cusnir Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 Pai daca ar citi cum ar putea sa te mai contrazica?? De ce sa faca ceva ce ar dauna scopului lor principal? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 Hai sa punem problema la concret ,nu teoretic .Avem o priza de aer prin care e condus aerul la o turbina ;in cazul in care consumul te generatorul turbinei e 0 ,cuplul rezistent e 0 (omitem frecare &CO) .Aerul se scurge laminar prin priza de aer.La aparitia unui consum , curentul de aer din priza intampina o rezistenta si se formeaza o contrapresiune care exercita o forta contrara cu sensul deplasarii .Pt a intelege mai bine ce se intampla acolo pun urmatoarea intrebare : I : de ce se scurteaza automat galeriile de admisie la motoarele cu ardere interna (in competitie ,la viteze mari) ?R: pt a usura aspiratia motorului , usurand-o nu se mai cheltuie energie pt aspiratie iar aceasta se transfera la roata .Servodirectia e un sistem pt comfort care impreuna cu celelalte (multimedia ,aer conditionat ,CBS ,SST ,CCAMAS ,etc ) intr-un final reduc/distrag atentia de la condus sporind numarul accidentelor .Cel mai elocvent exemplu ca se poate si fara servodirectie (in conditi de siguranta din acest pct de vedere ) e camionul Bucegi .Ceea ce propui e pt ignorantii : cu ajutorul unor motoare transformi energia electrica in energie mecanica (cu randament subunitar ) pe care o transformi in energie electrica cu ajutorul unei eoliene (tot cu raport subunitar) . Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 Asadar hai sa o punem la concret ! Te intreb altceva , de ce majoritatea masinilor de curse sau de viteza AU prize suplimentare pentru racirea franelor ? In mod normal si acele prize de aer ar opune rezistenta la inaintare pentru ca trebuie sa raceasca un subansamblu dinamic ( discurile de frana isi schimba unghiul in functie de tipul virajului si deci curentul de aer poate opune o rezistenta mai mare sau mai mica in functie de unghiul rotii ) Corect ? Galeriile de admisie le poti scurta dar numai in cazul anumitor motoare ( nu uita ca masinile de la NASCAR , F1 si celelalte competitii de VITEZA au motoare special concepute / adaptate pentru acea competitie ). Ceea ce ajunge la consumatorul de rand nu vor fi acele motoare utilizate in curse. Stiai ca din 2009 a fost introdus in regulamentul de formula unu obligativitatea Kinetic Energy Recovery Systems (KERS) ? Toate masinile de Formula 1 trebuie sa aiba asa ceva ! De ce oare ? Aici te las sa cauti singur raspunsul . Nu uita ca unele autoturisme pe langa turbosuflanta clasica isi mai pun o turbosuflanta electrica . Am un prieten care si-a pus in Medgidia pe un Opel. Castigul ? 22 de cai in plus masurati pe stand . De la 101 cai cat ii duce masina la 123 cai . Nu inteleg la ce consum te referi . Cum curentul de aer nu este constant imi pare normal sa bag intai turbina intr-un regulator de incarcare. Va incarca niste baterii sau un grup de baterii / supercapacitori si abia de acolo se vor alimenta circuitele auxiliare. Ce fel de turbina ai luat in calcul cand ai facut aceasta afirmatie ? Ptr ca eu am luat in calcul o turbina a caror pale sa aiba forma aceasta : http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Si-74IcrQ#! De fapt la o asemenea microturbina m-am gandit . SIinainte de a emite ideea deja vazusem despre ce e vorba si intamplator ori ba am avut cateva discutii cu niste ingineri in constructii navale. Ptr ca nu-i asa DMHI Mangalia este aproape. ;) Dupa cum observati si dupa cum se vede rezistenta in vant al acestor turbine este mult mai mica decat cea a unei turbine clasice . Citez : "FloDesign has raised $40 million of venture capital financing in two rounds after winning the MIT Clean Energy Entrepreneurship Prize as well as the Ignite Clean Energy Competition in 2008. The company was awarded an $8.3 million grant in 2009 also, as part of the U.S. Department of Energy’s highly competitive Advanced Research Projects Agency – Energy (ARPA-E) program, which supports the development of “transformational” energy technologies. " Deci vedeti domnilor ? Se investeste si in optimizarea eolienelor . Cititi si acest document : http://www.ipenz.org.nz/ipenz/publicati ... illips.PDF http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi. ... 008662.pdf Asadar problema pusa la concret ! ok @tyc ? http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_wi ... on_turbine Sunt mai multe tipuri de generatoare eoliene cu randament mai mare decat al celor clasice : CWAT, Compact wind acceleration turbine DAWT, Diffuser augmented wind turbine MEWT, Mixer-ejector wind turbine Toate acestea pot fi reduse la scara si aplicate si in alte modele . Totusi cred ca un consum de energie mult mai ridicat vei avea daca cuplezi pompa aerului conditionat si de asemenea pierd din aerodinamica mult mai mult daca deschid geamurile sau trapa , consumul de energie fiind cu mult mai mare decat daca as face doua prize de aer ptr doua turbine . Si nu , eu nu vad servodirectia un moft care duce la accidente . Spune asta conducatorilor auto care au servodirectie. DIn pacate masina mea NU are servodirectie si crede-ma ca as prefera una CU servodirectie. Citand din cele spuse de tine : "Ceea ce propui e pt ignorantii : cu ajutorul unor motoare transformi energia electrica in energie mecanica (cu randament subunitar ) pe care o transformi in energie electrica cu ajutorul unei eoliene (tot cu raport subunitar) ." Cum poti spune ca ceea ce propun este ptr ingnoranti ? Unde ai vazut tu autoturism cu randament supraunitar ? Orice faci este cu pierdere de energie . Orice trnsformare efectuezi este cu pierdere de energie. Ideea era sa recuperezi o parte din energie ( ca sunt 10% , ca sunt 20 sau 5% ii recuperezi nu ii pierzi ) Asa hai sa ii lasam sa se duca pe apa sambetei. Citeste documentele alea cu atentie sau daca doresti ma ofer sa ti le traduc. Nu le mai baga in google translate ca o sa scoti o varza totala ! Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 Nu stiu daca ma stiti dar vazusem la TV prima nava prpulsata hydromagnetic . Ei bine nu am mai auzit nimic de ea . http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetohydrodynamic_drive http://en.wikipedia.org/wiki/Yamato_1 Poate la fel ii spuneau si unuia de avea in cap un asemenea concept ! Ca ideile lui sunt ptr ignoranti ! Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 Noutati in domeniul energiei "regenerabile": http://inhabitat.com/phillips-66-and-so ... olar-cell/ A two-year partnership between Houston-based Phillips 66, California-based Solarmer Energy and the South China University of Technology (SCUT) has resulted in the most efficient polymer-based organic solar cell ever constructed. The cell features an efficiency rating of 9.31%, and it puts the team a good step further in introducing the technology to the market. Polymer-based solar cells are transparent, lightweight and flexible – and the technology is thought to open up several new creative applications for solar power, including integrating flexible solar films in vehicles, transparent solar cell windows, and even solar-powered clothing. In timp ce noi ne contrazicem aici ca uite bai ca nu se poate , ca o fi si ca o pati , iata ca Philips 66 , Solarmer Energy si bineinteles chinezutii de la Universitatea de Tehnologie a Chinei de Sud au colaborat timp de doi ani si au mai facut cate ceva . http://inhabitat.com/bladeless-wind-tur ... literally/ Iata o alta implementare a turbinelor aratate mai sus ( ma refer la turbinele celor de la FloDesign ). Green’s CWP Compressed Air Enclosed Wind Turbine completely eliminates the three massive blades seen on most wind turbines. Rather than waiting for the wind to turn a blade, Green’s device features a patented Inner Compression Cone Technology, which he claims will squeeze and compress the incoming air in order to create more power at the turbine. “Our design does not have any external moving parts to hit the birds,” writes Green on his website. “Our unit is easy to see so the birds can avoid it, and all moving parts are internal. The blades are mounted behind the windsock and inner compression cone, therefore making them nonaccessible to birds. Also, our turbines make virtually no noise.” According to Green, his design can be scaled up for commercial power production, or down for residential use. The CWP will soon be tested, improved upon, and manufactured by Sigma Design, so final judgement will have to be reserved for the birds themselves. In rest , fara cuvinte ! Link spre comentariu
costy Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 Nu uita ca unele autoturisme pe langa turbosuflanta clasica isi mai pun o turbosuflanta electrica .Am un prieten care si-a pus in Medgidia pe un Opel. Castigul ? 22 de cai in plus masurati pe stand . De la 101 cai cat ii duce masina la 123 cai .ai incercat cumva sa compari o turbosuflanta cu o eoliana in ideea de a ne convinge ca o eoliana pe masina nu mareste consumul?Daca da, gresesti.E ca si cum ai compara pompa de benzina(ca si asta consuma energie nu?) cu acea eoliana pusa pe un vehicul. Evident ca pentru un noob ar parea ca pompa de benzina are un randament supraunitar nu? ca doar consuma 100w si motorul da zeci de KW.Nu ai cum sa pui o eloiana, turbina etc pe o amsina fara sa afectezi consumul.Nu poti face comparatia cu turbosuflantele din masinile cu motoare cu combustie interna pt ca e cu totul alta amncare de peste. Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 Cateva intrebari.Prima intrebare. Daca prin montarea unei turbine pe autovehicul, coeficientul aerodinamic creste si apare un necesar de, sa zicem, 1kW in plus pentru a se mentine la aceeasi viteza iar turbina poate da 500W de unde iau restul de 500W necesari ca sa nu ma opresc??? Daca stiu ca nu am de unde sa dau cei 500W pentru ce sa montez turbina in primul rand??? Pentru ca acum am ceva mai mult timp sa le luam pe rand . La prima intrebare ti-am raspuns in posturile anterioare . Am explicat si le ce gen de turbine ma refeream . De asemenea in posturile anterioare am pus si problema aerodinamicii care poate fii influentata mai grav de un sun roof desghis sau de un geam deschis decat de o priza de aer pe traseul careia sa bag o miniturbina ca cele aratate in posturile anterioare. A doua intrebare. Daca nu ar exista petrolul si derivatele lui se poate construi tot ce s-a enumerat in link-urile de pe ultimile pagini???Sa recunoastem si sa nu ne mai ascundem dupa deget, lumea asta se invarte datorita petrolului pentru ca asa a fost creeata acum 200 de ani prin politica de dependenta de o sursa de energie concentrata. Cat timp va exista petrol se va invarti. Tehnologii alternative? cat timp exista petrol la un pret acceptabil global nu se vor dezvolta sau imbunatati. De la banalul ac de siguranta pana la un 747 totul se face datorita petrolului inclusiv automobilul electric este dependent de petrol. Pentru moment da . Poate petrolul este la putere insa puterea petrolului a inceput sa se diminueze. Cei care investesc in energii alternative sunt chiar actualii magnati ai petrolului. Si cand nu va mai fi petrol ? Vezi bine ca se cauta alternative la petrol si ca sunt destul de viabile . Un banal exemplu ( biodiselul sau etanolul ). Numai ca trebuie programe speciale implementate pentru fermierii de trestie de zahar sau ptr cei care cultiva rapita. @aygun: cu tot respectul dar si un copil stie instinctual ca, cu cat suprafata expusa vantului (curentului de aer) este mai mare cu atat apasarea este mai puternica si inaintarea mai grea, . Asa ca, turbina aia mica de la avioane, reduce distanta de planare semnificativ dar este necesara cand turbinele principale nu functioneaza. Mai pe scurt, motoarele au bagat putere in caroserie ca s-o impinga pana la 500km/h si s-o urce la 10.000 de metri ca sa aiba energie potentiala ca sa poata fi transformata in energiecinetica in paletele turbinei, in caz de nevoie. Daca nu e aproape de un aeroport, folosirea turbinei este doar pentru a alimenta difuzoarele interne pentru a se spune rugaciunea pentru ca, folosind acea turbina nu poti ameriza, de exemplu. Un aparat mai greu decat aerul va cobora spre pamant indiferent de situatie daca nu are propulsie de la motoare.Link-uri in engleza despre turbina aceea http://en.wikipedia.org/wiki/Ram_air_turbine si incidentele la care a ajutat http://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider si http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Transat_Flight_236 . Pilotii aceia au fost caz exceptional pentru ca acea situatie trebuia sa duca la un sfarsit tragic undeva in mijlocul marii. Pai si eu am zis altceva ? Am spus eu ca a sustinut intreg avionul ? Reduce totul la sisteme auxiliare iar ca informatia sa fie completa sa citam din link-ul tau ca toata lumea sa inteleaga : http://en.wikipedia.org/wiki/Ram_air_turbine -The Airbus A380 has the largest RAT propeller in the world at 1.63 m in diameter, but around 80 cm is more common. A typical large RAT on a commercial aircraft can be capable of producing, depending on the generator, from 5 to 70 kW. Smaller, low airspeed models may generate as little as 400 watts. Se aude da ? Eoliana lui @Arcadius e pacalici pe langa un sistem din asta . Nicaieri in acele link-uri nu spune ca sistemul RAT ar fi redus distanta de planare ci dimpotriva , daca ar fi redus ei din viteza ar fi redus din eficacitatea sistemului RAT. http://www.gimlicommunityweb.com/histor ... glider.php Te rog sa imi arati cu cat a redus distanta de planare acel sistem RAT ca eu nu vad. Multumesc ! Elicile alea doua din botul acelei masinute electrice din link ma fac sa rad, mai mult de 100W nu pot da fiecare. Acelea au rol decorativ ca sa zica ca au ceva inovator dar daca ii iei la bani marunti ar trebui sa fie o tornada ca sa aiba suficienta energie ca sa miste masina aia de pe loc numai folosind energia data de acele doua elici. Eu sunt pesimist din fire si accept o idee daca are logica sau daca imi este explicata foarte bine. Unde scrie in posturile mele ca acele turbine / elice sau cum vreti sa le spuneti TREBUIE sa propulseze singure autoturismul ala ? Va rog sa imi aratati reluand firul inapoi . Multumesc! Am spus ca au doar rol de recuperare a unei parti din energie ! Atat si nimic mai mult . Energia respectiva poate fi stocata fie intr-o alta baterie tampon , fie intr-o baterie de superacumulatori ptr un boost de putere la pornirile de pe loc. Sigur ca , combinate si cu alte tehnici de regenerare kinetica . Sa va dau un exemplu. Am un buzer piezo disc. Acela este echivalent cu un generator piezoelectric pentru ca asa este, de fapt. Buun, la piezo-ul ala pun o punte de diode schottky, ca sa am cadere mica si un montaj multiplicator de tensiune. Il montez in pantof si incep sa merg. Puterea generata este de 1mW. Cate ore sau zile imi sunt necesare ca sa incarc un acumulator de telefon mobil de 600mAh ? Cam 10 zile, zic eu. Pot sa merg 10 zile continuu ca sa pot da un telefon??? Da, tehnologia exista si o folosesc dar imi foloseste cu adevarat la ceva??? Nu sunt sarcastic, sunt al naibii de realist. Nu prea esti realist ptr ca nimeni nu spune sa incarci MUSAI de la pantof . Tu ai specificat acolo o singura celula de element piezo . Nu realizezi ca aia aratati mai sus nu investeau banii aia ptr doar 10mW. Este vorba ca a formulat si ala o posibila aplicare dar motivul real este cu totul altul. Nu te intrebi de ce s-a implicat U.S. Army in acest proiect ? Mai e cale lunga pina la perfectionarea acestei. Si iar nu ai inteles nimic . LA miscare se creeaza acea energie care este stocata pentru momentul in care va fi necesara . Ma repet : Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA), the U.S. Air Force, the U.S. Department of Energy, the National Science Foundation, and the Knowledge Innovation Program of the Chinese Academy of Sciences. Astia sunt cei care aubagat banii in asa ceva si NU CRED ca au facut-o doar de amorul artei. E creat un prototip asupra caruia se va mai lucra ani buni pina cand va fi perfectionata si sigur ca primii care vor beneficia de ea vor fii militarii si agentiile guvernamentale CIA si NSA nicidecum eu sau tu . Poate vom beneficia de aceasta tehnologie dupa ani buni. Tehnologia trebuie folosita acolo unde este neaparat nevoie de ea si nu doar pentru distractie. Sa va mai dau un exemplu. Stiti cum arata un radioreceptor pentru situatii de urgenta? Este un radioreceptor de consum redus care are o lanterna si o manivela. Puteau sa-i puna elice sau panouri fotovoltaice. De ce nu le-au pus? Pentru ca sub daramaturi nu bate vantul si nu ajunge lumina solara in schimb daca exista o persoana care va avea nevoie de el atunci va putea da dea la manivela cateva minute ca sa auda ceva care ii va da incredere sa reziste sau sa aiba un strop de lumina. Stii cum arata un telefon mobil cu manivela ? http://www.missphones.co.uk/article/tcl ... nd-charge/ Acum, revenind la problema automobilului electric, da, incercari fanteziste exista dar cum tot raul spre bine eu am o vorba: "din 100 de idei tot iese una buna". Concluzionand, poti adauga automobilului 'nshpe mii de zorzoane, daca nu rezolvi problemele de baza nu rezovi nimic. Una din probleme ar fi urmatoarea. Daca toti se bat cu pumnii in piept ca este un automobil "verde" atunci sa demonstreze ca il pot construi fara sa foloseasca vre-un strop de petrol sau derivate la constructia acestuia. De abia atunci se poate spune ca e "verde".Imi cer scuze daca am suparat pe cineva sau s-a simtit ofensat de remarcile mele acide dar eu asa vad realitatea. In curand se vor adopta si acestea : http://media.ford.com/article_display.c ... e_id=30398 @aygun: la un automobil electric in miscare nu exista decat o singura sursa de energie acestia fiind acumulatorii. Acelor acumulatori se datoreaza curentul de aer pe care vreti sa-l folositi.Forma aerodinamica a unui autovehicul este pentru a nu fi necesari acumulatori de 5 ori mai mari. Daca nu se vrea economie, se face o cutie paralelipipedica, cu cat mai multe zorzoane, se umple cu acumulatori si , la 10 tone, o sa fie o placere factura la electrica. Acea "cutie cu roti" se va deplasa cu aceiasi viteza ca un automobil electric optimizat, va putea face aceleasi manevre pe strada dar cu un consum de 5 ori mai mare. Eu am zis cumva ca vreau sa se actioneze strict din panouri si eoliene ? Am mai zis ca NU am zis asta . Pur sisimplu , acea / acele microturbine , plasate in locuri in care sa nu afecteze aerodinamica pot aduce un surplus de energie care am zis de 1000 de ori ce pot face si la ce ma poate ajuta . Daca sustin iluminatul ( farurile si iluminatul interior , bord , pasageri ....) si pe deasupra imi mai baga si ceva in ceva boost caps cred ca este suficient. Repet ptr a o mia oara . Acumulatorul este cel mai "sstresat" la pornirile de pe loc ( semafoare , stat lacozi interminabile .... Motorul termic exista la un automobil hibrid pentru ca asa trebuie. Asta inseamna "hibrid", o combinatie intre varianta clasica de propulsie, motorul termic si varianta inovatoare de administrare eficienta a acelei energii folosind circuite electrice. Motorul termic este mai mic pentru ca nu este nevoie de un motor care sa poata da toata puterea necesara la demaraj, existand deja acumulatorii electrici care sa suplineasca acest lucru. Daca va referiti strict la acel motor mic, mic, atunci acela chiar asa se numeste, motor generator pentru incarcare. Avand putere mica, poate incarca acumulatorii in timp, putand functiona tot timpul, exact asa cum ar fi incarcarea acumulatorilor de la priza.Recuperarea energiei trebuie facuta de acolo de unde se poate recupera. Daca automobilul sta pe loc si este intr-o zona cu vant se poate scoate turbina si astfel se poate genera enegie pentru ca vantul invarte elicea si nu miscarea automobilului. E simplu. Exact la motorul ala tiny miny moe ma gandeam si nu la cel care propulseaza automobilul hibrid ! Am un prieten comandat de vas care are o Toyota Prius Hibrida ( jumatate electric - jumatate notor termic ) .Pina la 30kmh - 40kmh merge pe acumulatori apoi intra motorul termic . Urmeaza sa o vanda si sa ia una complet pe acumulatori si cu acel motoras mititel , mititel care este pe post de generator de incarcare si care intra in actiune in cazul in care descarcarea acumulatorilor a atins un anumit procent. Motorasul respectiv functioneaza chiar daca trag pe dreapta sa imi intind oasele sau sa am odihnesc. Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 ai incercat cumva sa compari o turbosuflanta cu o eoliana in ideea de a ne convinge ca o eoliana pe masina nu mareste consumul?Daca da, gresesti.E ca si cum ai compara pompa de benzina(ca si asta consuma energie nu?) cu acea eoliana pusa pe un vehicul. Evident ca pentru un noob ar parea ca pompa de benzina are un randament supraunitar nu? ca doar consuma 100w si motorul da zeci de KW.Nu ai cum sa pui o eloiana, turbina etc pe o amsina fara sa afectezi consumul.Nu poti face comparatia cu turbosuflantele din masinile cu motoare cu combustie interna pt ca e cu totul alta amncare de peste.Acolo discutam strict de motorul termic . Si acolo cu a doua si chiar a treia turbosuflanta electrica am pierderi de curent . Ptr ca incarcarea acumulatorului la un autorurism cu motor termic este constanta deci consumul este invariabil mai mare chiar in timpul incarcarii. Lucru care se traduce prin incarcarea mai greoaie a acumulatorului. Cu cat mai multi consumatori cu atat mai mare e timpul de incarcare.Consumul poate fi afectat dar si compensat. Am spus la ce as folosi acele microturbine si am arata diverse tipuri constructive .Consumul poate fi infim si poate fi compensat .Eu nu cunosc nici un sistem care sa aiba randament supraunitar .Nu am facut comparatia turbosuflantei cu eoliene sau alte cele . Nu sunt atat de dobitoc incat sa nu imi dau seama xce face . Faza cu turbosuflanta a fost un pic offtopic si nu a avut legatura cu microturbina montata pe undeva pe masina .Am dat niste documente prin care poti citi despre diverse calcule si randamentul acestor tipuri de turbine. Acele turbine pot fi reduse destul de mult incat sa poata fi puse pe autoturisme.Daca vrei Poti . Important e sa vrei si sa ACEPTI ideea ca se Poate. Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 OFF TOPIC , referitor la crestrea randamentului unui motor termic sau ma rog ceva asemanator . una dintre solutii (si nu singura), precum bine se stie 1l de carburant e estimat la o anumita valoare energetica doar o parte din aceasta energie se transforma in cuplu la roata , si o mare parte in energie termica pe tzava de esapament , aici vad eu marile pierderi in caldura eliminata din sistem , iar sistemul trebuie sa fie cat mai inchis sa nu aibe scapari , astfel spus , trebuie transformata si acea energie termica cumva in energie mecanica sau chiar electrica ,de ce nu , asi propune captarea energiei termice si introducerea intrun motor stirling (si nu pe aburi ca deja e depasit ) asfel acel motor pune in miscare un alternator care sami incarce niste baterii, astfel voi avea ceva energie gratis , ca oricum iesea pe teava si se pierdea in mediu , vreau sa aud criticile , ce parere aveti , veti spune ca sunt poate aberatii , stiu sunt multe piese in miscare , necesita intretinere etc, cautati pe goagle si vedeti un generataor philips cu motor stirling spor. Link spre comentariu
Kreator Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 @ vfp_mihai Transformarea energiei termice a gazelor de esapament tot printr-un proces termic in lucru mecanic nu este o solutie viabila deoarece randamentul va fi foarte mic (maxim 1-T0/T1 conf randamentului ciclului Carnot).Apropo: mai mult de 50% din energia combustibilului se elimina prin radiator sub forma de caldura tocmai pt a avea T0 mic. Daca l-am izola complet n-ar functiona, un motor trebuie obligatoriu sa cedeze caldura "sursei reci" pt a functiona. Ideea ar fi ca aceasta energie transferata sursei reci sa fie recuperata printr-o alta metoda precum ai spus tu (electrica, chimica etc) dar nu termica. Motorul termic (cu combustibili derivati din petrol) are marele avantaj ca pe unitatea de masa (motor + rezervor) se obtine o cantitate de energie considerabila si in conditii sigure. Un motor electric poate este mai mic la aceiasi putere dar cantitatea de energie acumulata in acumulatori (sute de kg) este foarte mica comparativ in cei 50 kg cat are rezervorul cu benzina. Poti face un vehicul care sa mearga cu un kg de uraniu milioane de km, dar iese cat un portavion din cauza complicatiilor tehnologice actuale, si daca mai ai si un accident auto, acolo e Cernobalul sau Fukushima. . Sau poti pune pe masina rachete cu combustibil solid (care au energie multa in volum si masa mica, de aia se si folosesc la navetele spatiale) sa pornesti repede de la semafor, dar cum le opresti? ca odata pornite ... Ideea principala (si la care nu s-a gasit inca solutia) este a inmagazina energie muuuuulta intr-o masa mica in conditii sigure. Restul solutiilor adoptate pana acum sunt fantezii cu rezultate indoielnice dpdv al fiabilitatii, costurilor, si autonomiei si de asta nici nu au prins pe piata. Automobilul electric va fi o solutie doar atunci cand cu un acumulator de 50 kg complet incarcat vei face mai multi km decat cu un plin de motorina si costul incarcarii lui va fi mai mic decat cei 50 l de combustibil. Pana atunci "poetii visatori" pot pune elice, mini-turbine, HHO, cristale miraculoase, apa grea si alte dracovenii pe masina ca oricum nu merg mai mult fiindca nu inteleg ca nu pot obtine mai mult lucru mecanic decat au energie calorica in rezervor * randamentul motorului. Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 Aaaaaaa, pai sa vedeti ca ......... nu o sa mearga .... randament sub unitar, ........ vine iarna , cuplam teava la calorifere ca e mai bine. Motor stirling? Nooooooo, imposibil, aberatii ..... intelegeti dvs. Deci nu am vazut asadar nu exista si este si imposibil. Revenind, glumeam doar ptr a pastra tonul.Orice este pisibil daca aveti Vointa. Ii trimisesem lui @ misa numarul de telefon al aluia cu masina pe apa. Vb cu omul zilnic si inca nu au luat legatura. Pai vedeti cum sta treaba? Nooooooo, nu se poate, motor cu apa? Imposibil.Trimitem la omul care il are in garaj si merge cu ea zilnic si brusc liniste.La fel si cu solutiile astea. Imposibile pina le implementeaza careva.Atunci brusc ne facrm mititei.Suntem incastrati intr-o gandire conservatoare ca orice e diferit de crezurile noastre este imposibil. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 Vad ca oricum se da tot in perpetuum mobile nimereste.Aygun ,eu la motociclete ma refeream ,la unele de strada care se folosesc si in competitii -unele in care nu se accepta decat modele de serie mare si cu minim de modificari ;acum nu mai tin minte exact care e cu galeriile cu geometrie variabila ,Kavasaki ZX10 sau Suzuki Haiabusa .Nu poti obtine lucru din nimica ,e nevoie de o diferenta...si o apa ca sa curga are nevoie de o diferenta de nivel ,altfel se cheama balta nu rau. Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Septembrie 2, 2012 Partajează Postat Septembrie 2, 2012 @ vfp_mihai Transformarea energiei termice a gazelor de esapament tot printr-un proces termic in lucru mecanic nu este o solutie viabila deoarece randamentul va fi foarte mic (maxim 1-T0/T1 conf randamentului ciclului Carnot).Apropo: mai mult de 50% din energia combustibilului se elimina prin radiator sub forma de caldura tocmai pt a avea T0 mic. Daca l-am izola complet n-ar functiona, un motor trebuie obligatoriu sa cedeze caldura "sursei reci" pt a functiona. poate nu mama facut eu destul de bine inteles , nu am zis ca umblam la motorul termic adica la circuitul sau de apa , ci la gazele care ies pe tzava de esapament care sunt deloc reci si putine , de ce in locul catalizatorului nu punem un stirling ,sau tu esti tot din categoria , AAAAAA NU MERGE CA NARE CUM Link spre comentariu
Kreator Postat Septembrie 2, 2012 Partajează Postat Septembrie 2, 2012 @ vfp_mihaiNu sunt din categoria aia, sunt omul care din doua table cateva suruburi si ceva componente eletronice fac lucruri care merg. Si merg bine! (vezi nickname-ul asta ca sa ma laud!). Imi repar singur atat autoturismul (atunci cand pot) cat si televizorul sau frigiderul, iar daca pot sa-mi cumpar un lucru sau sa-l fac, aleg a doua varianta chiar daca ies mai scump si pierd timp. Dar mai sunt constient atat de limitarile mele cognitive cat si de cele teoretice ale ideilor mele.Cred ca nu se poate pune un motor stirling pe evacuare deoarece ar inrautati performantele motorului principal prin suprapresiunea care ar crea-o la evacuare, si dupa cum am spus mai sus, acel motor este tot unul termic care va functiona intre T0 si T a gazelor de evacuare, temperaturi relativ apropiate in grade K, rezultand randament scazut si complicatii tehnologice. E doar o parere. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 2, 2012 Partajează Postat Septembrie 2, 2012 Cartea de motoare termice zice ca e necesara o diferenta de temperatura pt evacuarea gazelor in timp util ;daca modifici acea temperatura se schimba caracteristicile motorului .E o carte scrisa prin 1957 in RPR dupa inginerii sovietici (care au copiat-o la randul lor dupa nemti ) dar principiul de functionare a motoarelor termice nu s-a schimbat ,au aparut numai inovatii multiple.Daca luam cazul Scodei Octavia ,unele variante moderne sant echipate cu motor tip ALEH ,dezvoltat de Ferdinand Porsche prin '37 . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum