aygun Postat Ianuarie 17, 2012 Partajează Postat Ianuarie 17, 2012 Pentru un calcul vedeti aici : The Spark EV will be based on the Chevrolet Beat EV concept unveiled in India earlier this year. The Beat is the name given to the Spark model in certain global markets. That concept featured a 20 kWh lithium-ion battery powering a 61 PS (45kW / 60 hp) electric motor. Range on the Beat EV concept is 130 km (81 miles) . POate face careva ceva de genul asta Link spre comentariu
florinellll Postat Ianuarie 18, 2012 Autor Partajează Postat Ianuarie 18, 2012 Cu respect iti spun nu esti realist.Pentru a incarca un acumulator de o asemenea capacitate care asigura o autonomie de 200-300km in 10 minute este nevoie de o putere de minimun 100kw\ora,unde avem disponibil asa ceva.POVESTIAi auzit de tigaia minune care face si drege ,daca nu esti multumit o returnezi.Sa incerci de curiozitate sa o returnezi sa vezi ce raspuns primesti.Pentru o "e-benzinarie", n-ar fi absolut nici o problema sa detina invertor alimentat de la linia trifazica chiar si cu 1 MW putere instantanee disponibila. Cum la e-benzinaria aceea din viitor n-ar fi chiar coada bara la bara, puterea medie absorbita din retea n-ar trece de cativa MWh, in 24 de ore de functionare a benzinariei. Asta sa fie toata problema, incarcarea acumulatorilor...In rest, Dl.florinellll faceti o confuzie majora intre randamentul unui motor termic si randamentul unuia electric.Un motor electric nu are nevoie de zeci de cai putere pentru a face o cascarabetă de Matiz să circule cu 80 km/h...Nu am spus nimic despre randament.Randamentul motorului termic este de 35-----50%.Randamentul motorului electric este 75-------95%Puterea instantanee de 1MW\ora este suficienta pentru a alimenta cu energie electrica circa 1000 de apartamente, ce ziceti tot asa simplu vi se pare de obtinut intr-o benzinarie?Traful capabil de a furniza acel minuscul 1MW\ora cantareste circa 15---20 tone Confuzia o faceti dv in cazul "cp"Se da un motor termic de 133 hp si un motor electric de 98kw Va rog sa imi spuneti si mie un umil ganditor care este mai puternic?E chestia aia cu 1kg de fier si unul de lana cred ca ce-l de fier este mai greu nu Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Ianuarie 18, 2012 Partajează Postat Ianuarie 18, 2012 Cu respect iti spun nu esti realist..Un motor electric nu are nevoie de zeci de cai putere pentru a face o cascarabetă de Matiz să circule cu 80 km/h...haha ma faci sa rad, domnule TREZESTETEEEEE puterea oricarui motor e raportata la o unitate de masura standard , co fi cai putere sau kw, e totuna , de exemplu daca un matiz are 60 de cai si prinde 100 la ora cu motorul pe benzina , pentru aceeasi viteza un motor electric va trebui sa aie acceeasi putere , totul e calculat , newton metru la roata Un Newton este unitatea de măsură în SI pentru vigoare; este egal cu valoarea netă de forța necesară pentru a accelera o masă de un kilogram, la o rată de un metru pe secundă la pătrat . În analiză dimensională,F = ma,înmulțind m (kg) de o(m/s2), dimensiune pentru unitatea Newton 1 este, prin urmare:[1] {\rm N = kg~\frac{m}{s^2} = M~\frac{L}{T^2}} Link spre comentariu
AlinEX Postat Ianuarie 18, 2012 Partajează Postat Ianuarie 18, 2012 Cu respect iti spun nu esti realist..Un motor electric nu are nevoie de zeci de cai putere pentru a face o cascarabetă de Matiz să circule cu 80 km/h...haha ma faci sa rad, domnule TREZESTETEEEEE puterea oricarui motor e raportata la o unitate de masura standard , co fi cai putere sau kw, e totuna , de exemplu daca un matiz are 60 de cai si prinde 100 la ora cu motorul pe benzina , pentru aceeasi viteza un motor electric va trebui sa aie acceeasi putere , totul e calculat , newton metru la roata Un Newton este unitatea de măsură în SI pentru vigoare; este egal cu valoarea netă de forța necesară pentru a accelera o masă de un kilogram, la o rată de un metru pe secundă la pătrat . În analiză dimensională,F = ma,înmulțind m (kg) de o(m/s2), dimensiune pentru unitatea Newton 1 este, prin urmare:[1] {\rm N = kg~\frac{m}{s^2} = M~\frac{L}{T^2}}nu vreau sa contrazic pe nimeni da sa facem un calcul! sa luam ca exemplu un tren care este tras de o locomotiva electrica!un vagon de calatori cantareste 47Tone gollocomotiva de 5100 de Kw poate trage cu usurinta 15 vagoane de calatorifacand un calcul sumar: 15*47=705 toneiar puterea de 5100 de Kw impartita la acesta greutate 5100/705=`7.2Kw/tonanu stiu daca este corect da rezulta ca pot pune in miscare 1tona cu 7.2Kw asta excluzand greutatea pasagerilor si a locomotivei. aceste doua aspecte nu le-am luat in seama! deci calculul este unul mai pesimist asa. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 18, 2012 Partajează Postat Ianuarie 18, 2012 Nu e bine deloc; intre transportul pe calea ferata si cel rutier este o diferenta enorma.Un vagon de cale ferata de 47tone il pui in miscare si cu cativa oameni pe cand aceeasi greutate la un vehicul rutier nu o poti misca nici in cele mai bune vise cu cativa oameni.Contactul intre roata de tren si calea de rulare(sina)este punctiform,de ordinul catorva mm patrati,de unde rezulta si o forta de frecare minima.Din frecarea aceasta mica intre roti si calea de rulare rezulta rentabilitatea deosebita a transportului pe calea ferata; cele mai mici consumuri de combustibil sunt la transportul pe calea ferata. Link spre comentariu
Spitfire Postat Ianuarie 18, 2012 Partajează Postat Ianuarie 18, 2012 Traful capabil de a furniza acel minuscul 1MW\ora cantareste circa 15---20 toneCare traf?! In e-benzinaria de pe strada Future intra un cablu subteran trifazic, iar benzinaria poseda un invertor static care furnizeaza tensiunile necesare pt. incarcarea acumulatorului.Credeti ca e o problema 1MW( 1000 apartamente)?! Stiti cat curent intra in mall-ul AFI Cotroceni? Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Si matizul cu 60cp prinde pana la 160km/h. Iar frecarerea cu aerul creste foarte mult la viteze mari....nu degeaba matizul electric prinde 40km/h cu doar 7cp...greu mai e de inteles 1000 de apartamente...pai la cate milioane de apatramente sunt in romania,crezi ca se simt cateva sute de mii in + sau in - ? Link spre comentariu
eugeniusro Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Traful capabil de a furniza acel minuscul 1MW\ora cantareste circa 15---20 toneCare traf?! In e-benzinaria de pe strada Future intra un cablu subteran trifazic, iar benzinaria poseda un invertor static care furnizeaza tensiunile necesare pt. incarcarea acumulatorului.Credeti ca e o problema 1MW( 1000 apartamente)?! Stiti cat curent intra in mall-ul AFI Cotroceni? La cotroceni nu stiu dar va pot spune eu ce intra la Sun Plaza, sunt 2 cabluri subterane de 20 KV care sosesc din statia Vacaresti si care alimenteaza unul din ele statia trafo parking 1 traf de 640 KVA si inca unul de 640 KVA pentru Baumax, si al doilea cablu alimenteaza 4 statii legate in inel fiecare cu cate doua traf de 640 KVAVezi mai jos poze din una din statii Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Un vagon de cale ferata de 47tone il pui in miscare si cu cativa oameni VISE VISE , care cativa oameni , pe plan orizontal vii tu , si eu dau livierul la roata il misc putin apoi il impingem unde vrei , muschii nostri au zeci de kw unii se trezesc vb pe alocuri , altii care au dreptate se resemneaza. Link spre comentariu
florinellll Postat Ianuarie 19, 2012 Autor Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Traful capabil de a furniza acel minuscul 1MW\ora cantareste circa 15---20 toneCare traf?! In e-benzinaria de pe strada Future intra un cablu subteran trifazic, iar benzinaria poseda un invertor static care furnizeaza tensiunile necesare pt. incarcarea acumulatorului.Credeti ca e o problema 1MW( 1000 apartamente)?! Stiti cat curent intra in mall-ul AFI Cotroceni? Deci COLOSUL NUMIT MALL AFI PALACE COTROCENI ARE O PUTERE INSTALATA 2MW ......OK.VOM AVEA IN FIECARE BENZINARIE CONSUMUL UNUI IMENS MALLDesigur invertorul de 1MW la 20kv(20.000volti)este o bagatela.Nu pot sa te contrazic Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 @florinellll -Da,ca nu se pot folosi transformatoare normale de 20kV-380V,iar la 380V sa fie conectate invertoarele de incarcare...Nici nu exista asemenea invertoare,nu? Decat sa spui atatea tampenii consecutiv,mai bine taci @vfp_mihai -... Da poate-or fi trucate Link spre comentariu
Vizitator Bakty1975 Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Nu e bine deloc; intre transportul pe calea ferata si cel rutier este o diferenta enorma.Un vagon de cale ferata de 47tone il pui in miscare si cu cativa oameni pe cand aceeasi greutate la un vehicul rutier nu o poti misca nici in cele mai bune vise cu cativa oameni.Contactul intre roata de tren si calea de rulare(sina)este punctiform,de ordinul catorva mm patrati,de unde rezulta si o forta de frecare minima.Din frecarea aceasta mica intre roti si calea de rulare rezulta rentabilitatea deosebita a transportului pe calea ferata; cele mai mici consumuri de combustibil sunt la transportul pe calea ferata.Ma faceti sa rad Un om puternic, cu o greutate de 85Kg, dezvolta o putere echivalenta de 350W. Asadar, cand merg pe bicicleta, pentru amsamblul format din mine + bicicleta, + sa zicem o greutate suplimentara de 25 Kg, = 115Kg, pot sa misc acest ansamblu cu o viteza medie de sa zicem 15 Km/h, fara sa fie necesar sa dispun de toata puterea de care dispun; cu alta cuvinte, pot transporta greutatea mai sus amintita cu o putere echivalenta de 220-280W. Revenind la problema noastra, pentru cine stie regula de 3 simpla (si simplificand problema) rezulta ca pentru a deplasa un obiect de o masa = 800 Kg la o viteza de sa zicem 120 Km/h, folosind o medie a puterii pentru exemplul anterior, am nevoie de un motor de 13.8 Kw. Fireste, aceasta in conditii ideale. La aceasta valoare trebuie adaugat coeficientul aerodinamic al masinii + o rezerva pentru conditii speciale (vant, forte inertiale, etc). In opinia mea, 4 motoare de cate 5 Kw fiecare ar fi suficiente pentru conditii apropiate de cele din calculul de mai sus. Ideea este ca ansamblul masina complet echipata + pasageri + incarcatura sa nu depaseasca 800 Kg. S-ar putea face asta daca am elimina motorul,radiatorul+ ventilatorul, rezervorul, cutia de viteze, sitemul de suspensie,tobele de esapament, planetarele, sitemul de franare, iar rotile le-am inlocui cu ceva asemnator cu cele fabricate de michelin, cu motorul si suspensia/transmisia intergrate, fabricate din aliaj usor. Ramin totusi citeva probleme, de exemplu problema rotii de rezerva. Dar, parerea mea, este ca s-ar putea face un automobil infinit mai bun decat panarama electrica proiectata de "inginerii" de la IPB. Link spre comentariu
Vizitator Bakty1975 Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Nu e bine deloc; intre transportul pe calea ferata si cel rutier este o diferenta enorma.Un vagon de cale ferata de 47tone il pui in miscare si cu cativa oameni pe cand aceeasi greutate la un vehicul rutier nu o poti misca nici in cele mai bune vise cu cativa oameni.Contactul intre roata de tren si calea de rulare(sina)este punctiform,de ordinul catorva mm patrati,de unde rezulta si o forta de frecare minima.Din frecarea aceasta mica intre roti si calea de rulare rezulta rentabilitatea deosebita a transportului pe calea ferata; cele mai mici consumuri de combustibil sunt la transportul pe calea ferata.Ma faceti sa rad Un om puternic, cu o greutate de 85Kg, dezvolta o putere echivalenta de 350W. Asadar, cand merg pe bicicleta, pentru amsamblul format din mine + bicicleta, + sa zicem o greutate suplimentara de 25 Kg, = 115Kg, pot sa misc acest ansamblu cu o viteza medie de sa zicem 15 Km/h, fara sa fie necesar sa ma folosesc de toata puterea de care dispun; cu alta cuvinte, pot transporta greutatea mai sus amintita cu o putere echivalenta de 220-280W. Revenind la problema noastra, pentru cine stie regula de 3 simpla (si simplificand problema) rezulta ca pentru a deplasa un obiect de o masa = 800 Kg la o viteza de sa zicem 120 Km/h, folosind o medie a puterii pentru exemplul anterior, am nevoie de un motor de 13.8 Kw. Fireste, aceasta in conditii ideale. La aceasta valoare trebuie adaugat coeficientul aerodinamic al masinii + o rezerva pentru conditii speciale (vant, forte inertiale, etc). In opinia mea, 4 motoare de cate 5 Kw fiecare ar fi suficiente pentru conditii apropiate de cele din calculul de mai sus. Ideea este ca ansamblul masina complet echipata + pasageri + incarcatura sa nu depaseasca 800 Kg. S-ar putea face asta daca am elimina motorul,radiatorul+ ventilatorul, rezervorul, cutia de viteze, sitemul de suspensie,tobele de esapament, planetarele, sitemul de franare, iar rotile le-am inlocui cu ceva asemnator cu cele fabricate de michelin, cu motorul si suspensia/transmisia intergrate, fabricate din aliaj usor. Ramin totusi citeva probleme, de exemplu problema rotii de rezerva. Dar, parerea mea, este ca s-ar putea face un automobil infinit mai bun decat panarama electrica proiectata de "inginerii" de la IPB. Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 S-ar putea,dar cu ce costuri? Le platesti tu? Si nu uita,ca ala a fost facut inainte de 08...motoarele au fost proiectate si facute acolo etc Se vede ca nici nu poti sa-ti imaginezi de cata munca (in special la proiectare) a fost nevoie,doar pt matizul ala De ce iti citezi mesajul anterior? Link spre comentariu
Vizitator Bakty1975 Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 S-ar putea,dar cu ce costuri? Le platesti tu? Si nu uita,ca ala a fost facut inainte de 08...motoarele au fost proiectate si facute acolo etc Se vede ca nici nu poti sa-ti imaginezi de cata munca (in special la proiectare) a fost nevoie,doar pt matizul ala De ce iti citezi mesajul anterior? Scuzati! editam mesajul cand ati raspuns dumneavoastra la el, si de aceea vad ca e postat de 2 ori; In ce priveste proiectarea, asta incercam noi sa facem aici. Primul pas este sa analizam teoretic problema, sa vedem ce solutii putem gasi; abia dupa ce alcatuim un tablou teoretic cat se poate de complet, trecem la proiectarea motoarelor; sincer, un motor de 5 Kw asincron cu magneti permanenti in comutatie cred ca poate fi facut fara probleme la o dimensiune rezonabila, in asa fel incat sa incapa in roata; mai problematica este cred suspensia, mai ales ca trebuie integrata tot acolo; n-am idee cum s-ar putea face asta, dar au facut-o altii, este deci posibil, asa ca o sa descoperim si noi cum. Electronica ne va ajuta foarte mult in proiectarea acestor motoare, fiindca ma gandesc la ceva mai deosebit; fiecare bobina sa fie comandata individual, printr-un circuit de putere in comutatie, fiecare motor avand atasat un procesor care sa-l comande in functie de diversi parametri; de asemenea, ma gandesc ca unele bobine sa exploateze fenomenul colapsing field, recuperand o parte din energie (ansamblu motor-generator). Despre costuri, va pot spune un singur lucru cert: noi nu vom avea cheltuieli legate de plata proiectantilor Restul, mai vedem! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum