blazeu Postat Iunie 24, 2010 Partajează Postat Iunie 24, 2010 Problemele tehnice de la F1 sunt off-topic.Chestia cu sursa primara de energie am spus-o si eu.In acest moment, automobilul electric nu e atractiv, deoarece: 1) e scump la cumparare; 2) e scump in exploatare (preturile de 2$ pentru o incarcare "valabila" nu stiu cati km, mie mi se par fanteziste!!), la care se adauga costul unui automobil mediu la fiecare 2-5 ani, pentru inlocuit bateriile uzate; 3) e un produs de serie mica, o tehnologie ne-maturizata de la care ne putem astepta la necesitatea a numeroase interventii; alaturi de o durata incomparabila pentru "incarcare" (un plin de benzina se face in 5 minute, incluzand plata!), timpii de indisponibilizare afecteaza negativ satisfactia utilizatorului.Alta solutie decat motorul cu benzina/motorina va deveni atractiva abia cand scaderea disponibilitatii petrolului si cresterea pretului lui vor apropia financiar cele doua variante tehnice. (Asta daca nu se produce inainte vreo catastrofa - eventual climatica - care sa rezolve si aceasta problema) Spor! Link spre comentariu
Bamse Postat Iulie 1, 2010 Partajează Postat Iulie 1, 2010 Dragii mei colegi forumisti !! TESLA SEDAN = 42.000 euroPRETUL PENTRU O INCARCARE = 0 ( sa zicem ca avem fotovoltaic, eolian)O INCARCARE VALABILA = vezi tesla RANGEBateriile LiOn = DA se inlocuiesc la 2 - 5 ani ( cate revizii faci la clasice in acest timp ?)Da un plin se face in 5 minute si in 2minute platesti 60litri x 4.2RON apoi conduci 10 ore si restu de 24ore-10ore-5minute sta in garaj sau parcare.. tehnologia este CHIAR MATURA un electrician nu vorbeste de randamente sub 90%, si nici aplicatia motorului electric nu este noua vezi TRAMVAI, TREN, METROU, MULTICAR etc Cand nu o mai fi petrol nu vom mai avea nici noi oxigen VA ROG SA TINA CINEVA SI CU MINE !!! Link spre comentariu
stefan_k Postat Iulie 1, 2010 Partajează Postat Iulie 1, 2010 VA ROG SA TINA CINEVA SI CU MINE !!! Bai io tin cu tine, da' bagami-as beepu, patrushdoodemiideiepuri plus schimb la doi cinci ani is o gramada de bani cu care as avea lucruri mai bune de facut. Pe undeva citisem despre Toyota Prius, celebra "la vremea ei", ca doar procesul ei de productie (nu exploatare) produce deseuri echivalente cu poluarea unui Fiat Panda pe intreg ciclul de exploatare (durata normala de viata). Apai asta nu e viata verde, ma scuzi. Cateva linkuri la repezeala, legat mai mult de exploatarea ei, si nu de productie (dar asta poti cauta si tu, daca accepti sa vezi si cealalta fata a monedei). Prius Outdoes Hummer in Environmental Damage How Prius drivers are gross polluters and other lessons of carbon credits etc. Amu stiu ca e "doar" un hibryd, fata de Tesla-ul cela, dar problema productiei ramane. Cu tot cu reciclarea acumulatorilor, etc. Later edit: ceva in calculele tale nu e bine. Din eolian/solar nu incarci tu "in 5 minute" cu "costuri zero". Iar randamentul acestor sisteme (solar, eolian) e muuult sub 90% (ca tot ii lauzi atat pe electricieni, desi chiar nu imi pasa ce discuta ei). Link spre comentariu
florinellll Postat Iulie 1, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 1, 2010 EU TIN CU TINE ,DAR NU AI DREPTATE Pentru a incarca acumulatorii cu un dispozitiv eolian sau solar cum spui tu trebuie sa il achizitionezi.Iti imaginezi matale cam cat costa un astfel de dispozitiv capabil sa incarce in 10 ore un acumulator .????Ce-l putin cat doamna TESLA SEDAN!!!!!!Oricum tin cu tine in continuare sa nu iti faci probleme Link spre comentariu
Bamse Postat Iulie 1, 2010 Partajează Postat Iulie 1, 2010 Mai baieti , voi tineti cu Patriciu nu cu mine Hai sa nu fie cu suparare dar viitorul este al masinii elecrtice .. bagati un calcul si vedeti cat costa sa intretii o masina 5 ani ... dar bagati si benzina in costuri.Sa curga benzina... sa faca petrolistii baniii PS:... urasc masina electrica pentru ca nu o am Link spre comentariu
stefan_k Postat Iulie 2, 2010 Partajează Postat Iulie 2, 2010 .. bagati un calcul si vedeti cat costa sa intretii o masina 5 ani ... dar bagati si benzina in costuri.Desigur.masina: 10.000€ - desi pe praful asta preturile au scazut sensibil, si acum se gasesc destule sub 10k, nu ca acum 2 ani.intretinere: statisticile arata ca la reprezentanta ajung cam la 40% din pretul initial al masinii (parca recent s-a bagat lege sa poti sa iti faci reviziile la ce service (autorizat) vrei, fara sa pierzi garantia, tocmai pentru a scadea aceste costuri); punem inca 4.000€combustibil: aici lucrurile devin discutabile. Punem 20.000km pe an, desi multi nu fac atat nici in 3 ani. Total pe 5 ani: 100.000km; cat vrei sa iti pun consum mediu? Ca sa tin cu tine, uite, pun 7 litri/suta; rezulta 7.000 de litri de combustibil la un pret mediu de 1€/litru. Hai 1.5€/litru, sa tin cu tine, ca sa venim in intampinarea cresterii pretului . Deci inca 10.500€ pe combustibil.Total 5 ani: 24.500€. Un pic mai mult de jumatate din costul Tesla Sedanului, si impartit pe o perioada de 5 ani.Iar daca chiar vrei sa fii "verde", alegi o masina cu consum (mult) mai mic, cu intretineri mai ieftine, etc. Fiindca totusi, in bugetul acesta se pot gasi destule.Acum fii tu fair-play si vino cu calcule corecte (!) de achizitie + exploatare pentru tesla-ul tau, pentru 5 ani / 100.000km. Dar realiste, nu "incarcare in 5 minute cu costuri zero" ... Link spre comentariu
Bamse Postat Iulie 2, 2010 Partajează Postat Iulie 2, 2010 Sal Stefan !!! .. in primul rand bine ca suntem ONTOPIC si se poate discuta civilizat. NU am sustinut ca incarci in 5 minute nici macar o secunda. La Tesla incarci in 3-4 ore. NU am sustinut ca masina electrica este ieftina . DA sustin masina electrica " o alternativa " la masinile cu ardere interna. Si sa facem si un calcul: (aproape corect)* - masina + panouri solare = 60.000 euro - apoi la intretinere nu ma descurc ca nu am filtre gen: ulei, benzina , aer ( alea ce se schimba anual ) ... aici vreau sa zic cate ceva de fiabilitate: http://ro.wikipedia.org/wiki/Fiabilitate apoi nu am arbori indoiti biele manivele pistoane rampa de alimentare cutie de viteza cu x pinioane ... am doar un rotor si un stator in ce priveste motoru un controler care sa zicem ai cutie de viteza si sursa de energie LiOn care-i rezervoru ... fiabilitate este mai mare la masina electric (are piese mai putine si scade riscul de defect ) - la pompa de benzina nu merg ca am pus panouri solare in pret, as mai plusa si pentru autonomia casei ( daca as avea ) *sper ca ai introdus in formula de calcul o masina noua care are performantele specificate de Tesla ca si echivalent - 0-100Km/h - 6 secunde http://www.teslamotors.com/models DA o masina electrica este mai scumpa si nu se fabrica in serie mare ( probabil asta este si motivul pretului ridicat ). Link spre comentariu
Bamse Postat Iulie 2, 2010 Partajează Postat Iulie 2, 2010 Automobilul electric ,un viitor luminos sau o himera?Ce parere aveti despre acest subiect.Se discuta de zeci de ani de minunatul automobil electric :economic,silentios,nepoluant.Ce se intampla de atata amar de vreme nu avem ceva concret,mereu sunt la stadiul de proiect"foarte promitator"Sa fie vorba de conspiratia "PETROLISTILOR"?Sau pur si simplu este prea scump la ora actuala?DA viitor "luminos" motorul electric superior celui termic Google sau http://forum.4tuning.ro/55-versus-auto/ ... trice.html"am impresia" ca acest subiect este clar directionat pe combustibili si masini clasice gen F1 care arunca motoru dupa cursaLa stadiu de proiect nu sunt -> masinile exista DA exista si o "oarecare conspiratie a petrolistilor" si este si normal. Link spre comentariu
stefan_k Postat Iulie 2, 2010 Partajează Postat Iulie 2, 2010 1. se pare ca am inteles eu gresit, cand ai spus "un plin in 5 minute" am crezut ca te referi la masina electrica; am recitit si vad ca totusi te refereai la cealalta; greseala de interpretare, asta e. taiem partea asta.2. spui masina + panouri solare = 60.000€Sa facem un mic calcul.La ora actuala se pot gasi panouri solare de 80W la pretul de 180€, in UE. Pentru cantitati mari includem un discount considerabil; sa zicem ca obtii un pret de 100€/panou (tin cu tine, precum vezi).Pentru incarcare in timp de 4 ore (pentru a beneficia de lumina de la amiaza, ca sa nu fie nevoie sa supra-dimensionam panourile) avem nevoie de 16.8kWh. Presupunem un randament de 100% (precum vezi, tin cu tine) al intregului sistem de incarcare (inclusiv invertoarele) si rezulta ca avem nevoie de un numar de 16800/80 = 210 panouri solare, sau 21.000€ (daca am considera pretul curent de pe piata ar insemna de fapt vreo 38.000€, dar am presupus ca obtii discount-ul respectiv).Mai punem in calcul si pretul invertoarelor (totusi, masina se incarca de la 110/220V); ultima data cand am verificat, pretul mediu pentru invertoare serioase era de 1000€/kWh. Hai sa tin iar cu tine, si sa punem doar 10.000€ pentru 16kWh.Panouri + invertoare = 31.000€. Si inca nu am inclus costurile de instalare si alte echipamente necesare! (suporti de instalare, cabluri - care la puterea asta inseamna destul de mult, etc).Precum vezi, doar pretul instalatiei de incarcare se apropie vertiginos de pretul de achizitie al masinii tale. Si asta cu estimari generoase "in jos".Alt calcul interesant: un panou de 80W are o suprafata de 121.5cm x 55.5cm. Sa presupunem ca il pui la unghi de 45grade, obtinem o amprenta la sol de 85cm x 55cm. Un calcul simplu ne duce la 0.85*0.55*210 = 98 metri patrati. Nu stiu unde locuiesti tu, dar daca iti permiti alocarea unui ar de teren doar pentru panouri solare, inseamna ca o duci bine.De asemenea, ai luat in considerare faptul ca aceasta incarcare o poti realiza doar in timpul zilei? Cu alte cuvinte, fix cand ai nevoie de masina, aceasta ... stationeaza. Nu imi zice ca introduci un sistem de rezerva - acumulatori suplimentari pe care ii incarci si din ei incarci pe urma masina - caci daca calculam si pretul acestora, cred ca te vei supara.3. Intretinere. Zici ca nu te descurci ca nu ai ulei, benzina, aer. Pai eu zic sa te descurci, caci ai acumulatori de schimbat. Parca tu ai fost cel care ai spus ca se schimba la 2-5 ani. Fa bine si informeaza-te dupa cati kilometri trebuie schimbati acestia, si care sunt costurile respective.4. Fiabilitate. Hai sa asteptam cativa ani, inainte de a ne da cu presupusul. Caci viata bate filmul.5. Nu ma intereseaza performantele masinii; ma intereseaza o masina noua, la pret mediu, "sedan". La ora actuala cam acestea sunt preturile. Daca ar exista o masina electrica mai ieftina, atunci am face comparatiile cu ea. Si nu am introdus nici cea mai ieftina masina cu combustibil (puteam sa cobor lejer in zona de 6.000€). DA o masina electrica este mai scumpaPana la urma se pare ca suntem de acord Iar daca echivalezi pret = energie = poluare (cu alte cuvinte: orice costa mult implica o cantitate mare de energie investita cu generare de noxe corespunzatoare), atuci vezi ca ce e vopsit in verde numai e atat de verde. Iar daca spui ca energia investita pentru productie (materii prime, etc, tot) nu e proportionala cu costul, inseamna ca totul e un furt pe fata si nu are rost sa vorbim.Eu deocamdata prefer o masina usor de produs, cu consum cat mai mic raportat la tehnologia folosita. Cand tehnologia va fi matura (adica sa penetreze piata pana la scaderea costului catre unul mai usor de acceptat), atunci voi privi mai cu incredere si spre automobilul electric. Link spre comentariu
Bamse Postat Iulie 2, 2010 Partajează Postat Iulie 2, 2010 Sal Stefan !!! ... initiatorul topicului zicea " masina electrica viitor luminos sau himera ?" uite ce am gasit http://www.automarket.ro/stiri/supercar ... 10035.html na asta depaseste ce am crezut eu ca se poate . Articolul a fost publicat in 2008 Metoda de propulsie gandita de constructorul de nisa a fost un tren de rulare complet electric cu baterii reincarcabile "Nano Safe". Sistemul electric de propulsie a fost botezat Hi-Pa Drive si inglobeaza patru motoare cu actiune permanenta, pozitionate pe fiecare roata, care dezvolta peste 160 de cai fiecare. Florinel zicea daca este de viitor masina, daca ai in stadiu de proiect daca este silentioasa si nepoluanta. Apoi sincer eu am raspuns la aceste intrebari asa cum am stiut mai bine Faptul ca-i mai scumpa fata de termice este OffTopic si repet nu am sustinut ca-i mai ieftina dar priveste si tu cum arata masina aia gandeste ca nu are sistem de transmisie , motoru-i direct la roata Link spre comentariu
stefan_k Postat Iulie 2, 2010 Partajează Postat Iulie 2, 2010 Modul cum arata ma lasa rece.Pretul este complet ONtopic, caci precum ti-am explicat el este direct proportional cu materialele folosite, energia consumata pentru producerea masinii, si ca urmare si gradul de noxe emise in fabrica. Degeaba ai masina care "nu polueaza" in exploatare, dar polueaza imens inainte de iesirea din fabrica.Considerand, cum ai zis si tu, ca tehnologia este "matura", inseamna ca s-a trecut deja de mult de perioada de "cercetare", deci costurile de cercetare se regasesc intr-o masura mai mica in aceste masini, restul ramanand la nivel de materiale.In schimb daca acum bati inapoi spunand ca pretul nu conteaza ... atunci nu stiu ce te-ai straduit sa demonstrezi la inceput (cum ca ar fi economica, rentabila, etc).Un lucru e clar: ca in orice domeniu "de consum", prima data va fi "mulsa" clasa cu bani, caci marja de profit e mult mai mare.Viitorul? Sub semnul incertitudinii. Daca va putea fi produsa mai ieftin, atunci da, se va putea incadra in categoria "mai putin poluanta".Deocamdata, e un segment prea de nisa. Urmeaza sa isi demonstreze (sau nu) valoarea (din toate punctele de vedere). Link spre comentariu
srdjan Postat Iulie 2, 2010 Partajează Postat Iulie 2, 2010 probabil nu asa cum si cand anticipam noi dar mijloacele de transport ale viitorului vor ajunge sa fie cu actionare electrica. cand spun asta ma refer la cel putin 50% din transport indiferent pe ce cale. acum ca o fi imediat dupa era petrolului... ca va fi o era a hidrogenului sau una pneumatica inainte... ramane de vazut. oricum sunt convins ca inca vreo 3-4 generatii vom fi petrolisti. sper doar sa nu se ajunga in situatia celor de pe insula Pastelui care au taiat padurea pentru a-si face santiere pentru "strajerii de piatra" si au ramas fara lemn pentru ambarcatiuni ca sa paraseasca insula cand n-au mai avut resure... Link spre comentariu
stefan_k Postat Iulie 2, 2010 Partajează Postat Iulie 2, 2010 hidrogen, pneumatic sau electric? poate, daca avem un noroc imens. daca nu ... perpedes. cine mai ramane. Link spre comentariu
Bamse Postat Iulie 2, 2010 Partajează Postat Iulie 2, 2010 .... sper doar sa nu se ajunga in situatia celor de pe insula Pastelui care au taiat padurea pentru a-si face santiere pentru "strajerii de piatra" si au ramas fara lemn pentru ambarcatiuni ca sa paraseasca insula cand n-au mai avut resure...Producerea energiei electrice are si surse alternative apa , biogaz , hidro , solar , chiar si energia cinetica a valurilor lol.Se pare ca nu ne intelegem in cea ce priveste motoarele termic 40% electric 90% apoi de cuplu nici nu mai vorbesc. ...oricat ai incerca sa investesti intr-un motor termic nu depasesti ciclul Carnot , pentru acest fapt nu mai este de viitor . Petrol inca 4 generatii. Corect, pentru ca noi cei multi vom cotiza si cei care vor ramene in urma noastra n-au decat sa rezolve problema poluarii. Uite aboneaza`te la masina asta este mai ieftina se preteaza bine in oras http://www.wall-street.ro/articol/Auto/ ... -euro.html Masina la care am facut referire cand am calculat este un TESLA cu performante Si putin OffTopic daca aveti rabdare sa cititi la partea tehnica http://www.cfr.ro/JF/romana/2001_2/loc_diesel.htm ... am inteles bine ?! motorul diesel legat la motorul electric citez "Transmisia in curent continuu cuprinde generatorul principal, cu o putere de 2400 kVA la 1080 rotatii/minut, si cele sase motoare de tractiune semisuspendate de curent continuu, cu excitatie in serie, avand puterea de durata de aproape 200 kW la 800 A" mai sa fie dar oare motoru diesel dadea in nas nu putea urni trenu (asta insemna cuplu la orice turatie ) Link spre comentariu
florinellll Postat Iulie 2, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 2, 2010 Avem o mica problema cu energia regenerabila made home. Pentru a folosi energie eoliana sau solara la incarcarea acumulatorilor trebuie sa avem doua randuri de acumulatori,altfel circulam cu automobilul cand vrea el nu cand vrem noi.1)Energia eoliana o putem folosi in cateva zone in tara noastra.2)Cu energia solara este aparent mai simplu (soare este peste tot)dar incarcarea se poate face doar ziua si circulam noaptea(avem neaparat nevoie de inca un acumulator care este scump cu draci).Cand petrolul va fi pe rosu atunci vom vedea daca se poate trece la productia in masa de autovehicole electrice. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum