Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

Puterea aia solara este cred eu la nivelul superior al atmosferei, ca dupa ce ajunge la sol ramane mai putin din cauza vaporilor de apa, praf, atmosfera, cat despre logan sau duster ma indoiesc ca vor fi prea curand electrice deoarece sunt genul de masini care au succes datorita faptului ca sunt ieftine, iar daca devin electrice deja nu vor mai fi ieftine.

Link spre comentariu

Octavianc ma informeaza de acea harta care-mi spune ca pe o perioada de 6 ani s-au masurat acele valori care dau o medie anuala de 1,2MWh; dar nu prea inteleg cum cele 2000 ore cu soare (informatia luata de pe statistici) dintr-un an dau jumatate din enegia de 2000*11ooW/mp..poate ma lamureste cineva.

Link spre comentariu

@florinellll - :ras: daca nici intr-un departament de cercetare n-ai incredere,atunci...ai variante alternative,gen vrajitoare,extraterestrii etc.

Nu prea inteleg ce te opreste sa mergi cu viteza maxima,ca doar nu te ia radarul :nas:

Nu uita,40km/h,dar cu doar 5kW si o galeata de acumulatori cu plumb in carca!

Nu de alta,dar motorul pe benzina al matizului are peste 35kW

Si cuplul la roata mai mare in cazul variantei electrice :ciuda: . In caz ca nu stii ce insemna asta: ajunge mai repede la 40km/h decat un matiz pe benzina,de aceeasi greutate

Link spre comentariu
Vizitator octavianc

@gica70 Daca dai un search pe google cu Romanian solar map, vei primi foarte multe link-uri. Intr-adevar radiatia la sol este oarecum mai mare, dar la proiectarea sistemelor fotovoltaice se iau in considerare mai multe:Chiar daca panoul are tracking system dupa soare, sticla solara are un procent de reflectare a luminii de pana la 8%, pierderile crescand in cazul panourile home made cu sticla normala(verzuie). Acest procent creste mult mai mult in cazul in care panourile(celulele) nu sunt perfect perpendiculare pe soare ci la un anumit unghi. In conditii de iluminare indirecta(umbra) randamentul scade foarte mult.Celulele solare au randament maxim la temperatura minima si iluminare maxima. Valorile din cartile tehnice sunt date in conditii de laborator la 25 grade celsius, randamentul lor scazand f tare in cazul celulelor policristaline, mai putin in cazul celor monocristaline si mai putin in cazul panourilor thin film.Un sistem de 1 MWh in romania bine proiectat produce in medie aproximativ 1250-1300 MWh anual. Daca ar produce 2000 ar insemna ca s-ar amortiza investitia in 2 ani si ceva ceea ce ar insemna ca toata lumea ar cultiva panouri pe campii.Intr-adevar radiatia solara care cade pe m2 este de aproximativ 1kw/m2, dar ce ne este nou accesibil este mult mai putin. Acum intervine si mama natura. Aceasta medie este variabila in functie si de mama natura si de cate zile noroase ne ofera.

Link spre comentariu

Pentru DR.L sa inteleg ca aia care au Proiectat Matizul(COLOSUL DAEWOO) au fost niste nepriceputi !!!!!!Au pus un motor de 35KW cand este nevoie de unul de 2.5kw in acest caz trebuie sa mergem la vrajitoare pentru ca altfel nu putem explica fenomenul.Motoreta MOBRA pentru cine isi mai aduce aminte avea un motor de 6 hp aproximativ 4kw .Acest vehicul cantarea aproximativ 150kg si se deplasa cu max 60km\ora "cand batea vantul din spate" cu un motor de 4kw.Matizul cantareste 900kg si cu un motor de 2,5kw se deplaseaza cu 40km\ora .DACA VRAJITOAREA MELISA NU AR FI FOST IN AREST SIGUR MERGEAM SA MA LAMUREASCA :nebun:

Link spre comentariu

Se fac comparatii in care masina electrica este mai puternica decat cea cu motor termic,dar uita sa spuna ca puterea aceia "uriasa"este disponibila cateva minute,dupa care urmeaza o pauza de cel putin cateva ore pentru reancarcare.

Daca imi permiti sa te contraic , exista alternative:http://www.betterplace.com/the-company- ... witch%20Gohttp://www.betterplace.com/http://www.engadget.com/2011/09/13/niss ... -eying-us/Tot aia de la nisan saunt in lucru cu o tehnologie in care incarci acumulatorul de la masina in10 minute.
Link spre comentariu

Cu respect iti spun nu esti realist.Pentru a incarca un acumulator de o asemenea capacitate care asigura o autonomie de 200-300km in 10 minute este nevoie de o putere de minimun 100kw\ora,unde avem disponibil asa ceva.POVESTIAi auzit de tigaia minune care face si drege ,daca nu esti multumit o returnezi.Sa incerci de curiozitate sa o returnezi sa vezi ce raspuns primesti.

Link spre comentariu
Vizitator Bakty1975

Ca s fac un rezumat pana acum: 1) putem trage concluzia ca este mai eficient un sistem in care fiecare roata sa aiba propriul motor, propriul sistem de suspensie inclus in roata, la un loc cu propriul sistem de transmisie:2) datorita faptului ca vopseaua fotovoltaica este prea scumpa si exista un risc marit de degradare, vom renunta la aceasta si vom folosi ca sursa suplimentara 1-2 panouri fotovoltaice montate pe capota masinii+ platforma porbagaj, fixate in asa fel incat pe timpul noptii sa poate fi scoase de proprietar cu un minim de efort, dar sa nu poata fi usor de furat (sa nu uitam, la noi se fura-n draci). Propun constructia panourilor cu celule monocristaline pe suport sandvich tip fibra de sticla-cauciuc crud-folie aluminiu- plastic cu grad mare de transparenta (am gasit la un comerciant din Romania la 34 euro mp de 3 mm si 28 euro mp de 2,5 mm).3) am gasit niste acumulatori tentanti pe LiFePo4 de 3.2 V la 200 Ah, care cantaresc in jur de 6Kg bucata. Inca mai astept oferta de pret de la fabricant.4) Supercondensatorii ieftini sunt momentan cei de 2,5 V; pentru a avea o capacitate satisfacatoare la o tensiune de lucru de 35V (cam pe tensiunea asta as proiecta eu motoarele) vom construi o baterie serie-paralel. O sa revin si cu calculul costului/baterie.

Link spre comentariu
Vizitator octavianc

1) existe masini cu motor in roata, cu sistem de franare, etc.....foarte eficiente dar si un pret piperat2) Policarbonatul are cea mai mare transmisivitate a luminii, ajunge chiar aproape de cea a sticlei solare si este folosita intens in special la masinile de curse pentru a usura greutatea suprafetelor vitrate. Este o idee care se poate aplica. Cei de la DuPont au o metoda de incapsulare a celuleor cristaline cu un silicon special si policarbonat. Bafta in gasirea unui furnizor, eu nu am gasit pentru acel silicon folosit la panouri solare. Problema policarbonatului, de ce nu se foloseste la constructia panourilor, este faptul ca are deformari mari in functie de temperatura si se crapa celulele.3) Pretul per amper este in jur de 1 USD/amper(in jur de 200USD/bateria de 200amperi) daca cumperi din china sau sua. Mai adauga TVA si taxe vamale de 2,7% daca nu ma insel(plus transport). Este o relatie interesanta privind voltajul si viteza maxima. Viteza maxima nu depaseste voltii care ii produce bateria. Sincer nu prea inteleg exact cum functioneaza bateriile si condensatorii, cum sa raportez faptul ca o baterie are sa zicem 22KWh. De exemplu daca o masina face 5km/kwh, asta inseamna ca, cu acest pachet face 100km? Tesla roadster, masina de serie electrica cu cea mai mare autonomie parcurge 3,12 mile/kwh si are o autonomie de 300km. Nu prea stiu sigur inca cu ce se mananca toate aceste date, dar am studiat mult aceasta tehnologie din pasiune.

Link spre comentariu

Cu respect iti spun nu esti realist.Pentru a incarca un acumulator de o asemenea capacitate care asigura o autonomie de 200-300km in 10 minute este nevoie de o putere de minimun 100kw\ora,unde avem disponibil asa ceva.POVESTIAi auzit de tigaia minune care face si drege ,daca nu esti multumit o returnezi.Sa incerci de curiozitate sa o returnezi sa vezi ce raspuns primesti.

Pentru o "e-benzinarie", n-ar fi absolut nici o problema sa detina invertor alimentat de la linia trifazica chiar si cu 1 MW putere instantanee disponibila. Cum la e-benzinaria aceea din viitor n-ar fi chiar coada bara la bara, puterea medie absorbita din retea n-ar trece de cativa MWh, in 24 de ore de functionare a benzinariei. Asta sa fie toata problema, incarcarea acumulatorilor...In rest, Dl.florinellll faceti o confuzie majora intre randamentul unui motor termic si randamentul unuia electric.Un motor electric nu are nevoie de zeci de cai putere pentru a face o cascarabetă de Matiz să circule cu 80 km/h...
Link spre comentariu

Cu respect iti spun nu esti realist.Pentru a incarca un acumulator de o asemenea capacitate care asigura o autonomie de 200-300km in 10 minute este nevoie de o putere de minimun 100kw\ora,unde avem disponibil asa ceva.POVESTIAi auzit de tigaia minune care face si drege ,daca nu esti multumit o returnezi.Sa incerci de curiozitate sa o returnezi sa vezi ce raspuns primesti.

Eu as intreba daca astia de aici sunt dobitoci :- astia zic de 10 minute ptr 500 mile ;http://inhabitat.com/northwestern-unive ... -charging/- astia baga 30 minute cu tehnologie actuala ;http://inhabitat.com/lack-of-standard-f ... t-plug-in/- astia idem 2 ;http://inhabitat.com/epyon-opens-europe ... v-station/Aici citesc asa :"Nissan has now announced that it's working on new technology that would make EV charging... well, quicker. A lot quicker. Developed alongside researchers from Japan's Kansai University, the manufacturer's approach would allow drivers to fully charge their plug-ins in just ten minutes, without taking any toll on a lithium-ion battery's storage or voltage. Nissan says it could achieve this by tinkering with a charger's capacitor -- more specifically, by replacing its carbon electrode with one based on a composite of tungsten oxide and vanadium oxide. "Ma intreb , oare TOTI or fi irealisti ? Si nu e vorba de gigi de la coltul strazii ci de ditai firma care ARE tot interesul sa promoveze si sa dezvolte asemenea tehnologie .Si era sa uit , eu vad partea de regenerare a energie prin ceva de genul asta :http://inhabitat.com/twirling-battery-p ... d-battery/Pe fiecare roata infasurata bobina sau magneti din pamanturi rare . Prin miscare se poate induce intr-o baterie de rezerva , mai mica , ca si autonomie un curent care sa ajute masina sa mai mearga ( sa zicem ) 20 sau 30 km daca ramane cu bateria principala pe zero.Un soi de baterie de urgenta . Fix cum au Mac-urile lui Steve Jobs . Alea au baterie de urgenta . A picat bateria principala , intra bateria secundara in functiune si te anunta fie s abagi laptopul in standby si sa cauti o priza ori sa bagi direct incarcatorul.
Link spre comentariu
Vizitator Bakty1975

Sincer nu prea inteleg exact cum functioneaza bateriile si condensatorii, cum sa raportez faptul ca o baterie are sa zicem 22KWh. De exemplu daca o masina face 5km/kwh, asta inseamna ca, cu acest pachet face 100km? Tesla roadster, masina de serie electrica cu cea mai mare autonomie parcurge 3,12 mile/kwh si are o autonomie de 300km. Nu prea stiu sigur inca cu ce se mananca toate aceste date, dar am studiat mult aceasta tehnologie din pasiune.

Problema si confuzia majora apare in special daorita faptului ca atat acumulatorul (bateria) cat si condensatorul, au unitati de masura privind stocarea energiei diferite, Ah pt acumulatori si Farad pt condensatori. Fizicienii astia cred ca in mod intentionat folosesc unitati de masura diferite, pentru a spori confuzia si a indeparta omul de la intelegerea fenomenului de acumulare/furnizare energie electrica. Relatia dintre capacitatea unui acumulator, respectiv energia inmagazinata pe de o parte, si puterea furnizata in timp (sau puterea instantanee) de cealalta parte, sunt o alta sursa de confuzie. Mai mult decat atat, unitatea de masura pentru acumulatori, Ah, NU EXISTA in sistemul international ca unitate de masura, desi toate acumulatoarele au NUMAI aceasta pseudo-unitate de masura ca mijloc de diferentiere privind zic ei "energia acumulata". In cazul condensatorilor lucrurile devin si mai obscure, in sensul ca energia acumulata de un condensator se numeste capacitate electrica si se masoara in F adica C/V unde C este sarcina elecrica iar V tensiunea. La randul ei, sarcina electrica se masoara intr-un si mai obscur coulomb, notat cu C care inseamna nr de sarcini electrice s, inmultit cu intensitatea curentului electric care se masoara in Amperi. Acesta este un mod recurent de raportare (cine mama dracu sta sa numere cate sarcini (purtatori de sarcina, electroni liberi adica) sunt intr-un condensator? De aceea, cand vorbim de automobilul electric, partea care te indeparteaza de solutie este tocmai obscuritatea care invaluie acesti termeni. Pentru mai multe relatii intre marimi, gasiti informatii pe: http://www.utm.md/metrolog/manuale/SI/Cap1-2.pdf
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări