poate planeta produce. Fii convins ca sunt proiecte viabile de resurse energetice bine tinute sub cheie. Inca de cand eram copil citeam Almanahul Cutezatorii si tin minte ca se avertiza asupra efectului de sera ( anii 80 ) Iata ca nu a trecut mult iar efectele acesteia se resimt . Daca in 30 de ani am reusit performanta de schimba climatul intr-atat nu vreau sa stiu ce va fi in urmatorii 30 de ani sau mai rau , 100 de ani . De aceea se iau masuri ! Cand cercetatorii veneau si le spuneau mai marilor " bai vitelor distrugeti pamantul , efect de sera .... !!!" erau ignorati " lasa bai , stii tu mai bine ca noi !!!" De asta a inceput sa miste in directia EV-ului si se cauta alte alternative energetice nepoluante . Intr-o buna zi va curge si ultima picatura de petrol. Atunci ce ? Am vazut filmuletul dar totusi , what if ? Iata de ce trebuie sa cautam alternative energetice viabile si nepoluante . Cititi aici : http://inhabitat.com/reflecting-sunligh ... te-change/ Desi una nebuneste pare-se ca e cel mai ieftin mod de a reduce incalzirea globala . Daca s-a ajuns in asemenea hal incat sa cautam solutii sa reflectam lumina solara nu credeti ca aam ajuns la un prag critic ? Consider ca acesta deja a cam trecut pragul critic si foarte probabil ca fenomenul sa fie ireversibil. Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 5, 2012 Partajează Postat Septembrie 5, 2012 Aici : http://tinyurl.com/c8e82cy - pagina 66 - un articol interesant al vremii - pagina 80 - de asemenea un articol interesant http://tinyurl.com/9ugdjld - pagina 17 - ideea lui @The Stressmaster - asadar acea idee rezida de multi ani . Si o noua inventie cu spanac: http://tinyurl.com/c69n2s9 Everyone knows that Popeye got his strength from spinach, but a team of researchers at Vanderbilt University believe we harness certain properties from spinach in order to generate electricity. The team has developed a technique to combine the photosynthetic protein that converts light into electrochemical energy in spinach with silicon, the material used in solar cells in order to create “biohybrid” solar cells. The team, whose research was published online on Sep. 4 in the journal Advanced Materials, was led by David Cliffel, associate professor of chemistry and Kane Jennings, professor of chemical and biomolecular engineering. “This combination produces current levels almost 1,000 times higher than we were able to achieve by depositing the protein on various types of metals. It also produces a modest increase in voltage,” Cliffel noted. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Septembrie 6, 2012 Partajează Postat Septembrie 6, 2012 Chair daca metoda cu sinele este asemanatoare cu ideea mea si mult mai veche, fata de aceea din revista exista o mica diferenta la metoda gandita de mine. Eu am dezvoltat-o putin si am pus cele doua sine intr-un sant in sosea, sinele fiind pe lateralele santului. Asa pietonii nu se electrocuteaza daca traverseaza o sosea umeda. Ideea aceasta, pentru un automobil electric de oras, este foarte buna pentru ca nu depinzi de statiile de incarcare sau de uzura acumulatorilor, doar de disponibilitatea puterii electrice la sine. Asa se pot realiza economii foarte mari cu investitii minime. Daca alegi un vehicul de oras poti sa nu alegi varianta cu acumulatori sau se alege un set de acumulatori cu capacitate minima, suficienti pana la primul loc de parcare. Singura grija este ca sinele sa fie alimentate tot timpul altfel se paralizeaza un cartier intreg la o pana de curent. Daca sunt proiectate eficient se poate elimina aceasta problema.Cat despre incarcarea inductiva este un lucru bun, se elimina multe probleme de electrosecuritate, plus ca tot prin acel conector se poate comunica cu incarcatorul. Asa se poate decide cat sa se incarce (in genul contoarelor electrice pre-pay) sau in cat timp (incarcare rapida sau lenta). Asa cum am mai scris, nu prefer conectarea directa a calculatorului masinii la incarcator din motive evidente de securitate. Prefer ca aceste decizii sa se faca de un modul separat.Cat despre incalzirea globala, atat timp cat carbonul din petrol ajunge in atmosfera, slabe sanse sa se reduca incalzirea globala. Daca automobilele electrice ar folosi exclusiv energii regenerabile si s-ar acorda facilitati la achizitionarea acestora plus un pret mai mic atunci se poate vorbi de o reducere reala a efectului de sera. Link spre comentariu
florinellll Postat Septembrie 6, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 6, 2012 Ideea cu sinele este criminala.Imaginati-va un sir de 2 000de masini pe sine una in spatele alteia.Opreste Costica sa coboare nevasta-sa Margareta ,se opresc 2000 de masini I se strica masina lui Vasile(nu e vorba de admin )asteapta 2000de masini sa isi repare masina sau i-o arunca de pe sine.Asta a fi buna pentru transportul in comun........dar parca sa inventat deja......... troleibuzul Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Septembrie 6, 2012 Partajează Postat Septembrie 6, 2012 E foarte usor sa ridici automatizat captatorul din sant si sa treci pe alta banda folosind acumulatorii "de manevra" (pot fi si supercapacitori daca se pot face suficient de eficienti pentru a putea fi folositi la acest lucru). Si la automobilele clasice se intampla acelasi lucru cand opreste unul din sir (sir de 2000 de masini nu am vazut decat la vama iar la terminarea combustibilului dardaiau cu turturi in masina pe cand la acestea legate la sina nu e o problema incalzirea). La troleibuze trecerea de pe o banda pe alta se facea manual, tragand captatorii de pe linii pe cand la aceasta varianta se face automat ridicarea la detectia unei abateri de 10-15 cm fata de axul drumului, de exemplu. Oricum trebuie imbuntatita precizia urmaririi axului drumului la aceasta varianta cu captator sau de constructie a captatorului ca sa permita abateri de ordinul unui sens de mers. Solutii exista, trebuie doar sa se implementeze corect. Avantajul sinelor este ca se poate distribui energia in retea plus ca se poate folosi franarea recuperativa mult mai eficient, energia acesteia fiind introdusa inapoi in sistem, fara pierderi majore, micsorandu-se astfel puterea transformatoarelor necesare alimentarii sinelor.Cat despre defectare, se da la manivela pentru ridicarea captatorului si in acelasi timp decuplarea rotilor de la motor (sau a franelor la motoarele hub) si impingerea pe dreapta, asemanator cu metodele clasice. Restul automobilelor electrice vor face manevra de ocolire ridicand captatorul in acel loc.Ce se va imbunatati? pai sa zicem ca semnalizarea la dreapta, de exemplu, va ridica captatorul doar daca se actioneaza butonul de semnalizare altfel sa alarmeze cand intra ridicatorul de urgenta daca nu s-a actionat butonul de semnalizare. Astfel "bolovanul" isi va aduce amine ca trebuia sa semnalizeze. Dupa un numar de alarme sa se reduca viteza automat la, sa zicem, 30 km la ora, si asa "bolovanul" sa simta pe pielea lui ce inseamna ignorarea regulilor de circulatie. Dar este doar un vis frumos pentru ca se vor gasi metode de dezactivare a acestei protectii...Urmarirea axului drumului, necesara urmaririi sinei, poate duce la autopilot si mai departe la cititul ziarului la volan in drum spre munca. Deja incep sa povestesc ce am vazut in filme SF.Tot ce am scris depinde de o singura necunoscuta: constructia sinelor din sosea. Pana la urma sina respectiva poate fi si suspendata pe separatorul intre sensuri la o inaltime apreciabila si sa se foloseasca varianta clasica cu captatori sau ceva asemanator. Metodele de control al captatorilor vor fi asemanatoare cu cele descrise mai sus. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 6, 2012 Partajează Postat Septembrie 6, 2012 Se discuta deja de coada de la cireasa...RDG-isti au facut ceva Icarus-uri mixte ,adica le-au pus motoare electrice pt deplasarea ordinare si motor termic de manevra. Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 6, 2012 Partajează Postat Septembrie 6, 2012 Cu tot respectul @The Stressmaster - dar cred eu ca implementarea sinelor oriunde in lume s-ar face destul de greu . Km intregi ( aici ma refer la mii si zeci de mii de km de infrastructura ) Ar fi la fel de aproape imposibil ca si infrastructura de incarcare . Ce tensiune trebuie sa bag eu pe sinele alea ca sa nu am pierderi si cate transformatoare trebuie sa am pe traseu ca sa elimin pierderile ?Automobilulul , in orice varianta are un singur deziderat , Libertatea de miscare .Ce fac daca eu vreau sa urc pina la cota 2000 la Sinaia cu autoturismul ? Cum de altfel am si facut cu al meu matizuc .Vreau sa merg pe malul apei sa fac un gratar ( merg de regula la Seimeni , Sipote sau Fantanita de Murfatlar ).Pe autostrada ce viteza imi va permite sina respectiva fara sa se supraincalzeasca excesiv . Tinand cont ca pe o autostrada nu trece un Tren care mege cu 60-70 -90kmh . Pe autostrada vreau sa pot merge cu 130 sau mai mult.Ce ar trebui sa faca nemtii pe celebra lor autostrada unde nu exista limita de viteza pe portiuni bune .Ce facem cu supraincalzirea acestora in zona ecuatoriala sau inghetul in zonele nordice ? Punem problema Local. Ce facem cu "Za Gipsy" care fura tot ce e infrastructura de cai ferate . Ce ii va impiedica sa nu fure infratsructura ptr automobilul cu sina ?Va dati seama ca ceea ce propuneti este utopic.Cate transformatoare trebuie sa folosesc si pe ce lungimi ?Ce tensiuni si ce amperaje ?Nu comparati un Troleu care avea un program bine stabilit de circulare stiindu-se din timp cate troleibuze for fii maximum pe linia X si Y cu 100 de masini circuland pe aceeasi banda ?Ce putere trebuie sa debiteze instalatia ?Sine de alimentare presupune si o o infratsructura stradala impecabila , fara gropi si cu canalizari perfecte.Ce facem cand ploua torential si se uda sinele respective ? Sunt probleme care trebuie luate in calcul !Nu credeti ? Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Septembrie 7, 2012 Partajează Postat Septembrie 7, 2012 Sunt reale toate aceste situatii dar credeti ca automobilului clasic i-au trebuit doar cativa ani ca sa ajunga la acest nivel de performanta? Asa este si cu automobilul electric, se imbunatateste continuu pana se ajunge la cea mai buna varianta. Selectia va face ca unele metode ineficiente sau greoaie sa dispara lasand loc la metode simple si eficiente. Asa s-a intamplat si in cazul troleibuzelor si tramvaielor. Cea mai simpla metoda a fost utilizarea pantografului si a sinei de contact suspendate. Estetic nu este prea bine vazuta metoda dar electric este ideala.Teoretic, numarul de masini este egal cu lungimea unei masini plus spatiul minim legal intre acestea. Eu discutam in principal pentru traficul in oras, unde se consuma cel mai mult combustibil si unde automobilele electrice ar avea un avantaj net in fata celor clasice. Drumurile exterioare se pot face cu automobile electrice cu acumulatori care pot avea si troleul (acesta este doar captatorul propriu zis) pentru traficul in oras. Avantajul este uzura mica a acumulatorilor in oras, nemaifiind folositi, stiut fiind ca acestia au un numar limitat de cicluri de incarcare. Alimentarea sinei se poate face din reteaua trifazata de joasa tensiune fara transformatoare speciale. Tensiunea de retea are voltajul asemanator cu cel folosit pe automobil asa ca mari complicatii nu sunt cu distributia. Puterea necesara va fi cea ceruta de motoare la accelerare (probabil undeva la 200kW) sau se poate face o combinatie intre alimentarea de la sina si acumulatori sau supercapacitori. Acceleratia dureaza putin asa ca se poate face o usoara subdimensionare a instalatiei sinei.Mai este un aspect interesant la alimentarea de la sina a automobilului electric. Daca se foloseste o sina care sa aiba ambele capete ale unui semafor, se poate compensa partial energia ceruta de autovehiculele in accelerare (la culoarea verde) cu cea obtinuta de la automobilele in franare (la culoarea rosu) fara a fi nevoie de un transformator. Se poate folosi un invertor sincronizat in cazul retelei alternative de tensiune sau alimentarea directa in cazul celei in curent continuu. Aici ar fi de mentionat ca cele 4 motoare hub (din roti), daca in mod normal sunt in paralel, se pot pune in serie la franare si pot genera tensiune direct in retea.Daca este problema furtului si a conditiilor meteo, varianta folosita la troleibuze sau tramvaie este cea mai eficienta.Solutii exista atat timp cat autoritatile locale sunt dispuse sa finanteze acest lucru, sustinute prin legi "de la centru" si finantare speciala. Mai este o conditie aici. Sistemul sa fie gandit de cineva cu eficienta tehnica in minte si nu de un politician avid de bani. Dar cum aceasta conditie pare imposibila, alimentarea electrica prin sina in oras pare doar un vis frumos... Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 7, 2012 Partajează Postat Septembrie 7, 2012 Sina suspendata e linie de contact si se numeste catenara . Cati metri de catenara au luat 'za'?Daca e pana acolo sa punem masina pe sine ,vezi sistemul Maglev .Parca de-aia sant asa apreciate masinile ,ca ai libertate de miscare ... .De infrastructura nu poate fi vorba pt ca in Romania este o vorba :nu se poate ,deci resursele interne sant insuficiente iar fondurile europene nu pot fi comisionate (deci nu sant bune). Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 7, 2012 Partajează Postat Septembrie 7, 2012 Cum procedati cusensurile giratoroii sau cu bulevardele lungi. La noispre exemplu este bulevardul Lapusneanu unde poti merge curent si cu 70 la ora si in anumite portiuni si cu 80 ( sigur , pe riscul tau ). Sa nu uitam ca omul nu va Respecta limita de 50km/h cat o fi el de legist . Talpa tot ii va da cand va prinde ocazia. Cum rezolvati problema sigurantei pietonale. Ma impiedic sau m-i se face rau , lesin si ating cu mana sau capul sau naiba stie ce sina respectiva. Un exemplu elocvent in ceea ce priveste alimentarea electrica prin sine este metrolul. Sincer acum , nu prea pot scoate metroul pe strada . Ce facem in perioade de inghet ? Sau canicula ? In ceea ce priveste automobilulul Autonom electric singura piesa care necesita atentie este acumulatorul iar la acesta s-au adus imbunatatiri considerabile. In ceea ce priveste incarcarile , acestea au fost optimizate ptr modul fast charge si inca se aduc imbunatatiri . Sa mai citim si asta : http://tinyurl.com/8naa2aq Of course the potential of energy being generated from water is massive, and it could hold enormous promise for a wide range of commercial applications. And while it has always seemed like a pipe dream, BlackLight has recently completed a $5 million round of financing to support commercial development of the new process. The academic group, which included PhDs from the likes of Massachusetts Institute of Technology and the California Institute of Technology, discovered in six separate, independent studies that BlackLight has achieved a technological breakthrough with its CIHT (Catalyst-Induced-Hydrino-Transition) clean energy generating process and cell. The entire process is fueled by water vapor which is harnessed by the CIHT cell and turned into energy as electrical power output. It is also suitable for essentially all power applications including transportation applications and electrical power production completely autonomous of fuels and grid infrastructure at a small fraction of the current capital costs. “BlackLight’s continuously operating, power-producing system converts ubiquitous H2O (water) vapor directly into electricity, oxygen, and a new, more stable form of Hydrogen called Hydrino, which releases 200 times more energy than directly burning hydrogen,” said Dr. Randell Mills, Chairman, CEO and President of BlackLight Power, Inc., and inventor of the process. While hydrogen is not naturally available and has to be produced using energy, H2O vapor is ubiquitous and can be obtained from the air. BlackLight has raised a total of $75 M for the development and commercialization of its breakthrough energy technology, and has license agreements with companies to use its patented commercial processes and systems in heating and electric power generation. The company aims to produce a 100 W unit for completion by the end of 2012 and a 1.5 kiloWatt (kW) pilot unit that can serve the residential power market. As an initial target commercial application, it is expected to be operational by 2013. Dr. K.V. Ramanujachary, Rowan University Meritorious Professor of Chemistry and Biochemistry said of the breakthrough: “The CIHT cells constantly output stable, very high-gain electrical power for more than a month, with H2O as the only source of fuel for the process. The trace H2O vapor was supplied by a water source, or alternatively, it was extracted directly from the air, resulting in generation of electricity from water alone. This process and system that I have confirmed is truly exceptional.” Parca se cam misca lucrurile . nu ? Subliniem asta : “BlackLight’s continuously operating, power-producing system converts ubiquitous H2O (water) vapor directly into electricity, oxygen, and a new, more stable form of Hydrogen called Hydrino, which releases 200 times more energy than directly burning hydrogen,” said Dr. Randell Mills, Chairman, CEO and President of BlackLight Power, Inc., and inventor of the process. Link spre comentariu
florinellll Postat Septembrie 7, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 7, 2012 Cum procedati cusensurile giratoroii sau cu bulevardele lungi. La noispre exemplu este bulevardul Lapusneanu unde poti merge curent si cu 70 la ora si in anumite portiuni si cu 80 ( sigur , pe riscul tau ). Sa nu uitam ca omul nu va Respecta limita de 50km/h cat o fi el de legist . Talpa tot ii va da cand va prinde ocazia. Cum rezolvati problema sigurantei pietonale. Ma impiedic sau m-i se face rau , lesin si ating cu mana sau capul sau naiba stie ce sina respectiva. Un exemplu elocvent in ceea ce priveste alimentarea electrica prin sine este metrolul. Sincer acum , nu prea pot scoate metroul pe strada . Ce facem in perioade de inghet ? Sau canicula ? In ceea ce priveste automobilulul Autonom electric singura piesa care necesita atentie este acumulatorul iar la acesta s-au adus imbunatatiri considerabile. In ceea ce priveste incarcarile , acestea au fost optimizate ptr modul fast charge si inca se aduc imbunatatiri . Sa mai citim si asta : http://tinyurl.com/8naa2aq Of course the potential of energy being generated from water is massive, and it could hold enormous promise for a wide range of commercial applications. And while it has always seemed like a pipe dream, BlackLight has recently completed a $5 million round of financing to support commercial development of the new process. The academic group, which included PhDs from the likes of Massachusetts Institute of Technology and the California Institute of Technology, discovered in six separate, independent studies that BlackLight has achieved a technological breakthrough with its CIHT (Catalyst-Induced-Hydrino-Transition) clean energy generating process and cell. The entire process is fueled by water vapor which is harnessed by the CIHT cell and turned into energy as electrical power output. It is also suitable for essentially all power applications including transportation applications and electrical power production completely autonomous of fuels and grid infrastructure at a small fraction of the current capital costs. “BlackLight’s continuously operating, power-producing system converts ubiquitous H2O (water) vapor directly into electricity, oxygen, and a new, more stable form of Hydrogen called Hydrino, which releases 200 times more energy than directly burning hydrogen,” said Dr. Randell Mills, Chairman, CEO and President of BlackLight Power, Inc., and inventor of the process. While hydrogen is not naturally available and has to be produced using energy, H2O vapor is ubiquitous and can be obtained from the air. BlackLight has raised a total of $75 M for the development and commercialization of its breakthrough energy technology, and has license agreements with companies to use its patented commercial processes and systems in heating and electric power generation. The company aims to produce a 100 W unit for completion by the end of 2012 and a 1.5 kiloWatt (kW) pilot unit that can serve the residential power market. As an initial target commercial application, it is expected to be operational by 2013. Dr. K.V. Ramanujachary, Rowan University Meritorious Professor of Chemistry and Biochemistry said of the breakthrough: “The CIHT cells constantly output stable, very high-gain electrical power for more than a month, with H2O as the only source of fuel for the process. The trace H2O vapor was supplied by a water source, or alternatively, it was extracted directly from the air, resulting in generation of electricity from water alone. This process and system that I have confirmed is truly exceptional.” Parca se cam misca lucrurile . nu ? IHIIIIIII ...Il toci marunt pe @The Stressmaker Darrrrrrrrrr cum e cu hidrogenul de la Cluj? Misa mi-a zis ca e " balanganeala" Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum