Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

Si care, principial, nu vor diferi cu nimic de benzinariile actuale. Mentaliatea de tip: producem energie electrica de la turbine eoliene (energie mecanica) pe care o inmagazinam in energie chimica pe care apoi o transformam iar in energie electrica pe care apoi o transformam iar in energie mecanica apartine unui model de piata de tip "consumerist" in care scopul este producerea cat mai multor produse. Daca calculati bine veti vedea ca se utilizeaza 3 forme de energie si 4 conversii ale energiei (din care doar 3 sunt vizibile utilizatorului, prima fiind mai putin sesizabila). Fiecare conversie se produce cu un anumit randament care scade energia disponibila. Asta este realitatea energetica a autoturismelor electrice, hibride sau nu. Daca energia electrica inca se produce 60% din carbune atunci poluarea se muta la termocentrala, departe de teava de esapament din spatele masinii si uite asa se lauda posesorul unei "electrice" cat este ea de nepoluanta si ecologica dar uita ca energia la roata are un randament de departe mai mic decat cel a unui motor electric cuplat direct la reteaua electrica. Si asa ajung la parerea mea (pe care probabil am mai expus-o iar acum ma repet) de a folosi principiul de alimentare al metrolului la alimentarea autoturismului (a treia sina). Asa va fi doar o singura conversie cu un randament mult superior celei precedente in dauna unei usoare scaderi a autonomiei de miscare (principial un autoturism ruleaza pe strada nu pe trotuar si asta implica "a treia sina" oriunde este necesar).

Link spre comentariu

concentrare poluatorilor e foarte buna, una e sa rezolvi poluarea data de o uzina, alta e sa rezolvi poluarea data de milioane de puncte mobile.Deja era vorba de stocarea emisiilor centralelor termo in locul gazelor scoase din pamant.Cat depsre conversiile alea, n-ai ce face, cum propui sa transmiti energia? A treia sina? o aberatie , eu inca nu vad prea bine viitorul automobilului electric. Va trece mult timp pana se va ajunge la performantele carburantilor

Link spre comentariu

chestia asta cu a treia sina cred ca va fi urmatoarea etapa dupa implementarea hibridelor plug-in, si anume in oras se va circula pe baterie iar interurban autoturismele vor merge pe autostrazi electrice si astfel se va elimina problema autonomiei reduse pe acumulator, dar pe langa problemele de costuri care trebuiesc rezolvate in constructia unor astfel de sisteme vor trebuii rezolvate si unele probleme sociale, putzanii de bani gata care ies pe autostrada ca sa alerge si care nu vor agreea sa stea conectati pe o sina la rand mergand in convoi, tiganii care se vor arata foarte interesati de sistemul de sina electrica de pe autostrada fiindca va fi de cupru, sistemul de constructii de drumuri din Romania care reuseste sa faca cam 40 Km pe an probabil va scadea viteza si mai mult in conditiile unei autostrazi electrice. :nas:

Parca anul asta prevedea legea circulatiei sa interzica total circulatia carutelor pe drumurile publice?? probabil peste cativa ani se vor reintroduce atelajele cu mult fast ca fiind ecologice :dans:

Din punct de vedere al poluarii totusi va fi o diferenta pe parte electrica deoarece pe de o parte aceasta este produsa din mai multe surse, si chiar si cea produsa din carbune polueaza mai putin deoarece centralele sunt echipate cu sisteme de filtrare si control al arderii mult mai performante ca in trecut. In 2008 vad ca mai aveam 42% pondere pe carbune dar intre timp este in plina constructie sistemele eoliene.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Energia_el ... m%C3%A2nia

 

si vezi pe urmatorul link mai jos energia eoliana produsa in romania se pare ca a ajuns la nivelul unui reactor nuclear 850 MW

http://ro.wikipedia.org/wiki/Energie_eolian%C4%83

Link spre comentariu

nu am folosit diacritice nu am tastatura romaneasca, e vre-o problema? si am scris nivelul folosind articolul hotarat l nu cum ai copiat tu.

Si Romania se scrie cu "R" mare, dar asta e alta poveste..... dar ce pretentii putem avea de la noi daca insasi "marile" televiziuni scriu/vorbesc cum vorbesc ca de la scoala oricum numai invata nimeni....

si ca tot veni vorba pe "irealitatea" (si nu numai) de citiva ani ne tot "povestesc" cum ca au loc cutremure (in lumea larga) de "n pe Richter" (unde n este magnitudinea) fara a ne spune ce sint alea "n"? kilograme, metri, litri, nu a-ti observat? sa fiti atenti va rog..., dupa cite stiu corect se spune "a avut loc un cutremur cu magnitudinea de "n" grade pe scara Richter".

 

Si ca sa fim un pic la subiect, centrala termica pe carbuni e poluanta intradevar dar avantajele s-au enumerat la care mai pun si eu unu`, nu vreau sa bag carbuni cu lopata personal in masina, prefer sa iau curent "la pachet" de la ei....

Link spre comentariu

Ei cand te concentrezi ca sa exprimi o idee, incerci sa formulezi explicatii cat mai elocvente sau cauti link-uri prin care vrei sa subliniezi ceea ce afirmi si este foarte posibil sa mai ai si mici greseli gramaticale pe care cei care nu au nimic de spus ci doar vor sa aiba posturi multe evident ca le vor specula.Din cand in cand organizatorii de forumuri mai dau premii la cei mai activi membrii, cate un tricou cate o sapca si ce nu face omul in ziua de azi pentru a se imbraca.

Link spre comentariu

am vazut la tv o stire : prin nush ce tara nordica , erau vreo 50 auto electrice pt functionari parca.Pe gerul asta ce sa vezi : n-au mai vrut sa presteze; iar utilizatorii se plangeau ca nu mai pornesc incalzirea de frica ca nu ajung la destinatie.Asa ca imi mentin reticenta , pana nu se gaseste o metoda aproape la fel de eficienta de inmagazinare a energiei ca si combustibilii fosili, auto electric e degeaba

Link spre comentariu

Ciudat ca se intampla asta tocmai intr-o tara nordica, as vrea un link de unde ai vazut stirea, ideea este ca daca folosesti un autovehicol intr-o tara nordica evident ca te asiguri ca functioneaza si la temperaturi mici, adica folosesti acumulatori cu gel, pe de alta parte si daca ai un diesel ai aceleasi probleme fiindca la -20 se face motorina ca piftia. Probabil si la ei este la fel ca la noi pe la institutiile astea cu functionari bugetari, adica niste incompetenti au achizitionat autovehicole electrice care probabil au trecut licitatia pe baza de spaga si nu de caracteristici tehnice.

Link spre comentariu

Ciudat ca se intampla asta tocmai intr-o tara nordica, as vrea un link de unde ai vazut stirea, ideea este ca daca folosesti un autovehicol intr-o tara nordica evident ca te asiguri ca functioneaza si la temperaturi mici, adica folosesti acumulatori cu gel, pe de alta parte si daca ai un diesel ai aceleasi probleme fiindca la -20 se face motorina ca piftia. Probabil si la ei este la fel ca la noi pe la institutiile astea cu functionari bugetari, adica niste incompetenti au achizitionat autovehicole electrice care probabil au trecut licitatia pe baza de spaga si nu de caracteristici tehnice.

am incercat s-o gasesc dar nu am reusit , era vorba de la automobile de la mitsubishi si cred ca era vorba de estonia
Link spre comentariu

"sa subliniezi ceea ce afirmi si este foarte posibil sa mai ai si mici greseli gramaticale pe care cei care nu au nimic de spus ci doar vor sa aiba posturi multe evident ca le vor specula."A fost o invitatie de a respecta regulamentul forumului si a fost adresata moderatorului, care moderator.. (?!).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări