Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

Pune niste poze cu proiectul tau,ca sa nu zica lumea ca te lauzi.

Inca nu am inchegat nimic, am doar ce am mentionat in prima postare, celulele care trebuiesc lipite si impartite in 4 panouri, care nu sint chiar asa de usor de facut ,am bateriile 22 bucati 12v 40 ah lead acid,nu le voi pune pe toate, 4 motoare identice 48v 15A 1200rpm. cu magneti,voi folosi doar doua cite unul pe fiecare roata spate, puntea de spate cu suspensie si frine va fi de oltcit este foarte compacta ,inca nu o am, iar fata este de motocicleta MZ suspensie frine ghidon cu comanda acceleratie, restul teava rectangulara .incerc sa calculez greutatea totala care deja ma sperie.Panoul intreg il pun pe 2 pivoti unu fata unu spate pe axa longitudinala cu posibilitatea de inclinare st. dr.Poze sa pun, cu cu celule. motoare. baterii nu cred ca are rost , dar totusi voi pune .
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator Bakty1975

Vorba multa, saracia omului spune un banc romanesc. Haideti sa trecem la treaba, propun urmatorul proiect: autoturism tip Matiz sau Tico, destinat atat navetei cat si calatoriilor mai lungi, cu o autonomie de cel putin 300 Km. Alimentat ecologic, prin intermediul propriei vopsele+panouri fotovoltaice stationare la domiciul sau in parcarea institutiei unde lucrati dumneavoastra. Motor de conceptie proprie, tip bedini-cole, cu managementul energiei si transfer activ de energie. Capacitate de stocare pe baza de acumulatori Li-ion si supercondensatori de stocare.Elemente de calcul:1.Puterea motorului, instantanee si de drum:2.Capacitatea de stocare a amsamblului acumulator:3.Viteza si timpul de incarcare a ansamblului acumulator, atat in sarcina cat si in stationare:4.Calcul costuri (fezabilitate)Consideratii preliminare:Puterea motorului de Matiz este de 48KW (~65CP) Puterea utila este de 51 CP, la 5900 rot/min;Cuplul maxim este de 68,6 Nm la turatia de 4600 rot/min; masa proprie este de 910 Kg.In general, turatia motorului de cele mai multe ori, in conditii de drum normal, nu este mai ridicata de 3500 rot/min, ceea ce implica o putere utila de ~ 30 Kw, in conditii de masa suplimentara datorata combustibilului, pasagerilor si bagajelor.Ideea de lucru: Autovehiculului i se vor elimina motorul si cutia de viteze si vor fi inlocuite cu un motor electric + cutie hidramata de scuter (sau alta compatibila) Castigul de masa astfel obtinut va fi important, masa autovehiculului (echipat cu tot cu sistem de acumulare) va fi de maxim 750 Kg, ceea ce inseamna ca vom putea reduce si mai mult puterea activa necesara in conditii de drum. Motorul va fi in acelasi timp si generator electric, in vederea managementului superior al energiei.Managementul energiei: la autovehiculele electrice clasice, energia se transfera dinspre acumulatori spre motor, ireversibil, doar o mica parte din aceasta recuperandu-se, in special atunci cind autovehiculul functioneaza pe frana electrodinamica. Propunerea mea este revolutionara (nu ma laud) in ceea ce priveste functionarea motorului si managementul energiei, astfel:motorul va folosi forta proprie de inertie a rotorului si a masinii in general pentru a recupera pina la 90% (este posibil si mai mult) din energia dezvoltata de aceasta forta; mai mult decat atat, calitatea supercondensatorilor de a se incarca instantaneu si de a furniza instantaneu putere, face ca transferul energetic dinspre acumulatori spre motor si catre supercondensator sa recupereze aproape intergral energia utilizata si sa o transfere lent variabil in timp catre aceeasi baterie de acumulatori, pierderile fiind doar cele produse de efectul joule plus cele datorate frecarii si deplasarii centrului de masa, care pot fi partial compensate sistemul fotovoltaic dispus pe toata suprafata autovehiculului. Autovehiculul va fi revopsit cu o vopsea speciala fotovoltaica, transformand intreaga suprafata a acestuia intr-un panou fotovoltaic, util atat in mers cat si la stationare. Astfel, capacitatea de acumulare a energiei va creste foarte mult, mai ales ca sistemul va avea urmatoarea politica de management a energiei:1)cele 2 baterii de acumulatoari Li + supercondensatorul sunt incarcate la capacitate maxima, autovehiculul este gata de drum.2)pornirea initiala a autovehiculului se face pe supercondensator, bateriile de acumulatori fiind decuplate;3)Cand capacitatea supercondensatorului scade la 30% din totalul de energie inmagazinata, supercondensatorul comuta circuitul de alimentare catre prima baterie de acumulatori Li, el trecand pe incarcare.4)Cand supercondensatorul s-a incarcat la 100% (s-a realizat transferul de energie din acumulatori spre el), circuitul de putere se comuta pe supercondensator, iar acumulatorul descarcat partial trece pe incarcare, pina cand supercondensatorul se descarca din nou pina la valoarea de 30% din capacitate.5)Ciclul se reia pina la descarcarea in limita de siguranta a primei baterii de acumulatoare (sa zicem pina undeva la 10%, sau in functie de specificatii), dupa care se trece pe ansamblul bateria nr. 2 Li + supercondensator.Aceasta modalitate de management energetic ar trebui sa mareasca de cel putin 5-6 ori independenta energetica de drum a masinii. Compensata cu energia furnizata de soare, aceasta independenta poate creste foarte mult.Concluzii: solutia necesita un studiu foarte serios, de aceea doresc ca toti cei care nu au cunostinte care pot ajuta la proiect, sa filosofeze in alta parte. Rog colegii ingineri care citesc acest topic sa se implice, unde sunt mai multe idei, automat sunt mai multe solutii pozitive. V-as ruga sa ne concentram in primul rand pe necesarul energetic, si de aici vom pleca mai departe la proiectarea motorului (am in vedere asa cum am spus, un motor in comutatie cu magneti de neobdimium, cu bobine de recuperare, tip Bedini-Cole, motor care sa fie controlat de un microprocesor). Pana la motor, vreau ca cei cunoscatori sa raspunda la urmatoarele intrebari:1) Ce cantitate de energie poate acumula un acumulator Li-ion de 100Ah?2) Ce putere (in Kwh) corespunde acestei capacitati?3) Care credeti dumneavoastra ca ar fi necesarul energetic al autovehiculului (Kwh si Ah)?4) Care este puterea consumata de motorul cu ardere interna exprimata in Kwh plecand de la specificatiile tehnice in Kw?Spor la treaba, si nu uitati: inginerii firmelor de constructii autovehicule nu sunt nici cei mai buni, nici cei mai destepti; sunt doar cei mai norocosi, sau cei mai pilosi!

Link spre comentariu

Puterea necesara in KW pentru un Matiz care se deplaseaza cu 70Km\ora este de 15KW nu 30KW cum ai estimat tu.Greutatea ansamblului motor electric + acumumulatori va fi dublu fata de motorul termic ponderea fiind detinuta de ansamblul acumulatorilor.Autonomia de 300km este o poveste cu "a fost o data ca nici o data" daca obtinem 50 km sa fim multumiti.DESI EU AM INITIAT TOPICUL SUNT SCEPTIC IN PRIVINTA RASPANDIRII PE SCARA LARGA A AUTOMOBILELOR ELECTRICE IN VIITORUL APROPIAT

Link spre comentariu
Vizitator Bakty1975

Va sunt recunoscator pentru precizarea privind consumul, totusi, ati putea sa raspundeti la intrebarile mele?

In ceea ce priveste surplusul de greutate, ingaduti-mi sa va spun ca va inselati; un motor de 30Kw in zilele noastre poate fi construit in asa fel incat sa aiba o gretate de maxim 25 Kg, avem materiale foarte bune pretabile pentru asta, nici macar axul nu mai este necesar sa-l facem din otel. In ceea ce priveste acumulatorii, o celula de 3,6 V, 4 Ah de laptop are ~25 grame; un ansamblu serie paralel de 100Ah la 14.4 V cantareste 2500g, adica (25*4Ah=100Ah(paralel) la 3,6V, pt 14.4 se inseriaza cate 4 celule, deci 25*4=100 celule(serie-paralel) si costa in jur de 280$, am gasit chiar si mai ieftin de atat. Un supercondensator de la Siemens intre 890 si 1050 g. Asadar, un ansamblu de chiar 4 baterii de acumulatoare+ un supercondensator+ motorul + cutie de viteze de scuter (~25 Kg) ~ 40 Kg.

V-as ruga sa revenim asupra problemei incercand sa ne concentram asupra calculelor, nu asupra speculatiilor.

P.S. Informatii despre supercapacitoare gasiti aici http://www.imt.ro/tehnanoconel/tehn.htm

Link spre comentariu
Vizitator Bakty1975
Aia nu-i masina, aia e o baterie pe roti! E o improvizatie de proasta calitate, care poate sa o faca si cel mai prost meserias. Daca ati citit cu atentie postarea mea, eu propun ceva total diferit in abordare fata de ceea ce s-a incercat pina acum. De aceea, daca nu raspundem la intrebarile anterioare, ne abatem de la subiect si sincer, nu are rost. Forumul este pentru a schimba idei si a veni cu solutii, pentru creativitate adica, asa ca haideti sa fim creativi!
Link spre comentariu

bakty toate bune si frumoase , respectele mele , ai idei bune , mai putin aia de la punctul4 :rade: orice transformare in ziua de azi e sub unitara sper ca stiai asta , asa ca lasa super condensatorii doar pe rol de a inmagazina rapid energie doar atunci cand se franeaza ,acestia transferand ulterior energia eficient catre baterie , tensiunea generata de motor atunci cand franezi nu e egala cu tensiunea de alimentare a motorului astfel e ceva mai greu sa incarci eficient bateria cand franezi, iti trebuie un ridicator de tensiune atunci cand incarci bateria cu mototul/generatorul si inca ceva , vezi sa iti iei si un paznic cand pleci de langa masina , panourile fotovoltaice sunt cautate de hoti :cry: spor la treaba . icon_jook

Link spre comentariu

Eu am alte intrebari :

- Cum va arata pack-ul Li-Ion pentru un Matiz ( asa cum specificati dvs )?

- Unde aplici si mai ales UNDE gasesti acea vopsea fotovoltaica ?

- Ce suprafata e necesara ptr a asigura un un echilibru cat de cat ok in ceea ce priveste incarcarea prin panouri si vopsea?

- Ce tip de celule ar trebui utilizate ? Se stie ca abia acum cateva luni au fost realizate experimental celule fotovoltaice cu randament de 100%

 

http://www.engadget.com/2011/12/19/scie ... t-quantum/

 

- Alta intrebare - Unde ruda inghesui in Matiz toate echipamentele necesare acestui proiect ?

- Nu in ultimul rand - se merita ? La ce costuri se poate ajunge pentru o asemenea modificare in conditiile in care pe piata avem deja masinute destul de elegante care fac furori.

 

Pina o sa iasa ceva de pe elforum iese mai degraba de aici :

 

- http://www.engadget.com/2011/10/14/gm-p ... begins-de/

-

!

-

- uganda are propriul EV =))

-

- ptr naveta asa ceva as lua

-

- cea mai simpla si ieftina masinuta electrica
Link spre comentariu

"Se stie ca abia acum cateva luni au fost realizate experimental celule fotovoltaice cu randament de 100%"..si Base va demisiona :ras: . Hai sa fim seriosi. O mica parte din energie va fi reflectata, randament 1 nu exista.

Link spre comentariu

-

- ptr naveta asa ceva as lua
Io nu. Ma tem ca daca stranut se rastoarna. :rade: Intrebare (poate a mai aparut da' topicu' asta are multe pagini): sa zicem ca realizati jucaria aia si functioneaza, s-ar putea omologa a.i. sa circule pe drumuri publice?
Link spre comentariu

Intrebare (poate a mai aparut da' topicu' asta are multe pagini): sa zicem ca realizati jucaria aia si functioneaza, s-ar putea omologa a.i. sa circule pe drumuri publice?

:ras: Toushe ! Ce va zice RAR-ul ? Taxa de inmatriculare de cati euroi ?
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări