Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

Vizitator Bakty1975

bakty toate bune si frumoase , respectele mele , ai idei bune , mai putin aia de la punctul4 :rade: orice transformare in ziua de azi e sub unitara sper ca stiai asta , asa ca lasa super condensatorii doar pe rol de a inmagazina rapid energie doar atunci cand se franeaza ,acestia transferand ulterior energia eficient catre baterie , tensiunea generata de motor atunci cand franezi nu e egala cu tensiunea de alimentare a motorului astfel e ceva mai greu sa incarci eficient bateria cand franezi, iti trebuie un ridicator de tensiune atunci cand incarci bateria cu mototul/generatorul si inca ceva , vezi sa iti iei si un paznic cand pleci de langa masina , panourile fotovoltaice sunt cautate de hoti :cry: spor la treaba . icon_jook

Nu cred ca ati inteles ideea: nu am afirmat (Doamne fereste!) ca as avea randament supraunitar, ci am afirmat ca printr-un mecanism de transfer ingenios, combinat cu un aport energetic din afara (prin conversia a 85% din suprafata autovehiculului in panou fotoelectic) se poate mari autonomia autovehiculului, totodata micsorand nr. de acumulatori folositi si impicit masa acestora si a ansamblului in general. Supercondensatorii sunt esentiali in acest sistem, si nu sunt folositi doar in procesul de franare electrodinamica, ci inmagazineaza energia pe intreaga lor durata de functionare, prin transfer dinspre acumulatori spre ei, prin intermediul motorului electric. Promit ca de indata ce voi avea timp mai mult, voi veni si cu ecuatiile, pentru a intelege mai bine procesul, care este un proces energie potentiala- energie cinetica-energie potentiala/timp, cu pierderile de rigoare.
Link spre comentariu
Vizitator Bakty1975

Eu am alte intrebari :- Cum va arata pack-ul Li-Ion pentru un Matiz ( asa cum specificati dvs )?- Unde aplici si mai ales UNDE gasesti acea vopsea fotovoltaica ?- Ce suprafata e necesara ptr a asigura un un echilibru cat de cat ok in ceea ce priveste incarcarea prin panouri si vopsea?- Ce tip de celule ar trebui utilizate ? Se stie ca abia acum cateva luni au fost realizate experimental celule fotovoltaice cu randament de 100%http://www.engadget.com/2011/12/19/scie ... t-quantum/- Alta intrebare - Unde ruda inghesui in Matiz toate echipamentele necesare acestui proiect ?- Nu in ultimul rand - se merita ? La ce costuri se poate ajunge pentru o asemenea modificare in conditiile in care pe piata avem deja masinute destul de elegante care fac furori.

Ca sa va raspund la prima intrebare, trebuie sa stiu necesarul energetic total, adica exact ceea ce nu stiu in momentul de fata.Vopseaua fotoelectrica se va aplica peste vopseaua deja existenta, dupa ce suprafata va fi conditionata corespunzator, prin aplicarea unei folii transparente autoadezive direct peste vopseaua masinii, apoi prin aplicarea unui nou strat de lac protector, bineinteles dupa grafitarea suprafetei si delimitarea celulelor. Mai multe detalii nu va pot da momentat, recunosc ca si eu imi fac inca temele. Vopseaua se gaseste pe net, de ex. aici: http://www.forbes.com/2004/10/21/cz_jw_1021soapbox.htmlProblema de spatiu nu se pune, pentru ca motorul electric va fi foarte mic (in caz ca nu stiati, un motor de 2Kw poate fi facut de dimensiunea unei cutii de 10 CD-uri) apreciez ca dimensiunea acestuia se va apropia de cea a unui motor clasic de 500W folosit la camerele frigorifice, iar cutia de scuter este de asemenea destul de mica (un pic mai mare decat o bormasina mai serioasa), in plus se eleibereaza spatiul ocupat de radiator, ventilator, etc, iar in spatiul astfel rezultat se vor introduce bateriile de acumulatori+supercondensatori.Privitor la costuri, nu as vrea sa comentez decat atat: estimez costul acumulatorilor undeva la 1800-2000$, a supercondensatorilor la 1200$, iar restul de echipament, vopsea, motor, electronica, maxim 1000$. La asta mai adaug un set de panouri solare maxim 500$ si pot sa spun un singur lucru:0% costuri de intretinere; 0% costuri pt. combustibil; 0% poluare, respectiv taxa de poluare; viata relativ lunga a acumulatorilor (4-5 ani garantat in parametri, dupa care in maxim 7 ani vor trebui inlocuiti). Asadar, costuri undeva in jur de 5000$, poate mai mult, poate mai putin, dar daca socotim ca am nevoie de cel putin 2 plinuri pe luna adica undeva in jur de 100$ pe luna, rezulta ca intr-un an econimisesc 1200$, deci in 5 ani imi scot banii, asta daca folosesc masina doar pt naveta. Am ignorat costurile de omologare fiindca nu le cunosc, dar nu cred sa depaseasca 1000$. Daca masina functioneaza 10 ani si schimb numai acumulatorii, deja cred ca stau si mai bine la capitolul fezabilitate. Dar, ca sa fiu cinstit cu dumneavoastra, acesta este un calcul estimativ, el va depinde de mai multi factori, insa orientativ cred ca se apropie de adevar.
Link spre comentariu

@Bakty1975 nu te supar ainsa calculele tale sunt usor irealistice .

Nu cred ca ai sa gasesti supercondenstaori in marja 50 - 120Volti la un pret decent. Sa fim realisti. Trebuie sa iei in calcul durata de viat a acumulatorilor si a acestor ultra-supercondensatori. Nu uit aca acestia vor lucra intr-un regim destul de fortat si la diferente termice destul de mari. Nu vreau sa stiu cum ar putea fierbe un condensator din ala daca sub capota ai vreo 70 grade Celsius. Lucru care uneori , vara , se intampla .

Nu uita ca trenuie luati in calcul ciclii de incarcare ai acumulatorilor si de asemenea in ce conditii de temperatura sunt acestia depozitati / utilizati.

Acumulatorii sunt ca painea - cu cat mai proaspata cu atat mai bine. De asemenea , un acumulator trebuie stocat la temperatura cat mai joasa pentru a incetini reactiile care duc la depunerea de oxizi pe anod ( chiar daca acesta este descarcat ).

Apoi , in regim de DIY este destul de ciudata treaba .

In loc de motoarele de care povestesti tu eu as folosi asa ceva :

Nu crezi ?

Apoi , vopseaua aia , ne-ai dat un link al Forbes si nicidecum un link catre un site unde cineva VINDE un asemenea produs.

Din cat estiu eu , cam in toamna anului trecut a fost anuntata respectiva vopsea si INCA este in cercetare dupa cum scrie si in respectivul articol.

Personal urmaresc in fiecare clipa noutatile in domeniu pe http://engadget.com si http://inhabitat.com/ iar aia sunt destul de pertinenti in opinii.

Sa nu iti mai spun ca la halul in care se conduce in Romania riscul de a se duce naibii vopseaua aia este garantat inca din primele luni de viata .

Sa te vad ce faci iarna cand treci pe langa aia de arunca nisip pe strazi si auzi pietricele tropaind pe caroserie . O sa ii dai pe aia in judecata ca vopseaua ta de 3000 euro care produce energie a fost facuta terci de nu stiu ce masina a lor. S ate vad ce faci cand or trece pescarusii si isi lasa gainatul fix pe vopseaua ta de mii de euroi . Nu e chiar asa de simplu.

Vopseau ai anu are aplicabilitat ein automobilism si NU este / Nu va fi INCA destinata acestui lucru . In plus , vopseau ase poate fisura din cauza socurilor mecannice provocate de celebrele gropi din Romanica.

Daca nu te superi , de unde ai luat preturile alea ? 500 $ panouri solare ? De cati Watti ? Ce tip de celule ? Ai luat in calcul sensibiliatatea acestor celule laa socurile mecanice ? Cum le incastrezi in masina ?

Colegii de pe aici care au facut panouri solare iti pot confirma ca aceste celule sunt extrem de fragile. Am detsule la job astfel incat sa iti arat cand vei veni pe acolo , asa ca idee , despre fragilitatea acestora.

0 costuri de inretinere ? Apoi crezi tu ca ( in cazul rotilor active ) nu ai nici un consumabil ? Ulei , saboti , rulmenti ? Masina aia merge asa , prin levitatie . nu ? Nu apare uzura la nimic .

0 costuri ptr combustibil ? stai asa ca acum am facut click - click , tu vrei sa incarci masina asta 100% from air ? Fara sa o cuplezi la priza ?

O recomandare , transforma acei $ in Euro . Trust me on this ! Pune taxele vamale , pune maruntisurile , convertizoarele , panoul de bord (

! sau as aceva http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... epkmvZ2R9Q )

In 5 ani de zile , cu tehnologia actuala a acumulatorilor estimez ca vei schimba acumulatorii cel putin odata . Nu uit aca ii faci terci mai ales iarna si vezi ca acei acumulatori nu vor lucra in regim de descarcare si incarcare completa ci se va completa ceea ce consuma prin diverse tertipuri lucru care va injumatati durata de viata si sigur ca efectul de voltage depression ( sa zicem o alt adenumire a acelui efect de memorie - este rpoces diferit dar tot afecteaza durata de viata si energia pe care o poate inmagazina acumulatorul ).

 

S.A.M.D ...

 

Crezi ca daca solutia cu vopseaua fotovoltaica era viabila nu o aplicau marii producatori la ceva concepte ale lor ?

Link spre comentariu

Esti un pusti precoce.

Sa te lamuresc ,pentru a functiona masina Matiz electrica are nevoie de 15Kw pe ora doua ore 30Kw,,

10 ore 150kw,cauta un acumulator care sa debiteze 15kw si pe urma mai discutam.Unul de telefon mobil debiteaza 2,5w in medie.

PENTRU 15KW SUNT NECESARI 6000 DE BUCATI????????????????? O NIMICA TOATA.

UNUL COSTA 10EURO IN MEDIE DECI AJUNGEM LA UN PRET "MODIC " DE 60.000 EURO.

A SA NU UIT GREUTATEA ACUMULATORILOR ESTE SI EA "MODESTA" 700kg O NIMICA TOATA

ASA CA STAI CUMINTE CA NE SPERII SI RAMAI SINGUR PE FORUM :ras:

Link spre comentariu

Lasa,ca tu nici nu stii macar diferenta dintre putere si energie :nebun: Dupa cum am promis mai demult,uitati specificatiile matizului electric din UPB:post-8163-139829370478_thumb.jpgCa sa vorbin in cunostiinta de cauza,nu de alta :ciuda:

Link spre comentariu
Vizitator Bakty1975

Va multumesc pentru poza publicata, ea ma lamureste inca o data daca mai era cazul, cu privire la REAUA INTENTIE (ca sa nu spun prostie) a constructorilor de automobile. Argumente: folosirea bateriilor cu plumb, este cea mai proasta alegere posibila, din 3 motive: raportul greutate/energie, greutate a acumulatorilor, nr de cicluri de incarcare mic (timp de incarcare mare). Daca mai adaug la asta si pretul exagerat de mare in raport cu calitatea acumulatorului, cred ca nu mai este nimic de adaugat pe aceasta tema. Un alt argument este legat de cele 2 motoare electrice folosite: primitive, grele, ineficiente. Un motor eficient in comutatie cu magneti permanenti ajunge pina la 10.000 de rot/min (unele pot chiar mai mult) si dezvolta cupluri de forta de peste 500 Nm (in mod obisnuit in jur de 650-700 Nm). Oricum, mi-am facut o idee cu privire la necesarul energetic al masinii si pentru aceasta trebuie sa va multumesc, ati raspuns deja la prima intrebare.Asadar, o capacitate de acumulare de 1000Ah ar asigura cred intregul necesar energetic, dar nu pentru 80 de km ci in opinia mea, pentru de cel putin 3 ori mai mult. In ceea ce priveste viteza de deplasare, diferenta intre cuplurile motoare si turatii intre motorul propus de ei si motorul propus de mine fiind mai mult decat substantiala, cred ca va da o imagine cu privire la noile capacitati.

Link spre comentariu

Matizul din UPB e,cred eu,chiar cel din filmuletul de la EVZ. Acumulatorii arata la fel,si are tot 2 motoare,cuplate direct la roti prin planetareAdevarat ca exista si motoare mai puternice...dar aici ne intereseaza eficienta,nu puterea (care e dictata doar de necesarulcmasinii),iar motoarele sincrone...sunt cam de top in cazul eficientei. Daca se elimina si planetarele,am cam ajuns la maximul eficientei!In legatura cu acumulatorii cu Pb: pai momentan au cel mai bun raport Wh/pret,singura problema ramanand greutatea mare,in raport cu capacitatea.Acumulatrii cu Pb au cam aceelasi nr de cicluri de incarcare ca si LiIon (poate chiar mai multe!)Cu placere!

Link spre comentariu
Vizitator octavianc

Buna initiatia dar foarte ireale. Vopsea fotovoltaica exista dar are un randament extraordinar de mic, de aproximativ 3-5% si o durata de viata de cativa ani. Daca socotim ca pe 1m patrat radiatia solara este de 1250KWh in medie. Asta inseamna aproximativ 100wh/zi/m patrat. O masina sa zicem ca are 5-6mp din care nu toti sunt intotdeauna orientati spre soare, etc putem obtine realistic vorbin din vopsea fotovoltaica un 300wh/zi, ceea ce sincer nu ajunge nici pentru luminile de intalnire obligatorii decat daca se convertesc pe LED. Daca se imbraca masina folie tehnologie thinfilm atunci se obtine un randament de aproximativ 8 MAXIM 10%. Decat sa se investeasca in asa ceva pentru ca, costa mult mai mult decat celulele cristaline, mai bine se investeste intr-un sistem de recuperare a energiei din franare printr-un sistem de tip volanta care are un randament de recuperare de pana la 90%(volvo va oferi un sistem de genul care va oferi aproximativ 80CP timp de 8 secunde...adica sistemul KERS din F1). Tot sistemul cantareste sub 20kg(volanta are cam 5kg dar se invarte pana la 100.000rpm).O solutie ar fi daca tot se vrea ca exteriorul masinii sa produca energie electrica sa se imbrace manual in celule cristaline. Problema lor este ca sunt plane si nu se pot deforma DELOC deoarece se fisureaza sau se rup si sunt sensibile la socuri mecanice. Daca se ia in considerare o masina cu elemente plane e perfect, dar aerodinamica....zero. Daca oricum se face, se acopera toate celulele cu o rasina epoxidica cu grad mare de transmitivitate a luminii si se rezolva problema nisipului, etc. Celulele cristaline au un randament de pana in 19% Daca as avea bani as face un planor mai degraba. Imbracata toata aripa cu celule fotovoltaice se obtine o suprafata de aproape 20MP....3,6KW care suna altfel deja avand in vedere ca un planor electric are un motor de 15KW.Cunosc sistemele fotovoltaice pentru ca din asta traiesc :).Am vrut sa investesc intr-un mic proiect sa imi fac masina hibrida. Sa adaug la puntea spate un motor electric de aproximativ 30KW si un banc de baterii LiFePO4 dar dupa ce am facut niste calcule am zis ca aman proiectul. Problema este ca masina care o conduc in momentul de fata cantareste 1,6 tone, ma tem ca prea mare autonomie nu as avea in regim electric, singurul avantaj ar fi pentru un demaraj rapid sau daca ar fi combinat cu un sistem inteligent de ESP as putea avea un sistem hibrid care sa ma ajute in conditii proaste de aderenta....dar m-ar costa mai mult programarea decat partea mecanico/electrica.Un banc de baterii LIFEPO4 de 22KWh are o greutate de aproximativ 200Kg si un pret de aproximativ 5000 Euro, asta daca se cumpara dupa multe negocieri si chinuri din SUA sau China(europa are preturi mari la baterii). Electronica iar costa o caruta de bani. Daca se foloseste sistem DC atunci recuperarea din franare nu prea este, daca e sistem alternativ se poate recupera energia din franare mult mai eficient dar immplica echipamente in plus.Ideea e ca daca nu se vrea o masina care e de fapt un stivuitor electric cu caroserie de masina, costa peste 5000 Euro o modificare de genul. Stiu conversii de masini gen mazda rx8 care este full electric, performante mai bune ca cea originala(original avea 231CP motor Wenkel) si o autonomie la mod economic de peste 200km. Conversia a costat 15 000 Euro. Sistem AC cu recuperarea energiei din franare.Imi cer scuze daca nu am folosit anumiti termeni cum trebuie, dar sunt economist la baza cu un mic masterat in energetica(nu electronica)

Link spre comentariu

Pai daca viteza maxima la matizul ala este 40km\ora inseamana ca viteza de croaziera este 30km\oraCeva gen Cascadorii rasului,m-ai lamurit DR.L.Oricum ala este un proiect ,cine imi garanteaza mie ca datele acelea sunt reale!!!!!!!Ce am spus eu este real,ca voi visati cu ochii deschisi este alta problema.Daca toti pustii ca Bakty se pricep sa construiasca automobile electrice si ar fi asa de simplu de ce nu vedem nici macar unul pe drumurile publice?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări