aygun Postat August 20, 2012 Partajează Postat August 20, 2012 -sistem de 400W- ca sa stie uni sa umble in urma masini sa adune saibe ,piulite (si ce-o mai pica) cand dai basii mai tare Pt administrarea privata e nevoie si de un cadru legislativ ;oricum , firma particulara nu e precum cea de stat -adica mai lasa-ma sa te las ca si asa nu prea ma intereseaza . Eu nu inteleg un lucru , cum truda pot baga intr-o masina ditai ampliful audio de 1000 sau 1000+ Watti si ma duce bateria fara problema si brusc Nu pot incarca la priza o masina electrica .Renault Fluence Z.E. poate fi incarcat acasa fie direct de la priza de 220V / 10 A ( dimensionezi cablul corespunzator - adica 2,2kw ) sau prin intermediul unui incarcator denumit Wall-Box. Iata ce zice aici : http://www.renault.com/en/vehicules/ren ... ce-ze.aspx "It is possible to charge the battery of Renault Fluence Z.E. at home and in public places: At home, thanks to the installation of a Wall-Box that can be installed for a standard charge between 6 and 8 hours. Chief benefits are battery-charge speed, the assurance that it complies with local standards, its user-friendliness and its ability to communicate with the electricity network in order to take advantage of the lowest possible electricity rates, at night or off-peak, for example. For occasional use, it is possible to charge via a household mains supply (10A, 220V) which will fully charge the battery in about 10 hours. Renault offers a battery charging cable (either as an accessory or an option) which plugs into the 220V domestic supply. Access to public battery charging facilities: standard (between 6 and 8 hours) battery charging is ensured thanks to the many agreements that have been put into place by the Renault-Nissan Alliance. In each of the three countries where Renault has reached agreements with Better Place (Israel, Denmark and Australia), the QuickDrop battery switch system will enable Renault Fluence Z.E.'s battery to be swapped in less than 5 minutes at bespoke battery exchange stations Fluence Z.E." Cat un boiler electric sau cat un radiator electric cu ulei. Am in sufragerie un radiator electric de a carui putere e de 3000W alimentabil intre 220 si 260V. Cum truda sa nu poti incarca acasa acel acumulator ? Link spre comentariu
The Stressmaker Postat August 20, 2012 Partajează Postat August 20, 2012 @florinellll: cu tot respectul da' n-ati nimerit-o. Dl. cusnir a apreciat ironia pe care dl. tyc a facut-o la adresa producatorilor de masini electrice si nu la adresa dl. aygun. Daca nu ati observat acest lucru recititi, va rog, mesajul. Faptul ca dl. aygun este sustinator fervent al automobilului electric si al tehnologiei in general, nu inseamna ca nu are dreptate. Cred ca cu totii putem face diferenta intre cercetarea mondiala in domeniul tractiunii electrice si realitatea cotidiana din tara unde, practic, nu se vrea implementarea tehnologiilor tractiunii electrice din doua motive. Primul motiv este ca romanul este incapatanat de la natura si reticent la a adopta tehnologii noi iar al doilea motiv, exista inca mari interese pe piata petrolului si companiile mari au tot interesul sa sufoce dezvoltarea in domeniul electric. Credeti ca automobilele electrice scoase de marile companii producatoare de masini pe combustibil fosil vor vrea sa renunte la motoarele cu ardere interna? Raspunsul este un nu hotarat si confirmarea vine din existenta calculatorului de bord cu 'nshpe mii de reglaje de optimizare al motorului. Sa fim realisti, motorul cu ardere interna a ajuns la limita dezvoltarii tehnologice si un randament mai mare nu se mai poate obtine nici cu mama optimizarii. Sa nu uitam ca automobilul electric exista in forma actuala inca din 1890 si aparitia petrolului ca sursa concentrata de energie ieftina a bagat automobilul electric intr-un con de umbra. Acum, cu scumpirea petrolului, incep sa reapara vechile tehnologii si incep sa fie optimizate cum ar fi cel mentionat putin mai sus, automobilul electric, sau tehnologii alternative ca motorul Stirling, pila de combustie sau elementele termoelectrice Peltier sau tot felul de solutii asa zis "exotice" care de fapt au acum un raport pret / randament destul de atractiv fata de combustibilii fosili. Acum, referitor la ironia dl. tyc , acesta are foarte mare dreptate, atat are nevoie un automobil ca sa ruleze si nu tot felul de zorzoane care consuma in plus si care nu imbunatatesc confortul asa cum lantul (am scris bine si nu lantisor) de aur de juma' de kil cu cruce de un kil de la unele persoane nu imbunatatesc "performantele" persoanei. Cel mult ii da dureri de gat de la atata greutate. Offtopic: eu m-am cam saturat de "contre" pe topic asa ca cineva ar trebui sa asculte de proverbul "cel mai destept cedeaza" si sa se incheie "intepaturile" acestea care nu aduc nimic util subiectului discutat care este automobilul electric. @cusnir : uneori inclin sa va dau dreptate. Pe vremea "razboiului curentilor" sustinatorii curentului continuu electrocutau tot felul de animale doar ca sa inspire oprobiul fata de curentul alternativ prin imagini grotesti. Sper sa nu avem in acest subiect un astfel de razboi. @aygun: tehnologia pe litiu este destul de flexibila fata de ce pe nichel si poti incarca un acumulator pe litiu si cu 0,01C si mai putin fara sa existe probleme. Toata treaba o face incarcatorul acumulatorului care este optimizat pentru acel element. Asa ca poti incarca un acumulator de automobil electric si cu un panou de 100W montat pe capota fara sa apara probleme. Tot ce conteaza este ca sa se depaseasca la incarcare consumul propriu al automobilului. Pe scurt daca opresti toate "zorzoanele" din habitaclu poti incarca si de la o sursa de 1A fara sa existe probleme. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 20, 2012 Partajează Postat August 20, 2012 Or fi pe bani europeni? Adica tot noi am platit ,ue numai ia invartit ...Pe plan politic se vrea trecerea la energia verde si nu ducem lipsa de baieti destepti .Aygun ,incarcarea nu se face 1:1 ; spre sfarsitul vietii bateriei energia absorbita va fi mai mare decat cea cedata . Link spre comentariu
florinellll Postat August 20, 2012 Autor Partajează Postat August 20, 2012 @cusnir Baietelu" vezi ca esti prea vivace pentru varsta de 1 luna pe forum.Daca nu credeam in automobilul electric nu deschideam topicul.Problema pe care vreau sa o subliniez este ca la momentul actual nu este rentabil.Ironia lui tyc era la adresa masinii din link-ul pus de aygun.The Stressmaker ,esti realist ,consideri ca este realista chestia cu hidrogenul pe auto ,ma refer la instalatia aceea empirica sau gazele rezultate din arderea lemnelor(gazeificare)sa spunem ca le introducem in carburator si va functiona masina .AFIMATII SUSTINUTE CU TARIE DE AYGUN Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 20, 2012 Partajează Postat August 20, 2012 Am vazut o autoutilitara (cuvantul duba are conotatii ) cu amp tare (sonorizari ) dar avea alternator de 1,5kW si baterie de 120Ah . Link spre comentariu
costy Postat August 20, 2012 Partajează Postat August 20, 2012 Eu nu inteleg un lucru , cum truda pot baga intr-o masina ditai ampliful audio de 1000 sau 1000+ Watti si ma duce bateria fara problema si brusc Nu pot incarca la priza o masina electrica . Renault Fluence Z.E. poate fi incarcat acasa fie direct de la priza de 220V / 10 A ( dimensionezi cablul corespunzator - adica 2,2kw ) sau prin intermediul unui incarcator denumit Wall-Box. Iata ce zice aici : http://www.renault.com/en/vehicules/ren ... ce-ze.aspx "It is possible to charge the battery of Renault Fluence Z.E. at home and in public places: Of of mai mai, cam cat timp dureaza incarcarea la acel curent?Ce se intampla cand toti ne luam electrice? se duce dreacu reteaua actuala cand dau drumul mai multi la AC ,dapai cand isi baga toata lumea masina la incarcat Ce fac cand tocmai ce am venit de la servici, bateria moarta, dar a aparut ceva neprevazut si trebuie sa ma intorc urgent? Nu sunt impotriva lor, dar mi se pare hilar sa ne bazam pe ele(acumulatoare) cand sunt alte tehnologii care necesita mai putina munca pt a fi implementate. Link spre comentariu
aygun Postat August 20, 2012 Partajează Postat August 20, 2012 @tyc iar @tyc nu vad unde ma ia pe mine la misto ci ironizeaza automobilele care au tot felul de zorzonele si le intrebuintezi in alte scopuri decat transportul ( vezi referirea la liniute ). La o liniuta , ca titlu informativ , un autoturism electric poate face un ferrari sau un porche : sau asta sau asta @florinellll - citeste despre biodiesel aici - http://ro.wikipedia.org/wiki/Biodiesel Nu intamplator zilele trecute am fost sa ii pun la punct o instalatie de masurare in trei puncte a temperaturii graului din silozuri ( dupa cum se stie , daca temperatura depaseste un anumit prag se poate produce o explozie in silozuri ) la o firma care detine 5000 Hectare arabile din care nu au cultivat decat grau , orz , ovaz , floarea sorelui si porumb . L-am intrebat pe patronul firmei care are silozurile la Runcu ( spre Harsova - Vulturi ) de ce nu a pus rapita. Raspunsul , unul singur - Nu este avantajos !!! De ce ? Nu a stat sa imi explice insa daca era avantajos , cineva cu 5000 Hectare punea macar 10 sau 20 de hectare . Ei bine nu a facut-o. Iata cate trebuie schimbate la un motor ptr a functiona pe bioetanol: http://www.romanialibera.ro/tehnologie/ ... 60886.html "Pentru a putea funcţiona pe bioetanol, motorul a suferit unele transformări, fiind dotat cu un nou set de pistoane şi supape din aliaj. Schimbări au mai fost operate la nivelul pompei de carburant, chiulasei şi a rezervorului." @florinell - citeste aici despre bioetanol si biodiesel: http://www.agro-business.ro/bioetanolul ... 011/01/15/ Sper ca este suficient de edificator. Pe de alta parte , ceea ce incercam sa spun in unul din mesajele anterioare era faptul ca nu as avea nevoie de contoare in locul de parcare ci de niste panouri dotate cu microcontrolere care pot inregistra consumul de energie intr-un sistem informatic iar in sistemul autovehiculului sa se precizeze un numar unic de identificare disponibil via priza de alimentare cu energie sau citita de la mufa de alimentare a autoturismului. Lunar sa iti vina factura cu consumul de energie la incarcarile autoturismului. Ia sa vedem daca si Chevy Volt se poate incarca acasa : http://gm-volt.com/chevy-volt-faqs/ "Q: How is the Chevy Volt different than other cars on the road? A: The car is a plug-in range-extended electric vehicle with an on-board gasoline generator. It has a large battery that stores power from your home electric outlet and which is connected to an electric motor. The electric motor directly propels the car. The battery can power the car for the first 25 to 50 miles. After that, should one continue to need to drive, the on-board gasoline generator provide electricity for the motor and participate in driving the car." Apoi mai jos vedem asta : http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... cchMXn3Pc#! http://gm-volt.com/2008/09/27/how-charg ... hevy-volt/ @florinellll - mereu ai fost pe langa macar taci naibii din gura daca nu ai ceva concret si la obiect de zis ! Link spre comentariu
aygun Postat August 20, 2012 Partajează Postat August 20, 2012 Aygun ,incarcarea nu se face 1:1 ; spre sfarsitul vietii bateriei energia absorbita va fi mai mare decat cea cedata .@tyc - total de acord insa sa nu uitamm ca o asemenea baterie va fi dotata cu un microcontroler care ma va avertiza aidoma celor de la apple ca ma apropii de numarul de cicluri de incarcare recomandandu-mi o schimbare a acesteia.Personal sunt adeptul inchirierii acumulatorilor , interschimbarii acestora ( aidoma Better Place ) - Renaul Fluence se vinde fara acumulator - si/sau dotarii autoturismelor cu grup electrogen de rezerva alimentat cu combustibili bio . "Automobilul este o crimă. Automobilul nu şi-a atins scopul. Automobilul are scopul să ne transporte. Dar nu ne transportă pe noi, se transportă pe el. O mie de kile ca să transporte 70-80 de kile, şi dacă punem cap la cap toate conversiile, rezultă 2% randament şi 98% distrugerea atmosferei. Şi avionul la fel. Va trebui să ne apropiem de natură. Dacă nu ne apropiem de natură vom pieri.." Link spre comentariu
The Stressmaker Postat August 20, 2012 Partajează Postat August 20, 2012 @florinellll : hidrogenul, ca si sursa de energie este in faza de pionierat asa ca are multe lipsuri la capitolul randament fiind un combustibil "pretentios". Cat timp cercetarea evolueaza este ok dar nu m-as incumeta sa folosesc inca un automobil cu o sursa pe baza de hidrogen dintr-un singur motiv, tehnologia nu este matura. Dar exista tot felul de pionieri care cumpara masinile acum, asa neoptimizate si care, prin testele care le fac (da, producatorii aduna date inclusiv din mersul unei masini la realimentare) ajuta marirea randamentului acestora. Parerea mea este ca, la fel ca si automobilul electric, hidrogenul este si el "sufocat" de petrol. Acum, instalatia aia empirica, dupa parerea mea are un randament global mult mai scazut dintr-un simplu motiv, isi ia energia tot din combustibilul initial, benzina sau motorina. Cat despre gazeificare, am o parere buna pentru ca aceasta se poate considera "verde". Logic, daca se ard lemne si se degaja CO2 in atmosfera, care va fi absorbit inapoi in lemn, nu vad de ce nu ar fi "verde". Probleme ca , monoxid de carbon sau de azor sunt rezolvabile cu catalizator.Un sfat, la afirmatia referitoare la dl. cusnir pentru ca, fara ironie, seamana cu ce am auzit prima oara cand m-am angajat, "ce te bagi ma, nu vezi ca nici nu ti s-a uscat cerneala pe hartie". Daca nu cunoasteti personal userul este riscant sa va "luati" de el daca nu stiti cine e pentru ca va poate "demola" doar din cuvinte.@costy: la cele cu ardere interna s-a inventat canistra din acelasi motiv.@aygun: ultima fraza e dureros de reala, de aceea mentionasem intr-unul din posturi existenta unei a treia "sine" in sosea tocmai pentru a elimina o parte din acea greutate carata degeaba de colo-colo.Cred ca, cu parere de rau, se va inchide subiectul de catre moderatori. Pacat ca era o discutie interesanta... Link spre comentariu
aygun Postat August 20, 2012 Partajează Postat August 20, 2012 @The StressmakerSunt de acord cu dumneavoastra !Discutiile erau interesante si sunt interesante daca nu se baga aiurea , fara a avea habar de una sau alta anumite persoane . Ok! Nu zic ca le stiu pe toate insa ma documentez inainte de a deschide gura sau mai bine tac . Decat sa spun o prostie crasa pentru care mai apoi sa imi para rau mai bine tac din gura .Discutiile erau si sunt interesante intre cei care pot discuta civilizat chiar si in contradictoriu. Te poti contrazice civilizat ! Daca gresesc , mea culpa!Faptul ca mai devreme am facut niste afirmatii la adresa lui @florinellll au fost pentru simplul fapt ca oricat am incercat sa il fac sa inteleaga despre una si alta , oricate link-uri si exemple concrete si reale ( traite , experimentate sau citite ) i-as da el se incapataneaza sa fie pe langa subiect .Absolut niciodata nu a vorbit la obiect ci total pe langa iar mai curand recurgand la mesaje in PM ca nu care cumva sa fie mai prejos , tot cu caractere de 200 vizand direct familia. Asta spune multe despre caracterul unui om. Consider ca , de cand ne cunoastem si in cate topicuri am interactionat cu dvs niciodata nu am facut afirmatii jignitoare la adresa nimanui sau sa incep sa am ceva cu x sau y fixandu-ma pe acea persoana .Am dat exemplul cu acele "codec-uri din combina Tehnics " referitoare la cd-playerul acestuia pentru a sublinia gradul de cunostinte de care persoana in cauza beneficiaza. In fine , nu are rost sa imi bat capul deoare a te cobora la acelasi nivel cu "cineva" este sa fii mai ceva ca acel "cineva"!In rest , toata stima pentru toti cei cu care am interactionat pe acest topic si nu numai .Sper ca moderatorii sa nu inchida acest topic insa sa primeasca niste avertismente cei care deturneaza natura subiectului de la firul acesteia .Multumiri ! Link spre comentariu
costy Postat August 20, 2012 Partajează Postat August 20, 2012 @costy: la cele cu ardere interna s-a inventat canistra din acelasi motiv.nu pot sa cred ca tocmai ai facut paralela cu canistra, total aiurea.Ok, hai sa spunem pe sleau principalele dezavantaje ale autovehiculelor electrice cu acumulatori:-timp mare de incarcare -cel putin pana acum, iar incarcarea rapida afecteaza viata acumulatoriilor.-necesitatea de modificari enorme asupra intrastructurii de distributie energ electrica .Repet, nu sunt impotriva masinilor electrice, doar a celor care se alimenteaza direct cu energie electrica. Trebuie gasit un alt mod de a inmagazina energia electrica, acumulatoarele pur si simplu nu le vad pretabile la asa ceva.Eu as vrea masini electrice cu fuel cell, alimentezi la fel de repede, infrastructura nu se modifica, doar locul unde este produs "combustibilul". Nu mai trebuie sa alimentezi milioane de posturi de incarcare cu energie electrica ci doar cateva uzine de producere a combustibilului. Link spre comentariu
cusnir Postat August 20, 2012 Partajează Postat August 20, 2012 Toate tehnologiile noi trebuiesc dezvoltate. Insa vehiculele electrice deja circula pe drumuri demult. Chiar si bicicletele pot fi adaptate usor pt asta.Deci potential exista!! Totul este sa discutam bazandu-ne pe fapte si pe date concrete nu doar sa afirmam " nu se poate din cauza ca aceasta nu este posibil" Link spre comentariu
aygun Postat August 20, 2012 Partajează Postat August 20, 2012 Eu as vrea masini electrice cu fuel cell, alimentezi la fel de repede, infrastructura nu se modifica, doar locul unde este produs "combustibilul". Nu mai trebuie sa alimentezi milioane de posturi de incarcare cu energie electrica ci doar cateva uzine de producere a combustibilului.Ar fi excelente bateriile ( fuel-cell ) Aer-Zinc mai ales ca se produce in masa la ora actuala .Am avut una pe mana de la un tip care fusese in Afganistan . 24V la vreo 10A timp de 48 de ore !Sutise cateva celule din alea de la armata americana :-DRepet , am avut pe mana asemenea celule in 2008 prin luna septembrie . http://cleanskies.tv/articles/taiwan-en ... ttery.htmlMotivul ptr care armata americana utilizeaza acumulatori / baterii aer-zinc este siguranta.Trage cu pusca intr-un acumulator cu litiu si vezi ce iese . PS: Motivul ptr care am zis sa aduc vorba de automobilul cu gazeificare cu lemne a fost pur unul ironic deoarece acel automobil nu este nici pe departe ecologic. Ma apuc sa tai padurile pentru a "motoriza" masina ? Sa fim seriosi . Link spre comentariu
florinellll Postat August 20, 2012 Autor Partajează Postat August 20, 2012 Atunci cand vom avea acumulatori performanti la costuri decente va venii vremea automobilului electric.Este vorba de automobile pentru marea masa a locuitorilor Terrei ,in Romania sunt inscrise cateva doar!!!!!!!!!!!Automobilul electric este alimentat cu energie electrica ,daca aceasta din urma nu este "verde" fiind produsa in mare parte de combustibili fosili nu reducem poluarea doar o mutam din orase in zona termocentralelor,e bine si asa insa nu suficientIn acest moment energia electrica "verde"dupa cum stiti are o pondere mai mult decat modesta in Romania. Link spre comentariu
costy Postat August 20, 2012 Partajează Postat August 20, 2012 bun, eu m-as referi la asa ceva Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum