cristian_draghiescu Postat Iunie 12, 2010 Partajează Postat Iunie 12, 2010 blazeu scrie : "plus unele probleme de infrastructura (cati dispunem de o instalatie casnica care sa poata furniza puterea necesara incarcarii unor baterii auto? Calculati nitel, nu-i vorba de un telefon mobil!!!)" Din pacate, este foarte adevarat. Bateriile actuale necesita pentru incarcare o putere de 7-10 KW. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Iunie 12, 2010 Partajează Postat Iunie 12, 2010 blazeu scrie : "plus unele probleme de infrastructura (cati dispunem de o instalatie casnica care sa poata furniza puterea necesara incarcarii unor baterii auto? Calculati nitel, nu-i vorba de un telefon mobil!!!)" Din pacate, este foarte adevarat. Bateriile actuale necesita pentru incarcare o putere de 7-10 KW. tind iar sa te contrazic o baterie se incarca in aprox 12 ore asa cum spuneai si tu in alt topic cu a zecea parte din puterea lor . Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Iunie 12, 2010 Partajează Postat Iunie 12, 2010 Aici nu-i vorba despre baterii cu Pb-acid, care se incarca intr-adevar cu C/10.Tine cont ca unele firme producatoare de autovehicule electrice au realizat performanta incarcarii complete in circa o ora, iar in urma cu cativa ani (prin 2005) TOSHIBA anunta producerea unei baterii destinata tractiunii electrice, a carei incarcare ajungea la 80 % in circa 60 de secunde. Varful de putere absorbit de la retea depasea fabuloasa valoare de 300 KW ! Link spre comentariu
gcom61 Postat Iunie 13, 2010 Partajează Postat Iunie 13, 2010 Cei mai [copti] ar trebui sa va aduceti aminte,cand in urma cu ceva ani a fost descoperit un nou tip de acumulator-un fel de plastic,iar lumea (la vremea aia) era tare optimista privind aplicatiile.Desi se vehicula ca un aparat de radio nu va mai necesita locas pt baterie(aceasta fiind chiar carcasa),iar aplicatiile solare si spatiale aveau sa ia o alta turnura,totul a murit....Apropo'mai a auzit cineva ,ceva?... Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Iunie 13, 2010 Partajează Postat Iunie 13, 2010 Articole pe aceasta tema aici : http://www.osti.gov/accomplishments/macdiarmid.html http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... icity.html Link spre comentariu
gcom61 Postat Iunie 13, 2010 Partajează Postat Iunie 13, 2010 Multumesc de confirmare.Oare s-a mai facut ceva sau este trecut la necomercial? Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 13, 2010 Partajează Postat Iunie 13, 2010 Dar,intr-o perioada se vehicula ideea folosirii supercapacitoarelor care se pot incarca in 6-8min si asigura o autonomie de ~400km,www.teslamotors.com.Se pare ca Renault o sa scoata pe piata o serie de automobile electrice,iar pentru parcusuri lungi se poate schimba acumulatorul partial descarcat cu altul full contra unei sume de bani similar cu alimentarea cu benzina.Acumulatorii incarcati se vor gasi,pentru inceput,in orice benzinarie traditionala. Link spre comentariu
florinellll Postat Iunie 17, 2010 Autor Partajează Postat Iunie 17, 2010 Avand in vedere ca la ora actuala acumulatorii performanti sunt extrem de scumpi iar in viitor vor fi doar" foarte scumpi" varianta cu schimbatul la benzinarie sau la statia de incarcare nu este reala.De ce spun asta?Sa zicem duci un acumulator descarcat dar si foare uzat iar ei iti dau unul incarcat si aproape nou.Cine suporta diferenta dintre unul uzat si unul aproape nou .Cine se ocupa de intretinerea acumulatorilor si mai ales cine plateste avand in vedere ca discutam de un ansamblu foarte scump.De fapt cum sa mai spus aceasta este principala piedica in calea extinderii la scara mare a automobilului electric,ACUMULATORII FOARTE SCUMPI Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Iunie 17, 2010 Partajează Postat Iunie 17, 2010 florinellll scrie : "Sa zicem duci un acumulator descarcat dar si foare uzat iar ei iti dau unul incarcat si aproape nou" Bateriile de pe un asemenea vehicul electric sunt suficient de "inteligente" incat acest lucru sa nu fie posibil. Mai mult de atat, ele pot fi proprietatea companiei care detine statiile de incarcare si nu a detinatorului acelui vehicul. Link spre comentariu
florinellll Postat Iunie 17, 2010 Autor Partajează Postat Iunie 17, 2010 Deci o companie detine sa zicem 10000 de unitati an fabricatie 2010, ce face acea companie sa zicem in 2015 cand acumulatorii si-au terminat resursele da faliment sau fac un imprumut la "FMI" ca sa imi cumpere mie acumulatori la automobilul electric personal?Acumulatorii inteligenti sunt programati sa apara in 2099 sau au aparut deja in filmele sf. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Iunie 17, 2010 Partajează Postat Iunie 17, 2010 Compania sa-ti cumpere tie acumulatori ?!! Dar ce, te crezi in comunism ? Tu ii vei plati, sub forma unei chirii ! Si acumulatorii inteligenti, iti imaginezi ca sunt un fel de Data din Star Trek ? Link spre comentariu
florinellll Postat Iunie 17, 2010 Autor Partajează Postat Iunie 17, 2010 Chiria trebuie sa insumeze:Costul incarcarii.Costul intretinerii.Costul amortizariiSi profitul respectivei companii.Asa ca domnule draga se ajunge la un nivel al chiriei mai ceva decat in Star Trek.Da, parca aia nu plateau chirie Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Iunie 17, 2010 Partajează Postat Iunie 17, 2010 Pai sa-ti dau niste indicii :10.000 de baterii (exemplu ales de tine) costa in SUA 70-100 milioane $.Un mizilic pentru o companie de talia americanilor (sau japonezilor, cum vrei).Te las pe tine sa calculezi cati utilizatori servesti cu acest numar.Durata de exploatare o raportezi la cca 160.000 Km. (viteza medie, autonomie, cicluri de incarcare).Daca nu te pierzi cu calculele, ai sa fii uimit de costurile rezultate.Corelezi aceste costuri cu taxa, chiria sau cum vrei tu sa-i spui.Apoi revino cu o parere care cel putin are un fundament. Link spre comentariu
florinellll Postat Iunie 18, 2010 Autor Partajează Postat Iunie 18, 2010 Daca nu avem ce face hai sa ne contrazicem.Ai spus 160000 de km ok,atat ar fi durata de viata pentru un acumulator(nu stiu de unde ai luat valoarea asta , este mare daca nu foarte mare).Pe parcursul celor 160000 km trebuie sa platesti si aici ma repet:1)Costul acumulatorilor care este imens.2)Intretinerea sau service care este scumpa (in tarile civilizate o masina clasica veche amarata costa 400E insa ce-a mai banala interventie in service costa tot atat).3)PROFITUL ,nimeni nu face munca voluntara(sa nu iti imaginezi ca lucreaza cineva cu profit 10%)4)Costul energiei electrice folosita la reancarcare.De aici rezulta un cost ce-l putin dublu comparativ cu carburantul clasic.Spui ca 100 mil nu este o suma mare pentru anumite companii si asta inseamna ca pot sa o arunce pe fereastra, pai ce suntem in COMUNISM???.Durata de exploatare pentru acumulatorii folositi la tractiune este destul de mica indiferent cat de performanti sau inteligenti ar fi dansii .Cu 10000 de acumulatorii poti servi in mod eficient 3000 de utilizatori.Desigur poti servi si 10000 de utilizatori cu conditia sa nu circule in week end, sarbatorile legale si numere fara sot(impare) AMERICANI cel putin se dau in vint dupa asa ceva. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 18, 2010 Partajează Postat Iunie 18, 2010 Cand alimentezi cu benzina sau motorina te doare capul ca s-a scufundat un vapor cu produse petroliere sau alte chestii din astea?Tot ce tine de de industria petroliera de la A la Z se regasete in pretul final al carburantului.Nu e problema clientului mentenanta sau gasirea de noi zacaminte,el plateste(cand si cat isi permite)si atat.La fel se intampla si cu acumulatorii;ce treaba am eu ca client?mie sa imi iese kilometrul parcurs mai ieftin decat pe motorina/benzina/gpl.Daca e mai ieftin e ok. daca nu ghinion de nesansa. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum