Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

@tyc: scanteia aia are forma unei bombe atomice (literal vorbind) pentru ca pentru initierea reactiei termonucleare este necesara o temperatura extrem de mare, imposibil de atins cu o banala scanteie. Stocarea se poate face numai ca este mult mai greu decat la tehnologiile actuale pe baza de combustibili fosili. Asta inseamna consum mare de energie pentru stocare criogenica, cea mai eficienta pe unitatea de volum pentru ca stocarea prin presiune are un efect secundar neplacut, imbatranirea metalului prin difuzia hidrogenului in metal si slabirea rezistentei acestuia. Problema utilizarii hidrogenului ramane randamentul foarte mic de obtinere a produsului finit si consumul de energie pentru mentinerea lui in aceasta stare (stai pe loc sau functioneaza motorul, hidrogenul tot se evapora din rezervorul criogenic).

@florinellll: situatia este reala referitor la incarcare pentru ca pe langa cei peste 2kW cat are un incarcator de masina electrica (nissan leaf are 3.3kW (Eng): http://www.mynissanleaf.com/wiki/index. ... ing_System ) mai exista si consumatorii casnici care se adauga si ei. Asa ca, dupa ora 16 o sa fie "masacru" pe reteaua de alimentare "made in romania" daca sunt multi pe acea strada cu masini electrice.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Initierea reactiei se face cu alta bomba nucleara (mini) .Protejarea combustibilului de la o termocentrala e usor de realizat ,dar la cateva mii de statii de hidrogen ,nu .

Link spre comentariu

Incercati sa cautati pe internet proceduri de stocare al hidrogenului in rezervoare compacte (adica tot volumul rezervorului il constituie nanofibra de carbon) din nanofibra de carbon.In interiorul acestor nanofibre din carbon, hidrogenul poate fi stocat la temperatura ambianta.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Si ajunge la un pret de te apuca rasul .Un condensator (1F@20V)de 1L volum in tehnologia asta e 30$ . Un rezervor de 50L ar iesi la 1500$ si sa nu uitam ca e pt auto deci 3000$ .

Link spre comentariu
:speriat

Ma tem ca va iesi la suprafata tehnologia tractiunii animale (desigur, cu ajutorul ingineriei genetice).

Pai daca in ingineria genetica s-ar dezvolta tehnologia tractiunii animale, s-ar toca bani degeaba si s-ar pierde vremea cu tot avansul la care a urcat cercetarile pe teme genetice.puriu-le ia mai gindestete putzin.
Link spre comentariu

Viitoarele automobile electrice vor fi echipate cu super condesatori de inalta densitate in paralel cu acumulatori (pt inceput)asfel acestia pot restitui pt citeva secunde sau zecii de secunde energii de ordinul 4000w/kg asfel bateriile vor fi menajate f mult la demaraje si accelerari .......deocamdata condesatoarele de mare capacitate pot stoca doar 6wh/kg(sunt deja in comert modele ce pot asigura si 10wh/kg) dar cercetarile in curs privind nanotehnologiile au dovedit ca se pot optine si 60wh/kg....desigur fata de o baterie cu ioni de litiu care poate imagazina 120wh/kg mai e ....oricum tehnologiile exista :da Avantajul major al acumularii energiei in supercondesatori ar fi ca timpul de incarcare va fi f scurt ...probabil ca si o simpla alimentare cu benzina!!!

Link spre comentariu

Gluma cu ingineria genetica nu era completa. Se vor obtine cai foarte puternici si rapizi, cu picioare de rezerva, care se vor hrani cu frunze uscate si vor produce mult biogaz.Supercondensatorii au perspective frumoase. Nu se pot incarca la fel de repede ca si condensatorii cu dielectric, dar nici sursele de incarcare nu pot da curenti oricat de mari. Daca se vor incarca in 10 minute este bine. Utilizarea lor este mai dificila decat a acumulatorilor deoarece tensiunea la borne scade repede cu energia descarcata, iar tensiunea pe sarcina trebuie sa ramana constanta.

Link spre comentariu

Pai da, dar condensatori pot fi utilizati pe momentul de impact ca necesar ajutator demarajului porniri motorului din starea de repaus, si apoi cind zici 4000w pe Kg zici suficient pe citeva Kg-rame peste acel Kg-ram adaugate de la masina la masina de la motor la motor. Nu stiu nu am citit dar daca este asa cum spune gabriele, intradevar este un pas inainte, acuma de, depinde si de volumul acelor condensatori.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

S-au inovat acumulatori sa scoata curent de ia foc motorul electric ...cantitate mare de energie debitata pt scurt timp ;densitatea de energie e cea cunoscuta.

Link spre comentariu

Pai si degeaba poti demara cu fum din roti daca te opresti dupa 1km cu acumulatorul gol. Aici energia stocata conteaza. Capacitatea de a debita curenti mari, pe langa faptul ca are un randament mai mic de conversie in acumulator, te ajuta doar la demarajul "in tromba" sau o depasire de urgenta. Capacitatea de a fi incarcati intr-un timp scurt este interesanta si cea care duce la incarcare intr-un timp scurt a acumulatorului dar are aceeasi problema, randament mai scazut. Acumulatorul are o rezistenta proprie care limiteaza incarcarea prin generarea de caldura. Asa ca, parerea mea este ca incarcarea in timp scurt este mai putin eficienta decat cea intr-un timp mai lung. O posibila rezolvare ar fi ca sa existe doi acumulatori la fiecare masina, unul pe masina si unul la incarcat. Asa un acumulator se incarca toata ziua, fiind disponibil a doua zi complet incarcat. Mai complicat este procesul de schimbare a acestor doi acumulatori in garaj.

Tehnologia supercapacitorilor este foarte tentanta si promite mult la capitolul numar de incarcari posibile. Probabil ca la un moment dat vom vedea prototipurile unor asemenea automobile cu supercapacitori si atunci se va putea aprecia avantajul acestora.

Am gasit ce e cu cei 4000w/kg . Informatia este luata de aici (Eng): http://www.mpoweruk.com/supercaps.htm si se refera la energia disponibila instantaneu si nu la cea de energie stocata.

Link spre comentariu

Pai si degeaba poti demara cu fum din roti daca te opresti dupa 1km cu acumulatorul gol. Aici energia stocata conteaza.Am gasit ce e cu cei 4000w/kg . Informatia este luata de aici (Eng): http://www.mpoweruk.com/supercaps.htm si se refera la energia disponibila instantaneu si nu la cea de energie stocata.

Asta e marea problema,autonomia se masoara in zeci de km nu in sute de km.
Link spre comentariu
Vizitator tyc

Deocamdata asa sta situatia ... prin anii 1900 si ,erau multe figuri academice de seama care afirmau ,cu tarie,ca obiectele mai grele decat aerul nu pot zbura ! Tehnica de schimbare a acumulatorilor a fost rezolvata la electrostivuitoare ,nu cred ca iei o bateri de o juma' de tona si o pui in porbagaj pt a o schimba acasa .O solutie ar fi:-masina intra intre doua carucioare cu role ,inalte cat sa fie la nivel cu bateria din masina-pe un carucior se afla bateria incarcata care e impinsa prin trapele deschise peste bateria de schimbat (care a fost in prealabil dezlegata)-bateria incarcata intra in masina si impinge bateria de schimbat pe caruciorul 2-se cupleaza noua baterie la instalatia masinii .Se incarca numai condensatorii ,bateria se schimba ;condensatorii ajuta la depasirile de urgenta (apropos ,ce sant depasirile de urgenta? bagi piciorul in pedala ,la un obstacol neasteptat , pt ai dovedi celui care vine din fata ca ai o scula mai tare decat a lui? ) .Momentan ,incarcarea in garaj e putin posibila din mai multe motive ,dintre care :-bransament prea slab-pericol chimic -gaze toxice pt bateriile pe Ni /Pb-pericol de explozie -la toate tipurile de baterii -bateriile cu Pb explodeaza in sarcina ,la prima pornire iar cele pe Li la incarcare (am vazut urmarile exploziei unui element de laptop-a necesitat rezugravirea camerei ,o baterie de tractiune cred ca ia garajul impreuna cu casa si incendiaza inca vreo trei la Li iar la Pb stropeste cu acid si pica el singur ,in timp scurt)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări