LUCI Postat August 24, 2012 Partajează Postat August 24, 2012 Problema principala sunt bani.Bani pe care statul(orice stat) il castiga din vanzarea conbustibililor fosili.In general statul face jumate jumate cu companiile petroliere la vanzarea de combustibil.De aceea nu se infige nimeni sa sustina tehnologii de genul asta.Sau in final pe baza cresteri ff mari a cereri de energie electrica si pretul va creste suficient de mult incat sa nu mai fie mare diferenta intre un plin de benzina sau unu de curent.Societatea trebuie schimbata din radacini.Societatea de consum nu poate duce decat la exploatarea nesustenabila a resurselor planetare si in final colapsul societati umane asa cum o stim noi. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat August 24, 2012 Partajează Postat August 24, 2012 pe baza cresteri ff mari a cereri de energie electrica si pretul va creste suficient de mult incat sa nu mai fie mare diferenta intre un plin de benzina sau unu de curent.Aşa este.În trecut, când parcul de autovehicule era redus, şi preţul combustibilului era mic.A crescut cererea, a crescut în mod firesc şi preţul acestuia.Combustibilul este scump, însă acest preţ al său este oarecum corect.Atâta timp cât se acceptă cumpărarea oricărui produs, înseamnă căaceea este valoarea produsului respectiv. Un alt criteriu este subiectiv.Este evident că la fel se va întâmpla şi în cazul energiei electrice.Societatea de consum nu poate duce decat la exploatarea nesustenabila a resurselor planetare si in final colapsul societati umane asa cum o stim noi.Cu asta nu mai sunt de acord.Atunci care-i soluţia, să ne întoarcem la economia planificată ?!!Conform celor spuse aici (http://ro.wikipedia.org/wiki/Motorul_Stirling),sunt peste 30 de ani de când Suedia a construit 8 submarine acţionatede motoare Stirling (datorită avantajelor oferite de acest tip de motor înceea ce priveşte navigaţia submarină, vezi link). Dar pe un automobil... ?Oricât de mult ar progresa tehnologia, acel progres nu va putea atinge barieraimpusă de randamentul unui ciclu Carnot.Acel randament (înmulţit cu cel al unui generator electric şi cu cel al unui motorelectric oricât de performant) nu poate conduce la un randament global mai maredecât al unui diesel actual.Ba chiar dimpotrivă.Şi care ar putea fi combustibilul ? Nu cumva ar fi cel puţin la fel de eficient să-lardem direct în motor ?Lumea de astăzi nu este deloc dispusă să renunţe la avantajele imense oferite demotorul cu ardere internă. Că peste 3-4-5 generaţii va fi nevoită să o facă, asta esteo altă discuţie. Soluţia ar trebui să vină de la generaţia tânără, care peste câtevazeci de ani va beneficia în mod sigur de alte tehnologii, dar atât şi nimic mai mult,deoarece legile fizicii vor fi la fel de valabile şi atunci.Şi mai ştim cu toţii foarte bine că ea nu va veni de la cei care au înlocuit manualeleşcolare cu Youtube. Link spre comentariu
cusnir Postat August 25, 2012 Partajează Postat August 25, 2012 Că peste 3-4-5 generaţii va fi nevoită să o facă, asta este Ar trebui toata lumea sa mai renunte la marile avantaje.. Crede-ma ca nu avem chiar atat de mult timp la dispozitie cat propui tu. Exista un pronostic ca peste 100 de ani planeta fa depasi o limita dupa care echilibrul existent va fi perturbat. Asta inseamna ca vor aparea procese ireversibile. Majoritatea plantelor actuale o sa inceapa sa dispara. Probabil vor aparea alte ecosisteme si lanturi trofice insa nimeni nu garanteaza ca va exista acolo si un loc pentru urmasii nostri. Crezi ca inzadari cauta tot felul de chestii (inclusiv artificiale) ca sa reflecte o parte din radiatia solara? Deci oricat de inconvenienta ar fi solutia automobilul electric ne ofera o mica sansa de a mai trage de timp. Timp ca sa gasim solutii mai eficiente pe plan mondial. Acum vad ca doar o parte dein tari iau masuri. Amarica nu e prea preocupata de problema. e obisnuita sa rezolve problemele cu maiinile altora. Nu vezi ca la ei cirgula marii consumatori poluanti? Nu vezi ca nu au interzis refrigerantii ce distrug stratul de ozon? Pai cu asa mentalitate e clar ca automobilul electric nu are nici o sansa. @aygun Cred ca nu ai inteles ideea. Nu e vorba ca eu nu voi avea ce cultiva. Vorbeam despre inceputul sfarsitului Link spre comentariu
aygun Postat August 25, 2012 Partajează Postat August 25, 2012 Te rog sa ma crezi ca am inteles mesajul f bine.Parintii mei sunt agricultori. Vad pe zi ce trece cum pastaile tatalui meu nu se fac, rosiile din rosii bulgaresti de 1kg bucata, cantarite in labiratorul in care lucram ( 1000,10 g o rosie), castravetii exact cum ai specificat. Societatea va trebui regandita din temelii numai ca, exista un factor uman numit comportament. Ne-am deprins cu acest mod de a fi. Imi aduc aminte de o replica din filmul Matrix " .... prima matrice era realizata astfel incat creasem socuetatea perfecta insa nu se stie din ce motive refuzati acest model. Se pare ca nu putrti trai altfel iata de ce am creat maticea actiala. Desi e haos se pare ca e un model acceptat cel mai bine de mintea voastra....." nu stiu daca ne vom putea schimba. Ar trebui sa acceptam ca ne sapam singuri groapa. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 25, 2012 Partajează Postat August 25, 2012 Ma refeream la folosirea motorului Stirling la incarcarea bateriei ,nu la actionarea directa ;sursa calda poate fi un foc cu lemne iar sursa rece-solul (eventual iarna mai incalzesti si casa ca parca si aia e infipta in pamant) . Link spre comentariu
The Stressmaker Postat August 25, 2012 Partajează Postat August 25, 2012 Incalzirea globala este mult mai "perversa" decat se poate vedea la o prima vedere. Sa exemplific putin. Atmosfera este "conceputa" sa lase radiatia solara sa treaca, in anumite lungimi de unda si sa incalzeasca pamantul, restul radiatiilor se absorb. Atmosfera, fiind un amestec de gaze, nu poate radia eficient in spatiu caldura primita. Pamantul, incalzit de atmosfera, va emite radiatie infrarosie si astfel pamantul si atmosfera se vor raci. Orice activitate care implica producerea de energie degaja caldura in aer. Daca atmosfera se incalzeste, singura metoda de eliminare a caldurii in exces este cea radiativa a pamantului (solul), planeta fiind un sistem energetic inchis si altfel apare cresterea de temperatura. La cum vad eu situatia exista doua solutii pentru situatia actuala. Prima ar fi o "patura" care sa ecraneze pamantul de la mai a primi energie solara si a doua ar fi ca acea "patura" sa fie formata din celule solare montate in spatiu pe orbita (sau o metoda interesanta ar fi pompajul laser pe orbita, cu transmisia la sol si fara conversie electrica, conversia facandu-se la sol), intre soare si pamant iar transmisia de energie sa se faca folosind microunde sau laser (pasari prajite nu vor exista in zona daca se folosesc metode eficiente de indepartare). Energia astfel generata poate fi folosita foarte usor la incarcarea acumulatorilor auto cu un randament superior si fara efect de sera. Daca vreti sa verificati corectitudinea acestor afirmatii va recomand sa cititi aici (Eng): http://articles.cnn.com/2002-08-07/tech ... _s=PM:TECH . @tyc: exista deja aplicatii cu motor stirling in domeniul solar sau geotermal asa ca tehnologia exista deja si se poate aplica usor la incarcarea automobileleor electrice. @cristian_draghiescu: cee ce ati descris dv. prin, citez: "În trecut, când parcul de autovehicule era redus, şi preţul combustibilului era mic. A crescut cererea, a crescut în mod firesc şi preţul acestuia." cam seamana cu metodele de "recrutare" asemanatoare cu cele folosite de dealerii de droguri : "prima doza este gratis". Odata ce ai dat de "gustul" tehnologiei nu mai poti "trai" fara ea si trebuie o noua "doza" care deja costa. Acelasi lucru s-a intamplat si cu automobilul cu motor cu ardere interna iar cel electric nu va scapa nici el de acelasi tratament. @aygun: nu poti schimba o civilizatie din temelii fara sa apara probleme. Acum, civilizatia actuala functioneaza pe principiul " Ce-mi pasa mie ce se intampla peste 100 de ani ca oricum nu traiesc atata. Lasa-i sa se descurce atunci, eu acum poluez cat pot" asa ca, atat timp cat persoana nu constientizeaza efectele reale ale tehnologiei fara o utilizare rationala nu se va rezolva nimic. Perceptia omului este neliniara adica evenimentele mici si multe scapa neobservate dar un eveniment mare, singular, este sesizat intotdeauna. Asta se traduce prin faptul ca micile evenimente, de genul ca de la an la an temperatura globala creste, scapa neobservate pentru ca nu afecteaza direct si puternic omul. Dar daca omul locuieste la poalele unui ghetar si acesta o ia la vale, va sesiza evenimentul imediat si il va asocia automat incalzirii globale. Concluzia este ca, sa poti implementa automobilul electric ca alternativa la cel cu motor cu ardere interna, trebuie sa ai sustinere din partea statului plus ca este nevoie de programe speciale de "schimbare a modului de gandire" plus ca se cere o infrastructura care sa suporte existenta unui numar de vehicule electrice pentru un acelasi numar ca cele existente acum. O intrebare generala ca tema de gandire. Se dau urmatoarele informatii. Principalii acumulatori folositi in tractiunea electrica sunt cei pe baza de litiu. Numarul de automobile este de peste 1 miliard (Eng): http://www.huffingtonpost.ca/2011/08/23 ... 34291.html . Cati acumulatori se pot reliza cu rezervele actuale de litiu? (Eng): http://www.erb.umich.edu/Research/Insti ... Medina.pdf spune la pagina 15 ca se pot realiza cam 1,7 milioane de acumulatori. Ce facem cu restul de automobile necesare considerand ca este nevoie de litiu in plus? Acum intelegeti necesitatea existentei unei infrastructuiri metropolitane de genul celor folosite la tramvaie si troleibuze. Pur si simplu nu exista litiu pentru totii acumulatorii necesari. Ca un raspuns pentru o intrebare referitoare la "sina", se poate face o modificare simpla ca, la schimbarea benzii, captatorul se ridica iar autovehicului schimba linia trecand pe acumulatori sau folosind inertia. Orice se poate automatiza acum, inclusiv acest lucru. Daca se inventeaza un alt tip de acumulator la fel de eficient care sa nu foloseasca litiu atunci se schimba datele problemei referitoare la "ambalajul" energiei electrice necesare autovehiculului electric. Link spre comentariu
florinellll Postat August 25, 2012 Autor Partajează Postat August 25, 2012 CRISTIAN DRAGHICESCU SPUNE: Aşa este. În trecut, când parcul de autovehicule era redus, şi preţul combustibilului era mic. A crescut cererea, a crescut în mod firesc şi preţul acestuia. Combustibilul este scump, însă acest preţ al său este oarecum corect. Atâta timp cât se acceptă cumpărarea oricărui produs, înseamnă că aceea este valoarea produsului respectiv. Un alt criteriu este subiectiv. Este evident că la fel se va întâmpla şi în cazul energiei electrice. ------------------------------------------------------------------------------ florinellll spune:Ce spuneti dv este valabil intr-o economie de piata reala. Pretul legumelor este stabilit corect . Cartoful in 1999 costa(0,4lei) 4000leivechi ,in aceasta vara la engros cartoful s-a vandut cu 0,4lei cerere si oferta. Benzina, mai are rost sa discutam cat a fost in 1999!!!!!!!!!!! Pana si la GPL se poate discuta de piata libera (eu am masina si pe GPL si stiu "cotatiile "ca dealtfel multi altii)pretul a crescut dupa aceia a scazut si acum este stationar de 7---8luni la 2,95lei de unde cumpar eu. In domeniul GPL se discuta de piata libera pentru ca in Romania sunt peste 1000 de firme mici care se ocupa cu ,comercializarea Gpl ,care fiecare are cateva statii deci cateva mii de statii. Este foarte greu sa se puna de acord(sa aranjeze pretul)asa functioneaza economia de piata. La benzina ,motorina sunt trei giganti organizati in cartelcare stabilesc pretul cum vor ,au fost amendati insa nu vor platii amenda niciodata. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat August 25, 2012 Partajează Postat August 25, 2012 @florinellll :DRĂGHIESCU, dacă-mi permiteţi.Vă mulţumesc.Da. Pot exista orice aranjamente între oricâţi "giganţi" ai petrolului ar fi, preţul combustibiluluipoate deveni oricât de exorbitant, însă atâta vreme cât il cumpărăm de la pompă înseamnă căsuntem de acord cu el şi deci preţul său este cel corect.Lucrurile stau la fel şi în ceea ce priveşte preţul muncii.Nu are nici-o relevanţă că salariul "X" poate fi unul de mizerie.Câtă vreme acea muncă astfel retribuită este acceptată, înseamnă că acela este preţul real al ei.Şi bineînţeles că mă refer strict la adevărata economie de piaţă, că doar vorbim despre energie pe plan global. Uneori privim lucrurile numai din punctul nostru de vedere, ceea ce cred că este o greşeală. Link spre comentariu
florinellll Postat August 25, 2012 Autor Partajează Postat August 25, 2012 @florinellll : DRĂGHIESCU, dacă-mi permiteţi. Vă mulţumesc. Da. Pot exista orice aranjamente între oricâţi "giganţi" ai petrolului ar fi, preţul combustibilului poate deveni oricât de exorbitant, însă atâta vreme cât il cumpărăm de la pompă înseamnă că suntem de acord cu el şi deci preţul său este cel corect. Lucrurile stau la fel şi în ceea ce priveşte preţul muncii. Nu are nici-o relevanţă că salariul "X" poate fi unul de mizerie. Câtă vreme acea muncă astfel retribuită este acceptată, înseamnă că acela este preţul real al ei. Şi bineînţeles că mă refer strict la adevărata economie de piaţă, că doar vorbim despre energie pe plan global. Uneori privim lucrurile numai din punctul nostru de vedere, ceea ce cred că este o greşeală. Deci in Romania salariul este mizer pentru ca il acceptam si suntem puturosi.Pretul real al unei manopere in Romania (dam cu aspiratorul)este de 1 euro pe ora ,insa in Anglia este de 5 euro de ce ? Cand este vorba de energie discutam la nivel global iar de salarii la nivel de stat. Pai va spun eu de ce ,sunt interese mari la mijloc(a se citi zeci de miliarde de euro)si asocierea de tip cartel exista si are sustinere la nivel inalt. Carburantul (benzina, motorina )in acest moment (mileniul III) este echivalent cu painea il consumi pentru ca ai nevoie nu ca asa vrei tu. Unii au un rationament simplist , bagi benzina sa te plimbi la munte ,carburantul consumat pentru plimbari de sfarsit de saptamana este un procent nesemnificativ ca pondere . In momentul cand spui daca vrei cumperi daca nu ,numai cumperi urmeaza daca vrei folosesti televizorul ,daca vrei folosesti calculatorul sau nu,daca vrei renunti la energia electrica s.a.m.d. Link spre comentariu
cusnir Postat August 25, 2012 Partajează Postat August 25, 2012 Şi bineînţeles că mă refer strict la adevărata economie de piaţă, că doar vorbim despre energie pe plan global. Uneori privim lucrurile numai din punctul nostru de vedere, ceea ce cred că este o greşeală.Nu observi nenconcordanta? Monopolul elimina economia de piata din fasa. Daca maine la pompa va fi 2 euro/litru ce vei face?Vei cauta firme nonmonopoliste sa cumperi de la ei?? Poti incerca dar vei constata ca nu exista asa ceva pe piata pentru ca toti se aprovizioneaza din aceleasi sursesi vei cumpara si cu 3 daca va fi nevoie.... Oricum combustibilul se va cumpara si pretul ei se va regasi in alte produse care depind in mod direct/indirect de energetica bazata pe produse petroliere. Deci afirmatia ta ca pretul este corect nu este adevarata in cazul dat. Culmea este ca un kg de suc natural deja e mai ieftin decat produsele petroliere.. Deci nu putem spune ca e un pret corect sub nici o forma! Link spre comentariu
florinellll Postat August 25, 2012 Autor Partajează Postat August 25, 2012 Şi bineînţeles că mă refer strict la adevărata economie de piaţă, că doar vorbim despre energie pe plan global. Uneori privim lucrurile numai din punctul nostru de vedere, ceea ce cred că este o greşeală.Nu observi nenconcordanta? Monopolul elimina economia de piata din fasa. Daca maine la pompa va fi 2 euro/litru ce vei face?Vei cauta firme nonmonopoliste sa cumperi de la ei?? Poti incerca dar vei constata ca nu exista asa ceva pe piata pentru ca toti se aprovizioneaza din aceleasi sursesi vei cumpara si cu 3 daca va fi nevoie.... Oricum combustibilul se va cumpara si pretul ei se va regasi in alte produse care depind in mod direct/indirect de energetica bazata pe produse petroliere. Deci afirmatia ta ca pretul este corect nu este adevarata in cazul dat. Culmea este ca un kg de suc natural deja e mai ieftin decat produsele petroliere.. Deci nu putem spune ca e un pret corect sub nici o forma!CORECT Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 25, 2012 Partajează Postat August 25, 2012 Costurile de extractie si prelucrare pot fi usor diminuate ,dar poate fi diminuata puternic jumatatea leului daca situatia o impune .Problema e ca nu am auzit ca corb la corb sa-si scoata ochii (apropo de amenzi).Asa e si cu piata muncii : degeaba dai salari de zeci de mii daca vine 'leul' si ia de la tine si de la salariat ,nu mai poti sa-i dai atata si ramane cu si mai putin .De ex. la ~1000 lei tu platesti ~500 iar salariatul inca ~500 . In concluzie ,statul te indruma sa faci lucruri mai putin ortodoxe .Acesta e un imbold puternic pt dezvoltarea surselor de energie neconventionale ,evitarea taxelor . Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat August 25, 2012 Partajează Postat August 25, 2012 Pretul real al unei manopere in Romania (dam cu aspiratorul)este de 1 euro pe ora ,insa in Anglia este de 5 euro de ce ?Nu am afirmat niciodată că acel preţ este universal. Din acest exemplual dvs. pot doar spune că 5 (şi nu 1, 2, 3 sau 4 euro) este preţul aceleimunci în Anglia.Culmea este ca un kg de suc natural deja e mai ieftin decat produsele petroliere.. Deci nu putem spune ca e un pret corect sub nici o forma!Efectiv nu văd legătura. Credeţi că dacă cererea de suc natural ar creştemasiv peste noapte, preţul său ar rămâne în continuare acelaşi ? Link spre comentariu
aygun Postat August 25, 2012 Partajează Postat August 25, 2012 Iata unul din motivele pentru care sustin energiile regenrabile si autoturismul electric. Am mai spus-o si cu riscul de a ma repeta , energia electrica o pot obtine prin mai multe metode pe cand benzina si derivatele sale le obtin dintr-un singur produs ( titeiul ). Cata vreme exista un singur produs din care deriva celelalte atunci se poate pune monopol foarte usor pe acesta si Tu faci cartile ptr ca tu vinzi titeiul. Ai nevoie sa mergi cu masina , avionul m motocicleta sau alte agregate consumatoare de combustibili derivati din titei - eu dictez piata iar tu canti dupa cum spun eu ! Guvernul nu face cum vreau eu ? Not a problem , maresc pretul la titei si fiind asociat ( dupa cum spunea @florinellll despre carteluri ) e mai greu sa ma faca statul asa cum vrea el . Ca sa aiba si el de castigat nu trebuie decat sa intre in hora mea. La curentul electric lucrurile stau un pic diferit. Acest curent electric il pot obtine prin mai multe mijloace ( hidro , termo , nuclear , eolian , fotovoltaic ) unele din aceste resurse pot fi accesibile si unei categorii de oameni care isi pot dezvolta propria afacere . Avand mai multi competitori pe piata este mai simplu sa controlez pretul ( care da mai ieftin ala are castig de cauza ). Statiile de incarcare Better Place sunt autonome si asa se doreste sa devina . Iata unele exemple : http://en.wikipedia.org/wiki/Charging_s ... g_stations http://en.wikipedia.org/wiki/SolarCity Si exemplele pot continua. Daca esti un pic minitehnicus poti deveni autonom aidoma lui @Arcadius care este un exemplu viu al autosustenabilitatii. Link spre comentariu
aygun Postat August 25, 2012 Partajează Postat August 25, 2012 Nu cred ca vrei sa stii cat costa o ora de dat cu aspiratorul in Dubai sau Emiratele Arabe !La noi manoperele sunt mici pentru a avea clienti.Spre exemplu , la noi la firma avem urmatoarele manopere :- Diagnoza sistem desktop ( testare componente ) - 45 Ron- Diagnoza sumara - 15 Ron- Curatare praf - 12 Ron- Transfer de date pina in 10GB - 20 Ron- Trabsfer de date peste 10 GB - 40 RonStiu cazul unui var de-al meu care a ajuns in Statele Unite . Invatat ca in Romania sa repare pe banda rulanta a aplicat si acolo aceeasi strategie.A fost angajat la firma de service IT si le repara clientilor sistemele pe loc a doua zi a fost dat afara .De ce ?Simplu . Acolo iei sistemul , il tii la teste diagnoze si nu stiu cate si mai cate si ii iei 200$ sau 300$ sa fi credibil ca vezi domnule ce te-ai chinuit la sistemul ala. De asemenea , daca te apucai de un sistem doar de ala stateai . La noi in firma fac o simultana de 4 sau 5 sisteme de nu se poate plus laptopuri si plus receptie la cele care nu pot fi rezolvate pe loc. De cele mai multe ori le repar pe loc !Ei bine toate astea ptr un salariu pina in 1500 ron ! Cum va pare ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum