Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

Masinile hibrid sant o pacaleala ,faci curent cu motor cu ardere interna ?De ce sa nu folosesti direct energia mecanica? Sa transformi energia mecanica in energie electrica pe care sa o stochezi si dupa sa o transformi iar in energie mecanica .Cam complicat !Pe de alta parte ,sub aspect practic consider ca masinile pe benzina sant mai economicoase.Contra diesel:1.Pretul de achizitie.2.Quantumul taxelor -motoarele diesel sint mai mari pt aceeasi putere.3.Piesele de schimb-daca motorul e mai mare ,e mai greu -bateria e mai mare-buji mai scumpe (si tot una la un cilindru-injectoare/pompa (cu cei 1700 lei cu care a cumparat un coleg setul de injectoare oare cate benzina bagi?).ProSiguranta pasiva -e mai grea.

Diselul e sfint m-am convins..........are consum mic e mai puternic si nu necesita reglaje dese si e f stabil cel putin la masina mea porneste intodeauna la sfert si pina nu deconectezi cheia din contact nu se mai opreste e o incintare :limb: motorul pe benzina se mai bilbie diselul niciodata :dans:
Link spre comentariu
Vizitator tyc

Automobilul diesel are aceasta caracteristica,cat e la prima varsta. Sper ca in viitor sa nu trecem pe transmisia electrica pt ca apara maria sa guvernatorul (asa se numeste controlerul motorului) care se cam deregleaza .Chestia asta regleaza turatia motorului in functie de sarcina -creste/scade tensiunea/curentul generatorului .

Link spre comentariu

masina mea porneste intodeauna la sfert si pina nu deconectezi cheia din contact nu se mai opreste e o incintare :limb: motorul pe benzina se mai bilbie diselul niciodata :dans:

si uneori sta pornit si dupa ce scoti cheia din contact :rade: dar foarte rar , atunci sunt nevoit sal rog sa se opreasca :rade: la benzina se opreste cand tie lumea mai draga , haha la semafor :da eu compar dieselul cu un taur in calduri daca stii ce sai dai merge pana crapa bielele in el ,cei care nu au condus/reparat diesel ii rog sa se abtina .,intradevar e mai greu mai scump la intretinere piesele sunt mai scumpe , dar se strica de 10 ori mai putin decat benzinarii.spor .pentru cei ce le plac uleioasele , un motor adevarat :
sa vad benzinar care merge cu turatia asta >
fac par alb de 10 ori pana se uzeaza mootru ala , la un benzinar faci par alb de ciuda .
Link spre comentariu
Vizitator octavianc

Tyc.....depinde de hybride. Daca e un plug in hybrid, atunci ele se incarca de la priza si se incarca iarasi folosind energia produsa de motor la franare. Ele sunt IDEALE pentru mersul in oras, in primul rand datorita autonomiei de pana la 100km pur electric dar si datorita consumului foarte scazut daca merge si motorul termic. Viitorul eficientizarii consumului este al hybridelor.Degeaba au masinile termice 300CP, deoarece sa le mentina la o viteza constanta nu au nevoie de mai mult de 100CP (vb de viteze mari), iar diferenta de necesar de putere poate fi dat de electric si de un pachet mic de acumulatori de pana in 70 kg. Diferenta de greutate cu totul e 100kg....adica un pasager mai mare in masina.Este un proiect pentru A8, sa puna motor de 2L turbo si unul electric care sa ajute doar cand are nevoie de performante.Va contrazic putin la timpii de incarcare. Da, la o priza normala e nevoie si de 10 ore, dar daca se conecteaza la o linie sanatoasa de alimentare, sunt tehnologii de incarcare 80% in jumatate de ora. Acum inca e anevoiasa treaba, dar cand se va ajunge la acumulatori care vor putea stoca peste 400wh/kg, deja altfel se va discuta

Link spre comentariu

Din punctul meu de vedere, viitorul este al electricelor bazate pe fuel-cell. Da, unii vor zice că stai călare pe o bombă, dar la fel este şi la GPL, şi la benzină. Şi parcă mai repede prefer să fiu împărştiat într-o fracţiune de secundă în loc să ard în chinuri.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Sant acumulatori cu densitate de energie peste 400 (cu mult) dar nu pot fi folositi pt ca au pret prohibitiv .O analogie -diamantul are ~2000W/m*K dar in cate locuri e folosit acest material ,in loc de mica?Prin obtinerea energiei electrice cu motoare cu ardere interna rezulta un kW de 2x mai scump deci unde esti baroane?Celulele de combustie au fost ingropate de petrolisti ;japonezii au facut o masina cu fuel-cell prin ani '70. Cu motor Wankel si componente din ceramica. Am auzit de ea mai demult ,acestea sant ceva aminitiri si poate stie cineva mai multe amanunte.

Link spre comentariu
Vizitator octavianc

eu ma refeream la acumulatori cu capacitate peste 400Wh/kg care sa fie la un pret accesibil, cu durat de viata lunga si care sa nu necesite conditii speciale :)

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Masinile hibrid sant o pacaleala ,faci curent cu motor cu ardere interna ?De ce sa nu folosesti direct energia mecanica? Sa transformi energia mecanica in energie electrica pe care sa o stochezi si dupa sa o transformi iar in energie mecanica .Cam complicat !Pe de alta parte ,sub aspect practic consider ca masinile pe benzina sant mai economicoase.Contra diesel:1.Pretul de achizitie.2.Quantumul taxelor -motoarele diesel sint mai mari pt aceeasi putere.3.Piesele de schimb-daca motorul e mai mare ,e mai greu -bateria e mai mare-buji mai scumpe (si tot una la un cilindru-injectoare/pompa (cu cei 1700 lei cu care a cumparat un coleg setul de injectoare oare cate benzina bagi?).ProSiguranta pasiva -e mai grea.

Diselul e sfint m-am convins..........are consum mic e mai puternic si nu necesita reglaje dese si e f stabil cel putin la masina mea porneste intodeauna la sfert si pina nu deconectezi cheia din contact nu se mai opreste e o incintare :limb: motorul pe benzina se mai bilbie diselul niciodata :dans:
Probabil compari diesel japonez cu Dacia 1300..De ce nu compari o honda pe beznina cu ARO ? :ras: Eu stiu cum pornea aro iarna.. :sparge: :sparge: Asa ca nu fa comparatii ne la locul lorEu am o mazda familia din anii 90 pe benzina.Nu am avut niciodata nici cea mai banala defectiune..Porneste la sfert..Apropo de pornire..Pornea chiar si cu baterie defecta daca stiai cum sa o faci,, Dieselul tau asta sigur nu o va face..
Link spre comentariu

prietene , daca stii unde sa lasi masina dieselul nici nu are nevoie de baterie asa ca .............. avantaj tiriac :101 apropo in armata porneam masinele cu maneta :ciuda:

Link spre comentariu

prietene , daca stii unde sa lasi masina dieselul nici nu are nevoie de baterie asa ca .............. avantaj tiriac :101 apropo in armata porneam masinele cu maneta :ciuda:

Pai dece? Tiriac isi lasa masina pe varful pantei ca sa fie in avantaj?Hai sa te vad cum pornesti un diesel la manivela..am fost din intaplare si eu sofer in armata si ma chemau pe mine sa le pornesc masina la manivela..\ Dar asta nu inseamna ca ZIL-131 rusesc e cel mai bun chiar daca porneste imediat dupa ce asamblezi motorul in camp..Sunt nishte "chestii".....ma bucur pt ine ca ai o masina buna. Dar daca facem o medie trebuie sa fim corecti in primul rand.. si ce e mai important sa se examineze conditiile identice.. Oricum motorina nu are viitor... Parerea mea.. La preturi nu e diferenta, la functionare la fel.. Diferenta doar la noxe este..
Link spre comentariu

eu ma refeream la acumulatori cu capacitate peste 400Wh/kg care sa fie la un pret accesibil, cu durat de viata lunga si care sa nu necesite conditii speciale :)

Deci pe intelesul tuturor te referi la ceva care nu exista.
Link spre comentariu

Cum ar arata o statie de incarcare a bateriilor pe o autostrada unde circula 10.000 de masini electrice pe zi? Ar avea cateva mii de "pompe" la care sa stea cate 3 - 8 ore cate o masina la incarcat. Fiecare "pompa" ar consuma cate 10 - 20 kW (in total, o termocentrala). Pentru miile de soferi si pasageri care stau degeaba statia va fi inconjurata de utilitati de petrecere a timpului liber. Dupa 100 - 200 km urmeaza alta statie asemanatoare, etc. Nu-mi doresc sa apuc acea epoca de aur!

Link spre comentariu

Cum ar arata o statie de incarcare a bateriilor pe o autostrada unde circula 10.000 de masini electrice pe zi? Ar avea cateva mii de "pompe" la care sa stea cate 3 - 8 ore cate o masina la incarcat. Fiecare "pompa" ar consuma cate 10 - 20 kW (in total, o termocentrala). Pentru miile de soferi si pasageri care stau degeaba statia va fi inconjurata de utilitati de petrecere a timpului liber. Dupa 100 - 200 km urmeaza alta statie asemanatoare, etc. Nu-mi doresc sa apuc acea epoca de aur!

Asta nu intelege pustimea de pe forum.O incarci la priza acasa ,spun ei !!!!!!!!!!!!!!1Priza de acasa poate asigura 2---3kw/h ,nici o problema ,pana la 30kw/h aducem de la vecini cu galeata :ras:
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări