The Stressmaker Postat Mai 28, 2012 Partajează Postat Mai 28, 2012 @onep: 150 km/h cu 15CP pe o caroserie clasica? putin probabil...@gabriele: acumulatorii aceia sunt "state of the art" in domeniu. Nici nu se compara cu cei obisnuiti. Aceia sunt proiectati pentru amperaje de ordinul a 10C si nu 2-3C ca la cei normali si in consecinta sunt si mai scumpi. Sunt considerati "grade A" adica cei mai buni.@florinellll: daca luati in calcul ca acumulatorii vrla sau agm contin mult mai putin lichid si daca gratarul si puntile sunt facute din aliaj sau este din cupru sau chiar aluminiu (cazuri speciale probabil pentru ca la orice alt metal inafara de plumb trebuie acoperirea de plumb obligatorie) plus ca plasticul se poate alege usor si rezistent chimic atunci da, se poate ajunge la a fi de 3 ori mai usor pentru aceeasi capacitate. Depinde de ce se cere de la acel acumulator. Link spre comentariu
onep Postat Mai 28, 2012 Partajează Postat Mai 28, 2012 Da, da este foarte putin probabil, probabil or fi atins 150Km/h pe bancu de probe. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Mai 28, 2012 Partajează Postat Mai 28, 2012 Este foarte posibil sa se fi folosit un motor electric de 150 CP sau 150kw sau ceva asemanator ca putere. Totusi sa ai o asa autonomie ca aceea mentionata ar fi posibil la nemti pe soseaua cu cea mai mare inclinatie (ala o fi bancul de probe daca are motor mic?) sau prin Anzi, cu masina la vale.Parerea mea este ca, la o masina de oras, nu e necesar mai mult de 55 - 60 km/h si acest lucru poate fi obtinut si cu un motor electric mai mic, pe acea caroserie.De aceasta conversie directa se tem firmele producatoare de autovehicule pentru ca asa se pot compara avantajele sau dezavantajele sistemului electric fata de cel pe benzina/motorina. Nu e vorba de conspiratii ci pur si simplu tractiunea electrica nu are un randament global suficient pentru a putea concura cu sistemul clasic. Asta inseamna ca trebuie sa se inventeze acumulatori mai eficienti cu o densitate de energie pe kg cat mai mare pentru a putea concura cu densitatea de energie pe kg a benzinei/motorinei. Link spre comentariu
eugeniusro Postat Mai 29, 2012 Partajează Postat Mai 29, 2012 Eu cred ca e vorba de un autovehicul hibrid acolo si 15 CP are motorul termic folosit pentru reincarcarea din mers a acumulatorilor.Poate ne spune onep si ce model de Ford era acolo ca filmarea aia era oribila si nu se poate intelege mare lucru din ea. Link spre comentariu
onep Postat Mai 29, 2012 Partajează Postat Mai 29, 2012 Da intradevar am facut un video in treacat, am fost pe data de 24.05.2012 acces permis numai vizitatori-lor profesionali, zi in care mai eram cu cineva care tot am-i arata ceasul ca, sintem in intirziere catre altul platou in care trebuia sa ne intilnim cu o echipa din Granada, cred ca pe platoul masini din video nu am stat mai mult de 30 secunde cu totul, ma inpresionat mult suma de bani pe care o cereau, dupa parerea mea foarte mare, nu am observat ce fel de model era Ford-ul, dar cred ca era al anilor 2008 de litraj mic, alaturi de Ford, se mai vedea si un Volkswagen Polo 1.2cc; 60CV; 44kW, care la motor avea capota inchisa, Fordu-ul nu cred ca era hibrid pentru ca nu am vazut toba de esapare gaze. Link spre comentariu
Vizitator octavianc Postat Iunie 15, 2012 Partajează Postat Iunie 15, 2012 bateriile de generatie noua LIPo sau alte variante de Li depasesc lejer 200Wh/kg(cele de laptop). Exista baterii experiemntale Thin Film care depasesc pragul de 250Wh/kg, dar sunt patentate ghiciti de cine.......magnatii industriei petroliere. Un acumulator lead-acid are cam 30-40Wh/kg, iar cele NiCd cam 80 Wh/kg. Florinell, tu esti Toma-necredinciosul...oricate publicatii auto ar face teste cu masinile electrice, ei ne mine, nu? Este un baiat in Cehia care a convertit un bmw ursulet....0-100 sub 3 secunde, 400m in 11 secunde si autonomie la mers normal 180 km. A primit baiatul sponsorizari si finantare, si acum a creat un prototip experimental cu baterie de 90 kWh care duce masina 600km cu o incarcare si performante 0-100 sub 4 secunde. Masina este integrala din CFRP(fibra de carbon). Problema este ca pe net se gasesc doar conversii facute cheap. Pentru o conversie sanatoasa, care misto bolidul suficient de bine si departe, doar motoarele electrice si controlerele sar de 10.000 Euro. Un banc de acumulatori, sa zicem de LiFePo4 care are cam 150Wh/kg si asamblat sa aiba sa zicem 32 kWh (320V 100Ah) duce bolidul in conditiile unui sasiu relativ usor si bine opimizat, cam 200km(masina care are sub 1100kg cu motor termic, etc instalate. Consumul pe km la un Tesla este de 137 Wh/km. Sa zicem ca noi nu reusim asa bine ca si ei, si avem un consum de 170 Wh/km, avem o autonomie de aproximativ 150km, asta daca consideram ca nu descarcam bateriile sub 20% pentru a le mentine sanatoase 6-7 ani si pentru un ciclu de 2000 de incarcari/descarcari. Un pachet de acumulatori de genul costa cam 10.000 Euro. Ca sa facem un total, 2 motoare AC de 60kW fiecare cu 2 controlere individuale(au o greutate toala de 50 kg) - 12.000 EuroAcumulatori 32 kWh LiFePo4 (100 acumulatori 3,2V 100Ah), greutate 350Kg - 10.000 EuroMasina donatoare(sa zicem una cu motor crapat) - 5.000 EuroAlte accesorii: 2.000 EuroManopera: 2.000 EuroTotal: peste 30.000 EURO, pentru o masina cu performante demne de o masina cu alura sportiva, si autonomie pana in 160-200km si care va functiona daca este totul verificat si monitorizat cel putin 6-7 ani.Asta e pentru cineva care e sa o faca la un service si sa ia totul de-a gata. Cine stie unde sa caute, ce sa caute si cum, poate iesi cu totul pana in 20.000 Euro. Nu am obiceiul sa vb daca nu sunt in tema....e vb de un proiect care este in derulare(pe hartie deocamdata) dar ofertele sunt luate si discutate.Si celor care cred ca o masina merge pana in 40km, orice configuratie ar fi doar pe electric........inseamna ca sunteti blocati in perioada acumulatorilor cu plumb, al motoarelor cu inductie care cantaresc 100kg pentru 20kw, etcMotorul electric de care zic eu, cantareste 11kg, dezvolta 30kW continuu, si 60kW timp de un minut.Exista acumulatori pe piata care la aceeasi capacitate ca si acumulatorul de mai sus, cantaresc cu 40% mai putin, dar sunt ceva mai mari ca si bateriile creion AA. Spor la construit un pachet cu cateva mii de acumulatori Link spre comentariu
florinellll Postat Iunie 15, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 15, 2012 bCa sa facem un total, 2 motoare AC de 60kW fiecare cu 2 controlere individuale(au o greutate toala de 50 kg) - 12.000 EuroAcumulatori 32 kWh LiFePo4 (100 acumulatori 3,2V 100Ah), greutate 350Kg - 10.000 EuroMasina donatoare(sa zicem una cu motor crapat) - 5.000 EuroAlte accesorii: 2.000 EuroManopera: 2.000 EuroTotal: peste 30.000 EURO, pentru o masina cu performante demne de o masina cu alura sportiva, si autonomie pana in 160-200km si care va functiona daca este totul verificat si monitorizat cel putin 6-7 ani.De unde ai scos preturile astea ?DECI 30 000EURO PE UN PROTOTIP CONCEPUT DE TINE Cu 12 000 de euro imi cumpar un vw PHAETON SECOND(LIMUZINA ADEVARATA SURATA LUI A8) SI IMI RAMAN BANI DE BENZINA PE 1AN Link spre comentariu
Vizitator octavianc Postat Iunie 15, 2012 Partajează Postat Iunie 15, 2012 Preturile? De la producatori si furnizori de echipamente :)Nu este deloc un prototip conceput de mine, acestea sunt preturile pentru cei care vor sa faca o conversie al unui autoturism existent care sa nu ii faca sa planga ca au renuntat la motorul termic pe primul deal. Este un sistem eficient, cu sistem de recuperare a energiei din franare, etcPoti cumpara un Phaeton, si vezi cand iti pica un senzor sau suspensia pneumatica cum scoti cateva mii de euro ). Intamplator cunosc f bine masina. Asta ca sa nu vorbim de consumul peste 15 din oras, orice motor ar avea pe ea (si asta in Oradea, nu Bucuresti). Phaeton e o hardughie de 2 tone jumate. La aceeasi bani mai bine cumperi un A8 care este din aluminiu, cantareste cu 500kg mai putin si are aceleasi costuri de intretinere.Plus ca masina de care zic eu, te duce 6-7 ani fara probleme, fara schimburi de ulei, fara placute de frana. Tot ce ii trebuie sunt cauciucuri, bucsile de la suspensie care la noi in tara sunt consumabile. Link spre comentariu
puriu Postat Iunie 15, 2012 Partajează Postat Iunie 15, 2012 Ar fi interesant de stiut, mai intai, daca in Romania a fost omologat si inscris in circulatie vre-un automobil electric, de orice origine, si cat a costat cu totul. Eu nu am auzit inca de nici unul. In occident sunt firme care fac conversii pe electric la preturi pana in 10.000 euro si se ocupa si de omologare, dar bateriile si le cumpara clientul. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iunie 16, 2012 Partajează Postat Iunie 16, 2012 Este la noi cineva care se ocupa de transformari (cu tot cu omologare,la Galati/Bacau/prin partea aceea de tara).Intra pe Energeia http://www.energeia.ro/masini-ecologice ... trica-207/ si o sa afli. Noile baterii ard motoarele electrice dupa ce ajung la potential dar au o problema :costul. In urmatorii ani se va termina petrolul... preturile tind sa se egalizeze . Masina prezentata de onep e hibrid ,are o baterie clasica . Link spre comentariu
onep Postat Iunie 17, 2012 Partajează Postat Iunie 17, 2012 Sincer, eu unul nu ma dau in vint dupe masini-le electrice, cum in Romania am destul teren cultivabil, presa mea de facut ulei si toate necesare, pai cu 15000 sau 10000, sau chiar 5000 euro, in afara de ceea ce pot sa imi cultiv, cu bani astia mai repede imi cumpara soia, buna si floarea soarelui, iar la fiecare saptamina mi-asi face cate 20-30Litri de biodizel sau atita cat imi trbuie. In comparatie cu balamucul acumulatorilor necesari autonomiei masinilor electrice, acumulatori care la o perioada, mai trebuie si schimbati, la fel vad lucrurile si la pila de combustie, in afara de faptul ca, trebuie sa ai hidrogen acumulat, mai trebuie sa si schimbi plasma, da aia care muta protonul pe cealalta parte. P.S. Am pasi parcursi si experimente in desfasurare de a obtine rezultate cat mai bune in a produce curent electric din urina la costuri de materiale cat mai ieftine, momentan aici unde stau majoritatea anului, caut locuri publice care sa imi permita montarea de asemenea dispozitive cu care sa pot continua experimente in domeniu, am rezultate mai bune din urina animalelor ierbivore si ceva rezultate promitatoare din urina provenita de la noi cei care mincam si bem de toate hahaha. Nu stiu ce rezultate au alti in domeniul cercetari pe tema asta, dar eu deocamdata am rezultatele mele fara copiere de nicaieri, este totul la scara mica in faza experimentala a metodelor si a materialelor utile acestui fenomen. Scuzati-ma daca am postat altceva la tema acesta, dar daca o sa fie rezultate bune, eu unul aceasta metoda o vad utila si la incarcarea acumulatorilor utilizati la masinile electrice, la 6 ore am fost nevoit sa schimb 100ml de urina animala, iar la 8 ore pe cea de om, tot de 100ml, schimbare pe care am facut-o in 3minute, pai in 6 ore incarc si mama acumulatorilor, chiar daca trebuie sa am instalatie in care sa intre; 5; 10 s-au 20Litri de urina. (hahaha stiu ce va venit in gind, dar nu-i bai, vad eu de unde adun atita urina, ma fac frate cu circimari hahaha, s-au ma apuc sa imi fac si ferma de animale hahaha), sau poate din urina o sa dau in alta metoda mai buna si mai ieftina, dar deocamdata asta pot sa dovedesc. http://www.youtube.com/watch?v=m_T8lNgQqCc Cu respect va salut. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iunie 17, 2012 Partajează Postat Iunie 17, 2012 Masinile hibrid sant o pacaleala ,faci curent cu motor cu ardere interna ?De ce sa nu folosesti direct energia mecanica? Sa transformi energia mecanica in energie electrica pe care sa o stochezi si dupa sa o transformi iar in energie mecanica .Cam complicat !Pe de alta parte ,sub aspect practic consider ca masinile pe benzina sant mai economicoase.Contra diesel:1.Pretul de achizitie.2.Quantumul taxelor -motoarele diesel sint mai mari pt aceeasi putere.3.Piesele de schimb-daca motorul e mai mare ,e mai greu -bateria e mai mare-buji mai scumpe (si tot una la un cilindru-injectoare/pompa (cu cei 1700 lei cu care a cumparat un coleg setul de injectoare oare cate benzina bagi?).ProSiguranta pasiva -e mai grea. Link spre comentariu
onep Postat Iunie 17, 2012 Partajează Postat Iunie 17, 2012 da este adevarat si mie imi plac mai mult motoarele pe benzina, dar si dizel-isi-ti au avantajele lor. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iunie 17, 2012 Partajează Postat Iunie 17, 2012 La vehiculele mari (locomotive,camioane grele,vapoare) transmisia e electrica iar generatorul de putere e un motor diesel. Ideea cu transmisia electrica a fost implementata si pe masini,generatorul de putere fiind un motor diesel. Link spre comentariu
onep Postat Iunie 17, 2012 Partajează Postat Iunie 17, 2012 da asa este, treba asta a fost gindita mai de demult, deci au concluzionat ei ceva la comportamentul pe distante lungi de utilizare a puterilor mari. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum