Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

Vizitator tyc

O solutie la problema zi-noapte o reprezinta 2 baterii : una e la incarcat iar cealalta e in uz . Propui sa incarci reteaua cu energie ,sa o transporti la locul de consum dupa care sa o descarci si sa o convertesti in energie chimica ...ceva arata ca mai bine o convertesti direct in energie chimica . In ipoteza permiterii de catre stat a incarcarii retelei ,crezi ca energia astfel folosita o sa fie platita la pretul pe care-l platesti pt ea? O folosesti pe plan local ,astfel devi gridless iar pt o gospodarie iese : 100RON*12 =1200RON anual* 25ani=30000 RON din care investitia =6000*0,5$ =3000$ . Bateria de acumulatori mai e 10 000roni dar tot ramai cu 10 000 . Bani precum intr-un fond de economii.Intretinerea ,de-a lungul anilor ,e greu de cuantificat si oricum se realizeaza din veniturile curente .Intr-un oras ,curentii de aer bat aiurea din cauza cladirilor inalte iar o eoliana clasica e ineficienta .Pt oras sant eoliene omnidirectionale (verticale) iar ideea combinarii solar+eolian e urmatoarea :pe furtuna sau iarna soarele e mai putin generos in schimb bate vantul ;si invers .Automobilul electric fiind unul 'verde' (in parte si de la dolari dati pe el) e scutit de taxa de poluare ,durerea cea mare la romani .

Link spre comentariu

Eu am cumparat 2115w(9x235) acum 6 luni cu 0.65 euro/watt, acum pretul este putin mai jos.

@florinell cum e ? 3euro / W , de unde truda le scoti taicusorule ? Iti arata omul preturi si altecele dar batman - batman !Poftim ca ai si confirmarea lui @rusman . Iar aia e la en-detail omul luand doar 9 bucati de 235W panoul . Ia cumpara ateva zeci sau si mai bine cateva sute , vezi cat te ajunge .Ai de gand sa mergi in Bucuresti sa vezi panourile solare ori ba ?Te tii de cuvant , ori ba ?Ai de gand sa mergi la acea pensiune in Romania ori ba ?Iti spune omul ca am pe cineva care furnizeaza celule solare la preturi ieftine , ztz ! Iti arat cat costa pretul /W in diverse locatii din china , nope ! Batman , batman !
Link spre comentariu

Domnilor , la autovehiculele electrice actuale nu se utilizeaza baterii cu plumb . Credeam ca domnii care afirma acest lucru cunosc acest aspect ci se merge pe litiu-ion si derivate din aceasta combinatie ( litiu -ion polimer , liti-ion carbon .....) .Eu nu inteleg de unde avem fixatia asta pe Lead-acid !In aceste cazuri conteaza foarte mult chargerul . Laptopurile de la apple au un microcip care permit vizualizarea ciclilor de incarcare cu aplicatia coconut battery , a curentului actual si al celui initial , curentul de incarcare si cate ore mai are respectiva baterie . Cam la ce durata de viata se ridica . Aceleasi lucruri sunt implementate si in autoturismele actuale .Incarcarea nu o fac direct ci pe grupe de acumulatori fiind controlate de un microprocesor.Insusi bateriile de laptop au un microprocesor de incarcare care masoara permanent curentul din acumulator si incarca atat cat e nevoie doar celulele consumate si raporteaza sistemului de operare gradul de incarcare al Intregului acumulator.Repet , eu nu am auzit la autoturismele recente sa functioneze pe baterii cu plumb!

Link spre comentariu

@tyc: ma refeream la situatia de a se admite legal, in Romania, generarea in retea cu panourile pentru care exista deja un contor, poate fi si cel al locuintei, cu dublu sens de "rotatie" daca invertorul este plasat in locuinta (din punct de vedere al bransamentului). La serviciu fiecare parcare care se respecta si care are facilitati de incarcare va avea contor. Acum generarea in retea si incarcarea sunt la fel daca se folosesc acelasi numar de kW dar preturile difera pentru fiecare in parte. Asa ca folosesti reteaua de electricitate doar pentru transportul energiei si nu intereseaza ca electronul plecat din panoul fotovoltaic ajunge la vecinul de peste strada iar electronul intrat in automobil vine de la o termocentrala. Sau economisesti direct prin eliminarea platilor pe energia electrica in locuinta cat timp incarci automobilul la serviciu. Mica problema este stocarea energiei care se adauga la pretul final al instalatiei din locuinta. Conversia in energie chimica vine cu pierderi mult mai mari decat aceasta metoda.@florinellll: ceea ce s-a scris despre pret la panouri este adevarat daca discuti direct cu producatorul. Si eu am vazut panou de 200W la aproape 1700 lei la vanzare asa ca ceea ce se adauga la comisioane si ce-si trag pentru ei intermediarii nu se discuta aici. Daca va referiti la intregul sistem atunci este alta discutie.@aygun: indiferent de tipul acumulatorului tot cu o anumita "cantitate" de energie trebuie incarcat. Asta inseamna ca cei 54kWh ai acumulatorului poti sa-i incarci in 8 ore cat esti la serviciu sau in 30 min la "benzinarie" sau 16 ore acasa. Singura diferenta la aceste metode este ca infrastructura, adica cablurile electrice ale retelei, sa suporte tipul de incarcare ales. Realist, chiar daca li-po admite 5C, exista in locuinta un bransament electric care sa suporte aceasta metoda? asta inseamna 300kW instantanei daca luam in calcul pierderile. De aceea probabil se face confuzie la tipul de incarcare acasa al automobilului electric pentru ca are durata mare de incarcare, fiind asa pentru a putea rezista instalatia electrica a locuintei.

Link spre comentariu

Iata specificatiile unei masini electrice care a participat la Google X-prize Automotive :

 

http://www.commutercars.com/specs.html

 

Are absolut tot ce doresti inclusiv aer conditionat si incalzire . Este un vehicul complet !

 

Alte vehicule care au participat la concurs sunt regasite aici :

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_X_Prize

 

Asta ca sa nu mai spunem ca Tata Motors ( da , indienii aia ) au lansat in luna august anul ccurent autoturismul cu aer comprimat . A fost prezentat si la stirile de seara ieri sau alaltaieri.

 

Ei bine , va mai pare vis ?

Link spre comentariu

@florinellll: ceea ce s-a scris despre pret la panouri este adevarat daca discuti direct cu producatorul. Si eu am vazut panou de 200W la aproape 1700 lei la vanzare asa ca ceea ce se adauga la comisioane si ce-si trag pentru ei intermediarii nu se discuta aici. Daca va referiti la intregul sistem atunci este alta discutie.@aygun: indiferent de tipul acumulatorului tot cu o anumita "cantitate" de energie trebuie incarcat. Asta inseamna ca cei 54kWh ai acumulatorului poti sa-i incarci in 8 ore cat esti la serviciu sau in 30 min la "benzinarie" sau 16 ore acasa. Singura diferenta la aceste metode este ca infrastructura, adica cablurile electrice ale retelei, sa suporte tipul de incarcare ales. Realist, chiar daca li-po admite 5C, exista in locuinta un bransament electric care sa suporte aceasta metoda? asta inseamna 300kW instantanei daca luam in calcul pierderile. De aceea probabil se face confuzie la tipul de incarcare acasa al automobilului electric pentru ca are durata mare de incarcare, fiind asa pentru a putea rezista instalatia electrica a locuintei.

Absolut de acor cu tine . Nimeni nu neaga acest lucru si nimeni nu spune ca ai acasa instalatie care sa suporte acea putere instantanee insa , la inceputurile autoturismului cu benzina / motorina nu cred ca se gaseau prea multe Peco-uri. De aceea v-am rugat sa cititi despre Better Place . Pe langa statiile de schimbare a acumulatorului sunt in plina constructie cu statii de incarcare locale in diferite zone , locuri ( indeosebi parcari ).Nimeni nu neaga ca nu exista pierderi ptr ca nicaieri nu vei gasi sistemul cu randament 100% , peste tot exista si vor exista pierderi insa acestea vor putea fi compensate ( parerea mea ). In cazul meu , daca ajung acasa ( de regula la orele 19:30 ) si las masina la incarcat pina a doua zi dimineata la orele 8 ( ora la care pornesc ) nu ma deranjeaza. Daca pe parcurs raman cu masina aproape pe zero cred ca pot gasi un fast charging station , mai ales ca tehnologia evolueaza si dupa cum aratam mai sus sunt mastodonti in ale automobilisticii care adopta standarde comune si care investesc o caruta de bani in cercetare.Am spus-o si intr-un raspuns precedent , aidoma primelor autovehicule pretul va fi destul de maricel pentru inceput insa in timp vor scadea destul de mult mai ales ca aii avem competitori pe Chinezi . Pe paginile mai de inceput postasem stirea conform Guvernul Chinei a dat o lege ca in nu stiu cati ani vrea sa schimbe intreg parcul auto in autoturisme electrice . Daca o sa cautati topicurile precedente o sa gasiti cu siguranta si stirea respecctiva.DIn cate observ se cam merge in tandem , pe masura ce apar masinile electrice apar si statiile de incarcare numai ca la noi in Romania va fi mai greu de implementat din motive politice / economice mai putin .
Link spre comentariu

Iata ce gasim scris aici :Range parityDriving range parity means than the electric vehicle has the same range than an average all-combustion vehicle (500 kilometres or 310 miles), with 1+ kWh/Kg batteries.Japanese and European Union officials are in talks to jointly develop advanced rechargeable batteries for electric cars to help nations reduce greenhouse-gas emissions. Developing a battery that can power an electric vehicle 500 kilometres (310 mi) on a single charging is feasible, said Japanese battery maker GS Yuasa Corp. Sharp Corp and GS Yuasa are among Japanese solar-power cell and battery makers that may benefit from cooperation. The lithium-ion battery in the AC Propulsion tzero provides 400 to 500 km (200 to 300 mi) of range per charge (single charge range).[27] The list price of this vehicle when it was released in 2003 was $220,000. Driving in a Daihatsu Mira equipped with 74 kWh lithium ion batteries, the Japan EV Club has achieved a world record for an electric car: 1,003 kilometres (623 mi) without recharging. Zonda Bus, in Jiangsu, China offers the Zonda Bus New Energy with a 500-kilometre (310 mi) only-electric range.Da , pretul era exorbitant ptr anul 2003 dar sa nu uitam de Chevy Volt si de Renault Fluence Z.E dar si de celelalte alternative care nu ajung nici pe departe la 200.000$. Totusi , din 2003 pina in 2012 pretul a scazut destul de mult . Acelasi lucru se va intampla si pe viitor .

Link spre comentariu

Iar ca o nota separata @florinellll , citeste asta si ai sa vezi ca depaseste cu muuuuuuuult populatia Germaniei !

 

http://www.autopassione.ro/china-a-ajun ... culate_874

 

si citez :

 

"....La ora actuală numărul total de autovehicule din China este de 217 milioane......"

 

Acum ce mai spui ? Articolul este din 23 Iulie 2011 , cate masini or mai fi cumparat chinezii intre timp ?

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Pe la noi va fi mai greu ,trebuie schimbate toate instaltiile casnice...ca actualele nu rezista la 10kW pe un circuit. Cat despre incarcarea la serviciu a masinii ,daca nu apare un avantaj economic angajatorul nu va investi in bransarea parcarii (daca exista) si contorizarea ei pt ca1.bransamentul trebuie sa fie de forta (la inceputul programului se pornesc toate :radiatoare ,calculatoare ,sa) -scump2.contoarele nu poti sa le lasi pa'ci-pa'colo ,trebuie inchise intr-o incinta (daca nu ,dispar?)3 santem in RO.

Link spre comentariu

Cablarea parcarii subterane ar veni ca o facilitate adusa angajatului si nu ar fi nevoie de priza "fast charge" ci doar de una care sa asigure cele 8 ore de incarcare pentru ca angajatul munceste tot 8 ore. Cablarea se poate face separat de cladire ca bransament si poate fi administrata tot separat. Conditia este ca acest bransament sa fie inclus in proiect de la bun inceput pentru ca altfel ar trebui trasi ditamai "serpii" pe stalpi si tavane prin toata parcarea ceea ce "nu da bine la poza". Contorul poate fi inclus ori intr-o cutie zavorata ori in masina. Accesul la cablul de alimentare se poate face cu cartela de acces iar cutia poate fi impartita in 2 parti, o parte pentru cablu (sau doar o priza daca fiecare automobil vine cu cablu propriu), accesibila cu card si cealata parte pentru automatica la care userul nu are acces. O posibila idee ar fi cea care se aplica la contorii electronici industriali "pre-pay" unde exista un usb-pen care se "incarca" cu kW si care ii debiteaza in automobil. Incarci 30kW debiteaza 30kW pentru automobil, exact ca la benzinarie. Eventual daca exista posibilitatea de alegere din interiorul automobilului la cati kW sa se opreasca incarcarea nu va mai fi nevoie de acces din exterior, totul se poate face preprogramat din habitaclu, inclusiv toate autorizarile. Singura mea parere este ca sa nu se automatizeze prea mult "discutia" intre contor si automobil pentru a reduce posibilitatea de "hacuiala" prin conectarea la o alta retea mult mai mare si mai usor de "spart". Este suficienta autorizarea si confirmarea existentei sumei pe card si calculele legate de acestea. Restul le poate face fiecare individual, contorul se ocupa de numaratoare si calculatorul masinii se ocupa de acumulatori. Eventual un circuit separat de calculatorul de bord sau de cel de incarcare care sa se ocupe de tranzactie ar fi util si care sa nu aiba legatura de date cu calculatorul de bord, doar cea electrica. Ca dezvoltare, comunicatia se poate realiza prin acelasi cablu de alimentare, prin utilizarea unor metode de criptare foarte bune (kW) de pe card sunt tot bani, nu?).Ca o ultima remarca, aici trebuie adusa o standardizare generala pentru ca altfel se vor cara vre-o 5 triplustechere in masina doar ca adaptoare. Idei se pot da multe dar parafrazand o reclama "Viitorul suna bine" completez "doar in vitrina" pentru ca in realitate micile diferente creeaza mari probleme.

Link spre comentariu

eu personal ma indoiesc ca asta e viitorul auto, mi se pare ca e nevoie de schimbari mult prea mari in infrastructura pt a face trecerea asta, asta daca trecem peste dezavantajele evidente ale acumulatorilor .Eu personal as vedea o trecere la alt tip de combustibil, care indiferent de cum e obtinut, producerea lui se va face centralizat ca si acum, iar distributia tot prin peco-uri.Ce se schimba? masinile , peco-urile si "rafinariile"Daca s-ar merge tot pe masini electrice cu acumulatori,pai infrastructura electrica ar fi un cosmar de pus la punct. Mi se pare mult prea inconvenabil. Mult mai usor de implementat ar fi o masina cu fuel cell, cel putin dpdv al infrastructurii

Link spre comentariu

eu personal ma indoiesc ca asta e viitorul auto, mi se pare ca e nevoie de schimbari mult prea mari in infrastructura pt a face trecerea asta

. Oare de ce cand citesc aceste randuri imi amintesc de campania de discreditare a curentului electric alternativ in pofida tuturor avantajelor care le avea fata de curentul continuu???
Link spre comentariu
Vizitator tyc

Pai o sa mergem cu biodiesel si nu mai mancam ; care e problema? :rade: Masina de mai sus indicata pt naveta nu e chiar o optiune...prea ne-au invatat astia (producatori) cu masini cu optionale multiple care cresc pretul iar la o electrica induc o progresie geometrica . La un autovehicul cu care faci naveta ce ai nevoie ? Motor ,roti ,un volan si frane .Cam atit.-GPS -sa poti gasi casa cand esti bat-sistem de 400W- ca sa stie uni sa umble in urma masini sa adune saibe ,piulite (si ce-o mai pica) cand dai basii mai tare-acceleratie fulminanta- sa mai dai cate o liniuta cu baietii-volan de competitie -sa poti dezvalui secretele deplasarii prin rostogolire-centura in 4 puncte si scaun adecvat-caroserie din fibra de carbon -de ce nu cristale zvaroski pe volan-jenti de aliaj -de tabla sant ordinare .Pt administrarea privata e nevoie si de un cadru legislativ ;oricum , firma particulara nu e precum cea de stat -adica mai lasa-ma sa te las ca si asa nu prea ma intereseaza .

Link spre comentariu

Dupa cum prezenta la un moment dat @florinellll se pare ca spuneam o bazaconie din punctul de vedere al lui @spitfire ( referitor de excedentul de energie si necesitatea altor surse de energie ) atunci cum Dumnezeu se explica ca din luna Aprilie ( ultima data in care am fost la Medgidia - subsemnatul fiind de loc din Medgidia ) pina azi 20.August 2012 au aparut circa 30-40 eoliene in jurul localitatii Mircea Voda si vecinatati . De fapt cei care au fost la mare pe noua autostrada a soarelui si s-au intors tot pe acolo pot confirma ca la orizont se vad vreo 40 de eoliene ( nu am apucat sa le numar cu exactitate ).Cum Dumnezeu se face ca in fiecare seara ( incepand cu orele 18 pina spre dimineata ) tot trec subansamble de eoliene prin fata portii mele ( locuind la sosea in 23 August ) venind dinspre portul din Mangalia sau de asemenea , pot confirma cei din Agigea si Constanta ( cei care locuiesc pe Soseaua mangaliei , Bd Aurel Vlaicu , Soseaua industriala ) ca trec subansamble de eoliene spre zona Cogealac venind disnpre Agigea POrt Sud RO-RO.Cum de se intampla de se tot dezvolta infrastructura in aceasta maniera ?Sau punand altfel problema , Avem excedent energetic dar noi INCA implementam eoliene . DE CE ?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări