costy Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 @costy - nu mi-ai spus opinia ta referitor la asta :http://inhabitat.com/pnnls-new-affordab ... ial-power/Asadar ce parere ai ? pare frumos; si caldura si curent, dar combustibilul? Problema e ca sunt multe idei, dar multe nu pot fi puse in aplicare pe scara larga din diverse motiveOri ca folosesc metale rare, ori ca prezinta prea multe dezavantaje pt a fi imbratisate pe scara asa larga cum este acum petrolul.Toata ideea e sa scapam de petrol inainte sa se termine, pt ca daca astgeptam sa se termine , vom nenoroci ecosistemul de tot.Ca sa ai macar sanse sa faci trecerea, trebuie ca alternativa sa nu fie asa de dezavantajoasa, cui ii convine sa stea cu masina la incarcat ore intregi? dar hai ca asta mai e cum mai e, dar imagineaza-ti ce modificari trebuie aduse infrastructurii electrice pt ca fiecare sa-si incarce masina, e pur si simplu prea multa bataie de cap , asa ca lumea va prefera sa ramana la petrol.Daca in schimb alternativa ar fi ceva de genul automobilelor electrice cu fuel cell atunci trecerea ar fi mult mai usoara, alimentarea s-ar face la fel ca acum doar ca inloc de benzina ar fi hidrogen.E doar o idee, in plus, cine stie pe ce patente stau regii petrolului Link spre comentariu
aygun Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 Nu am rastalmacit nici un cuvant , cu scuzele de rigoare !Este vb ca ati spus despre Aerodinamica ori inserarea a doua sau mai multe microturbine poate afecta aerodinamica . Corect ?"Coeficientul aerodinamic al maşinii, care va creşte şi care va atrage după sine şi creşterea energiei consumate de vehicul."Conform a ceea ce spuneti , microturbinele afecteaza coeficientul aerodinamic si creste energia consumata de vehicul.Corect pina aici , da ? Am inteles bine , sper ."Energia produsă de acele "microturbine" va fi mai mică decât cea cheltuită pentru acţionarea lor."Deci creste consumul energetic datorita afectarii coeficientului aerodinamic si energia consumata va fi implicit mai mare tocmai in parte datorata cresterii coeficientului aerodinamic din cauza acestor turbine.Deci logica:Turbinele afecteaza coeficientul aerodinamic. Afectand coeficientul aerodinamic afecteaza consumul energetic si consum mai mult decat produc .Nu asta a fost sensul a ceea ce am spus eu.Automobilul se misca oricum !Daca respect niste reguli de Aerodinamica si fac prizele de admisie a aerului catre aceste turbine in locuri care sa afecteze cat mai putin aerodinamica si rezistenta la inaintare pot obtine un surplus de energie ( nu mai mare decat cel consumat ) care spre exemplu imipoate incarca o baterie de supercapacitori numai buni ptr pornirile de pe loc in orase . Nicaieri nu am numai drum drept ci am si suisuri si coborasuri . Mai bate si un vant ... daca , asigur 20% din necesarul de energie , restul il pot supllini solar sau cu frane regenerative sau cu orice alta tehnologie regenerativa ( inclusiv cu acele piezo mecanice ).V-am aratat conceptul celor de la Mitsubishi .De asemenea este ok si incarcarea de la orice statie de incarcare . Elementele prezentate mai sus fiind pentru a marii autonomia .Mi-e mi-ar ajunge daca microturbinele ar baga ceva curent in acumulatori si ar mai ramane si ptr iluminare ( care va fi cu led-uri ) dar si ptr ventilatie ( actionarea motorului ventilatorului ).Nu cred ca am rastalmacit nici un cuvant.Pentru a determina cu exactitate influenta acelor turbine asupra aerodinamicii unui autoturism trebuie proiectat mai intai sistemul de admisie al aerului , testat in tunelul de vant sau eventual in bazinul cu apa si cerneala iar rezultatele procesate , comparate .....Nu ma pot baza pe fler , bun simt tehnic sau alte cele.Totul se bazeaza pe calcule ale proiectantilor.De asemenea se pot proiecta turbine cu rezistenta mica la inaintare asfel incat masina sa curga corespunzator. La alte masini se intervine asupra aerodinamicii pentru a apasa cat mai bine masina pe sol ( mai ales ele cu tractiune spate ) etc , etc .Nu putem purta aceasta conversatie doar din prisma supozitiilor ca se modifica aerodinamica , creste rezistenta la inaintare , consum mai multa energie si produc mai putina. Nu!Aceste afirmatii trebuie sa aiba o baza de calcul . Eu unul nu ma pot pronunta in acest sens pina nu simulez aceste lucruri si pina nu efectuez niste masuratori la scara .Spun doar ce ar fi daca as pune si niste microturbine eoliene in ceva galerii ( arat ca exista concepte in acest sens ) si atat dar nu ma hazardez in a afirma niste chestii . Da , foarte probabil sa modifice aerodinamica insa la fel de bine se pot face N modificari ptr a contracara acest lucru .Gresesc ? Link spre comentariu
aygun Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 pare frumos; si caldura si curent, dar combustibilul? Problema e ca sunt multe idei, dar multe nu pot fi puse in aplicare pe scara larga din diverse motiveOri ca folosesc metale rare, ori ca prezinta prea multe dezavantaje pt a fi imbratisate pe scara asa larga cum este acum petrolul.Toata ideea e sa scapam de petrol inainte sa se termine, pt ca daca astgeptam sa se termine , vom nenoroci ecosistemul de tot.Ca sa ai macar sanse sa faci trecerea, trebuie ca alternativa sa nu fie asa de dezavantajoasa, cui ii convine sa stea cu masina la incarcat ore intregi? dar hai ca asta mai e cum mai e, dar imagineaza-ti ce modificari trebuie aduse infrastructurii electrice pt ca fiecare sa-si incarce masina, e pur si simplu prea multa bataie de cap , asa ca lumea va prefera sa ramana la petrol.Daca in schimb alternativa ar fi ceva de genul automobilelor electrice cu fuel cell atunci trecerea ar fi mult mai usoara, alimentarea s-ar face la fel ca acum doar ca inloc de benzina ar fi hidrogen.E doar o idee, in plus, cine stie pe ce patente stau regii petroluluiAm prezentat mai sus alte variante de fuel cell mai sanatoase.Mie unul mi-ar fi cam frica sa imi sui familia in ceva care merge cu hidrogen !As alege alta varianta :http://en.wikipedia.org/wiki/Flow_batteryTot fuel cell !Eu nu consider infrastructura un impediment.Banul tot de la petrolisti va veni.Cand am ajuns la pompa si am vazut cat a ajuns benzina E95 sa cad jos 6,12 Ron . De cateva luni fac naveta cu autobuzul si nu mai stiam pretul benzinei .No comment Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 foarte probabil sa modifice aerodinamica insa la fel de bine se pot face N modificari ptr a contracara acest lucru .Gresesc ?Eu zic că da.Vedeţi vreo logică în a îmbunătăţi coeficientului aerodinamic cu scopulcompensării degradării lui datorate altor adăugiri fanteziste la caroserie ?Automobilul se misca oricum !De aici porneşte toată confuzia. Acea energie nu este o energierecuperată, ci o cotă-parte din energia consumată necesară deplasării. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 SubscriuDe ce nu se mai monteaza o roata si cu un generator? Cand masina se misca,roata invarte generatorul.Apoi putem ajunge cu generatorul chiar pe una din rotile deja existente, iar generatorul se invarte si daca masina e pe rampa Link spre comentariu
aygun Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 Dar cine a zis ca aceste adaugiri vor fi pe caroserie ? Da , scopul este marirea autonomiei prin mai multe mijloace . Nu stiu de ce va incapatanati sa intelegeti un lucru . Acele turbine nu e musai sa le pun pe caroserie. De unde ideea asta ? Eu zic turbina , nu ditai elicea cu eoliana ca ad-lui arcadius . Microturbine ! Ok ? Plasabile pe anumite galerii . Adica pot recupera o parte din energia pierduta prin diverse metode dar hai sa nu o fac ! De ce ? Va citez : "De aici porneşte toată confuzia. Acea energie nu este o energie recuperată, ci o cotă-parte din energia consumată necesară deplasării." Realizati ca va contraziceti da ? Asta este si interesul. Sa recuperez cat mai multa energie crescand autonomia. Am exemplificat clar , decongestionez acumulatorii de anumite sarcini ( iluminare , ventilatie , porniri de pe loc - se stie ca pornirile de pe loc sunt cele mai solicitante ptr acumulatori ). Incarc cu Turbinele , cu fotovoltaicul , cu franele regenerative si ce o mai fi o baterie de super condensatori pe care ii folosesc la pornirile de pe loc unde inertia este mare iar eu trebuie sa consum Mai Mult din baterii. Atunci de ce mai exista frane regenerative ? Conform logicii dvs nici astea nu ar trebui sa existe ca sunt prea grele si nu ma ajuta sa recuperez nimic. Am mers cu un prius hibrid , sa vedeti ce rapid urca tensiunea in acumulatori la franari . Link spre comentariu
aygun Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 SubscriuDe ce nu se mai monteaza o roata si cu un generator? Cand masina se misca,roata invarte generatorul.Apoi putem ajunge cu generatorul chiar pe una din rotile deja existente, iar generatorul se invarte si daca masina e pe rampaDe ce exista grup electrogen pe anumite masini hibride ?Un mic motoras cu Benzina care invarte un generator ala la randu-i bagand in baterii si in sistem.Sper ca nu va inchipuiti asa ceva : Link spre comentariu
Dr.L Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 De ce exista grup electrogen pe anumite masini hibride ?Ca masina sa poata sa mearga si cu benzina.Daca e s-o luam asa: De ce exista eoliana aia pe masina? Ca sa mearga cu ajutorul vantului cumva? . Dar daca masina sta pe loc...nu are nevoie de vant (poate doar sa incarce acumulatorii...dar daca turbina e capabila sa incarce acc in stationare,atunci cand masina merge repede...nu produce prea mult?). Iar daca e in mers,vantul e produs insasi de miscarea masinii,pt care se utilizeaza resurse (benzina,curent)Apoi zici ca eoliana nu-i pusa pe caroserie...atunci sa inteleg ca nu e conectata deloc la masina?Pe ce galerii ar merge pusa? Daca e vorba de un motor termic,atunci nu infraneaza aerul care iese/intra din motor,deci creste consumul? Pai nu mai bine se pune un alternator mai mare? Iar comparatia franei regenerative cu o turbina e total deplasata. Turbina se invarte cand masina merge,deci infraneaza masina...e ca si cum ai merge cu franele regenerative cuplate permanent! Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 Dar cine a zis ca aceste adaugiri vor fi pe caroserie ?Da , scopul este marirea autonomiei prin mai multe mijloace . Nu stiu de ce va incapatanati sa intelegeti un lucru . Acele turbine nu e musai sa le pun pe caroserie. De unde ideea asta Eu zic turbina , nu ditai elicea cu eoliana ca ad-lui arcadius . Microturbine ! Ok ? Plasabile pe anumite galerii Orinde le-aţi plasa, ele tot din ansamblul caroseriei vor face parte. Atunci de ce mai exista frane regenerative ? Acelea sunt "recuperative", nu "regenerative" şi da, după cum le spune şi numele, în regim de frânare o parte din energia cinetică iniţială nu se mai pierde sub formă de energie termică, ci e transformată în energie mecanică care la rândul ei este convertită în energie electrică. Conform logicii dvs nici astea nu ar trebui sa existe ca sunt prea grele si nu ma ajuta sa recuperez nimic. Asta e o simplă afirmaţie complet deplasată şi absolut gratuită, fără nici-o legătură cu aspectele cu adevărat logice care s-au postat până acum. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 Cateva intrebari. Prima intrebare. Daca prin montarea unei turbine pe autovehicul, coeficientul aerodinamic creste si apare un necesar de, sa zicem, 1kW in plus pentru a se mentine la aceeasi viteza iar turbina poate da 500W de unde iau restul de 500W necesari ca sa nu ma opresc??? Daca stiu ca nu am de unde sa dau cei 500W pentru ce sa montez turbina in primul rand??? A doua intrebare. Daca nu ar exista petrolul si derivatele lui se poate construi tot ce s-a enumerat in link-urile de pe ultimile pagini??? Sa recunoastem si sa nu ne mai ascundem dupa deget, lumea asta se invarte datorita petrolului pentru ca asa a fost creeata acum 200 de ani prin politica de dependenta de o sursa de energie concentrata. Cat timp va exista petrol se va invarti. Tehnologii alternative? cat timp exista petrol la un pret acceptabil global nu se vor dezvolta sau imbunatati. De la banalul ac de siguranta pana la un 747 totul se face datorita petrolului inclusiv automobilul electric este dependent de petrol. @aygun: cu tot respectul dar si un copil stie instinctual ca, cu cat suprafata expusa vantului (curentului de aer) este mai mare cu atat apasarea este mai puternica si inaintarea mai grea, . Asa ca, turbina aia mica de la avioane, reduce distanta de planare semnificativ dar este necesara cand turbinele principale nu functioneaza. Mai pe scurt, motoarele au bagat putere in caroserie ca s-o impinga pana la 500km/h si s-o urce la 10.000 de metri ca sa aiba energie potentiala ca sa poata fi transformata in energiecinetica in paletele turbinei, in caz de nevoie. Daca nu e aproape de un aeroport, folosirea turbinei este doar pentru a alimenta difuzoarele interne pentru a se spune rugaciunea pentru ca, folosind acea turbina nu poti ameriza, de exemplu. Un aparat mai greu decat aerul va cobora spre pamant indiferent de situatie daca nu are propulsie de la motoare. Link-uri in engleza despre turbina aceea http://en.wikipedia.org/wiki/Ram_air_turbine si incidentele la care a ajutat http://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider si http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Transat_Flight_236 . Pilotii aceia au fost caz exceptional pentru ca acea situatie trebuia sa duca la un sfarsit tragic undeva in mijlocul marii. Elicile alea doua din botul acelei masinute electrice din link ma fac sa rad, mai mult de 100W nu pot da fiecare. Acelea au rol decorativ ca sa zica ca au ceva inovator dar daca ii iei la bani marunti ar trebui sa fie o tornada ca sa aiba suficienta energie ca sa miste masina aia de pe loc numai folosind energia data de acele doua elici. Eu sunt pesimist din fire si accept o idee daca are logica sau daca imi este explicata foarte bine. Sa va dau un exemplu. Am un buzer piezo disc. Acela este echivalent cu un generator piezoelectric pentru ca asa este, de fapt. Buun, la piezo-ul ala pun o punte de diode schottky, ca sa am cadere mica si un montaj multiplicator de tensiune. Il montez in pantof si incep sa merg. Puterea generata este de 1mW. Cate ore sau zile imi sunt necesare ca sa incarc un acumulator de telefon mobil de 600mAh ? Cam 10 zile, zic eu. Pot sa merg 10 zile continuu ca sa pot da un telefon??? Da, tehnologia exista si o folosesc dar imi foloseste cu adevarat la ceva??? Nu sunt sarcastic, sunt al naibii de realist. Tehnologia trebuie folosita acolo unde este neaparat nevoie de ea si nu doar pentru distractie. Sa va mai dau un exemplu. Stiti cum arata un radioreceptor pentru situatii de urgenta? Este un radioreceptor de consum redus care are o lanterna si o manivela. Puteau sa-i puna elice sau panouri fotovoltaice. De ce nu le-au pus? Pentru ca sub daramaturi nu bate vantul si nu ajunge lumina solara in schimb daca exista o persoana care va avea nevoie de el atunci va putea da dea la manivela cateva minute ca sa auda ceva care ii va da incredere sa reziste sau sa aiba un strop de lumina. Acum, revenind la problema automobilului electric, da, incercari fanteziste exista dar cum tot raul spre bine eu am o vorba: "din 100 de idei tot iese una buna". Concluzionand, poti adauga automobilului 'nshpe mii de zorzoane, daca nu rezolvi problemele de baza nu rezovi nimic. Una din probleme ar fi urmatoarea. Daca toti se bat cu pumnii in piept ca este un automobil "verde" atunci sa demonstreze ca il pot construi fara sa foloseasca vre-un strop de petrol sau derivate la constructia acestuia. De abia atunci se poate spune ca e "verde". Imi cer scuze daca am suparat pe cineva sau s-a simtit ofensat de remarcile mele acide dar eu asa vad realitatea. @aygun: la un automobil electric in miscare nu exista decat o singura sursa de energie acestia fiind acumulatorii. Acelor acumulatori se datoreaza curentul de aer pe care vreti sa-l folositi. Forma aerodinamica a unui autovehicul este pentru a nu fi necesari acumulatori de 5 ori mai mari. Daca nu se vrea economie, se face o cutie paralelipipedica, cu cat mai multe zorzoane, se umple cu acumulatori si , la 10 tone, o sa fie o placere factura la electrica. Acea "cutie cu roti" se va deplasa cu aceiasi viteza ca un automobil electric optimizat, va putea face aceleasi manevre pe strada dar cu un consum de 5 ori mai mare. Motorul termic exista la un automobil hibrid pentru ca asa trebuie. Asta inseamna "hibrid", o combinatie intre varianta clasica de propulsie, motorul termic si varianta inovatoare de administrare eficienta a acelei energii folosind circuite electrice. Motorul termic este mai mic pentru ca nu este nevoie de un motor care sa poata da toata puterea necesara la demaraj, existand deja acumulatorii electrici care sa suplineasca acest lucru. Daca va referiti strict la acel motor mic, mic, atunci acela chiar asa se numeste, motor generator pentru incarcare. Avand putere mica, poate incarca acumulatorii in timp, putand functiona tot timpul, exact asa cum ar fi incarcarea acumulatorilor de la priza. Recuperarea energiei trebuie facuta de acolo de unde se poate recupera. Daca automobilul sta pe loc si este intr-o zona cu vant se poate scoate turbina si astfel se poate genera enegie pentru ca vantul invarte elicea si nu miscarea automobilului. E simplu. Link spre comentariu
aygun Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 De ce exista grup electrogen pe anumite masini hibride ?Ca masina sa poata sa mearga si cu benzina.Daca e s-o luam asa: De ce exista eoliana aia pe masina? Ca sa mearga cu ajutorul vantului cumva? . Dar daca masina sta pe loc...nu are nevoie de vant (poate doar sa incarce acumulatorii...dar daca turbina e capabila sa incarce acc in stationare,atunci cand masina merge repede...nu produce prea mult?). Iar daca e in mers,vantul e produs insasi de miscarea masinii,pt care se utilizeaza resurse (benzina,curent)Apoi zici ca eoliana nu-i pusa pe caroserie...atunci sa inteleg ca nu e conectata deloc la masina?Pe ce galerii ar merge pusa? Daca e vorba de un motor termic,atunci nu infraneaza aerul care iese/intra din motor,deci creste consumul? Pai nu mai bine se pune un alternator mai mare? Iar comparatia franei regenerative cu o turbina e total deplasata. Turbina se invarte cand masina merge,deci infraneaza masina...e ca si cum ai merge cu franele regenerative cuplate permanent! @Dr.L - mai vezi nitel despre Ev la capitolul plug in hibrids. Merg pe baterii 80 de mile si apoi cand ma apropii de durata epuizarii lor cupleaza un mic motoras care ma ajuta sa nu raman in pana prostului. Ea tot electric merge dar energie electrica generata de grup electrogen.A doua , am tot zis de prize de aer , aka un soi de furtun de o dimensiune mare cu micro turbina pe el . La un capat intra aerul prin fata ( zona radiatorului ) creind un curent de aer prin tubul respectiv urmand a fi evacuat in spate . In trecerea lui , aerul invarte aceste "microturbine". Deci nu sunt PE CAROSERIE . Ok ? Aidoma prizelor de aer la Lamborghini. Pleaca de undeva de pe langa usa fata prin ceva tubulatura pina la motor in spate . EV-urile nedepasind 150 kmh - ma refer la astea lite - ca alea gen tesla sau tango ating peste 200 kmh - pot plasa turbinele si in zonele unde iainte se facea priza de aer ptr roti .Nu , am zis ca hai sa nu cuplam nimic regenerativ pe masina. Daca folosesti turbine eoliene fiabile care sa nu opuna rezistenta la inaintare , Cu palele fusiforme ......., nu vad unde ar fi problema.Nu stiu unde credeti voi ca se vor puen turbiele .Cata vreme pot dirija aerul din fata in spate prin canale de admisie a acestuia turbina poate intra oriunde numai pe caroserie nu.Este o metoda mult mai simpla si mai ieftina in fata KERS , kinetic energy recovery ..... Link spre comentariu
Dr.L Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 Daca folosesti turbine eoliene fiabile care sa nu opuna rezistenta la inaintareSi...atunci cum pot invarti un generator? Ca daca generatorului ii pui o sarcina,atunci el se opune miscarii,iar turbina e conectata la axul lui,deci si ea opune rezistenta Si acum ultima mea incercare in legatura cu turbina: Dar de ce nu s-ar pune turbina intr-un compartiment izolat,si sa fie invartita de un ventilator,alimentat din acumulatorii pe care-i incarca turbina? Pt ca iese perpetuum mobile? Pai si daca e pe masina,si vantul produs de miscarea masinii (ca doar nu comparam viteza vantului,cand masina sta pe loc, de 3-10km/h,cu cea a vantului cand masina se misca,de 60-150+3-10km/h ,nu?) invarte turbina,care incarca acumulatorii,care alimenteaza motorul care misca masina...etc?? Chiar nu-ti suna cunoscut? :cry: Apoi,dupa cum s-a zis deja,turbina aia de pe avioane e in caz de urgenta,cand nu mai exista alte variante pt a produce curent,nu pt ca e o minune energetica kinetic energy recoveryAaaaaaa,deci vrei sa zici ca acea turbina intra in functiune doar cand franezi,ca o varianta a franei recuperative,pt a recupera cat se mai poate din energia potentiala a masinii aflate in miscare,dar care trebuie sa ajunga in repaus? Pai e total alta treaba Link spre comentariu
aygun Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 Cateva intrebari. Prima intrebare. Daca prin montarea unei turbine pe autovehicul, coeficientul aerodinamic creste si apare un necesar de, sa zicem, 1kW in plus pentru a se mentine la aceeasi viteza iar turbina poate da 500W de unde iau restul de 500W necesari ca sa nu ma opresc??? Daca stiu ca nu am de unde sa dau cei 500W pentru ce sa montez turbina in primul rand??? A doua intrebare. Daca nu ar exista petrolul si derivatele lui se poate construi tot ce s-a enumerat in link-urile de pe ultimile pagini??? Sa recunoastem si sa nu ne mai ascundem dupa deget, lumea asta se invarte datorita petrolului pentru ca asa a fost creeata acum 200 de ani prin politica de dependenta de o sursa de energie concentrata. Cat timp va exista petrol se va invarti. Tehnologii alternative? cat timp exista petrol la un pret acceptabil global nu se vor dezvolta sau imbunatati. De la banalul ac de siguranta pana la un 747 totul se face datorita petrolului inclusiv automobilul electric este dependent de petrol. @aygun: cu tot respectul dar si un copil stie instinctual ca, cu cat suprafata expusa vantului (curentului de aer) este mai mare cu atat apasarea este mai puternica si inaintarea mai grea, . Asa ca, turbina aia mica de la avioane, reduce distanta de planare semnificativ dar este necesara cand turbinele principale nu functioneaza. Mai pe scurt, motoarele au bagat putere in caroserie ca s-o impinga pana la 500km/h si s-o urce la 10.000 de metri ca sa aiba energie potentiala ca sa poata fi transformata in energiecinetica in paletele turbinei, in caz de nevoie. Daca nu e aproape de un aeroport, folosirea turbinei este doar pentru a alimenta difuzoarele interne pentru a se spune rugaciunea pentru ca, folosind acea turbina nu poti ameriza, de exemplu. Un aparat mai greu decat aerul va cobora spre pamant indiferent de situatie daca nu are propulsie de la motoare. Link-uri in engleza despre turbina aceea http://en.wikipedia.org/wiki/Ram_air_turbine si incidentele la care a ajutat http://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider si http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Transat_Flight_236 . Pilotii aceia au fost caz exceptional pentru ca acea situatie trebuia sa duca la un sfarsit tragic undeva in mijlocul marii. Elicile alea doua din botul acelei masinute electrice din link ma fac sa rad, mai mult de 100W nu pot da fiecare. Acelea au rol decorativ ca sa zica ca au ceva inovator dar daca ii iei la bani marunti ar trebui sa fie o tornada ca sa aiba suficienta energie ca sa miste masina aia de pe loc numai folosind energia data de acele doua elici. Eu sunt pesimist din fire si accept o idee daca are logica sau daca imi este explicata foarte bine. Sa va dau un exemplu. Am un buzer piezo disc. Acela este echivalent cu un generator piezoelectric pentru ca asa este, de fapt. Buun, la piezo-ul ala pun o punte de diode schottky, ca sa am cadere mica si un montaj multiplicator de tensiune. Il montez in pantof si incep sa merg. Puterea generata este de 1mW. Cate ore sau zile imi sunt necesare ca sa incarc un acumulator de telefon mobil de 600mAh ? Cam 10 zile, zic eu. Pot sa merg 10 zile continuu ca sa pot da un telefon??? Da, tehnologia exista si o folosesc dar imi foloseste cu adevarat la ceva??? Nu sunt sarcastic, sunt al naibii de realist. Tehnologia trebuie folosita acolo unde este neaparat nevoie de ea si nu doar pentru distractie. Sa va mai dau un exemplu. Stiti cum arata un radioreceptor pentru situatii de urgenta? Este un radioreceptor de consum redus care are o lanterna si o manivela. Puteau sa-i puna elice sau panouri fotovoltaice. De ce nu le-au pus? Pentru ca sub daramaturi nu bate vantul si nu ajunge lumina solara in schimb daca exista o persoana care va avea nevoie de el atunci va putea da dea la manivela cateva minute ca sa auda ceva care ii va da incredere sa reziste sau sa aiba un strop de lumina. Acum, revenind la problema automobilului electric, da, incercari fanteziste exista dar cum tot raul spre bine eu am o vorba: "din 100 de idei tot iese una buna". Concluzionand, poti adauga automobilului 'nshpe mii de zorzoane, daca nu rezolvi problemele de baza nu rezovi nimic. Una din probleme ar fi urmatoarea. Daca toti se bat cu pumnii in piept ca este un automobil "verde" atunci sa demonstreze ca il pot construi fara sa foloseasca vre-un strop de petrol sau derivate la constructia acestuia. De abia atunci se poate spune ca e "verde". Imi cer scuze daca am suparat pe cineva sau s-a simtit ofensat de remarcile mele acide dar eu asa vad realitatea. @aygun: la un automobil electric in miscare nu exista decat o singura sursa de energie acestia fiind acumulatorii. Acelor acumulatori se datoreaza curentul de aer pe care vreti sa-l folositi. Forma aerodinamica a unui autovehicul este pentru a nu fi necesari acumulatori de 5 ori mai mari. Daca nu se vrea economie, se face o cutie paralelipipedica, cu cat mai multe zorzoane, se umple cu acumulatori si , la 10 tone, o sa fie o placere factura la electrica. Acea "cutie cu roti" se va deplasa cu aceiasi viteza ca un automobil electric optimizat, va putea face aceleasi manevre pe strada dar cu un consum de 5 ori mai mare. Motorul termic exista la un automobil hibrid pentru ca asa trebuie. Asta inseamna "hibrid", o combinatie intre varianta clasica de propulsie, motorul termic si varianta inovatoare de administrare eficienta a acelei energii folosind circuite electrice. Motorul termic este mai mic pentru ca nu este nevoie de un motor care sa poata da toata puterea necesara la demaraj, existand deja acumulatorii electrici care sa suplineasca acest lucru. Daca va referiti strict la acel motor mic, mic, atunci acela chiar asa se numeste, motor generator pentru incarcare. Avand putere mica, poate incarca acumulatorii in timp, putand functiona tot timpul, exact asa cum ar fi incarcarea acumulatorilor de la priza. Recuperarea energiei trebuie facuta de acolo de unde se poate recupera. Daca automobilul sta pe loc si este intr-o zona cu vant se poate scoate turbina si astfel se poate genera enegie pentru ca vantul invarte elicea si nu miscarea automobilului. E simplu. Prima intrebare - diferenta de 500W de la franele regenerative , panou fotovoltaic sun roof ..... metode sunt , trebuie numai implementate . Am spus eu ceva ca generatorul ala eolian nu are forta de frecare in cazul avioanelor ? nu imi amintesc. insa cred ca o mult mai mare franare o ofera motarele nefunctionale decat acea mica turbina de rugaciuni . Ma refer la acel motoras mic mic de tot care incarca bateriile ;) Este o ora tarzie si voi reveni maine cu mai multe explicatii si argumente. Link spre comentariu
aygun Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 @Dr.L hai ca deja aberam ope faza cu ventilatorul pus in fata turbine bla , bla , bla ....Am tot repetat dar cine naiba sa asculte , turbina este o particica din sistem . Se poate combina fotovoltaicul , cu turbina , cu franele regenrative , baterie de supercondensatori ptr pornirile de pe loc , recuperare kinetica a energiei ( cauta pe youtube sa vezi cum functioneaza si nu turbine care sa invart la franare ca iar aberam cu gratie ).....Pai si eu ce naiba am zis in postul in care am pomenit de ea ? Voi cititi ce scriu sau citi un cuvant 10 pauza ?Am zis clar caeste lasata doar in caz de urgenta ptr a mentine sistemele de navigatie strict necesare si sistemele hidraulice .Fara sisteme hidraulice cum pana mea manevrezi avionul chiar daca e planor ?Chiar nu cititii ce scriu ?Luati nitel pe fir inapoi si vedeti primul post in care am pomenit de ele .Hai noapte buna , mai vb maine ! Link spre comentariu
aygun Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 Chiar 100W daca dau alea doua mici elici este suficient ptr iluminat , ventilatie si cateva auxiliare cum ar fi si radiocasetofonul sau docking stationul ptr ipod sau telefon . NU MAI CONSUM DINN ACUMULATORI acea energie.Am zis eu ca masina sa ramana FARA acumulatori ?In mod cert nu ati citit TOT ce am scris !Respecte ! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum