Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

Efectiv nu văd legătura. Credeţi că dacă cererea de suc natural ar creştemasiv peste noapte, preţul său ar rămâne în continuare acelaşi ?

Nu este o legatura ci era doar o comparatie.Noi discutam aici de faptul ca pretul combustibilului fosil nu e nici pe departe corect din cauza monopolului.Acel suc pentru a fi produs are nevoie de investitii, forta de munca, etc, la fel ca si extragerea.Dar dupa legile economiei concurenta stabiuleste pretul corect.Cand e monopol nu exista concurenta. Nu e concurenta.nu exista nici economie de piata. Nu functioneaza mecanismul pietei libere nu are cum sa existe un pret corect oricate argumente ai aduce tu. Poti sa spui ca salariile f mari al celor care extrag petrolul se regaseste in benzina pe piata romaneasca si saracii romani platesc salariile pentru cei care lucreaza prin kuveit sau alte state arabe. Poti sa spui e f. scump utilajul si amortizarea platformelor, etc iarasi se regaseste inj acest pret. Dar cum sustii ideea ta cu petrolul extras in romania? De ce el are acelasi pret cand ar trebui sa fie de cel putin 3 ori mai ieftin.Apropo de pretul corect.Ppretul corect al benzinei se afla undeva intre prezent si decembrie 1989. cred ca daca zic 1995 nu gresesc mult (parerea mea)
Link spre comentariu
Nu este o legatura ci era doar o comparatie.

Cum puteţi compara două lucruri care nu au nici-o legătură între ele ?

Dar cum sustii ideea ta cu petrolul extras in romania? De ce el are acelasi pret cand ar trebui sa fie de cel putin 3 ori mai ieftin

Nu am de unde să ştiu nici preţul petrolului exclusiv românesc şi nici faptul

că este de 3 ori mai ieftin. Procentual, nu pot şti cât la sută din cantitatea

de motorină pe care o am în rezervorul maşinii este de producţie autohtonă.

Dvs. ştiţi ?

Ppretul corect al benzinei se afla undeva intre prezent si decembrie 1989. cred ca daca zic 1995 nu gresesc mult (parerea mea)

Cred că dvs. faceţi confuzie între preţul de producţie şi cel de desfacere,

care este conform cu cererea de pe piaţă. Puteţi pune semnul egalităţii

între cererea de combustibil din anii '90 şi cea din prezent ?

Link spre comentariu
Nu este o legatura ci era doar o comparatie.

Cum puteţi compara două lucruri care nu au nici-o legătură între ele ?

Dar cum sustii ideea ta cu petrolul extras in romania? De ce el are acelasi pret cand ar trebui sa fie de cel putin 3 ori mai ieftin

Nu am de unde să ştiu nici preţul petrolului exclusiv românesc şi nici faptul

că este de 3 ori mai ieftin. Procentual, nu pot şti cât la sută din cantitatea

de motorină pe care o am în rezervorul maşinii este de producţie autohtonă.

Dvs. ştiţi ?

Ppretul corect al benzinei se afla undeva intre prezent si decembrie 1989. cred ca daca zic 1995 nu gresesc mult (parerea mea)

Cred că dvs. faceţi confuzie între preţul de producţie şi cel de desfacere,

care este conform cu cererea de pe piaţă. Puteţi pune semnul egalităţii

între cererea de combustibil din anii '90 şi cea din prezent ?

Nu exista pret corect de desfacere.

Din acest motiv si sustin ideea ca fara economie de piata cu concurenta acerba nu nu exista decat jacmaneala..

e timpul sa le dam peste obraz celor fara obraz cu automobile electrice

Link spre comentariu

Nu este o legatura ci era doar o comparatie.

Şi atunci putem compara două lucruri care nu au nici-o legătură între ele ?
Lua-ti exemplul dat de mine in postul anterior , in loc de suc de portocale bagam energia electrica regenerabila iar titeiul produsul monopolizat !sunt convins ca stiti Povestea Lucrurilor :
Povestea apei imbuteliate:
Nu Uitati POvestea produselor electronice :http://www.youtube.com/watch?v=gHD_Q-Z0 ... re=relatedPovestea lucrurilor cu emisii de carbon http://www.youtube.com/watch?v=CCbj9HSNsSICeea ce facem noi , oamenii acum cu planeta este sa ne dam singuri cu un par in cap !Unii nu vad decat bani. Putini au avut curajul de a expune adevarul despre incalzirea globala. Din cate stiu , Al Gore a fost unul din cei mai reprezentativi !
Link spre comentariu

legatura intre petrol si suc este simpla. Ambele sunt destinate consumului.Ca unii nu vad asemanarile care l-eam enumarat, (investitii, fota de munca,produs finit,realizare) este ca nu vor sa o vada.Inchid ochii intentionat incarcand sa distraga atentia de la subiect.Culmea e ca au curajul sa prosteasca pe altii..Sau incearca sa ii arate astfel prin modul lor "destept" de abordare distorsionata a problemei. Mie mi se pare evidenta pozitia aceasta.Este emisarul taberei "distructive" . Cel putin modul de gandire este identic. nu m-ar mira ca are activitatea in domeniul pretolier de unde isi castiga paiinea cinstit.Partea proasta e ca nu realizeaza pericolul.

Link spre comentariu

@cusnir :Acum aberaţi rău de tot. Aţi cam sărit calul.Îmi plăcea să discut în cadrul acestei rubrici deoarece de meseriesunt chiar electroenergetician. Am să iau însă o pauză până cândvoi avea cu cine dezbate acest subiect la modul raţional.Probabil că am să vă accept scuzele pentru cele scrise la adresamea în cazul (foarte puţin probabil) că o veţi face.

Link spre comentariu

imi cer scuze ca am relatat adevarul. imi cer scuze ca Dvs ati citat ce scriu preferential, legandu-va de exprimari desi aveau explicatii ulterior pe care ati evitat sa le prezentati. Parearea mea ca si Dvs ar trebui sa va cereti scuze pentru aceste lucruri. Imi cer scuze ca am gresit ddomeniul Dvs de activitate insa logica lucrurilor este de asa natura incat se vede clar o atitudine partinitoare.Noi discutam de faptul ca pretul combustibililor este exorbitatnt de mare si nejustificat. Dvs incercati sa demonstrati contrariul fara a accepta realitatea. Imi cer scuze daca v-am jignit. Nu asta a fost intentia.

Link spre comentariu

Eu propun un singur lucru , vizualizarea acestui clip :

 

 

Trebuie sa ne apropiem cat mai mult de natura .

Asta trebuie sa constientizeze corporatiile si sa lase binele propriu un pic la o parte pentru binele viitoarelor generatii.

Generatii care este foarte probabil ca in 100 sau 200 de ani sa nu mai stie cum arata o ciocolata .

 

http://nemaipomenit.wordpress.com/2010/ ... isparitie/

 

Sa nu uitam Coralii care au inceput sa dispara. Odata cu acestia si intregi ecosisteme .

Acele ecosisteme asigurau un echilibru in acea zona .

Specii de animale pe cale de disparitie..

 

Ma intreb " in goana noastra dupa bani , tehnologie , confort si alte cele nu cumva am uitat cine suntem ? "

Noi am distrus toate astea si continuam sa distrugem. Daca nu ne apropiem denatura si nu facem ceva ptr ca lucrurile sa devina mai ok , sa dam timp planetei sa se refaca ( dupa cum spuneam - sa plantam cat mai multi copaci ) .

 

Mai succint , ne taiem mana care ne hraneste si nu imi dau seama cum naiba bastinasii aia din jungla amazoniana sau impacat atat de bine cu traiul acesta al lor iar noua ne trebuie super masini , super smecherii.

Ala care nu are nici 4 clase stie ca daca iei si nu pui inapoi nu ai de unde.

 

Revenind la subiect !

 

 

In materie de tehnologie a acumulatorilor avem astfel :

 

Acumulatorii Redox-Flow ( bateriile redox-flow au doua rezervoare cu electrolit recirculat cu ajutoru; unor pompe. Bateriile pot reincarca electrolitul , dar principalul avantaj este dat de faptul ca acesta poate fi inlocuit rapid in statii speciale iar durata "incarcarii" fiind de cateva minute )

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Flow_battery

http://en.wikipedia.org/wiki/Flow_battery#Applications

 

 

 

-----------------------

 

Caroseria masinii ca acumulator de energie - este dezvoltat si cercetat la Colegiul imperial din Londra un tip de acumulator din fibra de carbon . Un electrod pozitiv din fibra de carbon , un strat de polimer gel si fibra de sticla si electrodul negativ tot din fibra de carbon.

 

http://www.compositesmanufacturingblog. ... batteries/

 

http://www.talk2myshirt.com/blog/archives/3643

 

----------------------------

 

La institutul pentru nanotehnologie din Karlsruhe se lucreaza la optimizarea bateriilor Li-Ion prin alte metode. Nanoparticule de fier , incastrate in carbon , care vor intra in reactie cu o clorura de litiu . Sau obtinut baterii de doua ori mai bune decat bateriile actuale . Tot la acest Institut (KIT Karlsruhe Institute of Technology ) se lucreaza la un alt tip de baterii care nu vor mai utiliza litiu ci ionde floruri . Se foloseste metal la anod si fluorura de metal catod obtinanduse astfel o densitate de energie de 5000Eh/l ( Watt ora pe litru ) valoare mai apropiata de densitatea benzinei ( 9000Wh/l ) bateriile Li-Ion avand doar 25Wh/l .

 

http://www.mobile-news.ro/ro/articles/v ... puternice/

 

-----------------------------------------------

 

Asadar dupa cum vedeti se lucreaza intens la noi tehnologii de acumulatori si din cate se vede sunt tehnologii buternice care vin din spate .

Cineva spunea ca Litiul se va epuiza.... Iata ca avem alternative chiar mai bune decat litiul .

Link spre comentariu

Presupun ca realizati ca toate comoditatile actuale sunt datorate titeiului si nu numai ca si combustibil. Luati de exemplu industria chimica, plasticul in special, din ce este produs. Rasina de turnare de la fibra de sticla ce materie prima are la baza?

Stiti ce ar insemna un sigiliu la gura putului de petrol? ar insemna ca vom fi aruncati in 10 ani cu 300 de ani inapoi.

Bateriile "redox flow" sunt interesante pentru ca doar electrolitul se schimba si se poate aplica "canistra" aici (multi gandesc ca mine, "la schimbarea acumulatorului daca primesc un acumulator contrafacut sau cu cipul modificat"). Uzura electrolitului nu apare, doar ca poate fi impurificata de la un element defect si poate fi transportat fara risc de incendiu la contactul cu aerul. Alt avantaj al lor este diversitatea materialului electrozilor ceeea ce permite evitarea monopolului litiului care, chiar daca este eficient, este si in cantitate limitata. Dezavantajul este randamentul scazut dar acesta se poate imbunatati daca exista interes. La capitolul baterii redox se pot folosi si acestea (Eng): http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium–air_battery (nu nimeresc optiunea de a face link-ul complet, se pare ca nu se accepta liniuta in link) par promitatoare daca se imbunatatesc (am observat ca nu sunt trecute in tabelul din link-ul precedent referitor la baterii flow pentru ca si acestea pot fi facute asa).

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Rasina?Ceva mazga diluata cu stiren si preactivata cu octoat de cobalt ;se activeaza cu metilcetona -depinde cat de repede vrei sa se intareasca si de temperatura mediului .Incet ,incet ajungem la caroserie ;fibra de carbon e buna ,cea de sticla e grea.

Link spre comentariu

http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium% ... ir_battery

 

"The design battery energy density is 1300 Wh/kg (present) or 2000 Wh/kg (projected)."

 

Am spus despre astea aici:

 

http://www.mobile-news.ro/ro/articles/v ... puternice/

 

Ma citez "La institutul pentru nanotehnologie din Karlsruhe se lucreaza la optimizarea bateriilor Li-Ion prin alte metode. Nanoparticule de fier , incastrate in carbon , care vor intra in reactie cu o clorura de litiu . Sau obtinut baterii de doua ori mai bune decat bateriile actuale . Tot la acest Institut (KIT Karlsruhe Institute of Technology ) se lucreaza la un alt tip de baterii care nu vor mai utiliza litiu ci ionde floruri . Se foloseste metal la anod si fluorura de metal catod obtinanduse astfel o densitate de energie de 5000Eh/l ( Watt ora pe litru ) valoare mai apropiata de densitatea benzinei ( 9000Wh/l ) bateriile Li-Ion avand doar 25Wh/l ."

 

Asadar vom avea battery mult mai ok ca si densitate de energie .

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Energia benzinei e folosita sub jumatate (~35%) iar un motor electric are ~0,8 randamentul .Printr-un calcul simplu rezulta: 9000*0,35= 3150Wh/l si 5000*0,8=4000Wh/l .

Link spre comentariu

Automobilul electric este o varianta neconventionala de a consuma energie conventionala. De la carbunele sau pacura ce intra in termocentrala pana la acumulator se pierde peste 65% din energia chimica, asa ca s-o lasam mai moale cu randamentele acumulatorului si a motorului electric. Atunci cand se va realiza o sursa de energie electrica adecvata vor aparea imediat si automobilele electrice. Mingea e in terenul sursei. Deocamdata consumam cu entuziasm hidrocarburile pentru care au muncit plantele si animalele timp de sute de milioane de ani consumand dioxidul de carbon din aer si energia solara. Hidrocarburi se mai gasesc, dar din ce in ce mai greu exploatabile, deci mai scumpe. Statele iau deja masuri de descurajare a folosirii automobilelor incepand de la accizele nesimtite la carburanti pana la restrictii privind circulatia lor in orase. In mari orase din Vest au aparut zone interzise sau suprataxate, benzi de circulatie rezervate transportului in comun, megaparcari la periferie, demolarea autostrazilor suspendate ce intra in centrul oraselor, etc. Este doar inceputul.

Link spre comentariu

conform cercetarilor NASA, in anul 2015 Arctica va ramane complet fara gheata. http://news.rambler.ru/15283278/

In ultimele cateva luni sa topit atata gheata cat sa topit din momentul monitorizarii acesteia (1979) conform BBC.

Asa ca haideti sa incurajem industria petroliera!!. Sau poate e timpul sa alegem sa mai pierdem un pic.. Sau vrem doar sa castigam?

 

Catigam sfarsitul nostru..

Link spre comentariu

Automobilul electric este o varianta neconventionala de a consuma energie conventionala. De la carbunele sau pacura ce intra in termocentrala pana la acumulator se pierde peste 65% din energia chimica, asa ca s-o lasam mai moale cu randamentele acumulatorului si a motorului electric. Atunci cand se va realiza o sursa de energie electrica adecvata vor aparea imediat si automobilele electrice. Mingea e in terenul sursei. Deocamdata consumam cu entuziasm hidrocarburile pentru care au muncit plantele si animalele timp de sute de milioane de ani consumand dioxidul de carbon din aer si energia solara. Hidrocarburi se mai gasesc, dar din ce in ce mai greu exploatabile, deci mai scumpe. Statele iau deja masuri de descurajare a folosirii automobilelor incepand de la accizele nesimtite la carburanti pana la restrictii privind circulatia lor in orase. In mari orase din Vest au aparut zone interzise sau suprataxate, benzi de circulatie rezervate transportului in comun, megaparcari la periferie, demolarea autostrazilor suspendate ce intra in centrul oraselor, etc. Este doar inceputul.

problema e la acumulator nicidecum la motorul electric.Sursa de energie adecvata? adica mai exact ce? centralele atomice ce au?
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări