Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

@ TycUite unul care stie carte! :aplauze La fel si randamentul motorului Diesel nu s-a imbunatatit in aproape 100 ani de la proiectarea si realizarea practica a lui (stii ca a fost primul motor care a fost calculat intai de Diesel si apoi realizat practic!)

Link spre comentariu

Un mic raport mai vechi ( 2005 ) despre inlocuirea petrolului cu combustibil bio si de asemenea suplinitori ptr petrol :

 

http://www.fni.no/doc&pdf/FNI-R1505.pdf

 

Citez un mic fragment :

In fact, both Henry Ford’s first combustion engine and Rudolf Diesel’s first

diesel engine ran on biofuels, regarded at the time as the best solution in

terms of fuel availability.

 

Un pic mai jos exista o mica explicatie :

 

When Henry Ford designed his Model T automobile in 1908, he expected ethanol, made

from renewable resources, to be the major fuel used. From 1920 to 1924, the Standard Oil

Company marketed a 25% by volume absolute ethanol in gasoline in the Baltimore area,

but high corn (maize) prices combined with storage and transportation difficulties

terminated the project. Subsequent efforts to revive an ethanol fuel programme in the late

1920s and 1930s through federal and state legislation, particularly in the US Corn Belt,

failed. Then Henry Ford and several experts joined forces to promote the use of ethanol,

and a fermentation plant to manufacture 38,000 L/day of ethanol specifically for motor

fuels was built in Atchison, Kansas. During the 1930s, more than 2,000 service stations in

the Midwest sold this ethanol made from corn and called it ‘gasohol.’ Low petroleum

prices closed the ethanol production plant in the 1940s, taking with it that business for

America's farmers, and gasohol was replaced by petroleum. In 1979, ethanol-gasoline

blends were reintroduced to the US market when oil supply disruptions in the Middle East

became a national security issue and Americans had to wait in long queues to buy their

gasoline. Alternative fuels became a solution. The American Oil Company and several

other major oil companies began to market ethanol blends as a ‘gasoline extender’ and an

octane enhancer (See The Economist, 12 May 2005).

 

Consider ca , aceste lucruri vorbes de la sine.

 

Si ca tot se vorbea de automobilul ecologic / biodegradabil :

 

http://www.gizmag.com/biodegradable-car ... re/133394/

 

Un concept deloc de neglijat.

 

Apoi asta :

 

http://reviews.cnet.com/8301-13746_7-20018727-48.html

 

Deci s-ar putea .

Dupa cum am zis , suntem condusi de nterese politice si economice . Astea sunt principalele criterii de a constrange o natiune.

Umbla nitel la buzunarul poporului , infometeaza-l si spune-le " faci ca mine ok , mergem mai departe , nu faci ca mine te las sa flamanzesti!"

Romania a fost distrusa de acest mecanism ca si multe alte tari.

In fata interesului comun primeaza interesul individual. Jocul comisioanelor are cel mai mare cuvant de spus !

 

Romania in 89 avea cel mai MARE LUCRU obtinut de vreo natiune europeana si nu doar europeana. Independenta economica . Datorii zero !

Acum suntem ingropati in datorii ptr ca asta s-a dorit.

Zero infrastructura de irigatii. CAP-urile si IAS-urile erau ceva super pentru noi ca tara.

Apoi industrie apropape nimicita.

din 22 de milioane am mai ramas vreo 18 sau 19 milioane din cate imi aduc aminte si este in continua scadere.

 

Astfel incat ! La fel e si cu petrolul , dar nici o grija intr-o buna zi se va termina .

De aceea se cauta alternative de pe acum. SUnt multe chestii care presei nici macar nu rasufla.

Sunt multe cercetari bine tinute la catastif astfel incat sa nu rasufle ptr ca ar putea provoca o revolutie in masa in domeniul energetic .

Un singur lucru intreb desi e total offtopic . Dece pestera uriasilor din muntii Bucegi are o amprenta energetica atat de mare incat a fost detectabila din spatiu ? Ptr ca de fapt asa s-a auzit de ea si asa a fost descoperita .

Link spre comentariu
Dar cine a zis ca aceste adaugiri vor fi pe caroserie ?

Da , scopul este marirea autonomiei prin mai multe mijloace . Nu stiu de ce va incapatanati sa intelegeti un lucru .

Acele turbine nu e musai sa le pun pe caroserie. De unde ideea asta

Eu zic turbina , nu ditai elicea cu eoliana ca ad-lui arcadius . Microturbine ! Ok ? Plasabile pe anumite galerii

Orinde le-aţi plasa, ele tot din ansamblul caroseriei vor face parte.

 

Nu ati inteles insa haideti sa o lasam asa . Ca pina nu pui mana pe un creion si o hartie sa ii arati omului cam cum vrei tu sa fie toata povestea nu va intelege.

Din vorbe isi poate inchipui foarte multe astfel incat nu are sens discutia.

 

 

Atunci de ce mai exista frane regenerative ?

Acelea sunt "recuperative", nu "regenerative" şi da, după cum le spune şi numele, în regim

de frânare o parte din energia cinetică iniţială nu se mai pierde sub formă de energie termică,

ci e transformată în energie mecanică care la rândul ei este convertită în energie electrică.

 

Serios ?

De ce aici spune Regenerative brakes si nu Recuperative brake

http://en.wikipedia.org/wiki/Regenerative_brake

 

Daca dai cautare pe Recuperative Brake in Gogu primul link afisat este tot ala de mai sus . De la regenerare de energie. O regenereaza pe cea pierduta in diverse momente .

 

 

Conform logicii dvs nici astea nu ar trebui sa existe ca sunt prea grele si nu ma ajuta sa recuperez nimic.

Asta e o simplă afirmaţie complet deplasată şi absolut gratuită, fără nici-o legătură cu aspectele

cu adevărat logice care s-au postat până acum.

 

 

Nu este o afirmatie deloc gratuita ci este perfect logica.

1 - turbinele eoliene , ca si o discutie aparte , opun rezistenta la inaintare ....... discutia o stiti

2 - franele Regenerative ( regenereaza energia pierduta din acumulatori Prin franare - un soi de franare electrica - sa zicem un fel de frana de motor care actioneaza un generator electric de sub capota ) nu aduc pierderi ? Oricum randamentul ar fi subunitar nu ? Ptr ca , generatorul ala si intreg sistemul mecanic cantaresc destul , nu credeti ? Cu transportul acestui mecanism auxiliar nu se pierde energie daca tot e sa o comparam cu microturbinele eoliene?

Link spre comentariu

@ TycUite unul care stie carte! :aplauze La fel si randamentul motorului Diesel nu s-a imbunatatit in aproape 100 ani

daca e so luam dupa numele de utilizator atunci putem sa ne scriem savantul sau etc, si crezi ca daca dai un copy paste sau citesti ceva pe net te consideri si destept sau stii si carte , mosule te inseli , referitor la ideea propusa se pare ca ESTI din categoria X , eu nu am precizat faptul ca umblu si la caracteristicile de lucru al motorului, deci evacuare ramane in parametri , o evacuare mai rapida da mai mult cuplu , un filtru de aer implicit admisie fortzata da acelasi lucru , daca consideri ca motorul lui rudolf de acum 100 de ani are acelasi ramndament cu cel de azi in acelasi format clasic te inseli amarnic , numi place sa ma laud dar sa stii ca motorul diesel e fumat de mult de mine , asi fi vrut sati arat cum arata niste supape indoite dar am pierdut multe poze din camera .am dat o idee nu si cu bata .la revederespor
Link spre comentariu
Serios ?

De ce aici spune Regenerative brakes si nu Recuperative brake

http://en.wikipedia.org/wiki/Regenerative_brake

Cu asemenea argumente mă faceţi să râd.

În acelaşi link pe care îl indicaţi nemţii le denumesc "Rekuperationsbremse",

iar francezii pur şi simplu "Freine dynamique".

pina nu pui mana pe un creion si o hartie sa ii arati omului cam cum vrei tu sa fie toata povestea nu va intelege.

Afirmaţia vi se potriveşte perfect, pentru că dvs. sunteţi cel care ar fi trebuit să explicaţi cum ar arăta traseul unei tubulaturi în care să nu fie implicată caroseria.

Doar nu-mi aparţine acea "poveste", ea este exclusiv a dvs.

Cu transportul acestui mecanism auxiliar nu se pierde energie daca tot e sa o comparam cu microturbinele eoliene?

Scopul frânării este tocmai diminuarea cât mai rapidă, pe orice cale,

a energiei cinetice pe care o are autovehiculul la un moment dat.

Deoarece această energie nu poate să dispară pur şi simplu, ea trebuie

convertită în alte forme de energie.

Frînele clasice o convertesc în energie termică, sistemele mai noi o

recuperează (desigur că numai parţial) sub formă de energie electrică.

Deci la frînare vorbesc de o energie care trebuie anulată/diminuată şi

drept consecinţă este firesc să recuperez o parte din energia în care

aceasta se transformă.

Ce energie cinetică mai pot să recuperez în regim de deplasare ?

"Deci nu am vazut asadar nu exista si este si imposibil."

Am adăugat ghilimelele pentru că acest citat a devenit un adevărat laitmotiv

în interminabilele dvs. pagini care nu conţin decât sute de link-uri, aproape

toate conţinând fie banalităţi, fie enormităţi care sfidează legile fizicii.

Nu ţin însă minte să fi văzut un argument (nici pro, nici contra) susţinut prin

propriile dvs. cuvinte şi prin propriile cunoştinţe.

Nu, d-le Aygun, vă contrazic pentru ultima oară, multe nu există pentru că

nu au cum să existe, pentru că există deja legi naturale care le împiedică să existe.

Nu-i mai tot daţi ca exemplu pe Vuia, Coandă, Edison sau mai ştiu eu pe

cine. E un exemplu foarte prost ales. Aceşti oameni cunoşteau foarte bine legile fizicii şi tocmai pe ele se bazează toate realizările lor. Numai cei care habar nu aveau de carte spuneau despre ele că sunt imposibile.

Nu mai e cazul să mai faceţi această paralelă absolut nelalocul ei pentru că în mod mai mult sau mai puţin direct îi jigniţi pe cei care într-adevăr

au şi carte şi experienţă practică, dar mai au "îndrăzneala" de a pune la îndoială (în mod argumentat) orice link postat de pe acea caricatură de site (bineînţeles că mă refer la Youtube).

Un argument desprins direct dintr-un manual de liceu ar cântări infinit mai mult. Dar sunt extrem de puţine astfel de exemple, printre zeci de pagini seci de link-uri. De aceea, trimiterea spre un link (drept unic argument) nu are pentru mine absolut nici-o valoare.

Link spre comentariu

Imi place maxim cand unii zic ca NU SE POATE fara macar sa caute.

Se Bazeaza maxim pe Cunostintele dansilor Super Solide de fizica , termodinamica .....

 

Iata ca exista cel putin doua patente de motoare stirling cu recuperare de pe teava de esapament - era suficient sa cautati stirling engine mounted on exhaust

 

Retineti ca sunt patentate .

 

http://www.faqs.org/patents/app/20120159945

http://www.google.com/patents?id=gdqzAA ... &q&f=false

http://www.google.com/patents?id=I3k9AA ... &q&f=false

 

Si gasiti si astea

 

pe acelasi criteriu de cautare pe youtube:

 

 

avem si astea

 

 

Citez din descriere "The Exhaust Heat Recovery system that helps with the warm up of the vehicle and Exhaust Gas Recirculation which is water cooled and reduces pumping losses."

 

Cel putin aveti curiozitatea de a cauta inainte de a va da cu parerea .

 

Selectiuni din ceva interviu cu Justin Capra :

 

„Nu se poate, da’ funcţionează“

 

Există însă o invenţie pe care ar fi vrut s-o breveteze, dar n-a putut, pentru că nimeni nu i-a găsit explicaţia fizică. „Am realizat odată un dispozitiv care micşora masa unui obiect. Folosea teoria impulsului care se certa cu una dintre legile fizicii care spune că fiecărei acţiuni trebuie să-i corespundă o reacţiune egală şi de sens contrar. Or, ăsta al meu n-avea jet, n-avea elice, n-avea roţi, n-avea interacţiune magnetică şi al naibii se mişca. Bineînţeles, consuma, nu era perpetuum mobile. Şi atunci m-a luat ministrul Octavian Groza, fiul lui Petru Groza, şi m-a dus la Consiliul Naţional de Ştiinţă şi Tehnologie. Şi acolo a venit un hectar de mărimi – profesori, academicieni, savanţi – şi prima expresie a fost «nu se poate». La care Groza zice «Nu se poate, da’ merge. Cum dracu’ justificăm?» Doctor în fizică, Dan Vamanu, care a fost şef de promoţie la Oxford, a studiat dispozitivul şi mi-a zis «Justine, să mă ia dracu’ dacă am înţeles. Ăsta n-ar trebui să meargă. Da’ bine că merge, c-om găsi noi justificare matematică». Nu s-a găsit nici acum“.

 

Aceeasi poveste spusa si de cel care a facut dracovenia aia cu apa de robinet . A fost la ceva profesori universitari , a dicutat cu ei , aia Batman Batman , NU SE POATE !!! Ei uite ca se poate.

Sfatul dat de Iustin Capra acestui individ ? " Baiete pune mana de fa-l ca merge , dar nu mai spune la nimeni ca nu te va crede nici naiba chiar daca or sa il vada mergand !"

Link spre comentariu

Apropo şi de argumentul "patentelor"...Sau sunteţi în necunoştinţă de cauză, sau ne credeţi nişte bieţi ignoranţi.Nici-un patent nu certifică funcţionarea, ci doar consfinţeşte proprietateaintelectuală asupra chestiunii în cauză. Oricine poate patenta chiar şiun "perpetuum mobile" care funcţionează cu ardei umpluţi, dacă ideearespectivă nu a fost deja patentată de altcineva.

Link spre comentariu

@cristian_draghiescu - aveti un talent fenomenal in a cauta chichite numai ptr a cadea in picioare ( va citesc posturile de pe mai multe topicuri unde adoptati fix aceeasi atitudine ).

 

- Pai ia dati o cautare pe Regenerative Brakes si Recuperative Brakes ( majoritatea ii spun Regenerative Brakes ) ca X , Y sau dvs doriti sa ii spuneti Recuperative Brakes - e alta poveste . Cum se intampla ca in foile de catalog , manuale tehnice si de service ala Toyota Prius Hibrida - Sinergy apare Regenerative Brake System , aceeasi treaba la Chevrolet Volt , Tesla Roadster , Nissan Leaf ? De ce nu ii spun Recuperative Brakes . Nu credeti ca probabil este o conventie a celor care utilizeaza acest sistem sa il denumeasca astfel ?

 

Recuperez ce ? Energie cinetica da ? si ce fac cu ea ? Regenerez ceea ce am dat din acumulator ? Deci pe mine ce ma intereseaza - sa am cat mai multa energie in acumulator corect ?

 

Daca veti cauta pe youtube sau google veti gasi mai multe despre Regenerative Brakes decat despre Recuperative Brakes .

E simplu . Ah sigur ! Google si youtube nu se pun ( cum am mai auzit la unii pe aici ) trebuie sa ma duc sa caut in arhiva nationala sau internationala de brevete , sa caut in biblioteca nationala ..........

 

Si va voi da in continuare exemple de genul lui Vuia pentru ca MATEMATIC i s-ademonstrat ca un obiect mai greu decat aerul nu se poate ridica de la sol. Punct !

 

 

 

In ceea ce priveste tubulatura doar nu ma voi apuca in momentul de fata sa va desenez dvs si altora cam cum ar arata in acceptiunea mea respectiva tubulatura . Am dat exemple de turbine care sunt mult mai eficiente decat cele clasice cu 3 pale , am dat exemple de alt tip de generatoare eoliene , am dat exemplul palelor sub forma fusiforma ... si altele insa vad eu ca ne incapatanm si acum vrem ca autorul ideii sa desneze.

 

Este o faza cum multi au privit cu scepticism si motorul magneto hydro dinamic , dar in fine .

 

Din tot ceea ce ati scris citez asta :

"Nu, d-le Aygun, vă contrazic pentru ultima oară, multe nu există pentru că

nu au cum să existe, pentru că există deja legi naturale care le împiedică să existe."

 

Mai ganditi-va :

 

Asta poate nu ar trebui sa functioneze nu ?

 

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... CcgmpBGSCI

 

Nu asta era ideea mea dar un exemplu de wind powered car ( repet este un exemplu la ceea ce spuneti ca turbinele si cele doua galerii prin care ar fi canalizat curentul de aer ar infrana automobilul desi eu zic ca ar putea incarca o baterie de acumulatori pe care sa ii folosesc doar la pornirea de pe loc , in momentele de torsiune maxima sau boost de viteza in anumite cazuri si NUMAI in combinatie si cu alte lucruri ( energie solara , energie regenerata din forta cinetica ..... NU ELE SINGURE )

 

Imi place maxim expresia Caricaturra de site ( fiind vorba de youtube )

 

Imi puteti spune si mie cum de ceea ce vedeti a aparut la TopGear ?

Asa , de pe acea caricatura de site .

Cum de anumite stiri sunt Preluate via Youtube ?

De ce e caricatura de site ?

Ptr ca explica de ce firmele de renume folosesc denumirea de regenerative brakes ?

 

http://tinyurl.com/9p6anwg

 

Pina la urma daca eu ii zic Regenrative si dvs Recuperative nu tot una este ?

Haidem ca sa fiti dvs mai cu mot si sa spuneti "auzi bah copilandre - nu e regenrative braking ci e Recuperative braking - doar asa ptr a ne lega de fiecare virgula si a avea cum si ce contrazice .

Link spre comentariu

Apropo şi de argumentul "patentelor"...Sau sunteţi în necunoştinţă de cauză, sau ne credeţi nişte bieţi ignoranţi.Nici-un patent nu certifică funcţionarea, ci doar consfinţeşte proprietateaintelectuală asupra chestiunii în cauză. Oricine poate patenta chiar şiun "perpetuum mobile" care funcţionează cu ardei umpluţi, dacă ideearespectivă nu a fost deja patentată de altcineva.

Lasand chestia cu patentele filmuletul l-ati vazut ? Ah , pardon , youtube este un junk de site - prezinta falsuri la saloane de inventica . Sorry , mea culpa !Iarasi va legati de virgule .De ce nu patentati dvs un asemenea lucru.Totusi , cred ca patentele alea trec prin ceva birouri si comisii nu credca le ia vreun gigel care le pune stampila aproved or not aproved daca ii place lui scrisul ori ba .http://www.fasterthanthewind.org/
Link spre comentariu

Stirling de la esapament da ,dar cat si cum va merge motorul termic dupa nu e precizat .Motoarele termice merg cel mai bine la o temperatura ridicata (~400C) dar inca nu sant uleiurile/lubrefianti care sa reziste .Folosind gazele fierbinti ,motorul va merge mai rece si se stie ce se intampla cu motorul cand e rece.Eu sant de parere ca francezi se exprima mai graoi cand e vorba de frane ,nemti folosesc un singur cuvant :rade:

Link spre comentariu

Deja topicul a luat-o razna. Va prezint un link catre Youtube (stiu faima acestuia dar filmuletul merita, scuze pentru cei care nu cunosc engleza), "Aftermath: World Without Oil" (Eng): http://www.youtube.com/watch?v=dC2QEz3LdbM . Este un documentar despre ce s-ar intampla daca petrolul ar disparea total si instantaneu din toate rezervele subterane. Inainte sa se faca afirmatii hazardate ganditi-va la corectitudinea celor spuse in film.

@aygun : stiu ca sunteti un entuziast in ce priveste tehnologiile recuperative dar va trimit la cartea de fizica de liceu cu intrebarea aceasta : cand ai nevoie de frane ? Frana are rolul ei de a incetini un vehicul in miscare si daca acel vehicul sta pe loc frana este ca si cum nu ar exista. Punct. La fel si cu turbinele, de ce sa alimentezi niste leduri cu randament 30% cand poti sa le alimentezi direct din acumulatori cu un randament de 90%. Da, curentul de aer pentru turbinele alea, in orice galerie ar fi este realizat de miscarea masinii in aer, miscare datorata energiei din acumulatori care alimenteaza motoarele. Daca tot vrei sa recuperezi energie folosesti din energia data de franele mentionate mai sus si in conditiile acelea. Panouri fotovoltaice pe capota? 100W... si pana la 400W mai este... Frana regenerativa / recuperativa nu ajuta la acceleratie asa ca nu se pune. Geam deschis sau altceva, e doar un moft pentru a te lauda cu masina, daca vrei economie inchizi geamul.

Cat despre gliderele acelea se pare ca uiti un lucru. Un avion este in miscare si zboara la inaltime deci are o energie potentiala pe care o poate folosi acea elice plus ca are un coeficient aerodinamic foarte bun. Un A380 are 560 tone si viteza de croaziera de 1040 km/h plus ca zboara la peste 10.000m. Asa ca are de unde sa genereze aia 70kW. Ca sa poata reduce viteza au nevoie de manevrabilitate care se poate obtine in trei moduri. Primul mod este de a folosi motoarele, pentru ca in ele sunt generatorii de energie pentru comanda, al doilea mod este elicea aia care coboara automat cand se opresc motoarele si al treilea mod este cel gravitational adica metoda bolovanului. O intrebare intrebatoare. De ce coboara acea turbina numai cand nu se invart motoarele principale???

Cat despre eoliana d-lui arcadius, acesta nu a proiectat-o sa functioneze intr-o tornada de categoria F5 ci la 5-30 m/s. Daca avea vant de 1000km/h acolo fiti sigur ca proiecta si o eoliana de 70kW.

Concluzie. Automobilul, fie si electric, nu este avion ca sa-i pui turbine eoliene. Si cu asta refuz sa mai intru in polemica pe tema elicilor montate pe automobilul electric. Eu zic sa revenim la ceea ce este automobilul electric de fapt, un mijloc de transport care are un acumulator electric ca sursa de energie si un motor electric ca mijloc de propulsie. Restul dispozitivelor pot aduce economie in masura in care nu afecteaza randamentul. Ca un mic exemplu, din multe altele. Frana recuperativa poate recupera din energia folosita la accelerare dar doar daca este folosita cand automobilul nu acelereaza altfel se reduce randamentul global si implicit distanta parcursa cu energia din acumulatori. Simplu.

Link spre comentariu

@The Stressmaker - eu te intrebasem altceva - cu cat a incetinit si a afectat aerodinamica avionului respectiva turbina.

Spuneai ca turbina aia a incetinit in Gimli avionul. Cu CAT ? Ptr ca nu scrie nicaieri.

 

Am prezentat mai devreme un filmulet cu un dispozitiv care conform principiilor domniilor voastre ( cartea de fizica o stiu destul de bine crede-ma ) ar trebui sa nu se miste . Corect ? Are o elice , Bate vantul , ala are niste acumulatori , acumulatorii sunt un soi de buffer si trotineta aia se misca insa conform unor principii ar trebui sa nu se miste . Stiu , o sa intram in polemici despre lucrul mecanic , ca ala nu are motor .... si totusi are si motorase , are si generator si este UN EXPERIMENT . Va repet - nu e cazul de litere mari si inrosite ( nu sunteti @florinellll cu tot respectul ).

Ce legatura are franarea cu ceea ce discutam noi acum ? stiti foarte bine ca la hibride franele lucreaza in alt regim . Nu-mi recupereaza caldura ci energia cinetica pentru regenerarea de energie si incarcarea acumulatorilor.

Turbinele pot fi un circuit separat totalmente care sa alimenteze un supercapacitor dupa cum am mai zis care sa intre in circuit doar la pornirile de pe loc . Ce va spune ca poate avea randament 90%. Ok alimentez totul din acumulatorul principal . Cate cicluri de incarcare descarcare are un acumulator Li-Ion ? De ce sa nu conserv bateria pe cat se poate . SuperCapacitoarele imi pot oferi pret de cateva minute maximum de torsiune . Daca folosesc si In Wheel Engine cu atat mai bine .

Cum as putea recupera energia de la un In Wheel Engine ?

Nu pot monta frane regenerative - fie si recuperative ca sa dea bine unora ! Ce fac atunci ?

O roata complet echipata cantareste 43 kg cu tot mecanismul in ea ( motor , suspensie , frane ...) La celelalte autoturisme avem fie un singur motor fie doua care transmit lucrul mecanic prin niste cuplaje , planetare sau ce or mai avea acolo. Suspensiile la EV-urile clasice cantaresc destul de mult , mecanismul de recuperare si franele la fel , generatorul ptr granele regenerative / recuperative la fel .....

As putea sa nu folosesc franele regenerative / recuperative si sa folosesc frane clasice . As mai reduce din greutatea masinii , greutate care apasa tot asupra sistemului de propulsie si implicit acumulatorului .

Din puctul meu de vedere nu strica ca la un autoturism sa am si un sun roof din panouri fotovoltaice si inca un sistem de recuperare care impreuna sa imi mai dea un aport de energie ( este vorba de ceea ce vorbeam eu - doua mici turbine de genul celor prezentate anterior care reduc frecarea cu aerul palele fiind de forma turbinei motorului cu reactie ). Aici vreau sa punem punct !

Nu am nevoie de aprobarile nimanui sa cred ca un asemenea este posibil. Timpul o va demonstra iar cand veti vedea si un asemenea prototip mai discutam pina atunci este vorba doar de un concept / idee .... Nu este o idee irealista sau visatoare . Simplu.

Am exemplificat ca in trecut au mai fost "visatori" iar acum nu ne mai mira ce gandeau aia ci le luam ca lucruri reale si pertinente .

Daca era dupa gandirea unora acum zburam cu baloane si zepeline . Asa ca va rog. Ajunge cu scula mea e mai tare ca ata dar numai asa ca asa vreau eu. Am tot dat exemple , am tot dat documentatie mereu apare cate un gigi contra. La fel cum spunea si @Arcadius si cum a fost discutia aia in contradictoriu pe topicul lui cu spart caramizi in piept . Ca o fi , ca o pati ca nu stiu ce . Puneti mana si afceti daca vreti . Daca stati jos !

Lasati omul in pace .

Randament subunitar , 90% randament , 30% randament .... Orice transformare a unei forte se face subunitar deoare intervin cel putin doua forte care reduc randamentul , acceleratia gravitationala si forta de frecare .Mai intervin si alte forte dinamiece de miscare dar nu are rost sa incepem cu fizica elementara pe aici . Le stiti si dvs !

Am ajuns sa ma satur sa vorbesc cu o armata de gigi contra .

Doar asa ca sa avem ce discuta . Discutam virgulele , enunturile problemei , ca postez filmulete de pe youtube , ca patentele sunt asa si pe dincolo , ca dau informatii de pe nu stiu ce siteuri. Si de unde ma rog vreti sa aduc informatiile? Din arhivele Vaticanului ? Din dosarele secrete ale NASA , NSA , CIA ? Nici atunci nu ati crede.

Fiecare crede ce vrea si cu asta am incheiat subiectul.

 

I dont give a shit on this !!! Ok ?

Pina la proba contrarie ramane asa .

 

 

"O intrebare intrebatoare. De ce coboara acea turbina numai cand nu se invart motoarele principale???"

 

Pai credeam ca am lamurit-o . Daca nu se invart motoarele cucu curent. Cucu curent , cucu hidraulica si aparatura de bord. Cucu hidraulica si macar altimetru si statie emisie receptie plus cateva circuite de siguranta , adios everybody !

 

Fara pompele hidraulice in functiune cum truda manevrezi avionul ?

Trenurile de aterizare sunt facute sa se lase in jos datorita fortei gravitationale si implicit greutatii acestora . Nu le actioneaza nici o hidraulica decat obloanele care le tin pliate.

 

Asta cu nefolosirea franei cand automobilul nu accelereaza imi pare ciudata rau.

V-am mai zis , am condus o Toyota Prius Sinergy ! Ok ? Accelerez pe 100 sau 200 metri si calc frana , pina ma opresc acumulatorul meu mai ia un surplus ca doar se vede pe panoul de bord . Iti spune si ce tensiune are acumulatorul , ce curent .......

 

 

In primul filmulet aveti si diagrama de eficienta a franelor regenerative . Nu e mare branza dar mai urca o lniuta sau doua la franare si depinde f mult cu ce viteza franezi. Ca daca vranezi de la 10-15 kmh nu simte mai nimic. Frnarea eficiente ptr incarcarea din franele regenerative este pe la 50kmh.

 

Ciao!

Link spre comentariu

Cu tot respectul dar nu mai am rabdare si timp sa urmaresc 3 pagini scrise in acest subiect de fiecare data cand intru. Literele ingrosate si inrosite le-am folosit pentru a puncta o idee pe care am mai punctat-o si inainte si am repetat-o. Este modul meu de a atrage atentia ca se depaseste putin linia logicii, linie data de cunostintele mele de fizica. Pot sa spun ca mi-a placut si imi place fizica si tot ce tine de ea iar scoala si cartea de fizica nu s-au schimbat de cand am fost eu la scoala.O sa incerc sa raspund punctual la ultimul mesaj care ma implica. Turbina aceea a avionului opune rezistenta la inaintare, nu am nevoie de calcule ca sa stiu ca este asa, daca vreau sa aflu cu cat am formule la dispozitie pe care le pot folosi dar mie nu-mi foloseste la nimic sa stiu ca a redus distanta de planare cu 10m sau cu 100m. Stiu doar ca reduce distanta de planare atat timp cat extrage energie din energia potentiala a avionului. De aceea este tinuta in interior, ca sa nu afecteze coeficientul aerodinamic. Nu uitati ca, in momentul opririi motoarelor principale, singura sursa de energie este energia potentiala existenta in acel moment, energie data de masa plus viteza plus inaltimea avionului.Puteti pune din nou link-ul la acea masinarie? Din ce am inteles din descriere, si eu pot pune o elice pe un carucior, cuplata la roti si care sa deplaseze caruciorul in directia opusa vantului. Ok, perfect realizabil si functional dar, si este un "dar" aici, intotdeauna viteza de deplasare a caruciorului va fi mai mica decat viteza vantului care intra in sistemul elicii de pe carucior. Aici se foloseste si de coeficientul de frecare cu solul, altfel caruciorul nu ar inainta impotriva vantului ci in directia lui. Si acesta este un experiment care dovedeste ca exista totdeauna un randament subunitar la orice conversie a energiei.Frana are legatura cu ce discutam pentru ca aceasta este un dispozitiv care are rolul de a opri un automobil in miscare. Automobilul are energie potentiala care trebuie disipata cat mai repede, proportional cu actionarea franei. Frana mecanica, cu frecare, transforma, in final, energia potentiala in energie termica. Aceasta energie termica trebuie disipata, de aceea se ventileaza franele, altfel s-ar topi aliajele sabotilor. Frana recuperativa intervine in acest caz ca un mecanism care converteste energia potentiala in energie electrica, marind randamentul global al automobilului. Ca frana recuperativa este folosit, de obicei, acelasi motor ca cel folosit la propulsie stiind ca masinile electrice sunt reversibile. Concluzia finala este ca frana se foloseste scopului pentru care a fost creeata daca, si numai daca, automobilul este in miscare si se doreste oprirea acestuia.Turbinele acelea, oriunde ar fi plasate pe caroserie, in priza de aer sau galerii, inrautatesc coeficientul aerodinamic la accelerare (se creeaza turbulente in dreptul orificiilor, ca sa fiu mai exact, si curgerea aerului nu va mai fi liniara). Cu un sistem de turbine nu poti recupera cu acelasi randament ca la folosirea motorului electric ca generator la franare. Folosirea supercapacitorilor pe langa faptul ca adauga greutate, nu imbunatatesc prea mult plecarea de pe loc pentru ca deja acumulatorii pe litiu pot da pana la 10C instantaneu, arhisuficient pentru demaraj. Nu uitati ca un automobil electric sau hibrid are o greutate specifica pe kW si asta inseamna ca orice adaugare trebuie sa mentina acest raport, altfel se micsoreaza distanta parcursa.Wheel engine sau wheel hub motor este, in esenta, un motor electric plasat in roata. Ca orice masina electrica este reversibil si poate fi folosit ca frana recuperativa. Este obligatorie folosirea unor frane clasice din cauza ca frana recuperativa inceteaza sa functioneze la o anumita viteza minima. Se poate frana si altfel, daca se inverseaza sensul de rotatie al motorului, dar se pierde energie asa.Panourile fotovoltaice montate pe acoperis pot imbunatati randamentul global, asa ca nu am nimic impotriva.Ati fi surprins, dar un zeppelin este mai eficient decat un avion, la aceeasi distanta parcursa. Totusi are dezavantajul de a fi mai lent.Aici nu discutam de eoliene, discutam de automobile electrice.Va dau dreptate, referitor la randamente, dar sa nu uitam ca fizica elementara este la baza functionarii oricarui dispozitiv electric clasic asa ca nu o putem ignora. Practic, calea catre un rezultat care are cel mai mare randament trebuie aleasa implicit, doar daca nu se doreste altfel. Cat despre virgule si calcule complexe, ii las pe altii, eu prefer sa discut la nivel de principiu cu o marja de eroare de 5-10% calculata intuitiv. Sa nu uitam totusi ca "nu se vede padurea din cauza copacilor". Asa este si cu multele cifre de dupa virgula.Faza cu turbina se poate reformula. De ce nu lasa turbina si cand avionul este la viteza de croaziera si sa se foloseasca energia data de ea? Este aceeasi intrebare dar cu alt enunt. Credeam ca am trecut peste aceasta problema...Folositi o dubla negatie care creeaza confuzie. Intrebare era "de ce nu se foloseste frana recuperativa la accelerarea automobilului?" In traducere, de ce nu se recupereaza energie cand se accelereaza automobilul sau cand se mentine viteza de croaziera si se recupereaza numai la reducerea vitezei (sau franare)?Ok, Toyota Prius. Dar mai intai trebuie sa accelerati ca sa puteti folosi frana recuperativa, nu-i asa? Restul sunt detalii neimportante. Puteti explica de ce ordinea in primul filmulet este cu automobilul oprit, apoi accelerare, apoi mentinerea vitezei si la urma decelerare cu recuperare de energie? De ce nu a inceput cu decelerare cand a bagat cheia in contact ca apoi sa ajunga la viteza de coaziera si la urma cu accelerare? Va dau eu raspunsul pe care cred ca-l cunoasteti. Aceasta este ordinea fireasca a lucrurilor, stationare, accelerare, mentinere viteza, decelerare, stationare.Daca vreti sa-mi raspundeti ar fi de preferat sa-mi aratati, eventual cu argumente logice, unde am gresit, punctual daca se poate, in toate enunturile de mai sus.Offtopic: nu-mi place sa spun "ati vazut, v-am zis eu" dar am avut un avertisment deja referitor la inchiderea topicului din cauza certurilor, sa speram ca nu se va repeta.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări