Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

Ce ma impiedica sa plasez pe un autoturism placat cu celule solare si doua microturbine eoliene ?

Coeficientul aerodinamic al maşinii, care va creşte şi careva atrage după sine şi creşterea energiei consumate de vehicul.Energia produsă de acele "microturbine" va fi mai mică decât ceacheltuită pentru acţionarea lor.
Link spre comentariu

Fara suparare insa ai proiectat, calculat si verificat acest lucru?Nu crezi ca e suficient sa deschid un geam si turela la masina si astfel sa modific corficientul aerodinamic?As putea plasa prizele de aer sub masina. Prizele de racire a franelor nu modifica coeficientul aerodinamic?Daca se doreste se poate crea un design cu minim de pierdere aerodinamica.

Link spre comentariu

Domnul meu, pentru această discuţie nu e nevoie de calcule şi proiecte.Simplele cunoştinţe de fizică la nivel de liceu şi un grad destul de modestal bunului simţ-tehnic ar trebui să fie suficiente.

Link spre comentariu

ma dau batut, pana acum n-a reusit vreunul randament supraunitar, iar daca nu cumva esti in vreun uragan, nu vad la ce te-ar ajuta eoliana aia .Da stiam de sistemul ala de producere de energie de urgenta al avioanelor, ca ma uit si eu pe discovery, nat geo. Dar ala are exact scopul declarat, nu sa iti dea energie sa zbori, ca ar fi un nonsens.Tu nu intelegi ca ma iau doar de anumite idei pe care le prezinti, nu de toate.Nu o sa cred prea curand in automobilul electric care merge strict cu energie solara, la fel si un sistem energetic bazat exclusiv pe asa ceva, trebuie sa intelegi ca nu poti lasa lumea sa depinda de capriciile vremii, Azi e soare, bagi energie solara cu nemiluita in sistem, nu-i bai, se reduce poluarea, dar niciodata nu te vei putea baza exclusiv pe asa ceva.Idem si pt eoliene.

Link spre comentariu

Domnul meu, pentru această discuţie nu e nevoie de calcule şi proiecte.Simplele cunoştinţe de fizică la nivel de liceu şi un grad destul de modestal bunului simţ-tehnic ar trebui să fie suficiente.

Eu nu m-as baza Doar pe fizica fluidelor si ceva cunostinte de fizica generala de liceu. Nu cred ca in liceu se pune prea mult accent pe fizica fluidelor din cata fizica imi aduc eu aminte. Dinamica fluidelor se studiaza in facultate si este cu totul alta mancare de peste.Bunul simt tehnic nu se pune in anumite cazuri , sa spun si de ce ; in proiectarea unui autoturism nu e loc ptr un bun simt tehnic ci de solide cunostinte in diverse domenii .In cadrul facultatii de mecanica exista specializarea de Inginerie a Autovehiculelor .Cum se intampla ca inginerii de la Mitsubishi au creat un concept de masina care inglobeaza printre altele si doua microturbine eoliene , sun roof solar , frane regenrative si multe alte tehnologii ?
Toyota i-Miev Sport Eu nu am spus sa se ruleze exclusiv din energie eoliana pe masina ci se poate ingloba pe langa cele fotovoltaice , regenerative , etc , etc cu scopul de a mari autonomia.Uite un concept din multe altele:
Asta nu inseamna complet autonoma .Asadar nu sunt singurul nebun care s-a gandit la asemenea lucruri :ras:
Link spre comentariu

Da stiam de sistemul ala de producere de energie de urgenta al avioanelor, ca ma uit si eu pe discovery, nat geo. Dar ala are exact scopul declarat, nu sa iti dea energie sa zbori, ca ar fi un nonsens.

Pai si am spus eu undeva ca avionul zboara doar cu o microturbina ?Hai sa nu punem vorbe care nu au fost spuse. Dimpotriva , este un sistem de emergenta. Daca ala nu ar fi cum naipa as manevra avionul fie si in planare ?E ca si cand ai vrea sa iei virajul fara servo directie !

Tu nu intelegi ca ma iau doar de anumite idei pe care le prezinti, nu de toate.Nu o sa cred prea curand in automobilul electric care merge strict cu energie solara, la fel si un sistem energetic bazat exclusiv pe asa ceva, trebuie sa intelegi ca nu poti lasa lumea sa depinda de capriciile vremii, Azi e soare, bagi energie solara cu nemiluita in sistem, nu-i bai, se reduce poluarea, dar niciodata nu te vei putea baza exclusiv pe asa ceva.Idem si pt eoliene.

Pai am zis eu sa crezi ? Eu doar ti-am arata ca exista asa ceva , a facut cateva mii de km ( daca studiai siteul oamenlior ) si cam atat . Urmeaza sa parcurga inca vreo 30.000 km .Important este ca au demonstrat ca se poate si asa. Acel autoturism are si ceva baterii in mod cert. Baterii care inmagazineaza energie in anumite conditii. Eolienele le combini cu solarele , franele regenerative , acele elemente piezo fuell cell si multe alte tehnici de recuperare a energiei pierdute.Palele micilor generatoare eoliene pot fi fusiforme , astfel incat aerul sa curga pe langa ele. De asemenea , dupa perfectionare se poate utiliza Windbelt :http://en.wikipedia.org/wiki/WindbeltVoi credeti ca google in colaborare cu DARPA au bagat de pomana milioane de dolari in proiectul cu autoturismul autonom ?Iata ce a iesit :
Link spre comentariu

doamne cum le combini pe toate chiar daca nu au legatura una cu alta

Combin ce anume ?Fii mai specific!Autoturismul autonom ? Cu ce discutam noi ?Pai au legatura ptr ca acolo unde sunt bani sa impulsionezi obtii si rezultate .Legatura este Google si DARPA au bagat bani in concursul ala intre universitati pentru a realiza un automobil autonom intitulat DARPA Grand Challenge.In ceva posturi anterioare am aratat despre ceva fuel cell piezo-mecanic in care au bagat bani nu numai DARPA cimulti altii.Paralela este :- Darpa si Google au bagat bani in vehicule autonome si uite ce au obtinut ( google in mod cert le va multiplica si le va trimite sa cartografieze terenul ). Nu stiu daca stii insa in momentul in care activez location pe tableta si ma conectez la google maps vad exact locul in care sunt. Daca ma rotesc 360 de grade vad si casele fotografiate ( asa zis-ul Live View ) - ptr asta google a bagat bani multi in cartografiere .Chiar si offtopic fiind , consider Google Navigation de departe cel mai bun serviciu de navigatie - Darpa , US Army si multi altii au bagat bani ( si nu cred ca au bagat 10 sau 20.000 dolari ) cu gramada ptr dezvoltarea acelei pile fuel cell piezo-mecanica in mod cert ptr aplicatii militare. Nu vreau sa ma gandesc ce va fi in cativa ani.- Progressive Automotive au bagat o caruta de bani in Progressive Automotive X-prize - premii insumand 10 milioane de dolarihttp://www.progressiveautoxprize.org/http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_X_PrizeAici este gliciul , ca pina nu bagi bani in cercetare si perfectionare nu obtii rezultate. Doar din hobby si pasiune nu se realizeaza nimic.Trebuie samotivezi omul. Ai inteles care este legatura intre ce am prezentat pina acum si vehiculul autonom al google ?Ca sa vezi evolutie intre cum aratau vehiculele atunci si cum arata asta al google te poti uita aici.http://en.wikipedia.org/wiki/DARPA_Grand_Challenge
@cristian_draghiescu - aveti idee cat timp le-a luat studentilor care au realizat proiectul la Formula Zero sa simuleze un banal cart in Catia si MatLab ? Cate ajustari au trebuit aduse parametrilor ca sa iasa ce trebuie ?Fiind offtopic iarasi - am un prieten doctor ortoped care a pierdut luni intregi doar ca sa simuleze mecanica Gleznei necesara lucrarii sale de doctorat . Stiati ce forte imense trebuie sa suporte glezna unui om si cat de greu este sa reproduci artificial ceea ce produce in acea "banala" articulatie ?
Link spre comentariu

@cusnir - referitor la alge , si alea sunt pe duca din cauza efectului de sera. Recife intregi de corali au disparut iar oceanologii nu stiu cum sa faca sa reintregeasca fauna in zona respectiva . Corali sunt foarte sensibili la variatiile de temperatura . O temperatura a apei cu doar cateva grade peste mediul lor optim le duce disparitia.De aici dispar pestii care traiesc in recif si sigur ca si pradatorii. Oamenii care traiesc pe langa recife si a caror hrana depinde de recif ce fac ?

Ai punctat exact! in cateva cuvinte ai redat esentialul.Vroiam doar sa arat cum unii privesc problema simplist. Cica daca nu sar taia padurile am futea folosi petrolul si mai intensiv fara probleme... Total gresit.Am frut sa spun ca nu doar padurile participa la mecanismul regenerarii atmosferei insa totul depinde de temperatura. Stim ca toate plantele au o limita, depasirea careia este fatala..E o explicatie simplista fara amanunte ca sa inteleaga majoritatea aici ca combustibilii fosili ne transforma in fosile pe noi doar ca e un proces mai lent.
Link spre comentariu

Domnul meu, pentru această discuţie nu e nevoie de calcule şi proiecte.Simplele cunoştinţe de fizică la nivel de liceu şi un grad destul de modestal bunului simţ-tehnic ar trebui să fie suficiente.

Eu nu fac afirmaţii pe care nu le pot argumenta.Nu are nici-o legătură Mecanica fluidelor din facultate cu un liceeancare ştie deja că acel curent de aer a cărui energie cinetică doreaţisă o captaţi se datorează exclusiv deplasării autovehiculului.Lucrul mecanic efectuat de acea turbină reprezintă o parte din lucrulmecanic consumat pentru a menţine autovehiculul în mişcare.Dacă mă gândesc mai bine, răspunsul ar trebui să-l cunoască până şiun absolvent al clasei a VIII-a.
Link spre comentariu

Nu se rezuma totul la lucru mecanic !

 

Imi permit sa va citez cu tot respectul :

 

@cristian_draghiescu spune :

"Coeficientul aerodinamic al maşinii, care va creşte şi care

va atrage după sine şi creşterea energiei consumate de vehicul.

Energia produsă de acele "microturbine" va fi mai mică decât cea

cheltuită pentru acţionarea lor."

 

Nu am spus ca voi actiona intreaga masina cu acele microturbine . Am spus undeva acest lucru ? Daca Da , mea culpa!

Acele microturbine vor putea sa vina cu un supliment de energie pe langa altele .

Exact acest lucru l-am punctat si in legatura cu avioanele , ca micro eoliana respectiva asigura numai necesarul de energie ptr a actiona sistemele de navigatie si hidraulicele ale avionului. Intamplator , un vecin de-al meu este inginer in aeronautica . A lucrat la uzinele de avioane din Bucuresti.

Actualmente este profesor de matematica la Academia de Marina Navala Mircea cel Batran . Cu el discutam despre sistemele de emergenta la avioane . Ulterior le-am vazut la National Geographic.

 

Apoi , coeficientul aerodinamic este parte a mecanicii fluidelor si a dinamicii fluidelor .

Inainte de a ma apostrofa si a intoarce vorba la lucrul mecanic puteati sa vedeti ce ati scris anterior si macar un search pe google pentru aerodinamica:

 

http://ro.wikipedia.org/wiki/Aerodinamic%C4%83

 

Citez :"Aerodinamica este o ramură a mecanicii fluidelor, care studiază efectele provocate de mișcarea relativă dintre fluidele compresibile (mai ales aer dar și alte gaze ) și solide (exemple: curgerea gazelor prin conducte, efectele vântului asupra clădirilor etc.) și mai ales efectele provocate de mișcarea corpurilor (de exemplu avioane) în aer, teoria și practica aerodinamicii este utilizată și în cadrul meteorologiei pentru studiul curenților atmosferici."

 

http://www.archeus.ro/lingvistica/Cauta ... ERODINAMIC

 

Deci nu este fizica de clasa a opta.

Va rog sa fiti mai atent pe viitor .

 

Va repet , am lucrat la un proiect numit Formula Zero .

Am proiectat si am tinut legatura cu studentii si sponsorii .Am proiectat la cartul respectiv , sasiul, franele , directia si suspensiile.

Studentii au facut calculele de aerodinamica , fortele ce apar , unghiuri ...... eu in desen tehnic pe coala milmetrica iar ei le-au transpus in Catia spre simulare. Sunt un pic mai de moda veche , prefer hartia milimetrica , trusa si creionul in locul autoCAD-ului sau MatLab-ului.

 

Multumesc !

Link spre comentariu

Energia produsă de acele "microturbine" va fi mai mică decât ceacheltuită pentru acţionarea lor.

După cum oricine poate citi şi analiza, nu am făcut referire la acţionareaintegrală a auvehiculului cu acele turbine, deoarece mi-a fost clar că nicidvs. nu v-aţi referit la acest lucru (ar fi fost un perpetuum mobile, nu ?).Analiza şi afirmaţia mea au fost strict cantitative, comparând energia pecare ele o pot da cu cea care trebuie consumată pentru a le roti.Aş mai dori doar să adaug că nu îmi convine (şi cred că nimănui nu-i cade bine)atunci când cuvintele sunt răstălmăcite. Ar trebui păstrat un nivel de conduităcare să impună o lectură şi o analiză mai atentă a ceea ce se postează.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări